Şimdi Ara

2017’de satılan her 100 otomobilden 70’i ithal

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), 2017 yılında otomobil satışına ilişkin verileri yayınladı. Verilere göre geçen yıl satılan otomobillerin yüzde 70’ini ithal üretim otomobiller oluşturdu.
     

    Geçen yıl gerçekleşen otomotiv satışlarının 340 bin 306’sını Türkiye’de üretilen otomotivler, 615 bin 888’i ise ithal otomotivlerden oluştu. 2016 yılındaki otomotiv satışlarının yüzde 74,6’sını ithal otomotivler oluşturuyordu.

     

    Türkiye’de üretilen araçlardan oluşan yerli satış sıralamasında birinci koltuğunda Fiat markası yer alıyor. Otomobil ve hafif ticari araç pazarında 111 bin 310 adet yerli üretim araç satışı gerçekleştirdi.

     

    Yerli üretim otomotiv satışlarında Renault 76 bin 433 ile ikinci, Ford 73 bin 205 ile üçüncü, Toyota 33 bin 361 ile dördüncü, Hyundai 22 bin 440 ile beşinci, Honda 19 bin 171 ile altıncı sırada bulundu.

    Her 10 otomobilin 6’sı otomatik şanzımanlı

    Geçen yıl gerçekleşen otomobil satışlarında otomatik şanzımanlı satışlarda 2016’ya kıyasla yüzde 0,8 artış gerçekleşti. Tüm otomobil satışlarının yüzde 60,5’i otomatik şanzımanlı otomobillerden oluştu.

     

    Otomatik viteste C segmenti açık ara önde

    C segmentinde 228 bin 539, B segmentinde 96 bin 118, D segmentinde 84 bin 16, E segmentinde 22 bin 694, F segmentinde 4 bin 270, A segmentinde bin 851 otomatik şanzımanlı otomobil satıldı. C segmenti satışlarını yüzde 60,5’ini, D segmentinin yüzde 82,5’ini otomatik şanzımanlı otomobiller oluşturuyor.

     

    Türkiye’de her 100 otomobilden 70’i ithalat yoluyla ülkemize getirilip satılıyor. Para akışının daha fazla ülkemizde dönmesi için bu oranın yüzde 50 seviyesine çekilmesi lazım. Türkiye’de otomobil pazarı hâlen daha popülaritesini koruyor. Üretim ve işçilik maliyetlerinin de düşük olmasıyla Renault, Ford, Toyota, Hyundai, Honda gibi firmalar doğrudan Türkiye’de üretim yapıyor. Ülkemizde çok satılan diğer markaların ne yazık ki ülkemizde üretim fabrikası bulunmuyor.








  • İthal sayısı düşmediği sürece vergiler de de düşüş olmaz bence.

  • Otomatik vites rahatlık ve konfordur...

  • Renault olmasa ne yapacaklar çok merak ediyorum :/

  • Sonunda insanlar otomatik şanzımanın büyük rahatlık olduğunu anlamaya başlamış...

  • İthal seviyesini %50 altına çekmek şu an için zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cari açığı besleyen bir konu vergileri açıklıyor.
    Hayırsız vag grubu TRye gelse mesele çözülür.

  • Bu kadar vergiye rağmen hala ithal yerliden çok satıldığına göre vergi yüzde 50 daha arttırılabilir demektir.

  • 2017’de satılan her 100 otomobilden 70’i ithal

    1987'de Amerika'daki manuel araba satış oranı %29.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oray -- 14 Ocak 2018; 18:42:28 >
  • Turkıye de uretılenlerden daha mı az vergı alınıyor ?

  • Yerli üretim arabalarda vergi indirimi yapılırsa bu oran dahada çok artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yerli üretilse o vergiler gene alınır üretmeden kazanç tatlıdır vazgeçermi bu devlet bunca vergiden sizinkide boş hayal. umut tacirliği yapmayın alıştırın artık kendinizi bu ülkenin gerçeğine

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece otomobil mi?Evde yediğin fasulye,pirinç,nohut Sırasıyla Amerika-Çin-Kanada dan ithal ediliyor hatta koyunun-ineğin yediği saman bile ithal..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şaka mı yoksa cidden mi yapmislar bu arastirmayi? Turkiye' de kac model araba uretiliyor da %70 ithale yonelmisiz? Ya da icerde uretilen araclardan kac tanesi orta ust segmentte ki millet kaliteli arac alalim diye yerliye yonelmemis? Vergiler ve doviz bu derece artmasaydi bu pay %20 bile zor olurdu. Biraz da mecburiyetten yoneliyor insanimiz bu araclara.

  • İthalatı önlemenin kolay yolunu seçiyorlar vergi arttırmakla ama bu da bir yere kadar.



    Yapılması gereken bence şu. Cari açık sebebi olan böyle stratejik sektörlerde itgalatçılara yaptıkları ithalat kadar ihracat zorunluluğu getireceksin. 100 milyonluk bmw getirdiysen 100 milyonluk ihracat yapacaksın.



    Bunu arjantin uyguladı ve şu ülkemizde çok sevilen Volkswagen gitti arjantine fabrika kurdu.



    İthalde bir numara Volkswagen grubu ülkemize fabrika açmıyorsa sende satışını zorlaştıracaksın. Diğerlerine de aynısını yap. Fabrika açmıyorsa ekstra vergiyi de daya, ihracat zorunluluğu da getir distribütörüne.



    Vatandaşı da bilinçlendirmek gerekli çünkü parası olan bir kesim her sektörde illa ithal meraklısı. Yerli malı haftası olayı tamamen milli politika haline gelmeli.

  • Benzin sarfiyatı fazla olmuyor mu otomatik viteste ? (Manuel'e göre)

  • halk uyandı manuel kimse istemiyor artık makas da dar olsa
  • TheLastNinja T kullanıcısına yanıt
    Çift kavrama, cvt ve robotize tarzı şanzımanlarda fark yok. Hatta manuele göre daha az yakanları var.

    Tam otomatik şanzımanlarda biraz fark oluyor ama sunduğu konfora göre dikkate almaya bile değmez.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkürler
  • Kefelon kullanıcısına yanıt
    Performanslı bir arabaysa hala manuel derim,o vites geçişlerini devirlere göre kendim attırmanın veya vites küçültmenin zevki başka ama normal sıradan arabaysa tabi ki otomatik candır,sol ayağı sana geri veriyor.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.