Şimdi Ara

DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.450
Cevap
89
Favori
910.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Arkadaşlar,

    Aşağıdaki satırlarda genel olarak fotoğraf çekim teknikleri, diyafram ayarları, enstantane ayarları, ISO ayarları ve hatta kar fotoğrafları çekim ip uçları gibi önemli noktalara değinerek, sizleri bu konularda biraz daha aydınlatmaya çalışacağım. Fotoğraf çekmeye yeni başlayan ya da bu konuda kendisini biraz daha geliştirmek isteyen arkadaşlarımız için çok faydalı olacağına inanıyorum.


    GENEL FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ

    -Fotoğraf çekerken öncelikle fotoğraf makinesini iki elimiz ile tutmalıyız. Ayrıca kollarımızın dirseklerimizden vücudumuza yapışık olmasını sağlamalıyız. Deklanşöre basmadan önce derin bir nefes almalıyız. Bunlar fotoğraf makinemizi titretmeden ya da titretmeyi minimum’a indirerek fotoğraf çekmemizi sağlayan temel önlemlerdir. Mümkünse bir duvar ve benzeri bir yere yaslanmak suretiyle, duvardan destek alarak da çekimlerimizi gerçekleştirebiliriz.

    -Özellikle portre fotoğrafları çekerken, arka planın sade olmasına özen göstermeliyiz. Böylece hem konuyu ön plana çıkartmış, hem de fotoğraf makinemizin doğru yere odaklanmasında büyük kolaylık sağlamış oluruz. Arka planda kadraj içerisine giren, ilgi odağının dağılmasını sağlayan objeler varsa ve başka bir şekilde kadrajlamamız mümkün değilse, bu sefer de net alan derinliğini kısarak (diyaframı açarak f:2,8 ya da f:4 gibi) çok daha etkileyici fotoğraflar çekebiliriz.

    -Bazı fotoğrafların göze çarpan ve onları çarpıcı kılan yanları vardır. Bu sebeplerden biri de fotoğraftaki güçlü kompozisyondur. Fotoğraftaki kompozisyonun basit tanımını; “Kadraj içerisindeki objeleri, göze hoş şekilde seçmek ve düzenlemek” şeklinde yapabiliriz. Öyleki bazı anlarda fotoğraf makinemizin küçük hareketleriyle çok değişik kompozisyonlar yakalayabiliriz.

    Genel olarak çoğumuzun, fotoğraf çekerken yaptığı bir hataya değinmek istiyorum, o da konuyu kadrajın tam ortasına yerleştirmektir. Bu şekilde çekilen fotoğraflar daha az hareketli ve çok daha az dikkat çekici olurlar. Bunun önüne geçmek için, çekeceğimiz kareyi aklımızdan yatay ve dikey olarak üç eşit parçaya bölelim. Bu çizgilerin kesiştiği noktalar iyi bir kompozisyonda ilgi merkezinin yerleşeceği en doğru dört noktayı gösterir. Bu noktalra fotoğrafçılıkta “dört altın nokta” denir. Manzara fotoğrafları çekerken de ufuk çizgisinin bu çizgilere paralel ve kadrajın üçte birini dolduracak şekilde yerleştirmeliyiz. Ufuk çizgisinde oluşacak eğrilik kesinlike istenmeyen bir durumdur.

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
    Dört Altın Nokta

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ

    Bir örnek, köpeğim Aspirin


     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


    Benden bir kaç fotoğraf daha

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ



    ISO-ASA AYARI

    Şimdi de ISO - ASA ayarları hakkında biraz bilgi vermeye çalışayım; ISO: fotoğraf filmlerinde, ışığa duyarlılık derecesini belirleyen standart ölçüm sistemidir.

    Kullanımından örnekler verecek olursak:

    -Uzun pozlama yapmayacağımız ve alan derinliğini kaybetmek istemediğin zaman ISO ayarlarını yükseltebiliriz.

