Şimdi Ara

DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.450
Cevap
89
Favori
910.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mertkan hocam elinize sağlık. çok faydalı bilgilerinizi hiç sıkılmadan üşenmeden paylaşıyorsunuz.
  • Sevgili @DroN,

    Casio Exilim EX-Z750 full manuel ayarların yanı sıra içerisinde aynı zamanda pek çok ön tanımlı çekim modları barındırmaktadır. Ayrıca "çok iyi" ve "çok kötü" olarak değerlendirdiğin fotoğraflarından birer örnek eklersen, ayrıca neyi nasıl çekmek istediğin konusunda da beni aydınlatırsan, hem fotoğraflarına yorum yapabilir hem de elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
  • gerçek paylaşım
    çalışmalarınızda başarılar..
  • sevgili mertkan. ben canon s2'cilerdenim. genelde forumun o bölümüne takılıyordum. bu topic'i yeni farkettim ve çok güzel bilgiler verdiğini gördüm. fakat affına sığınarak (çünkü bu konuları daha önce açıklamış olabilirsin) bir kaç şeyi sormak istiyorum:
    1-bu "enstantane hızı" ile "deklanşör hızı aynı şeyler mi"
    2- diyafram açıklığı ile ilgili değerler nasıl hesaplanıyor. örneğin f.2 olunca bir değerin 2'ye bölünmesi anlamına mı geliyor.
    3-manuel modda fotoğraflar çekmek istiyorum ama bu değerleri tam olarak ayarlamayı henüz bilmiyorum. o yüzden genel olarak bazı standart scenler için fixed manuel değerler verebilir misin:
    -gece şehir ışıklarını
    -güneş batışı ve doğuşu
    -kar manzaraları
    -açık güneşli havada manzara çekimi
    -bulutlu havada manzara çekimi
    -ev içi ortamda süper macro (s2'lerın özelliği)
    -ev içi ortamda florasan altında portre
    -ev içi ortamda aile fotoğrafı
    şimdiden çok teşekkürler.




  • Sevgili @aliyavuz,

    Deklanşöre basmamız, perdenin belirlenen süre içerisinde açılıp kapanmasını sağlamaktadır. Perdeninin açılıp kapanma hızına enstantane hızı (Perde Hızı - Ötrücü - Obturator) adları verilmektedir. Diyafram ayarının yapılması esnasındaki rakamlar (f:stop değerleri) bize diyaframın ne kadar açılacağını gösterir. Küçük rakamlar (ör: f:2,8) bize büyük açıklığı, büyük rakamlar ise (Ör: f:10) bize küçük açıklığı gösterir. Manuel ayarlara alışmak için senin makinende TV (Enstantane öncelikli) ve AV (Diyafram öncelikli) modlarını kullanarak işe başlayabilirsin. Enstantane ve diyafram ilişkisini çekimler yaptıkça çok daha iyi tanıyacak ve sadece "M" Manuel ayarlara geçebileceksin.

    Manuel ayarlar bize fotoğrafı çekmeden önce, çekilecek fotoğraf üzerinde kendi beğenimize ve göz zevkimize göre değişiklikler yapmamıza olanak tanır. Bu sebeple yapılacak çekimler için senin de yazdığın gibi "fix değerler" olmasını söylemek pek doğru olmaz. Hem bu konuyla hem de diyafram-enstantane ile ilgili geniş açıklamaları, farklı soru ve cevaplarını, içerisinde bulunduğumuz konuyu başından sonuna doğru takip edebilirsen bulabileceğine inanıyorum.




  • Mertkan Bey Merhaba;

    Fotoğrafçılık konusundaki uzun süreli bir merakın ardından, aksiyona geçerek, dün, Panasonic FZ30 marka ve modelde bir fotoğraf makinası satın aldım.Makinayı 2 günlük bir araştırmanın ardından satın aldım.Yüksek ASA'daki noise problemini pek önemsemedim. İş işten geçmiş olmasına rağmen sizin bu makina hakkındaki görüşlerinizi öğrenebilimiyim.

