Şimdi Ara

Türkiye’nin ilk sürücüsüz metro hattı kullanıma açıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
0
Favori
2.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yapımına 2012 yılında başlanan ve Türkiye’nin ilk sürücüsüz metro hattı olma özelliği taşıyan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı’nın açılışı gerçekleştirildi.

    İlk etapta 9 istasyondan oluşan 10,5 kilometre uzunluğunda Üsküdar-Ümraniye bölümü hizmet verecek. İstasyonun ilk etapta kullanılabilecek duraklar şu şekilde: Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı ve Yamanevler.

     

    Metro aracının içerisinde şoför olmayacak, kumanda merkezinden kontrol edilecek. Vagon artırma, azaltma işlemi otomatik olarak gerçekleşecek. Hatta 21 adet 6’lı vagona sahip trenler hizmet verecek. Tek yönde saatte 65 bin yolcu taşınabilecek.

     

     

     

    Kalan Bölümü 2018 Haziranda Tamamlanacak 

    Sürücüsüz sistem sayesinde sefer aralığı da çok kısa olacak. Emisyonunda yıllık 77 bin 246 ton azalma sağlayacak hattaki trenlerin fren gücünden yararlanarak enerji geri dönüşümü elde edilecek. Fren mesafesi kısalacak enerjiden tasarruf sağlanacak.

     

    Bugün açılan hattın ilk durağı ve son durağı arasında yani Üsküdar-Yamanevler arasında bir sefer 17 dakikada gerçekleşiyor. Hattın geri kalan durakları olan Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, İmam Hatip Lisesi, Dudullu, Necip Fazıl ve son durak olan Çekmeköy-Sancaktepe durakları 2018’in Haziran ayında hizmet vermeye başlayacak.

     







  • 10.5 km metro 5 yılda yapılmış.
    biraz metroya biraz ayakkabı kutusuna. e anca bitmiş doğal olarak.
    gerçekten bunu övgüyle AHPARTİİİ ÇALIŞİYİ diye konuşan varmı? lan dünyanın vergisini ödüyorsun. sadece araçlara yapılan vergi zamlarıyla istanbulu metroyla donatırsın be.
    utanmadan övünüyorlar 5 yılda 10 km metro yapıp. anca kapasitesi belli olan kesimi kandırır. japonyada 23 km metro hattı 3 senede bitiriliyor. açında okuyun ülkeye faydanız olur belki.
    Şöyle anlatayım ; fren yapacağı yer belli hangi yerde hangi hızla gideceği önceden belirlenmiş. Mesela M1 metrosuna bakıyoruz vatman önce fren sonra tekrar gaz yapıyor öndeki metroya göre bazen hızlı gidiyor sonra durması gerekiyor vs. Otomatik sistemde bunlar olmayacak bunlar olmayınca da emisyon azalmış olacak.
    65 yıl 0 km metro yapabilen bir ülkeden bugünlere gelmek de bir başarı http://www.wikizero.org/index.php?q=aHR0cHM6Ly90ci53aWtpcGVkaWEub3JnL3dpa2kvJUM0JUIwc3RhbmJ1bF9tZXRyb3N1

    Merkel açtığı hızlı treni de örnek ver.http://www.hurriyet.com.tr/almanyada-merkelin-actigi-tren-yolda-kaldi-40673154

    1991 de temel atıldı 2017 de bitti. 4 saat yolculuk planlanıyordu 6 saate bitti. 10 milyar Euroya mal oldu.tek gidiş bilet fiyatı 150 Euro.


    Dünyanın vergisi 2000 öncesinde de ödüyordu bu millet.
  • Metro kullanan kişiye şoför dendiğini bilmiyordum.

  • Abii o nedir Awrupa 2000lerin başında kaldı biz 2075'de yaşıyoruz azizim :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürücüsüz metro olunca ne oluyor ? Neden sürekli buna vurgu yapılıyor ?

  • Madem sürücüsüz; 7/24 çalışacak mı?

