Şimdi Ara

Tesla Model 3'ün menzili EPA tarafından resmen onaylandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • EPA (Amerikan Çevre Koruma Ajansı) nihayet kitlesel pazara yönelik ilk uygun fiyatlı elektrikli otomobil olan Tesla Model 3'ün resmi menzilini detaylandırdı. Çevre Koruma Ajansı'na göre, 35 bin dolarlık başlangıç fiyat olan Model 3'ün uzun menzilli varyantı 499 km (310 mil) yol yapabiliyor.

     

    Ayrıca Bkz.Jeep, 2020 yılında Wrangler'ın hibrit versiyonunu piyasaya sürecek
    Ölçülen değerin Temmuz ayındaki teslimat etkinliğinde şirket tarafından belirtilen rakamla da örtüştüğünü belirtelim. Model 3'ün "Long Range" yani uzun menzilli versiyonuna sahip olmak isteyenlerin 44.000 dolar ödemesi gerekiyor. 354 kilometre menzil sunan standart modeli ise 35.000 dolar karşılığında satın almak mümkün.

     


    Model 3 enerji tüketimi değeriyle Bolt ve BMW i3'ü geçti


    EPA otomobilin menzilini doğrulamanın yanı sıra Model 3'ü 126 MPGe karma enerji tüketimi değeriyle de taçlandırmış durumda. Yapılan ölçümlerde otomobilin şehir içinde 131 MPGe, otoyolda ise 120 MPGe tüketim oranına sahip olduğu belirlendi.

     

    Bu değer aracı 136 MPGe tüketim değerine sahip Hyundai Ioniq Electric'in altına fakat 119 MPGe enerji verimliliği sunan Chevrolet Bolt ve 118 MPGe gibi bir tüketim değeri olan BMW i3'ün üzerine yerleştirmiş durumda.







  • Bildiğim kadarı ile tesla distribütörler ile çalışmıyor. Kendisi satış yapıyor. İnternet üzerinden aracı tasarlayıp opsiyonları seçip siparişi veriyorsun. Araç belirlediğin noktaya getiriliyor yada mağazaya getiriliyor. Gidip teslim alıyorsun. Bunların hepsini tesla kendisi üstleniyor. Eğer gelirse direk dolar kuru + vergilerle gelebilir. İyi satış yapmasının nedenlerinden biri de bu.
  • Türkiyede geniş bir Supercharger ağı kurulsa 500 km menzil çok yeterli bir değer. Umarım önümüzdeki 5-6 sene icinde Tesla Türkiyeye yatırım yapar, model 3'ü almayı ciddi olarak düşünüyorum ama şu an servis ve şarj noktası eksikliğinden dolayı tercih etmek biraz zor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Menzil çok iyi bence

    1000 kmlik yolu zaten en az 2 mola ile insan gider

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel haber. En azından menzil onaylanmış oldu.

    Bu arada diğer firmaların bu civarda menzile sahip olan araç üretmelerine burun kıvıranlar konuya bekleniyor.. şimdi kimse demesin tesla çok daha uzun menzilli ve güçlü araçlar da yapabiliyor. Yapıyor da fiyat ne, ekonomik alım limitleri içerisinde mi ona bakmak lazım. Sonuçta rekabet iyidir, ne kadar çok firma bu ile girerse biz tüketiciler için o kadar iyi ve ucuz ürünleri daha kısa sürede kullanma şansı doğar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • oh adamlar 35 bine güzel bir elektrikli araç alıp sorunsuzca kafa rahat binebiliyor

    bize 35 bin ucuz gibi dursa da onlar için biraz yüksek bir rakam

    b segmenti sıfır araçların 10 bin e alındığını düşünürsek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Türkiyede geniş bir Supercharger ağı kurulsa 500 km menzil çok yeterli bir değer. Umarım önümüzdeki 5-6 sene icinde Tesla Türkiyeye yatırım yapar, model 3'ü almayı ciddi olarak düşünüyorum ama şu an servis ve şarj noktası eksikliğinden dolayı tercih etmek biraz zor.

    5-6 sene bile çok uzun bir süre 2-3 yıl içinde Şarj ve servis noktası yaygınlaştırılmalı ama 10 yılı bile bulur gibi. Antalya, İzmir, Bursa, Ankara ve İstanbulda var şarj istasyonları. Türkiyenin her kör noktasına ulaşılmadıkça elektrikli araçlar insanlar tarafından tercih konusu bile olmayacak.

