Şimdi Ara

Altay Tankı’nın yerli motoru için yeni hamle

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
2
Favori
2.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Altay Tankı’nın yerli motoru için yeni hamle

    Altay Tankı’nın yılan hikayesine dönen güç grubu geliştirmesi konusundaki çalışmalarda yeniden başa dönüldü. Tankın “Güç Grubu” ihtiyacının yerli olarak geliştirilmesi adına ihaleye çıkan Savunma Sanayii Müstaşarlığı, bu konuda çalışmak isteyen firmalardan başvuru toplamaya başladı.


    Teklife Çağrı Dosyası hazırlayarak başvuruda bulunmak isteyen şirketlerin Savunma Sanayii Destekleme Fonu’na 100 bin lira yatırdıktan sonra dosyadaki gerekli hazırlıkları yaparak ilk adımı atması gerekiyor. Dosyanın sunulması için son tarih olarak 27 Ekim, teklifin sunulması içinse 22 Aralık belirlenmiş.


    Altay Tankı’nın motoru için BMC, ABD’li mühendislerle çalışıyor

    Bu arada Otokar ve FNSS ile birlikte çağrıya teklif sunması en muhtemel isimlerden olan BMC’nin bir süredir Altay Tankı’nda da kullanılabilecek bir motor üretmek adına sıkı bir çalışma süreci içinde olduğu biliniyor. Milli Muharip Uçak, yeni nesil İHA’lar ve Genel Maksat Helikopteri gibi projelerle başı bir hayli meşgul olan TUSAŞ’ın başındaki isim olan Temel Kotil, kısa bir süre önce özellikle yerli savaş uçağı konusundaki bir söyleşide Altay Tankı’na dair de ifadelerde bulundu.


    Temel Kotil’in de doğruladığı ifadelere göre BMC, ABD’den alanında uzman mühendisleri ülkemize getirerek bir motor çalışması yaptığı belirtiliyor. Bu bağlamda şirketin ne aşamaya geldiğini ise henüz kestirmek güç. 1976 yılında Türkiye’de ilk dizel motor üretimini yapan BMC, 1983 yılında da yine ülkemizde üretilen turbo destekli ilk dizel ticari araç motorunun üretimini yapmaya başlamıştı.








  • 2003
    Kayseri'de­ki Tak­san, Bo­lu Ge­re­de'de­ki Ger­kon­san, SE­KA'nın Ba­lı­ke­sir, Af­yon, Kas­ta­mo­nu, Ak­su ve Çay­cu­ma iş­let­me­le­riy­le Ta­şu­cu ter­sa­ne ala­nı, TE­KE­L'­in ka­ya tu­zu te­sis­le­ri, Çeş­me, Ku­şa­da­sı, Trab­zon ve Di­ki­li li­man­la­rı, Sü­mer Hol­din­g'­in Me­ri­nos Ha­lı Mar­ka­sı ve Adı­ya­man İş­let­me­si, Tür­ki­ye Zi­ra­i Do­na­tım Ku­ru­mu'nun Sa­kar­ya iş­let­me­si, İş Ban­ka­sı C, Ar­çe­lik, To­faş, Ün­ye Çi­men­to ve Tür­ki­ye Kal­kın­ma Ban­ka­sı'na ait ka­mu­nun elin­de­ki his­se­ler­le 277 adet ta­şın­maz, 103 ar­sa ve 90 adet loj­man.