    Bu makina ile hediyelik ürünler sattığım firmamda küçük objeler çekerek katalog yapmayı da planlıyorum.Sizin belirttiğiniz light box dikkatimi çekti.Sizce bu benim işimi görecekmidir.Bu light box ile ilgili detaylı bilgilere nasıl ulaşabilirim(Örneğin kaç watt'lık lamba kullanmalıyım vb.)Sabit bir mesafeden light box'u kurduktan sonra Diafram,enstanteneasa değerleri kaç olursa iyi sonuç alabilirim gibi bilgiye de ihtiyacım var...




    Yardımlarınızı rica ediyorum....

    Teşekkürler,iyi günler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atatan -- 10 Ocak 2006 15:26:39 >




  • Sevgili @atatan,

    Öncelikle yeni fotoğraf makineniz hayırlı uğurlu olsun, en güzel günlerde güle güle kullanın. Ancak fotoğraf makinesini satın almış olduğunuz için, artıları ya da eksileri yönünde bir yorum yapmanın yanlış olduğunu düşünüyorum. Ama dilerseniz fotoğraf makineniz hakkında forumumuz içerisinde bir arama yaparak bir çok bilgiye ulaşabilirsiniz. Still Life çekimleri için yapacağınız light box'ın ölçüleri ve aydınlatmak için kullanacağınız labaların watt değeri tamamen size kalıyor. Fotoğrafını çekmek istediğiniz ürünlerin boyutsal ölçüsüne göre bir light box yapabileceğiniz gibi, ışık miktarını da kendi zevkinize göre ayalayabilirsiniz.

    Light box içerisindeki bir modelin çekimini yapmak için, ilk önce auto mod'da bir çekim yapıp exif data bilgilerini inceleyebilir, bunun ardından da istediğiniz değişiklikleri exif bilgilerini baz alarak yine kendi zevkinize göre diyafram ve enstantane ile değişiklikler yaparak uygulayabilirsiniz. Ayrıca dilerseniz konu ile ilgili olarak buraya tıklayarak ulaşacağınız linki de inceleyebilirsiniz.




  • Sony H-1 başlığına bir cevap attım, cevap çekim
    teknikleri ile ilgili olduğu için aynısını buraya da
    yazayım, yararlanacak birileri olur diye düşündüm ;

    Havayi fişek çekimleri için uzun pozlama zamanı
    gerekir, yaklaşık olarak 5 saniyeden uzun pozlama
    uygundur, ancak mutlaka makinenin sabitlenmesi
    gerekli. Bu sırada odak uzaklığı sonsuza ayarlanmalı.
    Bu şekilde, gece akan trafikte de çok hoş görüntüler
    elde edebilirsiniz.

    Yakından çekilen ve flaş kullanılan portre ve
    grup fotoğraflarında insanların yüzü patlarsa,
    bunu engellemek için çekilen objeden uzaklaşıp
    zoom yapılabilir, uzaklaştıkça flaşın etkisi azalır.
    Bunun yerine, manuel modda, diaframı sonuna
    kadar kısmak (Objektife göre değişmekle
    beraber; F 8.0, 11, 22) , dijital makinelerde
    asa değerini 64, 100'e ayarlamak işe yarayabilir.
    Eğer ortamdaki tek ışık kaynağı flaş değilse
    pozlama süresini azaltmak da bir miktar
    iyileşme sağlayabilir. Tabii önceden beyaz
    ayarını yapmayı unutmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tinea -- 12 Ocak 2006 21:31:59 >




  • mertkan hocam izninle birkaç şey sormak istiyorum.

    1-benim kodak z700 makinam var. flash lı çekimlerde çok parlak görüntü alıyorum. biraz araştırdım, bu makinanın çok güçlü flash ından şikayetçi olan başka insanlar da varmış. hocam bu flash ın çok beyaz parlak etkisini azaltmak için ne yapılabilir. makinada PAS ayarları var.hangi ayarları manuel ayarlayarak bu etkiyi azaltabilirim?

    2- bir karede öndeki cisimlerin net, arkadakilerin olabildiğince flu olması için nasıl bir teknik uygulamam gerekiyor.

