Şimdi Ara

Dünya Dönüşünün Tersine Giden Uçak, Daha mı Çabuk Varır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
177
Cevap
3
Favori
65.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, sorum şu;

    Biliyorsunuz ki Dünya DOğuya dogru hızla dönüyor (110km\hr yanılmıyorsam) Bir Uçak Türkiyeden Amerikaya (misal) uçarken direk gidişi ile Dönüşü aynı saattemi olur? Yoksa Gidişi daha mı kısa olur?

    Teori: uçak batıya dogru 1000 Km\saat gidiyor , Dünya Doğuya 110 km\saat : toplam hız 1110 Km Hız, Dönüşte ise 1000- 110 = 890 km \saat YERE GÖRE

    midir?



  • Evet, öyledir. Bu bağıl hız olarak ifade edilir. Yani cisimlerin birbirlerine göre hızları.. Hatta bu yüzden Türkiye ile Amerika arasındaki gidiş-dönüş arasında birkaç saatlik fark vardır.

    Saygılarımla..
  • güzel bir konuya değinmişsin kardeş.Sağol.
  • Evet dediginiz gibi istanbuldan New york a gidis 10 saat donus 9 saat,

    quote:

    Orjinalden alıntı: Biyolog61

    Evet, öyledir. Bu bağıl hız olarak ifade edilir. Yani cisimlerin birbirlerine göre hızları.. Hatta bu yüzden Türkiye ile Amerika arasındaki gidiş-dönüş arasında birkaç saatlik fark vardır.

    Saygılarımla..
  • böyle bir durumun söz konusu olabilmesi için uçağın yerçekimi etkisinden kurtulması gerekir. uçak da yerçekimi etkisinden kurtulamayacağına göre böyle bir durum söz konusu olamaz.

    ancak;

    amerikaya uçan bir THY pilotu memleket uzaklaşma hasebi ile ağır ağır gidip 10 saatte amerikayı ulaşıp vatan hasreti ile gaza basarak memlekete 9 saatte varabilmesi mümkündür.

    adı üstünde THY

    yani rakipsiz ...
  • Çekim etkisi Dünya'dan uzaklaştıkça azaldığına göre, uçak yerden ne kadar yüksekte giderse bu bahsedilen etkininin de o kadar fazla olması gerekir. Teorik olarak bakarsak her zaman iki süre arasında fark olmalıdır.

    Yani yerden zıplayan birisinin, yere düştüğünde ilk yeri ile son yeri arasındaki mesafeyi de onun zıpladığı yükseklik belirler. Çünkü kişi yükseğe çıktığı oranda yer çekiminin üzerindeki etkisini azaltır.
  • denilenin olması için uçagın atmosfer dışına çıkması lazım atmosfede kaldı sürece pek mantıklı olmaz.....
  • Atmosferin de dünya ile beraber döndüğü düşünülürse, dünyanın dönüşünün bu olaya hiç bir etkisi olmaması gerekirdi. Şayet dünyanın dönüşünün etkisi olsa idi, batıya doğru yapılan uçuşların daha kısa sürmesi gerekirdi. Çünkü dünya batıdan doğuya döndükçe gideceğiniz yer ayağınıza gelmiş olurdu. Oysa hiç de öyle olmamaktadır. Dünyanın muhtelif yerlerinden yapılan uçuşların süresi hava olayları ve uçağın baştan yediği yüzgara rüzgarlara bağlı olarak değişir. Ülkemizde genelde batıya doğru yapılan uçuşlar daha uzun sürer. Mesela ingiltereye yapılan gidiş dönüş süresi farkı yarım saati bulabilir. bunun nedeni sürekli bu yönden esen batı rüzgarlarıdır. Rüzgarların yönü ise siklonların dönüş yönü ile ilgilidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: PHaLaNX[TUR]

    Çekim etkisi Dünya'dan uzaklaştıkça azaldığına göre, uçak yerden ne kadar yüksekte giderse bu bahsedilen etkininin de o kadar fazla olması gerekir. Teorik olarak bakarsak her zaman iki süre arasında fark olmalıdır.

    Yani yerden zıplayan birisinin, yere düştüğünde ilk yeri ile son yeri arasındaki mesafeyi de onun zıpladığı yükseklik belirler. Çünkü kişi yükseğe çıktığı oranda yer çekiminin üzerindeki etkisini azaltır.


    öyle diyorsunda sonuçta zıplayan kişi atmosferden dışarıya çıkmadığı sürece aynı yere düşmez mi???Sabit hızla giden arabanın içinde parayı havaya atarsak aynı yere düşmezmi???
  • Atmosferi devreden çıkarırsak böyle birşeyi tartışamayız çünkü atmosfer olmadan uçak hareket edemez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shady_tr
    öyle diyorsunda sonuçta zıplayan kişi atmosferden dışarıya çıkmadığı sürece aynı yere düşmez mi???Sabit hızla giden arabanın içinde parayı havaya atarsak aynı yere düşmezmi???


