- x
Dünya Dönüşünün Tersine Giden Uçak, Daha mı Çabuk Varır?
162 Cevap24589 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: <<     1 [3]
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
2373 Mesaj
11 Ocak 2011; 1:10:49 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

ucus irtifalari gidis donuste farkli olur arkadaslar, haliyle katedilen mesafelerde degisir



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
73 Mesaj
11 Ocak 2011; 23:22:24 

Şimdi bir insan Ankarada zıplayıp farzedelim ki 2 saat havada durabildi hani o derece uçuk yani dünya batıdan doğuya döndüğüne göre 2 saat sonra yere düşen insan baya bir doğuya gitmiş demektir ??


_____________________________



45 Mesaj
13 Ocak 2011; 22:28:58 

quote:

Orijinalden alıntı: alisanus

Şimdi bir insan Ankarada zıplayıp farzedelim ki 2 saat havada durabildi hani o derece uçuk yani dünya batıdan doğuya döndüğüne göre 2 saat sonra yere düşen insan baya bir doğuya gitmiş demektir ??

batıdan doğuya doğru dönen dünya da zıpladıgında batı senin üzerine gelicek



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayvalikonur1912 -- 13 Ocak 2011; 22:33:17 >


_____________________________

..KARŞIYAKA ' LI..


1688 Mesaj
13 Ocak 2011; 23:31:14 

quote:

Orijinalden alıntı: sariemir06

BENCE KESİNLİKLE OLMAZ.Eğer dediğiniz olsaydı biz havaya zıplayınca 100km ileri giderizle aynı hesap.Helikopter havada asılı kalınca ileri gitmiyor.
GÜZEL BİR KONU BU KONU İÇİN SAOL

bu örneğiniz mantıklı."ama" aması var işte
hayali bir deneyle olayı çözmeye çalışalım.
bir balon şişirelim.(hani insanların sepetine binip uçtukları)bir gps sistemini elimize alalım(yanlız bu gps dünyanın enlem boylamına göre değil yıldızların pozisyonuna göre yer sabitlemesi yapmalı.teknoloji ilerledi bence böyle bir sistem vardır.)bir saat sonra ( balon yıldızların koordinatlarına göre sabit kaldığını varsayarsak) 100km uzağa gitmiş olur.
dünya kendi etrafında dönerken dünyanın içindeki herşeyde dönüyor.amerikaya giden ve veya dönen uçakta,uçaga karşı koyan hava monekülleride,rüzgar direncide.
eğe uçak atmosferin dışına çıkarsa o zaman işte işler değişebilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HavvasTeknolojisi -- 14 Ocak 2011; 11:54:05 >


_____________________________

_-_
Rotası olmayan yelkenlinin,rüzgar işine yaramaz.


369 Mesaj
14 Ocak 2011; 9:14:05 

Merhaba arkadaşlar.

Kazara bu bölüme girdim pek takipçisi değliimdir. ve şans eseri konunuz dikkatimi çekti. Bir havayolu pilotu olarak izninizle ufak bir açıklama yapayım, gerçi bu konuyu büyük ölçüde açıklığa kavuşturmuşsunuz.

Özellikle uzun uçuşlarda, batıdan doğuya katettiğiniz yolu daha çabuk alırız bunun sebebi JETSTREAM denen yüksek irtifa rüzgarlarıdır. Belki kısa mesafelerde bunu farketmezsiniz çünkü diğer rötarlar ve irtifa seçimi bu rüzgar desteğinin süreye yansımasını engelleyebilir. Ancak New York - İstanbul uçarken bunu görmek mümkündür. Özellikle Atlantik üzeri bu geçişlerde günlük rotalar jetstreami optimum kullanmak üzere belirlenir.

Bazı durumlarda neredeyse saatte 300 km'ye varan bir rüzgar alabilirsiniz arkanızdan (tailwind) bu da illa çok çabuk varmak yerine güzel yakıt ekonomisi olarak dönebilir...

