Şimdi Ara

Elektrikli araçlara artan ilgi, pil fiyatlarının düşmesini engelleyecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  

     
    Elektrikli otomobillerin en pahalı bileşeni olan bataryalar bu araçların satılabilirliğinde ve otomobil teknolojisinin evrilmesinde kilit rol oynuyor. Son birkaç yılda elektrikli otomobil bataryalarının maliyetinde yıllık yaklaşık yüzde 12'lik bir düşüş gözlemleniyor. Bloomberg'ün geçtiğimiz hafta paylaştığı araştırmasına göre ise otomobil üreticileri ve batarya üreticileri 2025 yılına kadar elektrikli otomobil bataryalarının maliyetinde yüzde 50'inin üzerinde düşüş bekliyor. Hyundai Başkan Yardımcısı Lee Ki-sang ise aynı görüşte değil. Ki-sang, 2020'den itibaren düşüş eğiliminin ortadan kalkacağından endişe duyuyor.


     

    ''Minerallerin Fiyatı Artacak'' 

    Hyundai'ın elektrikli otomobil operasyonlarını yöneten Lee Ki-sang, bataryalara yönelik tahminlerini ve şirketin elektrikli otomobil çalışmalarını açıkladı. ''Fiyatlandırma açısından tek bir bileşen bile olumlu yönde ilerlemiyor.'' diyen Ki-sang, batarya fiyatlarının bugüne kadar hızlı bir düşüş gösterdiğini kabul ediyor. Bununla birlikte Ki-sang'e göre 2020 yılına batarya maliyetindeki düşüş hızı hafifleyecek veya mevcut batarya maliyetleri değişmeyecek. 


     

    Lee Ki-sang'in bu tahmininde dayanağı ise batarya üretiminde kullanılan nikel, lityum ve kobalt gibi minerallerin fiyatındaki artış. Hükümetlerin elektrikli otomobillere olan eğilimin de artmasıyla birlikte bu minerallere olan ihtiyacın artacağını belirten Ki-sang, böylece bu minerallerin fiyatının da giderek artacağını düşünüyor. Ki-sang tahminlerine ek olarak bataryalarda kullanılan minerallerin ilerleyen yıllarda otomobil endsütrisinin ihtiyacını karşılayamayacağından da endişe duyuyor.


     

    Elektrikli otomobil sektöründe rakiplerinin bir hayli gerisinde görünen Hyundai'ın elektrikli otomobil çalışmaları şu an için 28kWh'luk bataryayla desteklenen Ioniq Electric modeli ile sınırlı. 200 kilometre menzile sahip olan bu aracın yanı sıra şirket önümüzdeki on yıl içinde elektrikli otomobil sektöründe daha agresif bir oyuncu olmayı planlıyor.

     
    Lee Ki-sang'in açıklamalarına göre Hyundai, 2025 yılına kadar Hyundai ve Kia markalarını taşıyan 38 adet elektrikli otomobil modelini piyasaya sürecek. Ayrıca şirket, katı hal lityum iyon pillerinden güç alan, daha uzun menzilli ve mevcut lityum iyon pillerle çalıştırılan araçlardan çok daha güvenli olduğu iddia edilen elektrikli otomobil modelini 2020 yılında satışa sunmayı planlıyor. 
     







  • Elektrikli araçlar konusunda çok klasikleşmiş bir tartışma konusu oldu ama "arabanın sesini hissedeceksin ağğbiii"ci kesim hangi araçlara biniyor ki anlamıyorum. Zaten normal trafikte o sesten zevk alınacak kadar fazla hız yapamazsın da.

    Bence yayaları gelen bir araba olduğuna dair ikaz edebileck seviyede bir ses dışında tamamen gereksiz.

    En büyük gürültü kaynağı ulaşım araçları, ayrıca halihazırda tüm gelişmelere rağmen çok verimsiz ve çevreye zararlı motorlara sahipler. Bu iki büyük sorundan bir nebze kurtulmak bile aşırı önemli.
  • Tamam.

  • Türkçe Meali.

    Valla biz bu elektrikli işi tutmaz diye fazla bulaşmadık, aslında bizim komşu samsung arge neyn yapıyomuş bilemedik.