    Ben aslında o bölümü yer çekimiyle ilgili mesaja yanıt olarak "o durumda öyle oluyorsa bu durumda da böyle olmalıdır" demek amacıyla yazmıştım. Yerden fırlatılan bir cisimin aynı yere düşmesinin sebebi, cismin yerdeyken Dünya'nın dönüşünden dolayı sahip olduğu hızın (Güneş'e göre diyelim), cisim havaya atıldığında da korunmasıdır. Araba örneğinde de aynı olay geçerli. Bu bakımdan ikinci kısım ifade yönünden biraz sorunlu olmuş, haklısınız.
  • Gidiş dönüş sürelerinin farklı olması için bir neden göremiyorum.
  • birçok farklı teori atılmış ortaya, Atmosfer in tam anlamı ile dünya ile dödüğünü söyleyebilirmyiz gerçekten? eğer öyle ise farklılık olması mantıksız, ama öyle değilse (yani 10.000 feet teki hava da dünya ile aynı hızda doguya dogru hareket etmiyorsa) bu fark olur zannediyorum. amerikaya gidişimiz dönüşümüzüden uzun sürmeli Kİ bir arkadaş gidiş dönüş süresini yazmış (aktarma saatleri fln eklimi tam olarak bilemiyorum). kişinin aynı yere düşmesi olayını ise PhalanaX güzel açıklamış, dünya ile aynı hızda ayrılıyorsun karadan ve hava da da aslında dünya ile aynı yönde aynı hızla ilerliyorsun, BU arabada içeride giderken elindeki cismi havaya attıgın zaman aynı yere düşmesi gibi, Bu cisim dışardaki birine arabanın hızında ilerliyordur.

    uçak teorimizi hala ıspatlayamadık... ama fark olacağı yönüne bi eğilim var.
  • konuyla ilgili @kaotika'nın dediklerine katılıyorum. gayet mantıklı geldi.

    ben uçak ve atmosferle ilgili başka bir soru daha yönelteyim. uçaklar düz bir rota takip ederler. yani bir süre havalanan uçak aynı yükseklikte tek bir yöne doğru hareket ederse dünya yuvarlak olduğundan bir süre sonra dünyadan uzaklaşmalıdır diye düşünüyorum. neden uçaklar atmosferden dışarıya çıkmaz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: the_point

    konuyla ilgili @kaotika'nın dediklerine katılıyorum. gayet mantıklı geldi.

    ben uçak ve atmosferle ilgili başka bir soru daha yönelteyim. uçaklar düz bir rota takip ederler. yani bir süre havalanan uçak aynı yükseklikte tek bir yöne doğru hareket ederse dünya yuvarlak olduğundan bir süre sonra dünyadan uzaklaşmalıdır diye düşünüyorum. neden uçaklar atmosferden dışarıya çıkmaz?



    uçaklar hep belli bir yükseklikte uçarlar. mesela 5000 feet se sürekli o mesafeyi korur. ya da bu 10000 çıkar ,3000 e iner gibi. ama dediğin gibi olsa bu sayı abartılı artar ve tabi ki düşürülür.

    mantığı yanlış anlamadım umarım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dasdasq


    quote:

    Orjinalden alıntı: the_point

    konuyla ilgili @kaotika'nın dediklerine katılıyorum. gayet mantıklı geldi.

    ben uçak ve atmosferle ilgili başka bir soru daha yönelteyim. uçaklar düz bir rota takip ederler. yani bir süre havalanan uçak aynı yükseklikte tek bir yöne doğru hareket ederse dünya yuvarlak olduğundan bir süre sonra dünyadan uzaklaşmalıdır diye düşünüyorum. neden uçaklar atmosferden dışarıya çıkmaz?



    uçaklar hep belli bir yükseklikte uçarlar. mesela 5000 feet se sürekli o mesafeyi korur. ya da bu 10000 çıkar ,3000 e iner gibi. ama dediğin gibi olsa bu sayı abartılı artar ve tabi ki düşürülür.

    mantığı yanlış anlamadım umarım.

    yani uçağın düz hareket etmediğini söylemek istiyorsun sanırım.




  • yani yeryüzüyle arasındaki mesafeyi koruduğu için evet düz hareket etmez.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kara_eylül

    Evet dediginiz gibi istanbuldan New york a gidis 10 saat donus 9 saat,

    quote:

    Orjinalden alıntı: Biyolog61

    Evet, öyledir. Bu bağıl hız olarak ifade edilir. Yani cisimlerin birbirlerine göre hızları.. Hatta bu yüzden Türkiye ile Amerika arasındaki gidiş-dönüş arasında birkaç saatlik fark vardır.

    Saygılarımla..



    Hoca iyi sallamışsın ama yetmemiş.

    Bir kere New-York batıda kalıyor. Dünya batıdan doğuya doğru döner. Senin teorine göre İstanbul' dan New-York a gidiş, New-York' tan İstanbul' a dönüşten kısa sürmeli.

    Dünya' nın dönmesiyle beraber atmosferde döner. Bu yüzden atmosferde ki hava akımlarının yönü batı-doğu istikametinde. Eğer uçak sürtünmesiz bir ortamda olsa teori doğru olurdu. Ama atmosfer direnci ve uçağın sürüklenmesi yolculukta hissedilecek kadar bir zaman kısalmasına engel olur.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dasdasq

    yani yeryüzüyle arasındaki mesafeyi koruduğu için evet düz hareket etmez.

    ben yerçekiminin varlığından ötürü ipin ucuna bağlanmış dairesel hareket yapan bir lamba gibi düşünüyorum uçağı. kuvvet çembere teğet ama yerçekimi olduğundan yerçekimi bileşkesiyle hareket ediyor uçaklar ve sonunda dairesel bir hareket gerçekleşiyor....

    ... mu acaba???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kara_eylül

    Evet dediginiz gibi istanbuldan New york a gidis 10 saat donus 9 saat,

    quote:

    Orjinalden alıntı: Biyolog61

    Evet, öyledir. Bu bağıl hız olarak ifade edilir. Yani cisimlerin birbirlerine göre hızları.. Hatta bu yüzden Türkiye ile Amerika arasındaki gidiş-dönüş arasında birkaç saatlik fark vardır.

    Saygılarımla..




    yerçekimini hesaba katmasak bile, batıdan doğuya doğru dönen dünyada, istanbuldan new york a (avrupa atlas üzerinden) giden THY uçağının daha kısa sürede gitmesi gerekmezmiydi?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.