Şimdi Ara

Tesla Semi şarj olurken 4000 evin ihtiyacı kadar enerji çekecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Tesla’nın yeni elektrikli tırı Tesla Semi görkemli bir etkinlikle tanıtıldı. Sektörde çok önemli bir dönemin kapılarını açtığı düşünülen Tesla Semi’ye eleştiriler de eksik olmuyor. En önemli eleştiri enerji tüketimi konusunda.


     


    Devasa enerji tüketimi


     


    Tesla Semi maksimum yükle bile tek şarjla tam 800 km yol yapabiliyor. Tırın bataryası yenilikçi Megacharger sayesinde 30 dakika içerisinde 640 km menzil yapabilecek kapasiteye erişebiliyor. Eleştiriler de bu noktada yoğunlaşıyor.


     


    Bir grup Oxford profesörü tarafından kurulan Aurora Energy Research kurumunun başkanı John Feddersen, yaptıkları hesaplamada Megacharger istasyonunun 30 dakikada bahse konu seviyeyi doldurabilmesi için 1600 kilowatt enerji harcaması gerektiğini bulduklarını söyledi. Bu miktar da yaklaşık 3000-4000 evin elektriğini karşılayabilecek seviyede.


     


    Yani Tesla Semi hızlı şarj moduna geçtiğinde küçük bir şehrin ihtiyacı olan enerjiyi kullanmış olacak. Peki bu kadar enerji desteği nereden sağlanacak? Feddersen şu anda böyle bir teknolojinin mümkün olmadığını belirtiyor. Bu da projenin hayata geçirilmesi ihtimalini şüpheli hale getiriyor.


     


    Ayrıca Bkz.Black Friday 2017 rekorlarla kapandı

    Bu iddialara şimdilik Tesla tarafından bir yanıt gelmedi. Elon Musk, megacharger istasyonları için güneş enerjisinden yararlanacaklarını açıklamıştı. Bununla birlikte yeterli ışığın olmadığı veya havanın karardığı saatlerde şebeke elektriğine ihtiyaç duyulacağı açık. Firmanın enerji istasyonlarına da batarya tarzında depolama üniteleri yerleştireceği ve ışığın olmadığı durumlarda bunlardan yararlanacağı ifade ediliyor ancak bu da soru işaretleriyle dolu.


     


    Aslında konuyu sadece Tesla Semi ile sınırlamak haksızlık olur zira otomotiv sektörü artık elektriği keşfetti ve hızlı bir biçimde dönüşüm başladı. Bunun anlamı bugüne kadar elektrik harcayan unsurlara bir yenisinin daha eklenmesi. Yani ışıklandırma, akıllı telefon, tablet, beyaz eşya, üretim tesisleri, robotlar gibi sayısız unsurun yanına elektrikli araçlar da ekleniyor.


     


    Peki bu kadar hızlı bir şekilde elektrikli araç sistemine geçişi altyapılar kaldırabilecek mi? İşte asıl sorun burada yatıyor. 2050 yılında sadece İngiltere’de elektrikli araçların 18 gigawatt enerji harcayacağı belirtiliyor. Bunu karşılamak için ise 6 nükleer enerji istasyonu kurmak gerekiyor. Tamamen güneş enerjisi ile elektrikli araçların şarj edilebilmesi fikri için ise devasa altyapı değişimleri gerekiyor. Yani göründüğü kadarıyla bir çıkmaza doğru gidiliyor. 


     







  • Donanimhaber editörleri yillardir güc/enerji birimlerine bir türlü hakim olamadi. Bu sebepten dolayi da okuyan herkesi hem yanlis bilgilendiriyor, hem de kafa karisikligina sebep oluyorlar. "Megacharger istasyonunun 30 dakikada bahse konu seviyeyi doldurabilmesi için 1600 kilowatt enerji harcaması gerektiğini bulduklarını söyledi. Bu miktar da yaklaşık 3000-4000 evin elektriğini karşılayabilecek seviyede."