    Baktık pazarı kaybediyoruz, böyle antin kuntin demeçler verip becerebildiğimiz yere kadar müşterinin kafasını karıştıracağız.
  • Saçmalamış. Arz/Talep dengesinden de haberi yok. Talep artarsa pil teknolojisi yerinde saymaz elbette, geliştirmeye veya kapasite arttırmaya yönelik çalışmalar daha da artar. Pil teknolojisi yerinde saymayacaktır elbette. Nasıl ki 10 yıl önce telefon teknolojisi ile günümüz telefon teknolojisi bir değilse pil de aynı şekilde gelişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Param olsa yatırım yapacağım tek sektör pil işi olurdu

  • En kaliteli pil herkesin zannettiği gibi duracelll değil ikea nin sattığı ikea markalı pillerdir.

  • Akülü arabaya binmek istemiyorum , arabanın motor sesini hissedeceksin yoksa arabanın ne anlamı kalır ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlara bak arkadaş, herkes kafayı yemeye başladı

  • Bu haberler çoğaldı fiyat düşük olmaz algısı yaratacak

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Akülü arabaya binmek istemiyorum , arabanın motor sesini hissedeceksin yoksa arabanın ne anlamı kalır ?

    Hayatımda bu kadar cahilce bir yorum görmedim. Merak etme teknoloji yeterince gelişti, yapay sesle gerçeğinden ayırt edilmeyecek şekilde motor sesi koyarlar. Istediğin motor sesini koyabilme imkanı da gelir.
  • Elektrikli araçlar konusunda çok klasikleşmiş bir tartışma konusu oldu ama "arabanın sesini hissedeceksin ağğbiii"ci kesim hangi araçlara biniyor ki anlamıyorum. Zaten normal trafikte o sesten zevk alınacak kadar fazla hız yapamazsın da.

    Bence yayaları gelen bir araba olduğuna dair ikaz edebileck seviyede bir ses dışında tamamen gereksiz.

    En büyük gürültü kaynağı ulaşım araçları, ayrıca halihazırda tüm gelişmelere rağmen çok verimsiz ve çevreye zararlı motorlara sahipler. Bu iki büyük sorundan bir nebze kurtulmak bile aşırı önemli.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkayjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Akülü arabaya binmek istemiyorum , arabanın motor sesini hissedeceksin yoksa arabanın ne anlamı kalır ?

    Hayatımda bu kadar cahilce bir yorum görmedim. Merak etme teknoloji yeterince gelişti, yapay sesle gerçeğinden ayırt edilmeyecek şekilde motor sesi koyarlar. Istediğin motor sesini koyabilme imkanı da gelir.

    Arkadaş hayatta başka başarılara imza atmış olsa ve egosuna söz dinletebiliyo olsa arabanın gücünden faydalanmak istemez burada şair arabayı öttürüp kendisine baktırmak ve araba ile bütünleşip hem güçlü olduğunu düşünmek hemde başkalarınada hissettirmek istiyor.Sadece bu arkadaşa kızmamak gerek karşı cinste sanata sporaa ideolojilere önem vermeyip parası varsa benim mutlu ettirirleri yüzünden bu gibi arkadaşlarda bu şekilde evrilmiş teknolojiye dur diyemiceklerini bilemediklerinden konuşuyolar yanlarına süper hızlı kalkan kendi kendine giden bi otomobil gelse ya motor gürlemesi filan güzelde buda güç hem iş güç yorgunluğu trafikte dur kalklar canını sıktığında bende alayım şundan uyuyarak işten dönebilirim hem yapay zeka ile kaza yapma ihtimalide azalır 500liralık benzin parası yerine 20lira veririm oh miss diceklerine eminim o yüzden çok takılma :) Ferrariye tüp taktırıcak milletiz biz bunu unutma elektrikli arabalarla ilgili olumsuz bi düzenleme gelmediği taktirde şuan 10 - 0 öndeler :)




  • Petrol bitti simdi sira kobalt lityum gibi elementlerde..ayrica pili dolduracak enerjinin komur petrol dogalgaz su kaynaklarindan elde edilecegi ruzgar ve gunes enerjisinin milyonlarca arabaya yetmeyecegini anlamiyor hic kimse.. en guzeli bisiklettir..yaktigi tek sey vucut yagidir.. amac temiz bir dunyaysa engelli ve 40 yas ustu haric kimseye ehliyet vermemeleri gerekir..

  • Hele bizim ülke de neredeyse imkansız.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.