Şimdi Ara

Bosch'tan elektrikli otomobil bataryaları için dev hamle

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yüz yıla yakın bir süredir otomotiv bileşenleri üreten Bosch, günümüzde dünyanın en büyük otomotiv bileşenleri tedarikçisi konumunda. Bu konumunu korumak için endüstrinin gidişatına paralel olarak elektrikli araç bileşenlerine de yatırım yapan dev şirketin halihazırda üretmediği çok önemli bir bileşen bulunuyor: Batarya. Elektrikli otomobillerin en pahalı bileşeni olan bataryaların üretimi için dünya genelinde giderek artan bir rekabet gözlemlenirken Bosch bugüne kadar bu rekabeti uzaktan seyretmeyi tercih etti ancak şirketin en tepesindeki isme göre Bosch yakın zamanda batarya üretimine başlayabilir.


     
     

    Almanya'nın önde gelen ekonomi gazetelerinden Handelsblatt'a röportaj veren Bosch CEO'su Volkmar Denner şirketin gelecek planları hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Bikletten kamyona elektromobilite üzerinde çalıştıklarını belirten Denner ''Elektromobilite alanında Bosch kadar geniş yelpazede faaliyet gösteren başka bir şirket tanımıyorum.'' dedi. Elektromobiliteye yıllarca büyük yatırımlar yaptıklarını da vurgulayan Denner'e göre artık sıra bataryalara geldi. Volkmar Denner, önümüzdeki yıl şirketin batarya üretip üretmeme konusunda karar vereceğini söyledi.


     

    20 Milyar Euroluk Yatırım 

    Bosch'un faaliyet gösterdiği her alanda lider rolünü üstlendiği ifade eden Volkmar Denner, bu durumun şirket stratejilerinin bir parçası olduğunu ve batarya üretimine başlanıldığı takdirde batarya endüstride önemli bir oyuncu olacaklarını belirtiyor. 2030 yılına kadar dünya genelinde batarya üretiminde 1000GWh'luk üretim kapasitesine ulaşılacağını tahmin eden Denner,batarya endüstrisinde öncü rolünü üstlenmek için bu üretimin yüzde 20'sini karşılamaları gerektiğini düşünüyor. Yani Denner'in hedefine göre Bosch batarya üretimine başlarsa 2030 yılına kadar 200GWh'luk üretim kapasitesine ulaşması gerekiyor. Denner'in açıklamasına göre bu ciddi yatırımın bedeli ise yaklaşık 20 milyar euro.


     

    2030 yılına kadar 200GWh'luk üretim kapasitesine ulaşma yatırımını ciddi bir şekilde değerlendirdiklerini kaydeden Volkmar Denner, olası yatırım için ''Bu yatırım Bosch için finansal açıdan bir sorun değilse de girişimci bir bakış açısıyla dikkatle düşünülmesi gereken bir karar.'' ifadelerini kullandı. Volkmar Denner, yatırımın beraberinde çok sayıda riski de getireceğini ve her adımın dikkatle atılması gerektiğini düşünüyor. 2015 yılında ABD2li batarya üreticisi Seeo'yu satın alan Bosch, 2020 yılına kadar sadece 190 kilogram ağırlığında 50KWh'luk batarya üretmeyi planladığını açıklamış ancak bu üretime ilişkin somut bir adım atmamıştı. Volkmar Denner'in açıklamaları ise elektrikli otomobil bataryalarında Bosch'un adını ilerleyen yıllarda sıkça duyabileceğimizi işaret ediyor. 





  • TITRE TESLA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk önce hybrid için yoğunlaşsalar daha mantıklı , bu kadar acele etmek bence kötü sonuçlar doğuracak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar para sorun değil demiş. Teslayı tesla yapan 3-5 pil değil otopilotudur. Genel olarak endüstri için güzel bir adım ama bunu 20 yıl önce de yapabilecekken yapmamayı tercih ettiler. Önemli olan güzel birşeyler yapabilmek adına risk alabilmek kolay para peşinde koşan çıkarcı şirket olma vasfından kurtulamayacaklar. Tesla benim için şu anda Dünyayı değiştirmeye çalışan cesur bir adım atan halk kahramanı modundadır. Ki Bosch zaten araba üretmiyor bileşen üretiyor. Türkiyenin de bu yönde adımlarını artık geç kalmadan atması gerekiyor. Özel sektör para endişesini yenip cesur adım atılmıyor gerekirse özel sektöre bırakılmayıp devlet eliyle yapılmalıdır.