Ama jetstreamin sebepleri arasında dünya dönüşünü gösterdiğinizde DOLAYLI olarak dünyanın dönüşünün etkisi vardır diyebilirsiniz...

sevgiler


_____________________________

my other vehicle is an A330


 
73 Mesaj
14 Ocak 2011; 20:42:36 


quote:

Orijinalden alıntı: ayvalikonur1912


batıdan doğuya doğru dönen dünya da zıpladıgında batı senin üzerine gelicek

Batı benim üzerimemi gelecek ? İyi düşün batı doğuya doğru arkadan dolanır yani ben zıpladığımda ankarada isem dünya doğuya batıdan doğuya dönüyorsa doğu bana yaklaşıyordur demi ? Ama mantıklı olarak zaten yerim değişmemiş oluyor.


_____________________________



3375 Mesaj
17 Ocak 2011; 19:49:47 

eğer dediğiniz doğru olsa idi söle de bi durum olurdu

Türkiyeden havalanıp havada sabit kalan ucak, 10 saat sonra 10000 km batı da olurdu ?

Saçma dimi


_____________________________


COMINGSOON


 
1 Mesaj
10 Şubat 2012; 17:48:11 


merhaba arkadaşlarım,
burada tartışılan konu çok eski bir tartışma ile başlıyor. bu konu şöyle başlamış aristo kule argümanı ile dünyanın dönmediğini ortaya atmış. kopernik ve galileo ise kule argümanını dairesel hareketle açıklayıp etkisizleştirmeye çalışarak dünyanın döndüğüne hükmetmişler. feyerabend'de aklın gördüğü ile duyu organlarının gördüğü durumların farklılığından hareketle akıl olmasa durumun duyu organlarının gözlemiyle kavranamayacağına hükmetmiş tıpkı burada ele aldığımız uçak olayının gözlem dışı olması gibi ve yönteme karşı adlı eserinde sy 83 den itibaren bunu uçak benzeri farklı bir argüman olan kule argümanı şahşında tartışıyor. bende bu tartışmada, uçak uçuşlarına dünyanın dönme hadisesinin etkileri nedir diyerek sorunu aklıma takarak neticede form daki bilgilere ulaştım. tartışmanızda sorun iyi konulmuş ama tam tatmin edici bir cevap bulamadım tartışmayı araştırmalarla destekleyerek devam ettirelim derim. Yazıların tümünü bir kez daha okuyup yönlendireyi sonra yapacağım. ama tartıştığımız olay insanlığın yazılı tarihi kadar eski. konuyu biraz daha ciddiye almak gerekiyor. herkese selam.


_____________________________



1200 Mesaj
10 Şubat 2012; 21:26:36 

Bende merak ettim şimdi , hep dünyanın dönüş yönüne doğru gittiğimiz için derlerdi ama konu baya karışıkmış... örneğin ben arada iş gereği arada İstanbul-Sao Paulo arası uçuyorum , giderken 13 saat, dönüşte 12 saat hatta bazen 11 buçuk saat sürüyor. Vardır bunun bi bilimsel açıklaması..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2246 Mesaj
10 Şubat 2012; 21:30:59 

bunun nedenini dünyadaki rüzgarların olduğu söylenmişti..


_____________________________

Görelilik kadar görkemli bir fikir daha gelir mi bu dünyaya...


119 Mesaj
10 Şubat 2012; 21:32:27 

Eğer dediğiniz doğru olsaydı zıpladığımızda yerkabuğu ayağımızın altından hareket ederdi.


_____________________________



Biyomedikal Mühendisliği öğrencisi

MythBusters



 
1297 Mesaj
12 Şubat 2012; 12:09:38 

İstanbul'dan Amerika'ya giden her uçak doğu - batı yönünde gitmiyor ki? Çoğu zaman kutuplardan gitmek daha kısa olabiliyor.

Forumdan Bir örnek:

http://resim.donanimhab...tm.htm#msglink_50895385


851 Mesaj
24 Mart 2012; 12:00:49 

Dünyanın atmosferine dönüşünden dolayı oluşan etkilerine bakacak olursak,dünya ve atmosferi birlikte,aynı yön ve hızda hareket eder.
Aynı hız veya yönde değilse bu hareket, biz de ona RÜZGAR diyoruz.Yeryüzüne yakın atmosfer katmanında oluşan rüzgarlar da dünya dönüş etkisi yok kabul edilir.Yani yeryüzünde, güncel hayatımızda,farkına varabildiğimiz rüzgarların tamamına yakını dünyanın dönme etkisinden değil de ATMOSFERİK nedenlerle oluşur.Eger dünya ve atmosferi etkileşimsiz olarak hareket edebilseydi (ki bu dünya ve atmosfer arasın da ki sürtünmenin sıfır olmasını gerektirirdi) o takdirde yeryüzünde dünyanın dönüş hızına yakın(ekvatorda 1500 km/saatin üstünde) bir rüzgar hissederdik.Daha dogrusu hissedemezdik cünki insan diye bir varlık olmazdı.