    2004
    Tekel'­in al­kol­lü iç­ki­ler bö­lü­mü, Es­ki­şe­hir Do­ğal­gaz Şir­ke­ti (Es­gaz), Art­vin Mur­gul ile Kas­ta­mo­nu Kü­re'de ba­kır ma­de­ni çı­ka­rıp iş­le­yen Eti Ba­kır, Si­vas veMa­lat­ya'da­ki Div­ri­ği He­kim­han Ma­den İş­let­me­le­ri, Bur­sa Do­ğal­gaz Şir­ke­ti (Bur­sa­gaz), Amas­ya Şe­ker Fab­ri­ka­sı, Kü­tah­ya Tav­şan­lı'da­ki Eti Gü­müş, Ela­zı­ğ'­da­ki Eti Krom, An­tal­ya'da­ki Eti Elek­tro­me­ta­lur­ji iş­let­me­le­ri, Ça­ye­li Ba­kır İş­let­me­le­ri, Kü­tah­ya Şe­ker Fab­ri­ka­sı, Tür­ki­ye Güb­re Sa­na­yi şir­ke­ti­ne ait Gem­lik ve İs­tan­bu­l'­da­ki fab­ri­ka­la­rı ile Kü­tah­ya Güb­re Var­lık­la­rı ve Şan­lı­ur­fa de­po­la­rı ara­zi­si, Sü­mer Hol­din­g'­in Ma­lat­ya, Ba­kır­köy ve Di­yar­ba­kır iş­let­me­leri, SE­KA'nın Ka­ra­ca­su, Ar­da­nuç ve Ak­kuş iş­let­me­le­riy­le An­ka­ra Alım Sa­tım Mü­dür­lü­ğü bi­na­sı, EBÜ­AŞ'­ın Sam­sun So­ğuk Ha­va De­po­su, Ma­ni­sa Kom­bi­na­sı ve ar­sa­sı, Sü­mer Hol­din­g'­e ait Or­ta­do­ğu Tek­no­park şir­ke­ti, Ça­nak­ka­le De­ri, Ma­lat­ya ve Tü­mo­san iş­let­me­le­ri, Tür­ki­ye De­mir Çe­lik İş­let­me­le­ri'ne ait Kal­kın­ma Ban­ka­sı his­se­le­ri, TE­KE­L'­in Tuz­lu­ca ve Se­ki­li tuz­la­la­rı, Bur­sa İnel­gö­l'­de­ki Kib­rit Fab­ri­ka­sı, Ka­da­de­niz Ba­kır İş­let­me­le­ri'nin Sam­sun İş­let­me­si, Tür­ki­ye De­niz­ci­lik İş­let­me­le­ri'ne ait An­ka­ra ve Sam­sun fe­ri­bot­la­rı, THY'­nin 126 mil­yon do­lar­lık his­se­si­ ile 375 adet ta­şın­maz ve loj­man.

    2005
    Türk Te­le­kom, TE­KE­L'­in si­ga­ra bö­lü­mü, İs­tan­bul Ata­köy Tu­rizm, Ata­köy Otel­ci­lik, Ata­köy Ma­ri­na ve Yat İş­let­me­le­ri, Kon­ya Sey­di­şe­hi­r'­de­ki Eti Alü­min­yum Fab­ri­ka­sı, Kıb­rıs Türk Ha­va Yol­la­rı şir­ke­ti, Ada­pa­za­rı Şe­ker Fab­ri­ka­sı, Tür­ki­ye De­niz İş­let­me­le­ri'nin Ka­ra­de­niz ve Tu­ran Emek­siz ge­mi­le­ri ile şe­hir hat­la­rı hiz­met­le­ri ve ge­mi­le­ri, TE­KE­L'­in Kris­tal Tuz Ra­fi­ne­ri­si ile Ka­ğız­man Tuz­la­sı, Sü­mer Hol­din­g'­in İs­tan­bul İmar Şir­ke­ti, Bey­koz İş­let­me­si, ma­ki­na ve teç­hi­zat­la­rı, Tür­ki­ye Güb­re Sa­na­yi'nin Sam­sun Güb­re Fab­ri­ka­sı ve Or­du Fat­sa ile Te­kir­dağ de­po­la­rı, DSİ, Ba­yın­dır­lık Ba­kan­lı­ğı ve Ka­ra­yol­la­rı'nın Kay­se­ri Er­ci­ye­s'­te­ki sos­yal te­sis­le­ri, Sü­mer Hol­din­g'­in Asel­sa­n'­da­ki his­se­si, Sa­rı­ka­mış ve Ter­can iş­let­me­le­ri, Ye­şi­lo­va Ha­lı ve Bat­ta­ni­ye Fab­ri­ka­sı, Emek­li San­dı­ğı'nın Ku­şa­da­sı Ta­til Kö­yü ile İs­tan­bul Hil­ton Ote­li, THY'­nin USA­Ş'­ta­ki his­se­si, TOP­RAŞ ve PET­Kİ­M'­de­ki ka­mu his­se­le­ri­nin bir bö­lü­müy­le 120 ta­şın­maz ile 41 adet ar­sa.

