Şimdi Ara

BMW'nin elektrikli araç pilleri 15 yıllık kullanım ömrüne sahip

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • BMW, pil verimliliği giderek bozulsa da elektrikli araç serisinin mevcut içten yanmalı araçlar ile aynı ömre sahip olacağını söylüyor. Şirketin pil teknolojilerinden sorumlu yöneticisi Andreas Raith, bunun bir pazarlama söylemi olmadığını, pillerin aracın ömrü kadar dayanacak şekilde tasarlandığını belirtti.

     

    Ayrıca Bkz.BMW, hibrit bir M5 versiyonu geliştiriyor
    Deneyimli yöneticiye göre BMW marka araçlardaki piller 15 yıl ve ötesinde bir kullanım ömrüne sahip. Yani BMW'nin gelecekteki tüm saf elektrikli araçlarının içten yanmalı motordan güç alanlarla aynı yaşam ömrüne sahip olması bekleniyor. Bununla birlikte Raith, pillerin şarj tutma yeteneğinin 15 yıl sonra orijinal spesifikasyonlarının %70'ine kadar düşebileceğini de itiraf etti.

     


    Pilleri tekrar değerlendirmek mümkün


    Öte yandan içten yanmalı motora sahip araçlarda da durum farklı değil. 15 yıllık bir otomobil test edilince özellikle beygir ve tork değeri konusunda önemli bir performans düşüşü ortaya çıkacaktır. Bunun yanı sıra içten yanmalı motorların aksine lityum iyon piller elektrikli araçlardaki ömrünü tamamladıktan sonra çeşitli sektörlerde kullanılabileceği gibi geri dönüşümle ekonomiye ciddi katkı da sağlayabilecek.







  • isterse 20 sene dayansın önemli olan husus pillere verilen garanti dir. Tesla 8 yıl 8 yıl sonunda bir 8 yıldaha veriyor. 15 yıl dayanacak pil e 3 yıl garanti verirse bir anlamı olmaz.

    Elektri araçta en önemli husus pili kiralıyacaklarmı satacaklar mı yoksa granti şartları bizim lehimize mi olacak.

    Biliyorsunuz elektrikli araçlar içten yanmalı araçlar gibi servis arabası değiller ve bunun servis arabası olması için pillere bir ayar çekecekler.
  • Akülü araba ile eş değer olacak bu arabalar. “Araç” kelimesinin içini boşalttılar...

    Araba dediğin yakıtlı olacak , bastınmı motor sesini dinleyeceksin , hissedeceksin...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunlarda bastınmı motor sesi veriyor ama hoparlörden :D hatta dilediğin araç sesi verebiliyorsun, değişebiliyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Akülü araba ile eş değer olacak bu arabalar. “Araç” kelimesinin içini boşalttılar...

    Araba dediğin yakıtlı olacak , bastınmı motor sesini dinleyeceksin , hissedeceksin...

    Size kesinlikle katılıyorum.
    Araba dediğin fosil yakıt ile çalışmalı.
    Egsozdan binlerce zararlı kimyasal salmalı.
    Havayı kirleterek milyonlarca canlıyı zehirlemeli ve her yıl binlerce insanın ölümüne sebep olmalı.
    Umarım Sıfır salınım yapan elektrikli arabalar bir an önce yasaklanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vega -- 10 Aralık 2017; 18:12:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Akülü araba ile eş değer olacak bu arabalar. “Araç” kelimesinin içini boşalttılar...

    Araba dediğin yakıtlı olacak , bastınmı motor sesini dinleyeceksin , hissedeceksin...

    Evet kesinlikle haklisiniz. 1.0-1.6 motorun o titremesini kukremesini dinlemeliyiz egzoztan ates atmasini izlemeliyiz 50 lt yakita 260 tl vermeliyiz yokus asagi inerken yada trafikte beklerken o pahalli yakiti yakmaliyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 10 Aralık 2017; 21:03:05 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • " Bununla birlikte Raith'in, pillerin şarj tutma yeteneğinin 15 yıl sonra orijinal spesifikasyonlarının %70'i kadar düşebileceğini de itiraf ettiğini belirtelim." Yani 100 üzerinden 30 a mi düsüyor?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspoor

    " Bununla birlikte Raith'in, pillerin şarj tutma yeteneğinin 15 yıl sonra orijinal spesifikasyonlarının %70'i kadar düşebileceğini de itiraf ettiğini belirtelim." Yani 100 üzerinden 30 a mi düsüyor?

    Ben ilk okuduğumda %30 a düşecek olarak anladım ama orjinaline bakarsak :



    15-year old battery is to be expected, possibly dropping to 70% in the worst case scenario



    Yani



    En kötü senaryoda bile %70 e düşmesi bekleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Akülü araba ile eş değer olacak bu arabalar. “Araç” kelimesinin içini boşalttılar...