_____________________________




 
88 Mesaj
24 Mart 2012; 22:04:10 

Ne rüzgarı abi ne rüzgarı ne alakası var sen hareket halindeki bir otobüsten atlayınca yerde yuvarlanmana sebep olan rüzgar mı ne alakası var.
MOMENTUM sadece momentumdan ibaret bütün konuşulanlar.
Örneğin siz hareket halindeki bir otobüsün içinde zıpladınız camamı yapışıyosunuz hayır ama otobüs 150 km/saat ile gidiyor senin cama yapışmama sebebin ile
uçağın olayı aynı tamamen aynı absürt absürt şeyler uydurmayın.
Olay sadece üzerinde yer aldığın şeyin artık ne ise o dünyamı uçakmı arabamı onun momenti ile seninkinin eşitlenmesi ki bu yüzden araba hızlanırken geriye doğru bi etki oluyor biliyorsunuz eylemsizlik ki zaten aynı momenti kazandıktan sonra arabanın içinde istediğini yapabilirsin isterse 450 km ile gitsin araba.
Bilmem anlatabildim mi ?Lise düzeyindeki fizik bilgimle.


_____________________________



76 Mesaj
10 Nisan 2012; 22:05:23 

Dünya dönmüyor ki, niye süre farketsin



_____________________________

Donanım Haber
[link=http://forum.donanimhaber.com/m_70180426/tm.htm]


76 Mesaj
10 Nisan 2012; 22:11:56 

quote:

Orijinalden alıntı: mab4ever

Ne rüzgarı abi ne rüzgarı ne alakası var sen hareket halindeki bir otobüsten atlayınca yerde yuvarlanmana sebep olan rüzgar mı ne alakası var.
MOMENTUM sadece momentumdan ibaret bütün konuşulanlar.
Örneğin siz hareket halindeki bir otobüsün içinde zıpladınız camamı yapışıyosunuz hayır ama otobüs 150 km/saat ile gidiyor senin cama yapışmama sebebin ile
uçağın olayı aynı tamamen aynı absürt absürt şeyler uydurmayın.
Olay sadece üzerinde yer aldığın şeyin artık ne ise o dünyamı uçakmı arabamı onun momenti ile seninkinin eşitlenmesi ki bu yüzden araba hızlanırken geriye doğru bi etki oluyor biliyorsunuz eylemsizlik ki zaten aynı momenti kazandıktan sonra arabanın içinde istediğini yapabilirsin isterse 450 km ile gitsin araba.
Bilmem anlatabildim mi ?Lise düzeyindeki fizik bilgimle.

hiç alakası yok momentle fln sen otobüste arka tarafa ön tarafa gidişinden daha kolay mı gidiyorsun?Bu sadece otobüs pozitif ivmeliyken olur ki dünya sabit hızlıdır.
Bu konuya eklemek istediğim bir şey var sürekli doğuya doğru seyehat ederseniz, aynı tarihte kalabilirsiniz.Ayrıca bu duruma alışamayan birçok inanda psikolojik bir rahatsızlık görülür.


_____________________________

Donanım Haber
[link=http://forum.donanimhaber.com/m_70180426/tm.htm]


2477 Mesaj
12 Nisan 2012; 1:13:52 

quote:

Orijinalden alıntı: TuVNeRa



Hoca iyi sallamışsın ama yetmemiş.

Bir kere New-York batıda kalıyor. Dünya batıdan doğuya doğru döner. Senin teorine göre İstanbul' dan New-York a gidiş, New-York' tan İstanbul' a dönüşten kısa sürmeli.

Dünya' nın dönmesiyle beraber atmosferde döner. Bu yüzden atmosferde ki hava akımlarının yönü batı-doğu istikametinde. Eğer uçak sürtünmesiz bir ortamda olsa teori doğru olurdu. Ama atmosfer direnci ve uçağın sürüklenmesi yolculukta hissedilecek kadar bir zaman kısalmasına engel olur.