    2006
    TÜP­RAŞ, Er­de­mir, Ba­şak Si­gor­ta ve Ba­şak Emek­li­lik, TE­KE­L'­in Ka­ya­cık, Yav­şan ve Kal­dı­rım tuz­la­la­rı, TE­KE­L'­in ikiz ku­le­ler ola­rak bi­li­nen An­ka­ra Baş­mü­dür­lük Bi­na­sı ve Bod­rum te­sis­le­ri, Emek­li San­dı­ğı'nın baş­kent­te­ki Bü­yük An­ka­ra Ote­li ve Kı­zı­lay Emek İş­ha­nı, İz­mi­r'­de­ki Bü­yük Efes Ote­li, İs­tan­bu­l'­da­ki Bü­yük Ta­rab­ya Ote­li, Tür­ki­ye De­niz­ci­lik İş­let­me­le­ri'nin Ya­kıt-2 ge­mi­si, Ça­nak­ka­le Şe­hir Hat­la­rı Hiz­met­le­riy­le 9 ge­mi­si, THY'­ye ait ka­mu his­se­le­ri­nin bir bö­lü­müy­le 350 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2007
    TCDİ- De­ve­ci Ma­den Sa­ha­sı İş­let­me Hak­kı, TCDD Mer­sin Li­ma­nı, KGM İs­tan­bul Le­vent Ar­sa­sı, Sü­mer Hol­ding- BU­MAS, Araç Mu­aye­ne İs­tas­yo­nu­nun 1.-2. böl­ge­si, Emek­li San­dı­ğı Mül­ki­ye­ti Bur­sa Çe­lik Pa­las Otel, Tür­ki­ye Halk Ban­ka­sı, 245 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2008
    Pet­kim Pet­ro­kim­ya Hol­ding A.Ş., Sü­mer Hol­ding NİT­RO-MAK Ma­ki­ne Kim­ya Nit­ro No­bel Kim­ya Sa­na­yi A.Ş.'nin yüz­de 33.5 his­se­si, Te­kel ve Si­ga­ra Sa­na­yi­i İş­let­me­le­ri ve Ti­ca­re­ti A.Ş., An­ka­ra Do­ğal Elek­trik Üre­tim ve Ti­ca­ret A.Ş.'nin 9 san­tra­li, Te­kel ve Si­ga­ra Sa­na­yi İş­let­me­le­ri'­ne ait Pi­po ve Nar­gi­le Mar­ka­la­rı, Türk Te­le­ko­mü­ni­kas­yon ve 196 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2009
    TE­DAŞ Baş­kent Elek­trik Da­ğı­tım A.Ş., TE­DAŞ Sa­kar­ya Elek­trik Da­ğı­tım A.Ş., TE­KEL Kas­ta­mo­nu Jüt İp­li­ği Fab. Ma­ki­ne ve tec­hi­za­tı, TE­DAŞ Kon­ya Me­ram Elek­trik Da­ğı­tım A.Ş. ve 140 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2010
    TCDD'­nin Sam­sun ve Ban­dır­ma li­man­la­rı, TE­KE­L'­in Ça­mal­tı ve Ay­va­lık tuz­la­la­rı, Es­ki­şe­hir Os­man­ga­zi, Çam­lı­bel, Ulu­dağ, Ço­ruh, Ye­şi­lır­mak ve Fı­rat elek­trik da­ğı­tım şir­ket­le­ri, Sü­mer Hol­din­g'­in An­tal­ya Ba­rit ve Mer­sin Ta­şu­cu iş­let­me­le­riy­le 205 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2011
    Bay­burt, Çe­miş­ge­zek, Gir­le­vik, Bün­yan, Ça­mar­dı, Pı­nar­ba­şı, Sı­zır, İz­nik, De­re­köy, İne­göl, Cer­rah, Mus­ta­fa­ke­mal­pa­şa, Su­uç­tu, Çağ Çağ, Ot­lu­ca, Ulu­de­re, Adil­ce­vaz, Ah­lat, Ma­laz­girt, Var­to, De­ğir­men­de­re, Ka­ra­çay, Ku­zu­cu­lu, Tu­run­ço­va, Fi­ni­ke, Ka­ya­di­bi, Bes­ni, Der­ne, Er­ke­nek, Ker­nek ve Ko­va­da 1-2 akar­su san­tral­le­ri, İs­ken­de­run Li­ma­nı, Trak­ya Elek­trik Da­ğı­tım şir­ke­tiy­le 195 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2012
    Acı­sel­sa­n'­ın yüz­de 77 his­se­si, PET­Kİ­M'­in yüz­de 10 his­se­si, Kay­se­ri Elek­tri­k'­in yüz­de 20 his­se­si, Bey­ko­z'­da­ki is­ke­le ve rıh­tım, Halk Ban­ka­sı'nın yüz­de 24 his­se­siy­le 192 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2013
    Ga­la­ta­port, Ha­mi­ta­bat Elek­trik Üre­tim ve Tic. A.Ş., İs­tan­bul Ana­do­lu Elek­trik, Bo­ğa­zi­çi Elek­trik, To­ros­lar Elek­trik, Aras­lar Elek­trik, Dic­le Elek­trik, Van­gö­lü Elek­trik, Se­yi­tö­mer ve Kan­gal Elek­trik San­tral­le­ri,  Ye­di­te­pe Bey­nel­mi­lel Otel­ci­lik ve Tu­rizm Tic. A.Ş.'nin yüz­de 15 D gru­bu, yüz­de 11 E gru­bu his­se­si, TE­DA­Ş'­ın Te­kir­dağ, Muğ­la, Bi­le­cik, Düz­ce, İs­tan­bul, De­niz­li, Ko­ca­eli'­de­ki çok sayıda ta­şın­maz.