    Araba dediğin yakıtlı olacak , bastınmı motor sesini dinleyeceksin , hissedeceksin...

    Sanarsin v6 v8 motorlu araclara biniyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • isterse 20 sene dayansın önemli olan husus pillere verilen garanti dir. Tesla 8 yıl 8 yıl sonunda bir 8 yıldaha veriyor. 15 yıl dayanacak pil e 3 yıl garanti verirse bir anlamı olmaz.

    Elektri araçta en önemli husus pili kiralıyacaklarmı satacaklar mı yoksa granti şartları bizim lehimize mi olacak.

    Biliyorsunuz elektrikli araçlar içten yanmalı araçlar gibi servis arabası değiller ve bunun servis arabası olması için pillere bir ayar çekecekler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Akülü araba ile eş değer olacak bu arabalar. “Araç” kelimesinin içini boşalttılar...

    Araba dediğin yakıtlı olacak , bastınmı motor sesini dinleyeceksin , hissedeceksin...

    dedi 1.0 Polo'ya binen adam
  • Eğer 15 yıl sonra ilk günkü şarj performansını koruyacak teknolojiyi geliştirdik deseydi alnından öperdik. Sıvı bataryalar zaten çok uzun süre şarj edilebiliyor bu BMW ye özel bir teknoloji değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pspoor

    " Bununla birlikte Raith'in, pillerin şarj tutma yeteneğinin 15 yıl sonra orijinal spesifikasyonlarının %70'i kadar düşebileceğini de itiraf ettiğini belirtelim." Yani 100 üzerinden 30 a mi düsüyor?

    Hayir ilk aldiginizda 400 km yapiyorken 15 yil sonra 280 km yapabiliyorsunuz anlamina geliyor yoksa sizin dediginiz gibiyse bir espirisi yok suanki pillerde oyle ayrica bence ilerde Turbo DPF degisim parasina pil degistirebilecegiz o yuzden omru pek sikinti olmayacak bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten sorun pilin ömrü değil değiştirme zamanı gelince ne kadar ödeyeceğimiz? Yada değişim zamanı gelene kadar ne kadar kendini amorti edip beni tasarrufa geçireceği

  • elektrkli arabaların içten yanmalıları yakalayabilmesi için daha çok uzun yıllar var, bugün en kral lityum ion piller 2000 3000 şarj döngüsünden sonra mefta oluyor.

  • Benzinli candir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aléister Crowley


    quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Akülü araba ile eş değer olacak bu arabalar. “Araç” kelimesinin içini boşalttılar...

    Araba dediğin yakıtlı olacak , bastınmı motor sesini dinleyeceksin , hissedeceksin...

    Sanarsin v6 v8 motorlu araclara biniyoruz.

    Adamı v8 kesmez hocam, ona en az V12 lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SevilenAdam

    Akülü araba ile eş değer olacak bu arabalar. “Araç” kelimesinin içini boşalttılar...

    Araba dediğin yakıtlı olacak , bastınmı motor sesini dinleyeceksin , hissedeceksin...

    Tabi canım, ışıklarda da plakasını bile göremediğiniz o araçlardan buram buram egzoz dumanlarını yutamayınca da böyle dersiniz... Akülü araba bunlar dersiniz...
  • Verim yükselirse zevk ölür demiştim. Sesin olduğu yerde de verim yoktur. Bir sistem ne kadar sessiz çalışıyorsa o kadar verimlidir. Ayrıca çevrim içerisinde (Enerji çevrimi) ne kadar farklı iş yapılıyorsa verim de o kadar düşüyor genelde. Daha doğrusu, mesela içten yanmalı motorda motorun çalışmasının devamını sağlayan hava emme, havayı sıkıştırma ve oluşan egzoz gazını tahliye etme işi, bizim herhangi bir işimize yaramaz. Bizim işimize yarayacak olan bir fiil otomobilin hareketidir, farın aydınlatmasıdır. Yani sistem çalışmak için havayı emip sıkıştırmak zorunda kalıyorsa, bu da bizim bir işimize yaramıyorsa verim kaybıdır.

    Bu bağlamda elektrikli arabaları zevksiz olarak niteleyebilirsiniz ama bindiğimiz arabalardan çok daha verimli oldukları bir gerçek. Ses olayı suni olarak yapılabilir, gerçeğinden ayırt edilemeyebilir. Ama arabaların içi boşalmıyor, verim için gereksiz şeylerden kurtulunuyor sadece.




  • 15 yıl sonra pilin %70 performansa düşmesi gayet iyi bişey bence.

  • Nissan Leaf'ların bile 7-8 yılda %80 e düştüyse bunlar 15 yıl için %70 iyi bile demişler...

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.