Aynen atmosfer de Dünya ile beraber döndüğü için böyle düşündüm.


_____________________________


DH Japonya Hayranları
||DH Elektronik külübü||Opera fan kulübü||Amfi hastası, motor-bisiklet ustası||Az yakar, çok kaçar

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Nisan 2012; 1:37:46 

hayır alakası yoktur.gidiş ile dönüş arasındaki farkın tek nedeni rüzgarın yönüdür


1-2 saatlik farkı buna gerekçe gören einstein lar gerçekten güldürdüler beni.okadar bi hız ede ede 1-2 saatmi etki edicek ? akıl var mantık var nerden baksan en az 3 saat az sürmesi lazımdı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Radiohead -- 12 Nisan 2012; 1:39:22 >


9717 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:02:55 

konu tamamen rüzgar ile alakalıdır ve konu başlığının adı JET STREAM dir. ilgilenenler detaylarını araştırabilirler.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_stream


_____________________________




4944 Mesaj
12 Nisan 2012; 10:58:12 

Evet rüzgar ile alkalı imiş ama şöyle bir durum daha var; Düyanın yörüngesindeki uydular hareketi sırasında sabit kalmıyorlar bildiğim kadarıyla dolayısı ile sabit kalınmayacaktır...


_____________________________

Yazdıklarınız Sizi Yansıtır...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
12 Nisan 2012; 20:30:56 

quote:

Orijinalden alıntı: abdullahors84

Evet rüzgar ile alkalı imiş ama şöyle bir durum daha var; Düyanın yörüngesindeki uydular hareketi sırasında sabit kalmıyorlar bildiğim kadarıyla dolayısı ile sabit kalınmayacaktır...

sabit kalmasına gerek yokki zaten.yanlamasına olarak hızları farklı olsada olur önemli olan yerçekimine karşı uyguladıkları kuvvet


1633 Mesaj
13 Nisan 2012; 0:34:57 

quote:

Orijinalden alıntı: kara_eylül

Evet dediginiz gibi istanbuldan New york a gidis 10 saat donus 9 saat,




Bakınız Rüzgar yönleri.


_____________________________



473 Mesaj
16 Mayıs 2012; 23:49:58 

Şimdi dünya yuvarlak tamam mı kardeş ben amerikadayım ve çin'e gidicem ama kaç saat belki 37 saat ama dünya haritasına baktığımızda sağ tarafta çin dimi ? şimdi uçaklar neden sola doğru gitmiyor soldan gitse hemen hemen daha yakın çok yakın hatta yani biz mi yanlış biliyoruz bunu bilen biri açıklasın lütfen _??


_____________________________



 
15 Mesaj
24 Mart 2013; 23:57:21 

+1 sırf bunu cevabını merak ettiğim için ısrarla 3 sayfa okudum. Şans ya son yorum merak ettiğim soru


_____________________________

Neden?


9717 Mesaj
25 Mart 2013; 13:54:17 

quote:

Orijinalden alıntı: ugri28

Şimdi dünya yuvarlak tamam mı kardeş ben amerikadayım ve çin'e gidicem ama kaç saat belki 37 saat ama dünya haritasına baktığımızda sağ tarafta çin dimi ? şimdi uçaklar neden sola doğru gitmiyor soldan gitse hemen hemen daha yakın çok yakın hatta yani biz mi yanlış biliyoruz bunu bilen biri açıklasın lütfen _??

zaten öyle değil mi .

http://www.flightnetwor...eijing_Los-Angeles.html


_____________________________




399 Mesaj
25 Mart 2013; 20:31:41 

Yazıldıysa affola,

Daha önce bir arkadaş açmış aynı konuyu (2011). Orada bir üye bir pilot'a sormuş ve pilotun cevabı şöyledir :
quote:

merhaba,

dunyanin donus yonunde yani batidan doguya ucan daha az yakıt harcar ama donus yonunden dolayı degil. ruzgarlar hep batıdan doguya eser boylece ruzgari arkasina alan ucak daha az yakıt harcar daha cabuk varır. ornegin istanbul londra 4 saat 30 dakika ama donus londra istanbul sadece 4 saat surer.

iyi calismalar

Celal UZAR
Tayyareci
www.tayyareci.com
E.Hv.Plt.Bnb. Kaptan Pilot

Gayet açık bir şekilde anlatmış.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusufkan12 -- 25 Mart 2013; 20:32:12 >


_____________________________



21368 Mesaj
25 Mart 2013; 21:58:09 

2007 den beri bunu mu tartıştınız....