    2014
    Mil­li Pi­yan­go'nun şans oyun­la­rı­nın özel­leş­ti­ril­me­si iha­le­si 2015 yı­lı­na sark­tı.  Ke­mer­köy ve Ye­ni­köy Ter­mik San­tral­le­ri, Ke­mer­köy Li­man Sa­ha­sı. Ya­ta­ğan Ter­mik San­tra­li, TE­DAŞ, TDİ ve Ma­li­ye'nin çok sa­yı­da­ki ta­şın­ma­zı.

    PEKİ HANGİ KURULUŞ KİME SATILDI, BİR DE BUNA BAKALIM:
    Türk Telekom Araplar’a
    Telsim İngilizler’e
    Araç muayene işi Almanlar’a
    Başak Sigorta Fransızlar’a
    Adabank Kuveytliler’e
    Avea Lübnanlılar’a
    PetkimAzeriler’e
    Tekel’in İçki Bölümü Amerikalılar’a
    Tekel’in Sigara Bölümü ABD ve İngilizler’e
    Finansbank Yunanlılar’a
    OyakbankHollandalılar’a
    Denizbank Belçikalılar’a
    Türkiye Finans Kuveytliler’e
    TEB Fransızlar’a
    Cbankİsrailliler’e
    MNG Bank Yunanlılar’a
    Dışbank Hollandalılar’a
    Şekerbank Kazaklar’a
    Yapı Kredi’nin yarısı İtalyanlar’a
    Turkcell’in yarısı Finliler ve Ruslar’a
    Beymen’in yarısı ABD’lilere
    Enerjisan’ın yarısı Avusturyalılar’a
    Garanti’nin yarısı Amerikalılar’a
    Eczacıbaşı İlaç Çekler’e
    İzocam Fransızlar’a
    Demir Döküm Almanlar’a
    DöktaşFinli’ye
    POAŞ Avusturyalılar’a
    Migros İngiliz’e
    TGRT (Fox) Amerikalı’ya
    SATILDI.