    Bide elekrikli araç fiyatları çok fazla. Türkiye genelinde 1.4 litrelik motora sahip 20 yaşından büyük araçlar kullanılmakta. Fiyatları 9-14 Bin TL.

    Elektrikli araçlardaki fiyat engelide insanın kafasında soru işareti oluşturuyor. Renault Zoe ZE 40 bile 130 bin TL. 130 Bin TL ye ne araçlar alınır. Hadi gel bu fiyatı vatandaşa anlat.




  • Halen az menziller.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Türkiyede geniş bir Supercharger ağı kurulsa 500 km menzil çok yeterli bir değer. Umarım önümüzdeki 5-6 sene icinde Tesla Türkiyeye yatırım yapar, model 3'ü almayı ciddi olarak düşünüyorum ama şu an servis ve şarj noktası eksikliğinden dolayı tercih etmek biraz zor.

    Şebeke altyapısı yeterli değil.

    Dolar olmuş 4 TL. Daha bunun distribütör, bayi kârı var.

    O yüzden hayal kurmayın bence.
  • biz de her zamanki gibi 2. eli bekleyeceğiz. rekabet önemli. 500km iyi. olması gereken şarj noktaları.her il merkezinde en az bir tane olursa 2. el olarak değeri biraz düşmüş bir makine alırız. en azında 5 sene gerekiyor. bu arada umudum az olmasına rağmen yerli de elektrikli olursa hem şarj noktası hem de fiyat düşüşü olarak etki eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kenan Memedov


    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Türkiyede geniş bir Supercharger ağı kurulsa 500 km menzil çok yeterli bir değer. Umarım önümüzdeki 5-6 sene icinde Tesla Türkiyeye yatırım yapar, model 3'ü almayı ciddi olarak düşünüyorum ama şu an servis ve şarj noktası eksikliğinden dolayı tercih etmek biraz zor.

    Şebeke altyapısı yeterli değil.

    Dolar olmuş 4 TL. Daha bunun distribütör, bayi kârı var.

    O yüzden hayal kurmayın bence.



    Bildiğim kadarı ile tesla distribütörler ile çalışmıyor. Kendisi satış yapıyor. İnternet üzerinden aracı tasarlayıp opsiyonları seçip siparişi veriyorsun. Araç belirlediğin noktaya getiriliyor yada mağazaya getiriliyor. Gidip teslim alıyorsun. Bunların hepsini tesla kendisi üstleniyor. Eğer gelirse direk dolar kuru + vergilerle gelebilir. İyi satış yapmasının nedenlerinden biri de bu.




  • Greylights kullanıcısına yanıt
    Aynen,aradan distribütör'ün alacağı karı ortadan kaldırmış oluyor daha uyguna geliyor.

  • Haklısın,özellikle son kısıma daha çok katılıyorum.O 130 bin TL'ye ne Mercedesler BMW'ler alınır.Elektrikli araçlar çoğaldıkça fiyatları düşecektir.

  • kasko olayı sıkıntılı ve en yakın servis avusturyada. bu iki sorunu çözmedikleri sürece Türkiyede tesla kullanmak biraz sıkıntılı.

  • Ülkenin yarısı lpg li araç kullanıyor, menzil 250 km, şehir dışı 350 km hadi. Bence 354 km iyi bir menzil, servis ve şarj istasyonu problemi çözülürse süper olur.
  • burda istasyon yaygınlaştırması ve fiyatlandırma belirsiz.renault dandik zoe'yi bile mercedes a180 fiyatına satıyor.ona göre hesap yapın.

    opet,bp gibi devlerle anlaşsa dicem ama adamların niyeti hiç elektrikli araç olmaması.nasıl çözülür bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Greylights

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kenan Memedov


    quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Türkiyede geniş bir Supercharger ağı kurulsa 500 km menzil çok yeterli bir değer. Umarım önümüzdeki 5-6 sene icinde Tesla Türkiyeye yatırım yapar, model 3'ü almayı ciddi olarak düşünüyorum ama şu an servis ve şarj noktası eksikliğinden dolayı tercih etmek biraz zor.

    Şebeke altyapısı yeterli değil.

    Dolar olmuş 4 TL. Daha bunun distribütör, bayi kârı var.

    O yüzden hayal kurmayın bence.