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...


1134 Mesaj
25 Mart 2013; 23:33:35 

quote:

Orijinalden alıntı: Hasbi 81


Tıra göre hızı ilk anda "0" olur ve motor ilk anda çok zorlanır. Ama belli bir devire, dolayısıyla momentuma sahip olduğu için sadece bu ilk enerjisiyle bile aracı bir miktar tırın içine doğru ilerletir (Bu sırada eğer hiç debriyaja basılmazsa, vites küçültülmezse, araç 5. vitesteyken tekerlek hızı bir anda 0'a düştüğü için motor kısa bir sürede stop edecektir). Ondan sonra da pilot tır platformuna yokuş yukarı çıkmak için yine yokuşta kalkar gibi düşük viteste biraz gaz vermek zorundadır.

Yani dümdüz gaza basıp tıra güvenli şekilde girmek mümkün değil. Pilotun deneyimli olması, vites, debriyaj, gaz ayarını iyi yapması lazım. Otomatik vitesle nasıl olur bilemeyeceğim. Daha kolay da olabilir, daha zor da olabilir.

6 yıllık konu ama bunu biraz daha açabilir misiniz.arada 10 km'lik fark var ve araç önden çekişli.ön tekerler tıra çıktı diyelim hızda 0 olsa arka tekerler hala asfalttayken ve tır 100 km hız ile giderken araç asfalta düşmez mi?ya da ilk anda ki ivmeyle hızı 0'a düşse bile arka tekeri de kurtaracak şekilde tıra girer mi??


_____________________________



 
765 Mesaj
26 Mart 2013; 18:58:27 

quote:

Orijinalden alıntı: kaotika

Atmosferin de dünya ile beraber döndüğü düşünülürse, dünyanın dönüşünün bu olaya hiç bir etkisi olmaması gerekirdi. Şayet dünyanın dönüşünün etkisi olsa idi, batıya doğru yapılan uçuşların daha kısa sürmesi gerekirdi. Çünkü dünya batıdan doğuya döndükçe gideceğiniz yer ayağınıza gelmiş olurdu. Oysa hiç de öyle olmamaktadır. Dünyanın muhtelif yerlerinden yapılan uçuşların süresi hava olayları ve uçağın baştan yediği yüzgara rüzgarlara bağlı olarak değişir. Ülkemizde genelde batıya doğru yapılan uçuşlar daha uzun sürer. Mesela ingiltereye yapılan gidiş dönüş süresi farkı yarım saati bulabilir. bunun nedeni sürekli bu yönden esen batı rüzgarlarıdır. Rüzgarların yönü ise siklonların dönüş yönü ile ilgilidir.

hocam
dünya dönüyor aynı yönde atmosver yerküre dönüyor
sizde bunların hepsine ters yönde hareket ediyorsunuz işte.etkisi vardır bende dünyanın dönmesinin


_____________________________



 
765 Mesaj
26 Mart 2013; 19:01:19 

quote:

Orijinalden alıntı: Deep Impact

böyle bir durumun söz konusu olabilmesi için uçağın yerçekimi etkisinden kurtulması gerekir. uçak da yerçekimi etkisinden kurtulamayacağına göre böyle bir durum söz konusu olamaz.

ancak;

amerikaya uçan bir THY pilotu memleket uzaklaşma hasebi ile ağır ağır gidip 10 saatte amerikayı ulaşıp vatan hasreti ile gaza basarak memlekete 9 saatte varabilmesi mümkündür.

adı üstünde THY

yani rakipsiz ...

hocam ucak dümdüz bir güçle gidiyor.yer çekimide tam aşağısından(yuvarlak olarak) çekiyor
bu iki kuvvetin bileşkesi olarak eğik yörünge çıkıyor bu tıpkı elektronların proton etrafında dönmesi gibi


_____________________________



 
765 Mesaj
26 Mart 2013; 19:03:52 

quote:

Orijinalden alıntı: yusufkan12

Yazıldıysa affola,

Daha önce bir arkadaş açmış aynı konuyu (2011). Orada bir üye bir pilot'a sormuş ve pilotun cevabı şöyledir :

Gayet açık bir şekilde anlatmış.

ya hocam adamın gitmek istediği yer teknik olarak kaçıyor.rüzgarı boşver.
sizde alakası yok diyosunuz.