    -Akşam üzeri az ışık altında dışarıda çekim yapmak istiyoruz, 1/125 enstantanenin altına da inmek istemiyoruz, çünkü titreşime karşı hassasiyet artabilir. Bu sebeple enstantaneyi 1/125 ayarlayıp diyaframı sonuna kada açıyoruz (f:2,8 –f:3,7 gibi) ve ISO'yu 50 olarak ayarlıyoruz. Fakat sonuç bize karanlık geliyor, o zaman aynı enstantane ve diyafram ayarıyla ISO'yu 200'e getirip çok daha iyi sonuç alabiliyoruz. (Verdiğim değerler ortam şartlarına göre değişiklik gösterebilir)

    -Yine dışarıdayız ve öğle vakti 50 ISO ile bir kuş fotoğrafı çekeceğiz, diyafram f:4 ya da f:5 enstantane ise 1/1000. Çekimiş olduğumuz fotoğrafa baktığımızda kuşun net, hareketli kanatlarının ise flu/blur olduğunu görüp enstantaneyi 1/2000'e çıkartmak istiyoruz ama ışık yeterli değil, işte o zaman ISO'yu 400 olarak ayarlayıp enstantaneyi 1/2000'e çıkartabiliriz ve istediğimiz sonuca ulaşmış oluruz.

    ISO ayarlarını yükseltmenin avantajları olduğu gibi dez avantajları da vardır. ISO yükseldikçe grain ya da noise (fotoğrafta kirlilik/kumlanma) da artar, bunun sebebi CCD’ye fazla voltaj giderek CCD’nin ısınmasıdır. Gece yapılan çekimlerde düşük iso ve kısık diyafram kullanılır, bunlar detayları ortaya çıkartmak için gereklidir. Fakat bu esnada hızlı enstantane ayarından ziyade düşük enstantane ayarı ve kesinlikle tripod+self timer kullanmak gerekir.


    KAR FOTOĞRAFLARI

    Kar fotoğrafları çekerken en çok pozlama konusuna dikkat edilmesi gerekir. Makinelerin ışık ölçerleri %100 beyaz üzerinden değil de %18 gri üzerinden ışık ölçerler. Bu sebeple makinein otomatik poz değerleriyle bir kare çekildiğinde, kar genellikle gri ya da açık mavi (griye yakın) çıkabilir. Karın beyaz çıkmasını sağlmak için en az bir ya da iki stop fazla pozlamak gerekir.

    1 ila 1.5 stop fazla pozlarsak, kar üzerindeki detaylar da alınır. Ancak gölgeler ve koyu nesneler üzerindeki detaylar kaybedilir.

    2 stopluk ilave pozlama tam anlamıyla beyaz , ancak detaysız bir kar görüntüsü verir. Bu defa da koyu alanlardan daha fazla detay alınır.

    Kar için yapılacak manuel beyaz ayarı ise; normalde Kodak'ın %18'lik gri renk kartı üzerinen yapılır. Fakat yanımızda bu kart yoksa (daha önce başka bir topic’de de yazdığım gibi) elimizin üst kısımından alacağımız değer bizi doğru sonuçlara götürür. Elimizden değer alırken, elimizin kadrajı tam anlamıyla doldurmasına ve elimzin üzerine kendi gölgemizin düşmemesine de dikkat etmeliyiz.

    Kar üzerindeki bir yaprağı ya da çiçeği çekerken de spot ölçüm yapmakta fayda vardır. Lapa lapa yağan kar için de flash kullanmak yağan kar tanelerini arka plandan ayırıp keskin çizgiler ile net bir şekilde yakalamamızı sağlar. Tipi şekline yağan kar için düşük enstantane ve flash ile çok farklı etkiler yaratabiliriz

    EV YAPIMI LIGHT BOX

    Genellikle still-life tarzı ya da close-up fotoğraflar çekmekten hoşlanıyorsanız. Light box kullanmak çok daha iyi sonuçlar verecektir. Fakat Light box’lar pahalı olduğu için, evinizde sizin de kolaylıkla hazırlayabileceğiniz bir light box yapabilirsiniz. Light box ile ışığın daha yumuşak ve dengeli bir biçimde objeye/objelere çarpmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca obje/objeler için çok farklı fonlar da yaratabilirsiniz. Sanırım aşağıdaki fotoğraf, ev yapımı light box için çok daha açıklayıcı bir örnek olacak.