    Yabancılar satılan bankaların listesini de verelim:
    Oyakbank, Hollanda’nın İNG Bankı’na,
    Demirbank HSBC’ye,
    Dışbank Fortis’e,
    Tekfenbank Yunan EFG’ye,
    Finansbank eski bir EOKA-B üyesi olan bir papazın ortak olduğu Yunan NBG’ye,
    TEB Fransız BNP’ye,
    Sitebank Yunan Novabank’a,
    Denizbank Dexia’ya,
    Şekerbank Kazak Banlı Turan’a
    Adabank Kuveyt Finans’a,
    C bank İsrail Bank Hapoalim’e,
    Yapı Kredi Bankası Unicredito-Koç’a,
    Garanti Bankası’nın yarı hissesi GE-Finans’a(5)

    ---
    Bu liste böyle daha çok uzar gider, daha bunun 2015,2016,2017 yıllarında satılanları var. Artık satacak bir şey kalmadı ülkenin topraklarını yabancılara satıyorsunuz. Nıckınden bellı ne oldugun, bukalemun gibi adamsın ne renk oldugun bellı degıl, gelmiş buraya heykelden ataturkten konusuyor utanmaz.



    Eğitimin içine ettiniz, dünyada her yıl eğitimde geriliyoruz. Her taraf imam hatip kaynıyor, bu ımamhatıplıler mı motor uretecekler ? Aklı başında okumuş insanlar zaten ulkeden kaçııyorlar, erdoğan bıle okumuş kesımı ulkede tutamıyoruz dedı daha gecen ay.

    Tubitak'ın devletin iplemediği projeler yurt dışında birinci oluyorlar. Senın devletının vermedıgı destegı yabancı devletler verıyorlar. Sonra neden motor yapamadık neden okumuşlar ulkeyı terk edıyor diye ağlıyorsunuz.
    Boston Dynamics vardı çok ucuza satıldı şirket Amerika'da onu alsalardı şimdi ne işe yarardı. Ama nerede o zeka volvo'yu Toshiba'yı bile kaçırdılar anca saray yapın (!) Ayrıca gören de daha önce yerli motor için hamle yaptılar sanacak başlığa gel :)
    ''Altay Tankı’nın motoru için BMC, ABD’li mühendislerle çalışıyor''diyor Amerika'lılarla yapınca yerli mi oluyor :)
  • Dış destek olmadan üretebileceğimizi sanmıyorum. Sürekli yön değiştiriyoruz. İlk Ukrayna ile görüştük, ardından İngiltere. En azından bir kaç parti yabancı motorla gelse, ardından millileştirilse çok daha iyi olur. Yerli yerli diye diretirsek bu proje çok uzayacak, ülkenin etrafı pek çok tehditle doluyken elimizi olduğunca hızlı tutmalıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ressi1 -- 23 Ekim 2017; 16:19:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ressi1 kullanıcısına yanıt
    zaten öyle olacak. ilk 250 tank için MTU motoru kullanılacak sorun yok. yerli motor ilerisi için.

  • Uzel traktor ve cukurova en az 40 yildir traktor ve is makinesi yapiyor (massey ferguson) onlar neden hic ortada yok?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BMC, Amerikalılardan yardım alıyor da (yardım aldıkları firma Cummins olabilir sonuçta yıllardır onlardan dizel motor alıyorlar) Amerika aramız bu aralar kötü. Amerika'da almanyanın mtu firmasının Tümosan ile çalışmasını engellediği gibi BMC ile ortak çalışmayı engellemesin? Japonların yada Korelilerin böyle tank motoru yok mu? Sonuçta Japonlar ve Korelilerle (yada Ruslarla?) derdimiz yok yani gelecekte siyasi nedenlerden dolayı projenin iptal edilmesi gibi bir tehlike de olmazdı?