    1600 kilowatt enerji ne demek!? Eger kilowatt yaziyorsan bu enerji degil güc birimidir. Simdi burada editörün demek istedigi bu tirlar sarj olurken sebekeden yarim saat boyunca 1600 kilowatt güc mü cekiyor (ki bu 800 kWh enerjiye denk gelir), yoksa yarim saat süresince toplam 1600 kWh enerji mi depoluyor (bu da sebekeden anlik 3200 kilowatt güc cektigini belirtir)? Elimizde olan rakamlarla eger 1. varsayim kastedildiyse bir evin anlik güc ihtiyaci yaklasik olarak 400-530 Watt olarak hesaplanacaktir ki bu makul bir seviyedir (24 saat üzerinden ortalama deger olarak). Bu ortalamayla bir evin günlük enerji tüketimi 9,6-12,7 kilowatt saat, aylik tüketimi ise 288-381 kilowatt saat olacaktir. 2. ihtimalde ise bir evin anlik ihtiyac duydugu güc 800 ila 1060 watt olacaktir ki bu da anlik kullanim verileriyle örtüsür fakat ortalama olamayacak kadar da yüksektir- günlük 19,2 ila 25,44 kWh aylik 576-763 kWh'e denk gelir. @mehmedaltair adi üzerinde olmuyor bu iste. Hangisi simdi paylasilmak istenen bilgi??
    Hesapta yanlışlık yok, bu 3000-4000 ev ihtiyacı kadar denen şey yarım saatlik süre için sadece. Yarım saat boyunca 1600kw çektiğine göre Tesla Semi'nin bataryası 800kwh olarak hesaplanmış, yani 8 adet Model S P100D bataryasına eşdeğer. 1600kw eğer 3000 ev ihtiyacı dersek 1 ev ortalama 533w anlık güç çekiyor, 4000 ev dersek 400w oluyor bu miktar. Biz ortalamayı alalım ve 3500 ev diyelim bu da 457w ediyor. Bir ev 457w ile aylık 24x30x0,457x0,4=132 TL'ye denk elektrik yakmış olur ki bu miktar gerçekçi bir değer. Ama bu hesaba göre 1 adet elektrikli ısıtıcı 2000w ile anlık olarak 4 ev kadar güç çekiyor. Hatta elektrikli şofben 3. kademede 15 ev kadar güç çekiyor. Yani aslında çok güç harcayan şeyleri kısa süre de olsa normal evlerde kullanıyoruz ama bunlar gerçekten evdeki elektriği sömürüyor. Yani Tesla Semi'yi evde şarj etmek pek mümkün görünmese de ilerisi için ciddi bir altyapı geliştirmesi şart görünüyor.
  • bu şeyi bir prize bağlasak komple mahallenin elektriği 1 hafta gider kesin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim güneydoğuya gelsin bu tırlar. Onlar elektiriği sorun etmeden şarj ederler

  • Elektrik motoru ve li-po pilleri tesla firması icat etmedi bir takım reklamlardan gözü boyanmış güruh tesla teknolojisiyle almanları geride bıraktı gibi söylemlerde bulunuyorlar ve belirli vizyonları olan köklü Alman şirketlerin bu hesaplamaları yapmadan bugüne kadar yaptıkları yatırımları hiçe sayarak bütün içten yanmalı motara sahip araç bantlarını durdurup, teslanın peşinden bir avuç tuzla koşmaları gerektiğini düşünüyorlar, alın size gerçekçi bir yaklaşım bu şekilde bütün araçların çeyreğinin bile elektriğini karşılayamayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DSG1 -- 27 Kasım 2017; 23:19:41 >
  • DSG1 kullanıcısına yanıt
    Normal lipo larda 500 şarj döngüsü sonrası kapasite yüzde 70 e düşerken tesla daki pillerde 1000 şarj döngüsü sonunda yüzde 95 bu değer. Pili icat etmedi ama pil tasarımı konusunda çığır açtı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yahu bu kadar elektriğin faturası ne kadar olacak?800 km yol için ne kadar para harcanacak?bence bu da önemli bir soru.

  • canguler917 kullanıcısına yanıt
    Taşıma maliyeti hesabı vardı, sanırım 93 cent normal tırlar içinken semi de bu 78 cent idi. Yani bayağı bi avantajlı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 bin ev nedir ya ? Çok harcıyormuş,Elon'ın buna güneşten yararlanacak bir çare bulması lazım.

  • Sanki önceden su yakıyorlardı şimdi elektrik problem oldu taşıma maliyeti düştü,çevreye verilen zarar düştü.En kötüsü 2-3 güneş paneli tarlası kurarlar yada nükleer santral tamamdır.
  • Led Zeppelin L kullanıcısına yanıt
    Normal li-po dediklerin çin malı model araçlarda (ki nerdeyse hepsi çin) kullanılan bataryalardan bahsediyorsan dediklerinde haklısın. Aslında teslanın kullandığı bataryalar LifePO4 bataryalara benziyor onlarında cycle döngüsü zaten %90 larda kalıyor. Tesla yaptığı çök büyük bir atılım depil zaten var olan bir teknolojiyi biraz daha geliştirdiler. Çok büyük bir icat değil yani. Çindeki büyük batarya üreticileri bu teknolojiye benzer teknolojilere hali hazırda sahipler zaten. Maliyet açısından pahalı olduğu için piyasaya sürmüyorlar. Tesla 2. bir Apple vakasıdır başka bir özelliği yok bence. Zaten var olan bir ürünü kendisi var etmiş gibi satmayı çok seviyor bu amerikalılar. (Teslanında öncü olduğu konular yok değil o kadar da hakkını yemeyeyim.)