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ

    Ev Yapımı Light Box




    DİYAFRAM VE ENSTANTANE-

    Diyafram ayarı objektif içerisindeki diyaframın veya iris'in hangi dereceye kadar açık kalacağının belirlenmesidir. Objektifler en fazla düzeyde ışık toplayabailmek için dizayn edilmişlerdir. Diyafram gözümüzdeki iris gibidir; güçlü ya da parlak ışık altında kısılır, az ışık altında ise genişler. Objektif içinden gelen ışığın bir kısmının engellemek için diyafram kapatılabilir veya durdurulabilir. Diyafram ayarı ile aynı zamanda bir portre veya macro fotoğraflardaki alan derinliğini de değiştirebiliriz.

    Macro'larda Alan Derinliği ve Diyafram Ayarı
    MODE: M-Manuel Mode

    Alan derinliği macro'larda çok büyük önem taşımaktadır. Bir objeyi macro olarak fotoğrafını çekeceğimiz zaman zoom ayarlarını yaptıktan sonra sadece objemizin mi net olacağına yoksa obje ve arka planın mı net olacağına yani alan derinliğine karar vermeliyiz. Bunu diyafram ayarı ile oynayarak yapabiliriz. Büyük diyafram açıklığı(Ör: f:2.8-f:3.0) alan derinliğini azaltır ve objenin net arka planın blur-bulanık çıkmasını, küçük diyafram açıklığı (Ör: f:8.0-f:7.6) alan derinliğini arttırır objenin ve arka planın net çıkmasını sağlar.

    Burada çok dikkat edilmesi gereken bir yer daha vardır ki o da enstantane hızıdır. Diyafram ayarı ile oynadığımız zaman lens-sensor'e düşecek ışık miktarı da değişeceğinden ona göre enstantaneyi hızlandırmak ya da yavaşlatmak gerekebilir. (Bunu çekmiş olduğum örnek fotoğraflarda çok daha açık olarak görebilirsiniz.) Fakat makinenizde "A" Aperture-Diyafram Öncelikli Mode varsa onu kullanmanızı tavsiye ederim. O zaman siz diyafram ayarını değiştirdiğinizde makine otamatik olarak enstantaneyi değiştirecektir.

    Örnek: 1
    Burada küçük diyafram açıklığı kullanarak alan derinliğini arttırdım. Böylece hem obje hem de arka plan net olarak kadrajlandı.

    f:7/6
    s:1sec

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ




    Örnek 2:
    Burada ise büyük diyafram açıklığı kullanarak alan derinliğini azalttım. Böylece sadece obje net, arka plan blur-bulanık olarak kadrajlandı.

    f:3
    s:1/4sec

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ




    ENSTANTANE (Perde Hızı - Ötrücü - Obturator)


    Diyafram göz bebeği ise, enstantane göz kapağının açılıp kapanmasıdır. Fotoğraf makinemizin içinde bulunan sensörün veya filmin üzerine düşen ışığın süresini ayarlayan sistem, fotoğrafın ne kadar zaman diliminde çekileceğini de belirler. Enstantane yaprak adı verilen metalden yapılmış perdedir. Deklanşöre basıldığında seçilen zamana göre perde-enstantane açılır film ya da sensör üzerine ışık üzerine düşer ve perde kapanır. Işık koşullarına ve hareket özelliklerine göre bir fotoğraf ya çok kısa ve ya uzun zaman süresinde çekilebilir. Işığın film üzerine düştüğü süreye "Pozlandırma" adı verilir. Güçlü ışıklarda az, zayıf ışıklarda uzun pozlandırma yapılır. Yine hareketi dondurmak için az, flulaştırmak için uzun pozlandırma söz konusudur. Düşük pozlandırma sürelerinde (özellikle gece manzara fotoğrafı çekimlerinde) perde daha uzun süre açık kalacağı için, fotoğraf makinemiz titreşime karşı aşırı hassasiyet gösterir. Bu gibi durumlarda kesinlikle tripod kullanılmalıdır.

