Şimdi Ara

Norveç 2040'a kadar tüm kısa mesafeli uçuşlarda elektrikli uçak kullanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Norveç, dünya üzerindeki diğer ülkelerden daha fazla elektrikli otomobile ev sahipliği yaptığı için elektrikli ulaşım konusunda öncü olmuş durumda. Ancak Batı Avrupa'nın en büyük petrol ve gaz üreticisi olmasının da durumu biraz ironik hale getirdiği bir gerçek. İskandinav ülkesi aynı zamanda kısa mesafeli uçuşları tamamen elektrikli uçaklarla gerçekleştirerek bir ilke imza atmak istiyor.

     

    Ayrıca Bkz.Afrin Operasyonu ile ilgili gelişmeleri askeri operasyon haritasından anlık takip edin
    Norveç'in hedefi 2040 yılına kadar ülkedeki tüm kısa mesafeli uçuşların %100 tamamen elektrikli uçaklarla yapılmasını sağlamak. Ülkenin havaalanı işletmecisi, kısa mesafe uçaklarının tamamının 2040'a kadar elektrikli hale getirilmesi gerektiğini söyledi. Avinor CEO'su Dag Falk-Petersen "Norveç elektrikli havayolu taşımacılığına geçiş yaparak dünyada bir ilke imza atmak istiyor" dedi.

     

    2025'te 19 koltuklu bir uçakla testler başlayacak



    Avinor, 1,5 saat süren tüm uçuşların sadece elektrikle çalışan uçaklarla yapılabileceğini düşünüyor. Bu sürede yapılan uçuşlar Norveç'teki tüm iç hatlar ve aynı zamanda yakınlardaki İskandinavya başkentlerini kapsayabilecek.

     

    Şirket 2025'e kadar 19 koltuklu küçük bir elektrikli uçakla yapılacak ticari rota testi için yakın gelecekte bir ihale teklifi başlatmayı planlıyor. Falk-Petersen belirlenen hedefe ulaşıldığında hava yolculuğunun iklim için artık bir problem değil çözüm olacağını söyledi.








  • buyuk bir petrol ureticisi olarak elektrige bu kadar yatirim yapmasi celiski gibi gozukebilir ama aslinda kendilerini gelecege hazirliyorlar. petrolun verdigi para ile bugun yiyip icip yarin ortada kalmak istemiyorlar. bir alanda ileri gelismis olmak icin once ic talebin kuvvetli olmasi gerek. cep telefonunun ilk zamanlarinda nokia, ericsson gibi firmalarin buyumesinin, devlesmesini en onemli nedeni iskandinavyadaki zor sartlarin, birbirinden izole yerlesimlerin yarattigi ic talepti. ayni sekilde japonyanin video, kamera sistemlerinde, oyun konsollarinda ileri olmaside bu nedenden. kalabalik japon sehirlerinde disarda yapilabilcek aktivite az, buda elektronik cihazlarla yapilan hobilere talebi artiriyor. bir ulkede buyuk dev global firmalarin cikmasi icin once o alanda kuvvetli ic talep gerekli. norvec elektrikli araclarda bu talebi simdideden yaratarak petrol sonrasi ekonomide soz sahibi olacak kenid dev sirketlerini cikaracak. 10 sene sonra sonuclarini mutlaka gorecez. hayatimiza nokia, ericsson gibi bir marka sokacaktir.
  • uçak için göze alınamayacak bir risk tabiki teknoloji gelişip hızlı şarjı icat ettilerse bilemem ama her seferde 6-7 saat şarj olacak zaman kaybı tabi adamlar geliştiriyor herşey olmuş olabilir bu arada orucu ne bozuyodu
  • buyuk bir petrol ureticisi olarak elektrige bu kadar yatirim yapmasi celiski gibi gozukebilir ama aslinda kendilerini gelecege hazirliyorlar. petrolun verdigi para ile bugun yiyip icip yarin ortada kalmak istemiyorlar. bir alanda ileri gelismis olmak icin once ic talebin kuvvetli olmasi gerek. cep telefonunun ilk zamanlarinda nokia, ericsson gibi firmalarin buyumesinin, devlesmesini en onemli nedeni iskandinavyadaki zor sartlarin, birbirinden izole yerlesimlerin yarattigi ic talepti. ayni sekilde japonyanin video, kamera sistemlerinde, oyun konsollarinda ileri olmaside bu nedenden. kalabalik japon sehirlerinde disarda yapilabilcek aktivite az, buda elektronik cihazlarla yapilan hobilere talebi artiriyor. bir ulkede buyuk dev global firmalarin cikmasi icin once o alanda kuvvetli ic talep gerekli. norvec elektrikli araclarda bu talebi simdideden yaratarak petrol sonrasi ekonomide soz sahibi olacak kenid dev sirketlerini cikaracak. 10 sene sonra sonuclarini mutlaka gorecez. hayatimiza nokia, ericsson gibi bir marka sokacaktir.





  • İlk başlarda hibrit olarak çıkması daha mantıklı olacaktır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: i Am Not Dead

    uçak için göze alınamayacak bir risk tabiki teknoloji gelişip hızlı şarjı icat ettilerse bilemem ama her seferde 6-7 saat şarj olacak zaman kaybı tabi adamlar geliştiriyor herşey olmuş olabilir bu arada orucu ne bozuyodu

    Hocam formülü var:

    Girenler orucu, çıkanlar abdesti bozar. Girene çıkana dikkat etmeli insan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESNGL

    quote:

    Orijinalden alıntı: i Am Not Dead

    uçak için göze alınamayacak bir risk tabiki teknoloji gelişip hızlı şarjı icat ettilerse bilemem ama her seferde 6-7 saat şarj olacak zaman kaybı tabi adamlar geliştiriyor herşey olmuş olabilir bu arada orucu ne bozuyodu

    Hocam formülü var:

    Girenler orucu, çıkanlar abdesti bozar. Girene çıkana dikkat etmeli insan

    Giren cok ama cogu insan orucunun bozuldugunun farkında degil ben anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nat. Geo. Uçak Kazası Raporu Belgesel serisinde Norveç Özel Sezon yapar.
  • Norveç ve Norveç gibi ülkeler gelişmek adına inanılmaz çaba gösteriyor. Adamlar elektrikte karayı biterdi hava ile uğraşmaya başlıyor. Biz ise karada emekleme aşamasına yeni girdik.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.