_____________________________



399 Mesaj
26 Mart 2013; 19:08:38 

quote:

Orijinalden alıntı: erkin0007


ya hocam adamın gitmek istediği yer teknik olarak kaçıyor.rüzgarı boşver.
sizde alakası yok diyosunuz.

Ben söylemiyorum bunları bir pilot söylüyor.


_____________________________



 
2 Mesaj
13 Nisan 2013; 23:57:10 

quote:

Orijinalden alıntı: dasdasq


http://www.biltek.tubit...ategori_id=4&soru_id=51

bu sorunun cevabı burada verilmiş. @kaotika nın verdiği cevaba yakın bir cevap sanırım. yani dünyanın hızının bir

etkisi yok fakat rüzgarların etkisi söz konusu.

yerin Dünya'nın dönüşünden dolayı olan hareketinin hızını hesaplayın. Biz bunu Ankara için hesapladık ve saatte yaklaşık 1,300 km'lik bir hız bulduk! Bu kadar müthiş bir hızla hareket eden bir yer üzerinde saatte 100 km, en fazla 200 km hızla hareket eden arabalar bu hızdan etkileniyor olsalar, bu etki çok açık bir şekilde görünüyor olurdu. Hatta doğuya doğru değil yürümek, bir taşıtla bile gitmek imkansız olurdu!
bence bu her şeyi açıklıyor


_____________________________



162 Mesaj
14 Nisan 2013; 5:18:41 

Merhabalar,
Uçaklar unutmayın ki en başta yerde duruyorlardı, bundan dolayı zaten açısal hızları dünyanın açısal hızıyla eşit. Nasıl siz havaya zıpladığınızda dünya altınızdan kaymıyorsa aynı şekilde uçaklar için de böyle bir durum söz konusu değildir. Uçakların geliş gidiş sürelerinin farklı olmasının sebebi dünyada aşağı yukarı aynı yerlerde sürekli var olan hava akımlarıdır. Dünyanın hızından kaynaklanan farklar ölçülemeyecek kadar küçük olacaktır.

Trust me I'm a Physicist


_____________________________



 
765 Mesaj
17 Temmuz 2013; 8:59:56 

quote:

Orijinalden alıntı: Tarkus

Merhabalar,
Uçaklar unutmayın ki en başta yerde duruyorlardı, bundan dolayı zaten açısal hızları dünyanın açısal hızıyla eşit. Nasıl siz havaya zıpladığınızda dünya altınızdan kaymıyorsa aynı şekilde uçaklar için de böyle bir durum söz konusu değildir. Uçakların geliş gidiş sürelerinin farklı olmasının sebebi dünyada aşağı yukarı aynı yerlerde sürekli var olan hava akımlarıdır. Dünyanın hızından kaynaklanan farklar ölçülemeyecek kadar küçük olacaktır.

Trust me I'm a Physicist

hocam şimdi zıpladığımız zaman,havada dünyayla birlikte dönüyoruz.tabiki teknik olarak.fark edemiyoruz
ama arkadaşın hesabı var kafam karıştı ya.cok mantıklı geliyor arkadaşın dediği


_____________________________



5963 Mesaj
17 Temmuz 2013; 12:06:28 

quote:

Orijinalden alıntı: Arkadaşım O Eli Bi İndir!


Ben söylemiyorum bunları bir pilot söylüyor.

ben bu cevapla tatmin oldum. seneler sonra cevabımı almış bulundum :)


_____________________________

Serhan UYGUR
MacBookPro 13" - New iPad 64GB Wifi+4G - Galaxy Note 3
XboX One && PS 4 500 GB
Tek Aşk BeşiktAŞK
PSN User: Godpower GamerTag: serhanuygur


427 Mesaj
9 Ekim 2013; 13:05:24 

Geçen sene girdiğim bi denemede de sorulmuştu, neden daha hızlı varır diye, tabi çoğu kişi benim gibi dünyanın dönüş yönü falan diye atladı, cevap Jet Rüzgarları çıktı