    MODE: S (Shutter – Deklanşör Hızı)

    Fotoğraf makinesinde bu ayar seçildiğinde, çekim yapmadan önce enstantane ayarını kendimiz yapabiliriz. . Fotoğraf makinesi limitleri dahilinde uygun diyafram ayarını kendisi ayarlayacaktır. Deklanşör – enstantane hızı düşürüldükçe hareketli nesneleri dondurabiliriz. Deklanşör hızını düşürdükçe yani daha hızlı bir çekim modu seçtikçe ışık yeterli olmadığı taktirde, kadraj kararacaktır.


     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


    Burada enstantane hızı 1 saniye olarak ayarlandı. Fotoğrafa bir hareket hakim durumda



     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


    Burada ise enstantane hızı 1/250 sn olarak ayarlandı. Su damlacıklarında bir uzama gözlenmekte.



     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


    Burada ise, enstantane hızı 1/1000 sn olarak ayarlandı. Su damlacıkları rahatlıkla seçilebiliyor.



     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


    Son olarak, burada ise enstantane hızı 1/2000 olarak ayarlandı. Su damlacıkları çok daha net.




    Bana ulaşan mail'ler ve PM'ler sonucunda böyle bir çalışma yapmaya karar verdim. Umarım vermiş olduğum bu bilgiler işinize yarar ve çok daha başarılı fotoğraflar çekebilirsiniz. Bol fotoğraflı günler dilerim, ışığınız bol olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mertkan -- 29 Mayıs 2005, 16:58:09 >




  • @Crime
    Nikon 8700'ün özellikleri için BURAYA TIKLA
    Şu andaki Aydınlar Satış fiyatı 1095$ KDV dahil. Ama daha ucuz satan yerler de vardır.

    @gsemre
    Bir makinede Manuel ayarların olup olmadığını, makinenin internet üzerindeki incelemelerinden anlayabileceğin gibi aynı zamanda makineyi eline aldığında (genelde) üzerinde bulunan "M" harfini içeren bir ayar olup olmadığını kontrol edebilirsin. "M"=Manuel anlamına gelir ama marka ve model yelpazesinde bu harf değişiklik gösterebilir.
  • Sevgili @gsemre,

    Bir önceki yazdıklarımı dikkatli okuduysan adı geçen "M-Manuel Mode" ayarının tüm makineleri kapsadığını anlamışsındır. Buna Sony DSC-P120 de dahil.
    Gelelim senin makinenin özelliklerine; Sony DSC-P120, Sony DSC-P100'ün siyah halini almış özel halidir.BURAYA TIKLA Sony DSC-P100'de M-Manuel Mode olduğuna göre Sony DSC-P120'de de var. "M" harfi Mode Dial üzerinde yer alır. Sony DSC-P120 için BURAYA TIKLA

    Sony DSC-P100'den örnek

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


    Umarım şimdi daha iyi anlaşılmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mertkan -- 29 Kasım 2004, 10:31:03 >




  • Sevgili @gsemre,

    Sanırım bu adresler işine yarayacaktır.

    www.steves-digicams.com
    www.dpreview.com
    www.megapixel.net
  • Değerli dostum Yavuz,

    Öncelikle ben teşekkür ederim , bilgilerimi paylaştıkça sana ve tüm forum arkadaşlarıma yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana. Zaten bilgi ve tecrübe paylaştıkça güzel olmaz mı? Forumumuz o kadar kalın çizgi ile çizilmiş bir rotada ilerliyor ki, hiç bir olay forumumuzu rotasından çıkartacak kadar güçlü olamaz.

    Şimdi sorunu cevaplamaya çalışayım, süper macro modunda çekimiş olduğun karelerde netlik sorunu mu yaşıyorsun? Eğer sorun buysa, kadrajlanacak konu ile makine arasındaki mesafeyi iyi ayarladıktan sonra (zoom da dahil), ışık değerlerini, pozlama değerlerini gözden geçirip aynı konu üzerinde farklı ayarlar ile bir kaç denemeden sonra Fuji S20 Pro'nun reaksiyonunu çok daha iyi çözümleyebilirsin. Bu arada bana örnekleri gönderirsen sanırım sorunu daha iyi anlayacağım. (mtkn3@yahoo.com)