  • Bilmem ne kadar emisyon azalacak deniyor sürücüden mi çıkıyordu emisyon. Sürücüsüz olunca emisyon neden azalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktayakgoz

    Bilmem ne kadar emisyon azalacak deniyor sürücüden mi çıkıyordu emisyon. Sürücüsüz olunca emisyon neden azalıyor.

    Şöyle anlatayım ; fren yapacağı yer belli hangi yerde hangi hızla gideceği önceden belirlenmiş. Mesela M1 metrosuna bakıyoruz vatman önce fren sonra tekrar gaz yapıyor öndeki metroya göre bazen hızlı gidiyor sonra durması gerekiyor vs. Otomatik sistemde bunlar olmayacak bunlar olmayınca da emisyon azalmış olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim5100

    Madem sürücüsüz; 7/24 çalışacak mı?

    7/24 çalışmamasının sebebi sürücülü olması değil.Sebebi; işletim ücretinin o saatlerde karşılığını alamaması ve rayların dinlenmesine ayrılan zamandır.
  • Geç kalındı ancak yinede iyidir. Belediyecilik çok önemli.

  • Stannis Baratheon. kullanıcısına yanıt
    Metro elektirikli değil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu haberi ahmetin yapması gerekirdi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mokinto

    Metro kullanan kişiye şoför dendiğini bilmiyordum.

    Fransızca chauffeur'den dilimize geçen "şoför", sözcük anlamı olarak "ısıtıcı" karşılığına geliyor. Nedenini açıklarsak: Buhar motorlu otomobiller döneminde aracı yürütmek için öncelikle buhar kazanını ısıtmak gerekiyordu ve bu kazanı kömürle doldurup ısıtan kişi "şoför" olarak anılıyordu. Aradan geçen yıllar içinde motor teknolojileri gelişip değişse de aracı çalıştırıp kullanan kişinin adı "ısıtıcı" olarak kalmaya devam etti ve böylece "şoför" sözcüğü anlam bozulmasına uğrayarak günümüze kadar geldi. Günümüzde elektrikli bir taşıtı kullanan kişilere "şoför" denilmesi bundan dolayı anlamsız bir hal aldı.




  • Doğma büyüme ümraniyeliyim üç aşağı beş yukarı her yerini bilirim. Durakları koydukları yerleri hiç beğenmedim. ümraniye sondurak dediğimiz yere durak koyulmamış. Acayip acayip yerlere konmuş. vasıtadan inince biraz daha yürümek gerekiyor.

  • Ya sürücüsüz metro ya inanbiliyor musun sürücüsüz e daha ne diyim ben size sürücüz ya aklınızı alıyor mu evet sürücüsüz bakın sürücüsüz metro diyorum. sürücüsü yok metro diyorum ya sürücüsüz uzaktan kontrol ediyoruz biz bunu sürücüsüz ya algılaya biliyor musun sürücü yok metronun kendi gidiyo biz bunuda bitirdik sürücüsü yok ya metronun bakınız sürücü yok metronun sürücüsüz metro bu kendi kendine gidiyo sürücü yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oktayakgoz

    Metro elektirikli değil mi ?

    Elektrikli ancak elektriği doğalgaz ve diğer fosil yakıtları yakarak sağlıyoruz :) tabi son yıllarda giderek yüzdesi düşüyor daha çok yenilenebilir enerji kaynaklarına yöneliyoruz.
  • soru: türkiyeyi samana muhtaç hale getirdiler diyenler de faydalanabilecek mi? cevap: muhtemelen en çok onlar faydalanır.

  • xabc X kullanıcısına yanıt
    Peki samanı tüketicek olan vatandaşlar faydalanabilecek mi ? Cevap:elbette faydalanacak üstüne kendisi gibi düşünmeyenlere nankör hain diyip , halkın vergisiyle yapılmış işi büyük bir başarıymış gibi savunacaklar
  • biz onu da hızlı süreriz.
  • Hayırlı olsun, darısı Marmaray'ın başına. Haydarpaşa'dan tekrar trene binebileceğimiz günler ne zaman gelecek merakla bekliyorum.
  • İstanbul halkına hayırlı olsun diyelim,darısı diğer şehirlerinde başına.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.