Şimdi Ara

Dünyanın ilk güneş enerjili treni yola çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
     
    Son zamanlarda dünya genelinde raylı taşımacılıkta yenilenebilir enerji çözümlerinin uygulanmaya başladığını görüyoruz. Bu yılın başında yaptığı açıklamayla ülkedeki bütün elektrikli trenlerin yüzde 100 rüzgar enerjisinden elde edilen güç alacağını açıklayan Hollanda bu alanda en önemli adımı atarken Hindistan da trenlerin çatısına güneş panelleri yerleştirerek yolculuk esnasında enerji depolanması fikrini uygulamaya sokmuştu. Avustralya ise bu iki uygulamayı bir adım daha öteye taşıyor. Dünyanın ilk güneş enerjili treni ülkede seferlere başladı.
     

    Yolcu Treni Yenilendi 

    Byron Körfezi Demiryolları Şirketi ve 8 farklı şirketin ortak çalışmasıyla üretilen trenin geliştirici ekibinde elektrikli Radica RS8 için batarya üreten ELMOFO şirketi de yer alıyor. Byron Körfezi Demiryolları Şirketi Kalkınma Müdürü Jeremy Holmes'un ''dünyanın ilk doğrudan güneş enerjisiyle çalışan treni'' olarak tanıttığı tren aslında iki dizel motora sahip olan klasik bir yolcu treninin yenilenmesiyle üretildi. Klasik yolcu trenine bir elektrikli motorun, bataryaların ve güneş panellerinin yerleştirilmesiyle üretilen trende bir adet dizel motora ise müdahale edilmedi. Tabi bu dizel motor trende güç organı olarak kullanılmayacak sadece acil durumlarda, herhangi bir arıza olması halinde dizel motor devreye girecek.
     
    Avustralya'nın New South Wales şehrindeki Byron Körfezi'nde yaklaşık 3 kilometrelik bir hatta faaliyet gösterecek olan tren 77kWh'lık bir bataryadan güç alıyor. Gün içinde gidiş ve dönüş için yeterli olacağı tahmin edilen batarya, trenin tavanındaki güneş panellerine entegre bir şekilde çalışıyor. Ayrıca trenin yeterli güneş enerjisi toplayamadığı anlarda da çalışabilmesi için trenin hareket edeceği iki istasyonda da güneşten enerji alan 30kWh'luk şarj üniteleri bulunuyor.







  • tren araba gibi değil ray üzerinde gidiyor. raydan yada üstten bi yerden direk elektrik tasarımı yapılsa güneş enerji paneli pil vs ile uğraşılmasa bence daha mantıklı. hem yerde kaplamaz

  • Sebekeden güç alması saçma. Zaten şu anki demiryolu da elektrikli sistem kullanılıyor. Olay güneş enerjisinin ya da yenilenebilir enerjinin kullanılması.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoreXXX

    tren araba gibi değil ray üzerinde gidiyor. raydan yada üstten bi yerden direk elektrik tasarımı yapılsa güneş enerji paneli pil vs ile uğraşılmasa bence daha mantıklı. hem yerde kaplamaz

    Bu bir ön çalışma gibi görünüyor.çok aktif olmayan bir hatta daha sonra yapılacak büyük hatlar için bir nevi test treni görevi görüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoreXXX

    tren araba gibi değil ray üzerinde gidiyor. raydan yada üstten bi yerden direk elektrik tasarımı yapılsa güneş enerji paneli pil vs ile uğraşılmasa bence daha mantıklı. hem yerde kaplamaz

    Zaten normal sistem öyle. Maksat yenilikçi denemeler yapmak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.