    Mertkan hocam eğer yönlendirebileceğin bir link, kaynak olursa seve seve. Kolay gelsin.

    Not: sorduklarım belki forumda daha önce verilmiştir, eğer öyleyse kusura bakmayın.
  • Sevgili @Finney,

    Flash'ın etkisini azaltmak/yumuşatmak için çok basit bir yöntem vadır. Flash önüne koyabileceğin bir selpak mendil ya da aydınger, flash ışığının istenmeyen beyaz patlamaları oluşturmasının önüne geçecektir. Ya da flash önüne açılı olarak yerleştirebileceğin parlak bir materyal ile (Ör: ayna ya da üzeri aliminyum folyo ile kaplanmış bir kartıon vb.) flash ışığını direk model üzerinde patlamasının önüne geçerek, örneğin tavan ya da duvara doğru yönlendirebilirsin de. Böylece model üzerine şiddeti nispeten azalmış ve yumuşamış bir flash ışığı yansıyacaktır. Ayrıca bu şekilde kullanılan flash ile, örneğin kapalı mekanlarda ortaya çıkan istenmeyen gölgelerin de ortaya çıkması bir miktar azaltılabilir. Biz bu yöntemi normalde baş kısmı hareketli external flash'lar ile kullanıyoruz.




    Odaklanan noktanın gerisinde kalan kısımların flu olabilmesi için, diyaframı sonuna kadar açarak (Ör: f:2/8) net alan derinliğini iyice kısa tutmak gerekmektedir. İçerisinde bulunduğumuz konunun ilk sayfasında bu konu ile ilgili örnek fotoğrafları inceleyebilirsin.




  • Bu bölüm çok güzel olmuş yazanların çizenlerin özelliklede bilgisini tecrübesini paylaşanların kazmasına(klavyesine)sağlık.Saygılar
  • öncelikle calışma için tessekkür ediyorum bir cok aklımdaki soruyu cevapladı beraberinde yenilerini de getirdi yalnız

    mesala hareketli bir nesneyi cekmek istediğimizde perde hızını artırmamız gerekiyor ama eger o nesneyi gece cekeceksek aynı zamanda perdenin yavasda kapanması gerekiyor budurumda perde hızını hala hızlı tutupta nası resmin yeterli ısık almasını saglıyacagız
    (daha önce sorulduysa özürdilerim )
  • Sevgili @saricalik,

    Evet, hareketli objeleri dondurabilmek için perde hızını arttırmamız gerekiyor. Eğer perde hızını arttırdığımızda oratamda yeterli ışık yoksa (gece de olabilir), hareketi donudrabilmek için flash kullanabilir ya da ISO'yu yükseltebiliriz. Dilersen içerisinde bulunduğumuz konunun başında bulunan ISO ile ilgili örnekleri inceleyebilirsin.
  • mertkan hocam konulardaki yardımlarınızı devamlı izliyorum,yararlı bilgiler alıyoruz teşekkürler.
    benim sorum kullandığım sony dsc h1 ile ilgili.geçen gün 4 optik zoom da 1mp de foto çektim,ayrıyeten aynı fotoyu zoomsuz 5 mp çektim.bu resimler bilgisayarda incelediğimde (photoshopta) 1 mp crop ve decupe de daha başarılı görünüyor,5 mp daha kolay dağılıyor.bu konu hakkındaki görüşleriniz nedir?teşekkür ederim
  • Sevgili @birdokuzjtd

    Öncelikle bu konuyu daha önce forumumuz içerisinde örnek fotoğraflar ile açıkladığımı söylemek istiyorum. Ancak o konu içerisine eklemiş olduğum fotoğrafların linkleri malesef kırılmış. Öncelikle böyle bir kıyaslama yapmak için, her iki fotoğrafında aynı ayarlarda ve aynı yerde çekilmiş olması gerekmektedir. Eğer buradaki amacımız yüksek mp ile ile çekilen fotoğrafın, optik zoom yapılmış bir fotoğrafa göre kıyaslamaksa bu zaten yanlış bir kıyaslama olacaktır. Çünkü optik zoom esastır. Fotoğrafları aynı ayarları kullanarak önce 1MP ile daha sonra da 5MP ile çektikten sonra, bilgisayar ortamında zoom (her iki fotoğraf için eşit) yaparak crop ile detay alacak olursak, 5MP ile çekilen fotoğrafta çok daha az bozulma/deformasyon/karelenme oluştuğunu görürüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mertkan -- 21 Ocak 2006 19:08:26 >