  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Boş u titreten Tesla nın kendisi değil mi zaten sen hayırdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ulan varya şu otomobil üreticileri isteseler anında elektrikli araba yaparlar ama sadece karlarını düşünüyorlar. Mesela Tesla sadece elektrikli araba yapsa otopilotu geliştirmek yerine şuan çok farklı bir noktada olurduk elektrikli araçların yaygınlığı konusunda.

  • Bosch yapar. Piyasaya ilgi artıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    TITRE TESLA

    Bosch araba uretmeyecek ki herkese batarya satacak Tesla ile anlasirlarsa onada satacaklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rakamlar çok yüksek 20 milyar euro yatırım. Umarım Türkiye de böyle yatırım haberleri duyarız.

  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Elon musk rakibine şu cevabı vermişti :do it!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batarya isini kaptirirsa tesla ruyasi biter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Batarya isini kaptirirsa tesla ruyasi biter

    Neden şuanda başka batarya firmaları yok mu var ? Neden şuanda batmiyorda Bosch girince batacakmis ? Batan firma istiyorsanız Faraday Future ve Lucid Motora konularına alalım sizi. Yoksa Tesla nin şuanda batacaği yok ilerde bilemem fakat Bosch un batarya işine girecegi için batacak hali yok parayı bastırır anlaşma yapar Tesla artık o kadar küçük firma değil. Ayrıca yıllardır ben Bosch un batarya işine girmesini istiyorum katı hal bataryalarin çok yatırım yaptılar 50 kWh 190 kilo olacaksa o kadarlık batarya ile 500 km yol zorlar şasi hafif yapılırsa şuanda 50-60 kWh bataryalar 400-600 kg arasında değişiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 17 Aralık 2017; 20:48:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosch , Bursa'da çalışıyorum arkadaşlar evet artık batarya üretimine geçecek fabrika, ama daha zaman var. 10 sene sonra Diesel ve gasoline araçlar olmayacak üretim tamamen bitecektir. 25 sene sonra ise şuan sıfır aldığınız araçları anca müzelerde görebilirsiniz eskiden bunlarımı kullanıyorduk diye. :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakmayın şuan araçları en iyisinin menzilinin 700 km falan olmasına yakın zamanda bir gün gelecek ve 2000 km tek şarjda gitmeyen arabaya araba bile deneyecektir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tesla dediginiz mazda gibi bisey şisire şişire patlatacaksiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bio technolog kullanıcısına yanıt
    Enerji yakıtlarının o kadar çabuk biteceğini sanmıyorum. %100 Elektrik motorlu araçların yaklaşık bir 20 sene sonra yaygınlaşacağı kesin ama 10 yıl çok iddalı...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla olmasa bunlar hiçbir şey üretmezdi ama rekabet hep iyidir yapsınlar tabi.

  • Bosch' un nasıl bir firma olduğunu bilmeyen gençler burada bol keseden atıyor zannımca.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Enerji yakıtlarının o kadar çabuk biteceğini sanmıyorum. %100 Elektrik motorlu araçların yaklaşık bir 20 sene sonra yaygınlaşacağı kesin ama 10 yıl çok iddalı...

    birde ilk alım maliyeti ve kullanım maliyeti konuları var. Elektrikli araçların çok ucuza satılma ihtimali çok yakında değil. ZOE den belli. a sınıfı bile olmayan araç 130.000 TL. Ucuza elektirikli araçlar hadi çıktı diyelim, ucuza elektirik kalacakmı? Birde çevrecilikde yeni kanunlar çıkacak, Elektirikli araçlardan sürekli çevreci çevreci diye bahs ediliyor. Ancak Pil üretimi aşırı artınca, Atık piller konusu devreye girecek, bizim gibi termik santralden elektrik üreten ülkeler için. fosil yakıttan farkı olmayan bir çevre kirliliği söz konusu olacak.
    Aslında plugin hybrid dizel bu işin ilk aşaması olmalı. ş.içi kullanan sürekli elektirikle gidebilir. Uzun yolda dizelle devam edilebilir.

    Tesla model gamı açısından, en pahalıdan, ucuza doğru üretim yapmayı seçti. Yakın zamanda yeni pil fabrikası tam üretime geçtiğinde c sınıfı ucuz bir elektirikli kesinlikle çıkaracaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence yerli araba yerine böyle bir arge ve üretim yatırımı da yapılabilir. Iyi batarya üreten firma yada ülke tüm araç üreticilerine satar.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.