Şimdi Ara

Altay Tankı için teklif veren şirketler belli oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
753
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Altay Tankı için teklif veren şirketler belli oldu

    Altay Tankı’nın güç ve aktarma grubu geliştirmesi için işi üstlenen Tümosan, çeşitli sorunlar nedeni ile projeden çekilmek zorunda kalmış ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı da yeni bir ihale ile projenin yeni üstlenicisini aramaya koyulmuştu. Özellikle ortak çalışma noktasında yurt dışından bir ortak bulamayan Tümosan bundan kaynaklı sorunlar yaşamıştı. Bu sürecin sonunda da konuya ilişkin yeni bir sayfa açıldı.


    Kısa bir süre önce açıklanan çağrı doğrultusunda Altay Tankı için güç grubu geliştirilmesi projesi teklife çağrı dosyasını müsteşarlıktan teslim alan firmalar harf sırasına göre şu şekilde resmiyet kazanmış:

     

    • BMC OTOMOTİV SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ
    • FİGES FİZİK VE GEOMETRİDE BİLGİSAYAR SİMÜLASYON HİZMET TİCARET ANONİM ŞİRKETİ
    • İSTANBUL DENİZCİLİK GEMİ İNŞA SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ
    • TUSAŞ MOTOR SANAYİ ANONİM ŞİRKETİ
    • TÜMOSAN MOTOR VE TRAKTÖR SANAYİ ANONİM ŞİRKETİ

     


    Müsteşarlık ilerleyen günlerde güç grubu geliştirilmesi konusunda hangi firmanın görevi üstlenmiş olacağını resmen açıklayacak ve Altay Tankı için süreç yeniden ilerlemeye başlayacak. Dileriz bu kez sorunsuz ve çok hızlı bir şekilde netice elde edilir.








  • Bak ne güzel yazmışsın, "Elon musk yapsaydı" demişsin. Yani yapılan, olan şeyler ile hayal edilen şeyler aynı değil. Kimse daha yolun başında iken "Elon Musk elektirikli Tesla araba yapacak, muhteşem bir araba yapacak, dünyanın en yiyisi olacak" demedi. Ne zaman ki arabaları, rokeyleri insanların önüne koydu o zaman Elon Musk oldu. Ortaya ürün konsun, biz de gurur duyalım sevinelim. Ama kimse hayal satmasın, önce yapsın önümüze koysun sonra gururlanalım.
  • Bu zırhı aracı bizimkiler değilde aynısını Elon musk yapsaydı muhtemel yorumuz şöyle olurdu
    Vay arkadaş adam yapıyor dahi adam dahi
    Ama bizimkiler yapınca muhtemel yorum
    motoru ordan lambası şurdan yerli mi bu şimdi

  • Umarım bu sefer motor işini hallederiz. Motoru yaptıktan sonra her türlü ürünü rahatlıkla yurt dışına satabiliriz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: faniseyler

    Bu zırhı aracı bizimkiler değilde aynısını Elon musk yapsaydı muhtemel yorumuz şöyle olurdu
    Vay arkadaş adam yapıyor dahi adam dahi
    Ama bizimkiler yapınca muhtemel yorum
    motoru ordan lambası şurdan yerli mi bu şimdi

    Bak ne güzel yazmışsın, "Elon musk yapsaydı" demişsin. Yani yapılan, olan şeyler ile hayal edilen şeyler aynı değil. Kimse daha yolun başında iken "Elon Musk elektirikli Tesla araba yapacak, muhteşem bir araba yapacak, dünyanın en yiyisi olacak" demedi. Ne zaman ki arabaları, rokeyleri insanların önüne koydu o zaman Elon Musk oldu. Ortaya ürün konsun, biz de gurur duyalım sevinelim. Ama kimse hayal satmasın, önce yapsın önümüze koysun sonra gururlanalım.
  • Tusaş bu işi başarabilir.Ama benim aklımı bugünlerde Tanklarda neden elektrikli motor kullanmasın da. Tesla Semi ile menzil ve şarz süresi aşılmış.36 ton yükle 800 km menzil.
    Altay şu hali ile MTU 1500 beygirlik motoru ile 60 ton. ve menzili 450 km. MTU nekadar çok iyi bir motor olsada elektrikli ile baş edemez. Tanklar için maksium tork çok önemli.Dizel motorlar bunu sağlayamaz.Ama elektrikli de hemen maksimum tork alınabilir ve ani manevralar da bulunabilir.
    Ve dizel motorlara göre daha az bakım isteyen bir ürün elektrikli motorlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: myhotyro

    quote:

    Orijinalden alıntı: faniseyler

    Bu zırhı aracı bizimkiler değilde aynısını Elon musk yapsaydı muhtemel yorumuz şöyle olurdu
    Vay arkadaş adam yapıyor dahi adam dahi
    Ama bizimkiler yapınca muhtemel yorum
    motoru ordan lambası şurdan yerli mi bu şimdi

    Bak ne güzel yazmışsın, "Elon musk yapsaydı" demişsin. Yani yapılan, olan şeyler ile hayal edilen şeyler aynı değil. Kimse daha yolun başında iken "Elon Musk elektirikli Tesla araba yapacak, muhteşem bir araba yapacak, dünyanın en yiyisi olacak" demedi. Ne zaman ki arabaları, rokeyleri insanların önüne koydu o zaman Elon Musk oldu. Ortaya ürün konsun, biz de gurur duyalım sevinelim. Ama kimse hayal satmasın, önce yapsın önümüze koysun sonra gururlanalım.

    Çok yapıcı bir yorum tebrik ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pCkOpAtuS

    Tusaş bu işi başarabilir.Ama benim aklımı bugünlerde Tanklarda neden elektrikli motor kullanmasın da. Tesla Semi ile menzil ve şarz süresi aşılmış.36 ton yükle 800 km menzil.
    Altay şu hali ile MTU 1500 beygirlik motoru ile 60 ton. ve menzili 450 km. MTU nekadar çok iyi bir motor olsada elektrikli ile baş edemez. Tanklar için maksium tork çok önemli.Dizel motorlar bunu sağlayamaz.Ama elektrikli de hemen maksimum tork alınabilir ve ani manevralar da bulunabilir.
    Ve dizel motorlara göre daha az bakım isteyen bir ürün elektrikli motorlar.


    Görev esnasında arkadan gelecek lojistik ile 15dk içerisinde ikmal yapıp göreve devam edebilirsin içten yanmalıda. Ama batarya grubunu komple değiştirmek, sonra bunları bir yere taşıyıp şarj etmeye çalışmak ayrı bir sorun, batarya hücresini üretememek, savaş esnasında ambargo yediğinde yeni batarya tedarik edememek ayrı bir sorun. Hoş şu anda bile batarya tedariği başlı başına bir sorun zaten.




  • TUSAS yazilmis IBRAHIM !!! DEMEDI DEME IBRAHIM. BUNLAR YAPAMADILAR EN SONUNDA ABRAHAM M1 LERE EL ATACAKLAR IBRAHIM !!! tusas ARTIK GENERAL MOTORSUN TURKIYE YAN SANAYISI IBRAHIM !!!


    YINE BALON PROJE VE YANDASLARA GIDECEK MILYONLARCA EURO IBRAHIM !!!

    BU ARADA EURO 5 TL YE DAYANDI IBRAHIM ! BIR HABER DE ONUN HAKKINDA YAP IBRAHIM !!!
  • o değilde bu tank 2015 te seri üretime girmiyormuydu ne oldu yahu? 3. nesil tanklar çıkacak bi hurdayı yürütemedik hala. neyiyle gururlanalım?_

  • Her sene aynı terane.

  • BMC ve Tümosan beraber çalışsalar aslında olmayacak iş değil. Türkiye'nin kanayan yarası bu dizel motor konusu. Geçen gün T-155'lerin motoru MTU olduğu için almanyanın satışa engel olduğu söyleniyordu. Yerli motorumuz olsaydı araplardan iyi para kazanabilirdi Türkiye.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: murettep

    quote:

    Orijinalden alıntı: pCkOpAtuS

    Tusaş bu işi başarabilir.Ama benim aklımı bugünlerde Tanklarda neden elektrikli motor kullanmasın da. Tesla Semi ile menzil ve şarz süresi aşılmış.36 ton yükle 800 km menzil.
    Altay şu hali ile MTU 1500 beygirlik motoru ile 60 ton. ve menzili 450 km. MTU nekadar çok iyi bir motor olsada elektrikli ile baş edemez. Tanklar için maksium tork çok önemli.Dizel motorlar bunu sağlayamaz.Ama elektrikli de hemen maksimum tork alınabilir ve ani manevralar da bulunabilir.
    Ve dizel motorlara göre daha az bakım isteyen bir ürün elektrikli motorlar.