    Bildiğim kadarı ile tesla distribütörler ile çalışmıyor. Kendisi satış yapıyor. İnternet üzerinden aracı tasarlayıp opsiyonları seçip siparişi veriyorsun. Araç belirlediğin noktaya getiriliyor yada mağazaya getiriliyor. Gidip teslim alıyorsun. Bunların hepsini tesla kendisi üstleniyor. Eğer gelirse direk dolar kuru + vergilerle gelebilir. İyi satış yapmasının nedenlerinden biri de bu.

    Hocam Model 3 40.000 Dolar diyelim.

    40.000 x 4 = 160.000 TL.

    Daha bunun vergisi var.

    Almanya'da full Model S P100D 158.000 Euro.

    Bence hiç uygun değil.

    Türkiye'de yaşayıp bu koşullara razı gelmektense Almanya'ya taşınır orda yaşam kurar daha yükseği için uğraşırım daha iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirirdem

    Haklısın,özellikle son kısıma daha çok katılıyorum.O 130 bin TL'ye ne Mercedesler BMW'ler alınır.Elektrikli araçlar çoğaldıkça fiyatları düşecektir.

    Türkiye'de hiçbir zaman elektrikli araçlar çoğalmayacak. Bence fazla ümitlenmeyin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1myst

    Tesla Model 3 (2017) an itibariyle;



    - 100 km’de 6,91 TL (altıTL,doksanbirkr.)



    - 350 km’de 24,46 TL (yirmidörtTL,kırkaltıkr.) harcıyor. (Görseldeki tüketim verileri baz alınmıştır.)



    140000 TL’lik yakıtı ekonomik harcayan sıfır km otomobillerin tüketimini ortalama 100km/4 LT dizel (1lt/5,10 TL) alınırsa;



    - 100 km’de 20,40 TL (yirmiTL,kırkkr.)



    - 350 km’de 71,40 TL (yetmişbirTL,kırkkr.)



    Tesla Model 3 (2017) tasarruf oranı;



    100 km’de %66,1 daha kârlı



    350 km’de %65,7 daha kârlı



    Tesla Model 3 (2017) bir depoda(350km) 46,94 TL (kırkaltıTL,doksandörtkr.) tasarruf ediyor.



    - 50000 km’de 6705,71 TL (altıbinyediyüzbeşTL,yetmişbirkr.) tasarruf



    - 100000 km’de 13411,42 TL (onüçbindörtyüzonbirTL,kırkikikr.) tasarruf



    - 150000 km’de 20117,14 TL (yirmibinyüzonyediTL,ondörtkr.) tasarruf



    - 200000 km’de 26822,85 TL (yirmialtıbinsekizyüzyirmiikiTL,seksenbeşkr.) tasarruf



    - 250000 km’de 33528,57 TL (otuzüçbinbeşyüzyirmisekizTL,elliyedikr.) tasarruf



    - 300000 km’de 40234,28 TL (kırkbinikiyüzotuzdörtTL,yirmisekizkr.) tasarruf



    .



    .



    .

    Tabi birde model 3'un d sinifi bir arac oldugunu ve d sinifi dizel 1,6 cc ve alti yakit tuketimlerinin ortalama 6-7 litre olacagini dusunursek, bir de her sene odenmeyecek mtv vergisi, bakim masraflari vs. hesap edildiginde tesla araclarinin cok daha tasarruflu oldugu ortada. Tek doru isareti; devlet elektrikli araclara tesvik amaciyla vergileri bu haliyle koruyacak mi? Yoksa elektrikli arac vergileri de her vergi gibi surekli zamlanacak ve otv bu araclara isleyecek mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • toyota prius abd'de 10 yıldır oldukça popüler bir araç. türkiyede hibrid araçlar hala yaygınlaşmadı.
    3-5 yıla yaygınlaştı desek. 15 yıllık teknoloji farkı demektir.
    model 3'ü ilk halk modeli kabul etsek 15 yıl sonra türkiyede de yaygınlaşmaya başlar diyebiliriz.

    koskoca otomotiv piyasasını bu kadar basit mi görüyorsun diyenler olabilir.
    bu durum sadece otomotivde değil teknoloji ile ilgili tüm konularda var.
  • Kenan Memedov kullanıcısına yanıt
    Ben o kadar ümitsiz değilim açıkçası,zaman gösterecek.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.