  • Boston Dynamics vardı çok ucuza satıldı şirket Amerika'da onu alsalardı şimdi ne işe yarardı. Ama nerede o zeka volvo'yu Toshiba'yı bile kaçırdılar anca saray yapın (!) Ayrıca gören de daha önce yerli motor için hamle yaptılar sanacak başlığa gel :)
    ''Altay Tankı’nın motoru için BMC, ABD’li mühendislerle çalışıyor''diyor Amerika'lılarla yapınca yerli mi oluyor :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 23 Ekim 2017; 17:26:32 >
  • benim şahsi görüşüm yerli motorla zaman keybetmeden bir an önce üretime geçip tankı askerimize sağlamamız sonra yerliye yönelmemiz gerek zaman kaybı olmaması tank elimizde olmalı yerli veya yerlisiz.ilk aşamada yabancı motorda olabilir.

  • Bir kere de "yapamıyoruz, yapacak adam arıyoruz" deyin. Çok mu zor. Yapamıyoruz işte....

  • TIMERIDER kullanıcısına yanıt
    Battı hocam ikisi de esameleri okunmuyor artık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bukalemun


    quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    Bilmem ne robots vardı çok ucuza satıldı şirket Amerika'da onu alsalardı şimdi ne işe yarardı. Ama nerede o zeka volvo'yu Toshiba'yı bile kaçırdılar anca saray yapın (!) Ayrıca gören de daha önce yerli motor için hamle yaptılar sanacak başlığa gel :)
    ''Altay Tankı’nın motoru için BMC, ABD’li mühendislerle çalışıyor''diyor Amerika'lılarla yapınca yerli mi oluyor :)

    Sarayı da tankı da AK PARTİ VE RTE yapıyor/yaptırıyor. Anıtkabir - savarona yada farklı şekiller de heykel üretileceğine " tank motoru " yapılsaydı şimdi onu alır kullanırdık. Nuri demirağ ve vecihi hürkuş ' da akp/rte engelledi dersin. Yada azerilerin katledilmesine hatta dersim katliamına bizzat hükümet emir verdi diyeceksin bu kafayla. Saray/külliye ve %51 oy almış cumhurbaşkanının evi hiç farketmez... Yapılanlar kar dır. Savarona nın ne faydasını gördün? Heykellerin ? Bu kafayla senin siyasi zihniyet " motor " yapamazdı zaten !! Chp kökeni belli olmayan yedek parça üreten firma sahiplerine yalakalık yapsın anca...

    2003
    Kayseri'de­ki Tak­san, Bo­lu Ge­re­de'de­ki Ger­kon­san, SE­KA'nın Ba­lı­ke­sir, Af­yon, Kas­ta­mo­nu, Ak­su ve Çay­cu­ma iş­let­me­le­riy­le Ta­şu­cu ter­sa­ne ala­nı, TE­KE­L'­in ka­ya tu­zu te­sis­le­ri, Çeş­me, Ku­şa­da­sı, Trab­zon ve Di­ki­li li­man­la­rı, Sü­mer Hol­din­g'­in Me­ri­nos Ha­lı Mar­ka­sı ve Adı­ya­man İş­let­me­si, Tür­ki­ye Zi­ra­i Do­na­tım Ku­ru­mu'nun Sa­kar­ya iş­let­me­si, İş Ban­ka­sı C, Ar­çe­lik, To­faş, Ün­ye Çi­men­to ve Tür­ki­ye Kal­kın­ma Ban­ka­sı'na ait ka­mu­nun elin­de­ki his­se­ler­le 277 adet ta­şın­maz, 103 ar­sa ve 90 adet loj­man.