_____________________________



309 Mesaj
9 Ekim 2013; 16:23:37 

selamun aleykum

bence bu cevap eksik ve yanlış.öncelikle örnek doğu batı değil kuzey güney olarak örneklenmiş.
faktör(rüzgar) hıza etki eden unsursa 400 km gidiş hızı 400 km geliş hızı olarak değerlendirilemez.

yani aynı hızda gelen ve giden bir uçak için rüzgar faktör olamaz. uçak 400 km hızla gelirken rüzgarda +100 km katsa artık daha hızlı gittiği halde aynı saatte varmış olur ki bu da dönüş hızının etkisini açıklar.

yerçekimi sabit olan biri elektirkli diğeri sabit bir merdiven düşünün elektirikli merdivende olan kişi daha hızlı olarak hedefine ulaşır. yerde olmasına rağmen hız faktörüne etki edilmesi ile oluşan bir fark vardır ve bu zaman faktörünü etkiler.

iki tane elektirikli merdiven düşünün .iki kişi aynı anda bir ucuna binsin. bu merdiven doğudan batıya doğru hareket etsin. kendi hareketi + merdivenin dönüş hızı ile karşıdan gelen merdivene karşı kendi hızını kullanan bir kimseyle orta nokta denen yerde karşılaşmak için daha hızlı hareket etmek zorunda kalacaktır.aynı saat kavramı ancak hız faktörünü arttırdığında mevcuttur. sabit hızda bir diğerinden hızlı olmak zorunda gibi.

örnekte aynı satte kavramına ekstra bir hız kavramının katılması gerektiği belirtilmiş(rüzgar). örnekteki yön sorudaki yönden farklı ayrıca uçağı sanki rüzgar sürüklüyormuş gibi bir izlenim verilmiş. şu hatalıdır ben 300 km lik gaz veriyorum ancak rüzgar +100 km katıyor ancak ibre 300 km yi gösteriyor denmiş. bu mümkün değil senin hızın 400 km dir denilmeli idi. yani faktör sıfıra indirilmeli.yoksa hıza etki eden ancak rüzgar olmayan bir unsur var denmiş olmalı ki kuzey güney yönünde bu fark oluşmamalı diye düşünüyorum.

Bu mesajda bahsedilenler: serhanuygur


_____________________________

Bir vaadin ilahisi ile ilahi olan bir vaad arasındaki fark kuran-ı hakimdir.


1259 Mesaj
9 Ekim 2013; 21:01:21 

quote:

Orijinalden alıntı: kaotika

Atmosferin de dünya ile beraber döndüğü düşünülürse, dünyanın dönüşünün bu olaya hiç bir etkisi olmaması gerekirdi. Şayet dünyanın dönüşünün etkisi olsa idi, batıya doğru yapılan uçuşların daha kısa sürmesi gerekirdi. Çünkü dünya batıdan doğuya döndükçe gideceğiniz yer ayağınıza gelmiş olurdu. Oysa hiç de öyle olmamaktadır. Dünyanın muhtelif yerlerinden yapılan uçuşların süresi hava olayları ve uçağın baştan yediği yüzgara rüzgarlara bağlı olarak değişir. Ülkemizde genelde batıya doğru yapılan uçuşlar daha uzun sürer. Mesela ingiltereye yapılan gidiş dönüş süresi farkı yarım saati bulabilir. bunun nedeni sürekli bu yönden esen batı rüzgarlarıdır. Rüzgarların yönü ise siklonların dönüş yönü ile ilgilidir.

Katılıyorum hocam açıklamanız bana mantıklı geldi.


_____________________________

İnsanoğlu para kazanmak için sıhhatini verir,
Sonra sıhhatini kazanmak için parasını verir,
İstikbali düşünürken insanoğlu yaşadığı günü unutur.
Böylece ne bu günü yaşar, ne istikbali.
Aslında ölüm yokmuşcasına yaşarken; yaşamamış gibi ölürler..


 
246 Mesaj
4 Aralık 2013; 1:50:08 

http://www.biltek.tubit...ategori_id=7&soru_id=51

en doğru cevap budur.
Tamamen rüzgarsız bir rota bulunursa hiçbirşey farketmez. Gidiş dönül tamamen eşittir.
Uçakların gidiş dönüş farklı sürelerde gitmesi için yani dünya dönüş hızından etkilenerek hareket etmeleri için atmosferin dışında uçuyor yani tamamen dünya dışında uçuyor olmaları gerekir.