  • Slm Yeni kodak Z700 dijital fotoğraf makinesi aldım fakat yardıma ihtiyacım var. Manuel kullanmak istiyorum fakat olmuo mesela bi besneyi çekmek istiyorum nesne net olacak fakat arkası blur olacak nasıl yapıcaam P.A.S. modunda yapmak istiyorum...Bide Dioptri ne işe yarar yardımcı olursanız çook sevinirim....
  • Sevgili @onteo,

    Öncelikle içerisinde bulunduğumuz konunun ilk sayfasını incelemeni istiyorum, orada örnek fotoğraflar ile arka planın nasıl flu/blur olarak kadraj içerisine yansıtılabileceğini açıklamaya çalışmıştım. Tekrar kısaca yazmak gerekirse; Fotoğraf makineni "A" diyafram öncelikli moda alarak, diyaframı sonuna kadar açarsan (ör: f:2.8 gibi) net alan derinliğini kısmış olursun. Bu şekilde odaklanan objenin arkası ya da önü flu/blur olarak çıkacaktır.

    Fotoğraf makinelerinin vizöründe özellikle gözlük kullanıcılarının rahat etmesi amacıyla dioptri adı altında bir ayar bulunmaktadır. Dioptri düzeltmesi marka/modellerde basamaklamalarda değişiklik göstererek karşımıza çıkabilir. Dioptri düzeltmesi vizörün hemen yanındaki dioptri tekeri veya minik basamaklı olarak kaydırılabilir bir düğme yardımyla yapılabilir.

    Kodak Z700 Vizör - Dioptri Tekeri




  • Arkadaşım çok saol yaa pil alıp hemen deniicem...
  • Mertkan hocam gece çekimlerinde çok kötüyüm

    Geçe çekiminde pozlamayı uzun kullanmamız gerekiyor ama pozlama uzunken ben makineyi istemeden oynatıyorum ve flu sonuç alıyorum. Tripod kullanmadan en güzel ve net gece çekimi nasıl yapabilirim yani gece dışarıda olduğum zaman tripod taşımam mümkün değil öneri ve tavsiyelerinizi bekliyorum

    Kullandığım makinem Canon Power Shot A610

    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Technolog_ -- 22 Ocak 2006 18:02:43 >
  • Sevgili @Technolog_ ,

    Öncelikle gece çekimlerinde ne tür bir çekim yapmak istemediğini belirtmemişsin. Örneğin; gece manzara fotoğrafları çekmek istiyorsan, ISO'yu en düşük değere alıp, diyaframı yeterince açıp, ortamdaki ışık miktarına uygun bir perde hızı belirleyerek böyle bir çekim gerçekleştirebilirsin. Böyle bir çekim için yavaş bir perde hızı seçilmesi gerekir. Çok yavaş olursa fazla pozlamadan ötürü beyaz patlamaları, çok hızlı olursa da karanlık yerlerde detay kayıpları ya da çok daha karanlık bir fotoğraf elde edilir. Bunun için öncelikle auto modda bir çekim yaparak, makinenin atamış olduğu perde hızını baz alabilir ve bunun üzerinde değişiklikler yaparak farklı çekimler yapabilirsin.

    Uzun pozlamalarda tripod kullanmak olmazsa olmazlar arasındadır. Ancak tripod olsa dahi, deklanşöre elimiz ile basmak yerine makinedeki self-timer (geri sayım)'dan yararlanmamız gerekir. Çünkü deklanşöre basarken de makineyi titretebiliriz. Eğer yanımızda tripodumuz yoksa, makinemizi uygun bir yere sabitleyip yine self-timer aracılığı ile çekim yapabiliriz.




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.