    Ay fotoğrafına gelince, daha önce bu fotoğraf forumdan yanlışlıkla silinmişti, şimdi buraya tekrar upload edeyim. Fotoğraftaki tam ayarları ise; exif bilgilerinden okuyabileceğin gibi başlıca olanlarını yazayım.

    f:5,3
    s:1/76
    ISO:140
    Metering Mode: SPOT

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ



    @ATALUCY,
    Öncelikle yeni almış olduğun SONY DSC-W1'i en güzel günlerde güle güle kullan. SONY DSC-W1'in max. enstantanesi 1/1000sn'dir. Bu değeri AUTO modda iki katına çıkartıyorsa (ki bu ilginç..!) bunu manuel modda SONY DSC-W1'in başarabileceğini sanmıyorum.

    SONY DSC-W1 ile ilgili daha fazla bilgi için BURAYA TIKLA




  • mtnk3 bu konuyu actigin icin tesekkurler. Bana cok faydasi oldugunu soyleyebilirim.
    Konuyla ilgili ornek isteyenlerhttp://www.stevesforums.com/forums/view_topic.php?id=40774&forum_id=15
    adresindeki foruma bir goz atabilirler. Diyafram, enstantane, ISO ve comp degergeri ile ilgili cok basarili bir calisma. Arkadas degisik kombinasyonlarda cekimler yapmis.

    Not: Forum ingilizce oldugu icin sanirim basitce buraya ozetlesem daha iyi olabilir.
    http://68.105.108.90:1180/stephen/pics1/canon_s1/llnf_1204a/ adresindeki .jpg fotograflarini indirin.
    Asagidaki listede hangi fotonon hangi degerleri kullanilarak cekildigi yaziyor. Eger belirtilmemisse f/2.8
    FILENAME Shutter ISO comp
    IMG_8854.jpg 0.5" 50 0
    IMG_8855.jpg 1/4" 50 -1
    IMG_8856.jpg 1/4" 100 0
    IMG_8857.jpg 1/8" 50 -2
    IMG_8858.jpg 1/8" 100 -1
    IMG_8859.jpg 1/8" 200 0
    IMG_8860.jpg 1/15" 50 -3
    IMG_8861.jpg 1/15" 100 -2
    IMG_8862.jpg 1/15" 200 -1
    IMG_8863.jpg 1/15" 400 -0
    IMG_8864.jpg 1/30" 50 -4
    IMG_8864.jpg 1/30" 100 -3
    IMG_8865.jpg 1/30" 200 -2
    IMG_8866.jpg 1/30" 400 -1
    IMG_8867.jpg 1/60" 50 -5
    IMG_8868.jpg 1/60" 100 -4
    IMG_8869.jpg 1/60" 200 -3
    IMG_8870.jpg 1/60" 400 -2
    IMG_8873.jpg 1/125" 50 -6
    IMG_8874.jpg 1/125" 100 -5
    IMG_8875.jpg 1/125" 200 -4
    IMG_8876.jpg 1/125" 400 -3
    IMG_8878.jpg 1/250" 50 -7
    IMG_8879.jpg 1/250" 100 -6
    IMG_8880.jpg 1/250" 200 -5
    IMG_8881.jpg 1/250" 200 -4
    IMG_8882.jpg 1/500" 50 -8
    IMG_8883.jpg 1/500" 100 -7
    IMG_8884.jpg 1/500" 200 -6
    IMG_8885.jpg 1/500" 400 -5
    IMG_8886.jpg 1/1000" 50 -9
    IMG_8887.jpg 1/1000" 100 -8
    IMG_8888.jpg 1/1000" 200 -7
    IMG_8889.jpg 1/1000" 400 -6
    following are at F/4.0 aperture
    IMG_8890.jpg 1/1000" 50 -10
    IMG_8891.jpg 1/1000" 100 -9
    IMG_8892.jpg 1/1000" 200 -8
    IMG_8893.jpg 1/1000" 400 -7
    following are at F/5.6 aperture
    IMG_8894.jpg 1/1000" 50 -11
    IMG_8895.jpg 1/1000" 100 -10
    IMG_8896.jpg 1/1000" 200 -9
    IMG_8897.jpg 1/1000" 400 -8
    IMG_8898.jpg 1/2000" 50 -12
    IMG_8899.jpg 1/2000" 100 -11
    IMG_8900.jpg 1/2000" 200 -10
    IMG_8901.jpg 1/2000" 400 -9
    following are at F/8.0 aperture
    IMG_8902.jpg 1/2000" 50 -13
    IMG_8903.jpg 1/2000" 100 -12
    IMG_8904.jpg 1/2000" 200 -11
    IMG_8905.jpg 1/2000" 400 -10