Dünya döndüğü için farketmesini iddia edenlere o zaman A noktasında bir helikopter havalansın ve 10 saat hareketsiz kalsın, dünyanın helikopterin bulunduğu paraleldeki dönüş hızı çarpı 8 saat kadar doğuda bulması gerekir kendini ki helikopter havalanıp sadece havada kalma hareketi yaptığından 10 saat sonra da hala tam havalandığı yerin üstünde durduğunu göreceğimize göre bu imkansızdır.

Dünyanın dönüş bağıl hızı en yüksek ekvatorda olur zira en büyük çap oradadır. ekvatorda kalkan bir helikopter 24 saat havada kaldığında dünya turu atmış olurdu, ister ekvatorda ister başka paralelde olsun ki bu da mümkün değil.

Çünkü atmosterde uçan araçlar hareketini dünya ile aynı hızda dönen (rüzgarsız durumda) atmosterden güç alarak yapmakalar.
Bir sinek en yüksek hızı 50km/s ise, tamamen camları kapalı bir yarış otomobili 350km/sa hızla giderken içinde ileri geri uçabiliyorsa bu onun araç içindeki havaya göre bağıl hareket etmesindendir. Araç dışındaki atmosfere göre değil.


TR-ABD gidiş 11 saat, dönüş 9 saat ancak onun nedeni Atlas okyanusu üstündeki hava akımlarıdır.
Aynı durum TR-çin uçuşları için geçerli olmayabilir. Rüzgar yoksa süre tamamen eşit, rüzgar çinden TR'ye esiyorsa bu sefer tam tersi doğudan batıya daha hızlı varış söz konusu olabilir.


_____________________________



1724 Mesaj
5 Aralık 2013; 23:23:33 


quote:

Orijinalden alıntı: Deep Impact

böyle bir durumun söz konusu olabilmesi için uçağın yerçekimi etkisinden kurtulması gerekir. uçak da yerçekimi etkisinden kurtulamayacağına göre böyle bir durum söz konusu olamaz.

ancak;

amerikaya uçan bir THY pilotu memleket uzaklaşma hasebi ile ağır ağır gidip 10 saatte amerikayı ulaşıp vatan hasreti ile gaza basarak memlekete 9 saatte varabilmesi mümkündür.

adı üstünde THY

yani rakipsiz ...

Vatan hasreti diyosun yani



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1259 Mesaj
8 Aralık 2013; 1:01:29 

Buna cevap veren arkadaşlara bir sorum olacak. Hareket halindeki aracı camları kapalı olarak düşünün, sinek aracın içinde uçuyor fakat araç saatte 100km ile giderken sineğin 100km bir hızla uçması gerekmez mi araçta rahatça hareket edebilmesi için? Mantığı nedir bunun?


_____________________________

İnsanoğlu para kazanmak için sıhhatini verir,
Sonra sıhhatini kazanmak için parasını verir,
İstikbali düşünürken insanoğlu yaşadığı günü unutur.
Böylece ne bu günü yaşar, ne istikbali.
Aslında ölüm yokmuşcasına yaşarken; yaşamamış gibi ölürler..


700 Mesaj
8 Aralık 2013; 1:15:59 

Bunu sinek olarak değilde su şişesinden bardağa su döktüğünüzü düşünerek cevaplayabilirsiniz , yani suyu dökerken su geriye doğru 100 km/h hız yapmıyorsa sineğinde araç içinde 100km/h hız yapmasına gerek yoktur çünkü aracın içinde olduğu için aracın hızına sahiptir.

Bu mesajda bahsedilenler: Aesthetic.


_____________________________

… noui
consilia et ueteres quaecumque monetis amici,
"pone seram, cohibes." sed quis custodiet ipsos
custodes?
qui nunc lasciuae furta puellae
hac mercede silent crimen commune tacetur.

|| Forum Anlaşması || Genel Forum Kullanımı || İmza Kuralları || Şikâyet Sistemi || Kullanıcı Adı Değişimi || SMS Onay Sistemi || Önerileriniz, Sorunlarınız ||
Sayfa:   <<     1 [3]
Tüm forumlar » [Kültür ve Bilim] » Kültür, Güncel ve Tarih » Güncel » Dünya Dönüşünün Tersine Giden Uçak, Daha mı Çabuk Varır?
Sayfa: <<     1 [3]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.488