    Görev esnasında arkadan gelecek lojistik ile 15dk içerisinde ikmal yapıp göreve devam edebilirsin içten yanmalıda. Ama batarya grubunu komple değiştirmek, sonra bunları bir yere taşıyıp şarj etmeye çalışmak ayrı bir sorun, batarya hücresini üretememek, savaş esnasında ambargo yediğinde yeni batarya tedarik edememek ayrı bir sorun. Hoş şu anda bile batarya tedariği başlı başına bir sorun zaten.

    Tesla Semi 30 dakikalık bir şarz ile 640 km menzile ulaşıyor.Hadi biz bunu 15 dk yapalım şarzı 300 km olsun.Oranlarsak böyle bir sonuç çıkıyor. Hiç bir tankın görev tanımında günde 300 km intikal yoktur.İhtiyaç da yoktur.
    Dizel motor ile ortaya çıkan ısı da önlenmiş olur.Ciddi miktarda tork üreteciği için En iyisi MTU nun 1500 beygirlik moturu diyorlar ondan bile çok daha fazla üreteceği için ciddi bir şekilde manevra , serilik ve hız artışı da sağlanacaktır.
    Yüksek rakımlı arazilerde dizel motorun yaşayacağı güç düşmesi sorunu da olmayacak , çünkü çalışması için oksijene ihtiyaç duymayacak, çok büyük avantajları var elektrikli motorun.Yüksek ses sorunu da ortadan kalmış olur.
    Savaş sırasında zaten direk ambargo yeriz. Ham petrol yada işlenmiş ürünlerin ithalini yapamayız.O zaman isterse elinde 10.000 tank olsun.Kıbrıs 1974 barış harekatında yaşadık. Libya bize petrol göndermeseydi çok daha zor durumlara düşerdik.
    Ayrıca bakımı dizele göre çok daha kolay elektrikli motorların .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nevarline -- 24 Kasım 2017; 20:23:14 >




  • teklif veren şirketler mi malum grubun tek bir hedefi var bu parayı bmc ye peşkeş çekmek
  • Tumosan hangi yuzle ihaleye tekrar giriyor ? Kaynaklar tatli mi geldi ?

    2silindirli traktor motoru yapmaya devam etsinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REV0

    Tumosan hangi yuzle ihaleye tekrar giriyor ? Kaynaklar tatli mi geldi ?

    2silindirli traktor motoru yapmaya devam etsinler.

    Haksızlık ediyorsun.
    Tümosan ilk görevde ihaledeki şartlar ne ise ona göre hareket etti. Şartlar değişirse Tümosan'ın yapabileceği de değişecek.

    Ayrıca Tümosan bahsettiğin gibi sadece 2 silindir motor yapmıyor. Bir incele
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Bu her acidan utanc kaynagi benim icin. Adamlar uzay cagini yasarken bizler 2.dunya savasi teknolojileriyle gururlaniyoruz. Dhde haber gorup de sevinmek de ayri bir kafa sanirim. Ortada olan bir sey goremiyorum ben cunku. Burada 3 5 tane akpli admin egleniyorlar sanirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki günümüzde hangi elektrik motoru, 63 tonluk bir tankı 70 km/h hıza çıkarabilir? Birde ''Yüksek rakımlı arazilerde yaşanan güç düşmesi sorunu'' demişsiniz ama bu dediğiniz sorun, atmosferik motorlar için geçerlidir. Söz konusu motor, MTU'nun 1500 BG'lik MT 883 Ka-500 motoru ise bu motor zaten çift turbo beslemeli olduğundan Yüksek rakımlı arazilerde sorun çıkarmaz ki zaten herhangi bir dağın tepesinde tank kullanacak halimiz yok. Ayrıca elektrik motorundan çok, Sentetik yakıtlara yatırım yaparsak(ülkemizde bolca kömür rezervi olduğunu ve Almanya'nın 2.Dünya Savaşında bu yöntemle yakıt ürettiğini düşünürsek) bence ''herhangi bir savaş durumunda yakıtsız kalma'' sorununu büyük ölçüde çözmüş oluruz.
  • Hadi hayırlısı olsun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: pCkOpAtuS


    quote:

    Orijinalden alıntı: murettep

    quote:

    Orijinalden alıntı: pCkOpAtuS

    Tusaş bu işi başarabilir.Ama benim aklımı bugünlerde Tanklarda neden elektrikli motor kullanmasın da. Tesla Semi ile menzil ve şarz süresi aşılmış.36 ton yükle 800 km menzil.
    Altay şu hali ile MTU 1500 beygirlik motoru ile 60 ton. ve menzili 450 km. MTU nekadar çok iyi bir motor olsada elektrikli ile baş edemez. Tanklar için maksium tork çok önemli.Dizel motorlar bunu sağlayamaz.Ama elektrikli de hemen maksimum tork alınabilir ve ani manevralar da bulunabilir.
    Ve dizel motorlara göre daha az bakım isteyen bir ürün elektrikli motorlar.


    Görev esnasında arkadan gelecek lojistik ile 15dk içerisinde ikmal yapıp göreve devam edebilirsin içten yanmalıda. Ama batarya grubunu komple değiştirmek, sonra bunları bir yere taşıyıp şarj etmeye çalışmak ayrı bir sorun, batarya hücresini üretememek, savaş esnasında ambargo yediğinde yeni batarya tedarik edememek ayrı bir sorun. Hoş şu anda bile batarya tedariği başlı başına bir sorun zaten.

    Tesla Semi 30 dakikalık bir şarz ile 640 km menzile ulaşıyor.Hadi biz bunu 15 dk yapalım şarzı 300 km olsun.Oranlarsak böyle bir sonuç çıkıyor. Hiç bir tankın görev tanımında günde 300 km intikal yoktur.İhtiyaç da yoktur.
    Dizel motor ile ortaya çıkan ısı da önlenmiş olur.Ciddi miktarda tork üreteciği için En iyisi MTU nun 1500 beygirlik moturu diyorlar ondan bile çok daha fazla üreteceği için ciddi bir şekilde manevra , serilik ve hız artışı da sağlanacaktır.
    Yüksek rakımlı arazilerde dizel motorun yaşayacağı güç düşmesi sorunu da olmayacak , çünkü çalışması için oksijene ihtiyaç duymayacak, çok büyük avantajları var elektrikli motorun.Yüksek ses sorunu da ortadan kalmış olur.
    Savaş sırasında zaten direk ambargo yeriz. Ham petrol yada işlenmiş ürünlerin ithalini yapamayız.O zaman isterse elinde 10.000 tank olsun.Kıbrıs 1974 barış harekatında yaşadık. Libya bize petrol göndermeseydi çok daha zor durumlara düşerdik.
    Ayrıca bakımı dizele göre çok daha kolay elektrikli motorların .

    Hocam ben elektrik mühendisiyim. Elektrik makinalarının içten yanmalılara göre ne avantajı dezavantajı var çok iyi hakimim. Yalnız siz şarj olayını fişe takacaksın şarj olacak gibi düşünüyorsunuz. İntikal edeceğiniz bölgede nasıl bir şebeke bekliyorsunuz bilemiyorum ama normal günlerde sınır yüklerde çalışan şebeke, olağanüstü durumlarda ne halde olur kısmı ayrı, sınır ötesi harekatlarda nasıl ikmal gerçekleştireceğiniz apayrı bir problem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: myhotyro

    quote:

    Orijinalden alıntı: faniseyler

    Bu zırhı aracı bizimkiler değilde aynısını Elon musk yapsaydı muhtemel yorumuz şöyle olurdu
    Vay arkadaş adam yapıyor dahi adam dahi
    Ama bizimkiler yapınca muhtemel yorum
    motoru ordan lambası şurdan yerli mi bu şimdi

    Bak ne güzel yazmışsın, "Elon musk yapsaydı" demişsin. Yani yapılan, olan şeyler ile hayal edilen şeyler aynı değil. Kimse daha yolun başında iken "Elon Musk elektirikli Tesla araba yapacak, muhteşem bir araba yapacak, dünyanın en yiyisi olacak" demedi. Ne zaman ki arabaları, rokeyleri insanların önüne koydu o zaman Elon Musk oldu. Ortaya ürün konsun, biz de gurur duyalım sevinelim. Ama kimse hayal satmasın, önce yapsın önümüze koysun sonra gururlanalım.

    AĞIR KAPAK HOCAM




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.