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crein -- 22 Aralık 2004, 3:18:17 >




  • Sevgili Murat,

    Senin makinen hakkında (pretec'in resmi sitesi dahil) bir araştırma yaptım fakat kayda değer bir bilgiye ulaşamadım. Fakat birden karşıma Toshiba PDR-M700 çıktı. Özellikleri ve görünüşü senin makinen ile çok benziyordu. Sanırım Pretec, Toshiba'nın yan sanayisi. Buna göre incelediğimde, enstantane ve diyafram öncelikli çekim modlarının olmadığını sadece manuel mod olduğunu farkettim. Senin kullandığın makine üzerinde bulunan mode dial'da (M) harfinin yanında (S) ve (A) harfleri de var mı?

    Toshiba PDR-M700'den bir örnek.
     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


    Toshiba PDR-M700 ün detayları için buraya TIKLA

    (S) ve (A) modlarının olmadığını farzederek, senin çekimleri (M) yani Manuel modda yaptığını düşündüm. (M) Manuel modda hem diyaframı hem de enstantaneyi biz belirleriz makine buna hiç bir şekilde müdahele etmez. Bu durumun aksi sende nasıl oldu pek anlayamadım.

    Modlar:
    Gerçi bunu topic'in üst tarafında açıklamıştım ama, sanırım gözünden kaçmış. Kısaca açıklamak gerekirse; (A) Diyafram öncelikli mode: Bu modda diyaframı biz belirleriz, makine buna en uygun enstantaneyi atar. (S) Enstantane öncelikli mode: Bu modda enstantaneyi biz ayarlarız, makine buna en uygun diyafram aralığını belirler. (M) Manuel mode: Bu modda ise biraz önce de yazdığım gibi her iki ayarı biz belirleriz makine hiç bir şeye müdahele etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mertkan -- 1 Ocak 2005, 3:37:27 >




  • Evet benim yaptığım araştırmalara görede aynı makina PRETEC, PREMIER, ROLLEI ve TOSHIBA olmak üzere 4 farklı marka altında satılıyor ve markalara göre de çok ufak değişiklikler göze çarpıyor.

    Makinayı üstteki düğmeden manual mod a aldığımızda gerekli diğer ayarlar ekran menüsünde çıkıyor. Ve EXPOSURE MODE a girdiğimizde PROGRAM, APERTURE PRIORITY, SHUTTER SPEED PRIORITY, ve MANUAL seçenekleri karşımıza çıkıyor. APERTURE PRIORITY, SHUTTER SPEED PRIORITY, ve MANUAL seçeneklerinden hangisini seçerem seçeyim 1/2000 olan shutter speed flash açıldıktan sonra 1/500 e düşüyor. Sanırım makinanın özelliğinden olsa gerek Flash açıkken shutter speed i 1/2000 e almak mümkün değil. Umarım anlatabilmişimdir.

    Bu makinayı alan birisi detaylı olarak bütün yönleri ile incelemiş ve yorumları sitesine yazmış. Verdiğim link i incelersen makina hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsin.

    http://www.modelci.com/pretec3A30/Pretec3A30_1.htm




  • Sevgili Aytun,

    Aşağıdaki link'te A510 ve A520'yi incelemeye çalışmıştım. Ayrıca detaylı teknik özellikleri de var. Dilersen inceleyebilirsin.

