Şimdi Ara

2017, havacılık tarihinin en güvenli yılı oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Geride bıraktığımız 2017 yılı hava yolculuklarının en güvenli yılı olarak tarihe geçti. Hollanda merkezli hava danışmanlık şirketi To70 tarafından geçtiğimiz günlerde yayınlanan rapora göre 2017'de ticari yolcu seyahatlerinde hiçbir kaza veya can kaybı yaşanmadı. 2017'nin yine en çok yolcu taşınan yıl olduğunu da belirten To70, artan uçuş sayısına rağmen kazalardaki bu düşüşün çok önemli olduğu ifadelerini kullandı.



    Büyük yolcu uçaklarında gerçekleşen son ölümcül kaza 28 Kasım 2016'da yaşanmıştı. Bu kazada Brezilya'dan bir futbol kulubü olan Chapecoense takımını taşıyan uçak Kolombiya'ya düşmüş ve tam 71 kişi hayatını kaybetmişti.



    To70 haricinde havacılık endüstrisinin bir diğer önemli şirketi olan Aviation Safety Network de 2017 yılının önemli bir farkla tarihin en güvenli yılı olduğunu açıkladı. Geniş ölçekli yolcu jet uçaklarında herhangi bir kaza veya can kaybının yaşanmadığını aynen yineleyen araştırmacı şirket, yine de kargo ve küçük jet uçaklarını kapsayan alanlarda toplamda 14 ölümcül kazanın gerçekleştiğini ve 79 can kaybının yaşandığını açıkladı. 2016 yılında bu rakam 16 ölümcül kaza ve 303 can kaybı şeklindeydi.

     

     


    Türk kargo uçağının Kırgızistan'a düşmesiyle 39 can kaybı yaşanmıştı




    2017 yılında gerçekleşen 14 kazanın en ölümcülü ise geçtiğimiz yılın Ocak ayında bir Türk uçağının Kırgızistan'da bir yerleşim birimine düşmesiyle 4 kişilik mürettebatın ve 35 Kırgız vatandaşının hayatını kaybettiği kaza oldu.



    Geçtiğimiz yılın havacılık güvenliğinde tarihi bir öneme sahip olduğunu belirten To70'den Adrian Young da,"Elbette 2017'de gördüğümüz bu inanılmaz düşüşün önümüzdeki yıllarda da aynen korunması zor. Zira bu pozitif rakamlar biraz da şanş yardımıyla gerçekleşti. Ancak sivil havacılığın bugün yakalamış olduğu bu güvenlik seviyesi her şeye rağmen gerçekten de inanılmaz olumlu." ifadelerini kullandı.



    Havacılık kazalarındaki bu düşüs elbette sadece 2017'ye özel bir durum değil. Geçtiğimiz 25-30 yıl içerisinde hem gerçekleşen kaza sayısında hem de yaşanan can kayıplarında düzenli bir düşüş bulunuyor. Havacılıktaki güvenliğin artan uçuş hacmine rağmen her geçen gün çok daha iyi bir duruma geldiğini belirten Aviation Safety Network, henüz 2005 yılı gibi yakın bir geçmişte ticarı yolcu seyahatlerinde toplamda 1015 can kaybının yaşandığını da ekliyor. 
      







  • Kolombiya'daki kazadan önce Kızıl Ordu Korosu'nu taşıyan Tu-154'ü hatırlıyorum, sanki hepsi Aralık ayını bulmuş gibi görünüyor.

    İstatistikler hakkında hepimizde bir yanılsama vardır, uçaklara ilgi duymama, Uçak Kazası Raporu gibi programları takip etmeme, uçuş güvenliğinin her yıl arttığını bilmeme rağmen rağmen, bu haberi okuyunca gelecek yıl uçak kazalarında patlama yaşanacak gibi bir his uyandı içimde . Umarım yanılırım :(

  • Artık “Uçak Kazası Raporu” belgeselinin yeni sezonları ÇEKİLEMiYECEK 10 yıldır izlediğimi artık torunlarım izleyemiyecek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Infinitum kullanıcısına yanıt
    Kaza olasılığının düşük ama riskinin çok yüksek olmasıyla alakalı. Uçak kazaları genelde yaralanmayla sonuçlanmadığı için insanlarda hep korku yönünde en büyüğü mevcut. Olmasa bile olacakmış ve kesinlikle kötü sonuçlanacakmış gibi bir hissiyat var.

    Eşşek tepecek seni desem güler geçersin oysa ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Infinitum

    Kolombiya'daki kazadan önce Kızıl Ordu Korosu'nu taşıyan Tu-154'ü hatırlıyorum, sanki hepsi Aralık ayını bulmuş gibi görünüyor.

    İstatistikler hakkında hepimizde bir yanılsama vardır, uçaklara ilgi duymama, Uçak Kazası Raporu gibi programları takip etmeme, uçuş güvenliğinin her yıl arttığını bilmeme rağmen rağmen, bu haberi okuyunca gelecek yıl uçak kazalarında patlama yaşanacak gibi bir his uyandı içimde . Umarım yanılırım :(

    Tu-154'ün SSCB ordusundaki lakabı "Uçan Tabut" idi.

    Kendisi epey problemli bir uçak ama gene kullanımda.
  • Piêr Dé Sans kullanıcısına yanıt
    sniper23 kullanıcısına yanıt
    @Piêr Dé Sans
    Aynen hocam . Yanlış hatırlamıyorsam uçak kazası olasılığı araba kazasından bile düşük.

    @sniper23

    Tupolev'in o ününü biliyorum ama koskoca koroyu nasıl güvenmişler, nasıl hala kullanımda aklım almıyor. Pilot hatası veya teknik arıza ihtimali üzerinde duruyorlardı ama bu 154'lerin sabıkasını değiştirmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Infinitum -- 17 Ocak 2018; 16:19:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gun

    Artık “Uçak Kazası Raporu” belgeselinin yeni sezonları ÇEKİLEMiYECEK 10 yıldır izlediğimi artık torunlarım izleyemiyecek.

    İnsanlar ölmüyor diye sevineceğine torunum izleyemeyecek diye üzülüyor sanırım

    Not : Mesajın ekranını alın silinecek bu mesaj



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Legend -- 17 Ocak 2018; 16:44:54 >
  • Infinitum kullanıcısına yanıt
    Arabayla kıyaslanamaz. Muhtemelen dünya üzerinde at tepmesi yüzünden ölenlerin sayısı uçak kazasında ölenlerden fazladır.

    Sıkıntı şu ki uçak kazası nadiren olduğu ve mutlak ölümle sonuçlandığı için haber değeri taşır.

    Ama şu an en güvenli seyahat aracı uçak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.