  • Kimse de dememiş, 1600 kW (yarım saatte 1600kW ise bir saatte 3200kWh yapar) 3000-4000 eve nasıl yetiyor, biz aylık ortalama 200 kWh enerji harcıyoruz 0.40₺ den 80₺ ediyor. Haber yanlış ya da yanlış hesaplamışlar. Hâlâ şu enerji hesaplamasını yapamıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaazto28 -- 27 Kasım 2017; 23:56:59 >
  • kaazto28 K kullanıcısına yanıt
    Adı üstünde kWh 4000 tane evin 1 saat kullandığı enerji oluyor hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sitede inanılmaz işler dönüyor ama kimse hissetmiyor.

  • Elektrikli arabalar çevre için iyi diye çoğaltılıyor sanıyorduk.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Adı üstünde kWh 4000 tane evin 1 saat kullandığı enerji oluyor hocam

    1kWh= 0.40₺. 1600kWh=640₺ yapıyor bizim pahalı dediğimiz Türkiye deki elektrik fiyatıyla bile 640₺, 640₺ nasıl 3000 evin elektrik ihtiyacı tutarı oluyor anlamış değilim, bilen varsa izah etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaazto28 -- 28 Kasım 2017; 0:44:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Led Zeppelin

    Taşıma maliyeti hesabı vardı, sanırım 93 cent normal tırlar içinken semi de bu 78 cent idi. Yani bayağı bi avantajlı.

    bu hesap hızlı şarj yapılması ile mi elde edilmiş yoksa normal şarj mı?bu da önemli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaazto28

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Adı üstünde kWh 4000 tane evin 1 saat kullandığı enerji oluyor hocam

    1kWh= 0.40₺. 1600kWh=640₺ yapıyor bizim pahalı dediğimiz Türkiye deki elektrik fiyatıyla bile 640₺, 640₺ nasıl 3000 evin elektrik ihtiyacı tutarı oluyor anlamış değilim, bilen varsa izah etsin.

    haberde yarım saat boyunca şarj olduğu yazıyor ama.320 tl gibi bir şey olması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaazto28

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmedaltair

    Adı üstünde kWh 4000 tane evin 1 saat kullandığı enerji oluyor hocam

    1kWh= 0.40₺. 1600kWh=640₺ yapıyor bizim pahalı dediğimiz Türkiye deki elektrik fiyatıyla bile 640₺, 640₺ nasıl 3000 evin elektrik ihtiyacı tutarı oluyor anlamış değilim, bilen varsa izah etsin.

    Bu hesaptan Tesla Semi km başı 1 TL yakıyor sonucu çıkıyor. Normalde bir tır ne yakıyordur acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kaazto28 K kullanıcısına yanıt
    Donanimhaber editörleri yillardir güc/enerji birimlerine bir türlü hakim olamadi. Bu sebepten dolayi da okuyan herkesi hem yanlis bilgilendiriyor, hem de kafa karisikligina sebep oluyorlar. "Megacharger istasyonunun 30 dakikada bahse konu seviyeyi doldurabilmesi için 1600 kilowatt enerji harcaması gerektiğini bulduklarını söyledi. Bu miktar da yaklaşık 3000-4000 evin elektriğini karşılayabilecek seviyede."

    1600 kilowatt enerji ne demek!? Eger kilowatt yaziyorsan bu enerji degil güc birimidir. Simdi burada editörün demek istedigi bu tirlar sarj olurken sebekeden yarim saat boyunca 1600 kilowatt güc mü cekiyor (ki bu 800 kWh enerjiye denk gelir), yoksa yarim saat süresince toplam 1600 kWh enerji mi depoluyor (bu da sebekeden anlik 3200 kilowatt güc cektigini belirtir)? Elimizde olan rakamlarla eger 1. varsayim kastedildiyse bir evin anlik güc ihtiyaci yaklasik olarak 400-530 Watt olarak hesaplanacaktir ki bu makul bir seviyedir (24 saat üzerinden ortalama deger olarak). Bu ortalamayla bir evin günlük enerji tüketimi 9,6-12,7 kilowatt saat, aylik tüketimi ise 288-381 kilowatt saat olacaktir. 2. ihtimalde ise bir evin anlik ihtiyac duydugu güc 800 ila 1060 watt olacaktir ki bu da anlik kullanim verileriyle örtüsür fakat ortalama olamayacak kadar da yüksektir- günlük 19,2 ila 25,44 kWh aylik 576-763 kWh'e denk gelir. @mehmedaltair adi üzerinde olmuyor bu iste. Hangisi simdi paylasilmak istenen bilgi??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muguroz -- 28 Kasım 2017; 1:42:46 >




  • hesapta yanlışlık falan yok bir ev anlık olarak ortalama 300-500Wh civarı enerji harcıyorsa ki o civardadır bu tır şarj olurken 3000-4000 evin çektiği gücü tek başına çekecektir...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.