    http://forum.donanimhaber.com/m_2171867/tm.htm

    Garanti konusunda ise Türkiye'den satın alınan Canon ürünlerinin Erkayalar Garantili olduğunu biliyorum. Ama tam olarak prosedürü bilemiyorum çünkü Türkiye'de değilim
  • sanirim anladim o zaman built-in macro lensler pek etkili deil macro cekimler icin .ben listeyi sole verim.tekrar tesekkur ederim

    http://search.ebay.com/lens-s5100_W0QQfcoZ1QQfromZR10QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244Z10425QQsacatZQ2d1
  • Sevgili Aytun,

    Öncelikle fotoğrafta noise'un nasıl oluştuğunu sanırım sen de okudun. A510'da 200 ISO'dan sonra ulaşılan noise değeri ileride senin için bir problem yaratmaz. Çünkü makineyi aldığın günden itibaren yüksek ISO'lara çıkıldıkça fotoğrafta noise oluşacaktır. Hemen hemen tüm fotoğraf makineleri yüksek ISO'larda belirli noise oluşturma oranlarına sahiptirler.

    A510'un incelemesini yaparken A75/A85'e göre kıyaslamaya çalışmıştım . A85'e göre 200 ISO'dan üst seviyelere çıklıdığında noise oranının biraz daha fazla artmasından dolayı A510 bu konuda bir eksi puan almıştı. Daha fazla yardımcı olabilmek için Canon A510'un noise oranlarını Buraya Tıklayarak ulaşacağın link'ten incelemeni istiyorum.

    Son olarak, evet şu sıralarda çizimlerim yoğunlaştığı için sorulara biraz geç cevap verebiliyorum, bunun için özür dilerim.




  • Sevgili @Nitrogliserin
    Eline sağlık, başarılarının devamını dilerim
    -------------------------------------

    Sevgili Vedat,
    Zoom patlamaları gibi güzel bir konuya değindiğin için teşekkürler. Aynı zamanda senin vermiş olduğun örneğin tam tersi de yapılabilir. Yani uzun pozlama esnasında geniş açıdan, tele pozisyonuna aldığımızda da hoş kareler elde edebiliriz.
    ---------------------------------------

    Sevgili @serk,
    Öncelikle yeni fotoğraf makinen hayırlı uğurlu olsun, en güzel günlerede güle güle kullan. Flash konusuna gelince yanılmıyorsam Olympus C-725UZ içerisinde flash seviyesi belirlenemiyordu. Olymus C725UZ hakkıdan daha detaylı bilgiler için aşağıdaki link'leri kullanabilirsin.

    Link 1 Link 2




  • sayın mertkan bey sizin verdiğiniz bilgiler doğrultusunda 1/1000 enstantane ile flaşlı makinada s konumundayken bu resmi çektim yalnız bir türlü su damlalarını net görünmesini sağlayamadım yardımcı olursanız sevinirim
    not:makina konica minolta z5
    http://img333.imageshack.us/my.php?image=pict00368iw.jpg
  • Sevgili @zopzekir,

    Öncelikle güzel temennilerin için çok teşekkür ederim. Perde hızının 1/1000sn olması genel kullanım için yeterli olacaktır. Konunun başındaki hızla akan suyu damlacıklar halinde havada yakalayan 1/1000sn perde hızının kuşu da kanatlarını çırparken yakalayacaktır. Ancak bu kuşun cinsine ve saniye başına düşen kanat çırpma hızına göre değişiklik gösterebilir. Bu konuda örnek fotoğraflar çekerek çok daha net sonuçlara ulaşabileceğine inanıyorum.

    Histogram konusunda ise, daha önce forumumuz içerisinde bu konuyu bir çok defa anlatmış olduğum için bundan sonra forumumuz içerisinde arama yapmanı rica ediyorum. Yine de faydası olacağını düşündüğüm bir link veriyorum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_2274375/tm.htm




  • quote:

    Orjinalden alıntı: khaos

    sayın mertkan bey sizin verdiğiniz bilgiler doğrultusunda 1/1000 enstantane ile flaşlı makinada s konumundayken bu resmi çektim yalnız bir türlü su damlalarını net görünmesini sağlayamadım yardımcı olursanız sevinirim
    not:makina konica minolta z5
    http://img333.imageshack.us/my.php?image=pict00368iw.jpg
    MERTKAN HOCAMIN BU TOPİĞE DÖNDÜĞÜNÜ ANLADIĞIM VE DE BU SORUMUN CEVABINI HALA ALAMADIĞIM İÇİN TEKRARLAMA GEREĞİ DUYDUM




  • http://img80.imageshack.us/img80/7795/img03102cs.jpg
    tribod kullandım,timer kullandım ev değerini de ayarladım ama sanki olmadı? eksik olan ne?
  • Sevgili @a12144121

    Oluşan bu durum için öncelikle doğru yerden ışık ölçümü almak gerekiyor. Işık ölçümünün ve pozlamanın en doğru şekilde yapıldığını anlamak için histogramı kullanabilirsin. Doğru histogram kullanımı için aşağıdaki link'i inceleyebilirsin.

    http://forum.donanimhaber.com/m_2437899/tm.htm

    Ayrıca ışık ölçümünden bir kaç örnek fotoğraf vermek istiyorum:

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
    Center Weight Meter

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
    Matrix Evaluative Meter

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
    Spot Meter (Işık ölçümü burundan yapılmış)

     DERS: FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ
    Center Weight + Flash

    Örneklerde de görüldüğü gibi, bu tip ters ışık alınan yerlerde doğru pozlamayı yakalayabilmek için center weight ışık ölçümü ve flash kullanılmış. Ayrıca bu şekildeki fotoğrafları düzeltmenin bir diğer yolu da (senin fotoğraflarından örnek verecek olursam) Öncelikle salon fotoğrafında denizin doğru pozlandığı kareyi ve sonra salon içerisinin doğru pozlandığı kareyi photoshop ve benzeri programlar ile birleştirmek ve bu şekilde doğru pozlamayı yakalamak da mümkündür.




  • mtkn3 arkadaşım benim de bu konuda sana bir sorum olacak;
    Siz Nikon'u tercih edersiniz (ben de isterdim ama bütçe meselesi) gerçi de; Olympus'lar hakkında ne dersiniz diye soracaktım. Ben en fazla 300 YTL civarında bir şey baktığım için (ve Nikon ile Canon'da aynı özelliklerde 450-500 YTL'den aşağı makine olmadığı için) Olympus'lara bir gözattım ideefixe'in sitesinde. Alabileceğim iki model çıktı karşıma. Birinin enstantane değeri 1/1000 ama optik zoom değeri 8X !. Diğerinin zoom'u ise 3X iken enstantane değeri 1/2000 ve biraz daha ucuz. Siz de aşağıdaki iki linke bakıp bir değerlendirmede bulunabilir misiniz? Bütün arkadaşlar gibi benim de şu sıralar tek isteğim fıskiyeden çıkan damlaları, uçan kuşun kanatlarını, arka fon flu iken önde rüzgar gibi geçen bir arabayı, gece yarısı bir sokak lambasını, insan ve hayvan yüzlerini, çiçek yapraklarını vs. son derece enfes görüntülerle çekebilmek... Her iki makine de 3MP'lik olduğu için baştan kaybediyor muyuz bilemiyorum. (Daha yüksek MP'nin fotoğraf kalitesinden çok, büyük kağıda baskı için lazım olduğunu biliyorum. Doğru mu?). Cevabınız için şimdiden teşekkürler...

    http://www.ideefixe.com/Fotograf/tanim.asp?sid=UKKFXC4H6C73IF9I3FV3

    http://www.ideefixe.com/Fotograf/tanim.asp?sid=H0KUJXYYOC8CCH49E36U



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi franko -- 30 Eylül 2005, 20:40:18 >




  • Bende linkler sorunsuz açılıyor. Belki de site bağlanan bilgisayarın IP'sine göre kayıt tutuyordur...

    1. Olympus Camedia C-370 3.2 MP (274 YTL)
    2. Olympus Camedia C-725 3.0 MP Ultra Zoom (327 YTL)

    Bu iki modelin isminihttp://www.ideefixe.com 'daki hızlı arama hanesine yazıp aratırsanız özelliklerini görebilirsiniz. Size zahmet olacak. Tekrar teşekkürler.... franko
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.