    2004
    Tekel'­in al­kol­lü iç­ki­ler bö­lü­mü, Es­ki­şe­hir Do­ğal­gaz Şir­ke­ti (Es­gaz), Art­vin Mur­gul ile Kas­ta­mo­nu Kü­re'de ba­kır ma­de­ni çı­ka­rıp iş­le­yen Eti Ba­kır, Si­vas veMa­lat­ya'da­ki Div­ri­ği He­kim­han Ma­den İş­let­me­le­ri, Bur­sa Do­ğal­gaz Şir­ke­ti (Bur­sa­gaz), Amas­ya Şe­ker Fab­ri­ka­sı, Kü­tah­ya Tav­şan­lı'da­ki Eti Gü­müş, Ela­zı­ğ'­da­ki Eti Krom, An­tal­ya'da­ki Eti Elek­tro­me­ta­lur­ji iş­let­me­le­ri, Ça­ye­li Ba­kır İş­let­me­le­ri, Kü­tah­ya Şe­ker Fab­ri­ka­sı, Tür­ki­ye Güb­re Sa­na­yi şir­ke­ti­ne ait Gem­lik ve İs­tan­bu­l'­da­ki fab­ri­ka­la­rı ile Kü­tah­ya Güb­re Var­lık­la­rı ve Şan­lı­ur­fa de­po­la­rı ara­zi­si, Sü­mer Hol­din­g'­in Ma­lat­ya, Ba­kır­köy ve Di­yar­ba­kır iş­let­me­leri, SE­KA'nın Ka­ra­ca­su, Ar­da­nuç ve Ak­kuş iş­let­me­le­riy­le An­ka­ra Alım Sa­tım Mü­dür­lü­ğü bi­na­sı, EBÜ­AŞ'­ın Sam­sun So­ğuk Ha­va De­po­su, Ma­ni­sa Kom­bi­na­sı ve ar­sa­sı, Sü­mer Hol­din­g'­e ait Or­ta­do­ğu Tek­no­park şir­ke­ti, Ça­nak­ka­le De­ri, Ma­lat­ya ve Tü­mo­san iş­let­me­le­ri, Tür­ki­ye De­mir Çe­lik İş­let­me­le­ri'ne ait Kal­kın­ma Ban­ka­sı his­se­le­ri, TE­KE­L'­in Tuz­lu­ca ve Se­ki­li tuz­la­la­rı, Bur­sa İnel­gö­l'­de­ki Kib­rit Fab­ri­ka­sı, Ka­da­de­niz Ba­kır İş­let­me­le­ri'nin Sam­sun İş­let­me­si, Tür­ki­ye De­niz­ci­lik İş­let­me­le­ri'ne ait An­ka­ra ve Sam­sun fe­ri­bot­la­rı, THY'­nin 126 mil­yon do­lar­lık his­se­si­ ile 375 adet ta­şın­maz ve loj­man.

    2005
    Türk Te­le­kom, TE­KE­L'­in si­ga­ra bö­lü­mü, İs­tan­bul Ata­köy Tu­rizm, Ata­köy Otel­ci­lik, Ata­köy Ma­ri­na ve Yat İş­let­me­le­ri, Kon­ya Sey­di­şe­hi­r'­de­ki Eti Alü­min­yum Fab­ri­ka­sı, Kıb­rıs Türk Ha­va Yol­la­rı şir­ke­ti, Ada­pa­za­rı Şe­ker Fab­ri­ka­sı, Tür­ki­ye De­niz İş­let­me­le­ri'nin Ka­ra­de­niz ve Tu­ran Emek­siz ge­mi­le­ri ile şe­hir hat­la­rı hiz­met­le­ri ve ge­mi­le­ri, TE­KE­L'­in Kris­tal Tuz Ra­fi­ne­ri­si ile Ka­ğız­man Tuz­la­sı, Sü­mer Hol­din­g'­in İs­tan­bul İmar Şir­ke­ti, Bey­koz İş­let­me­si, ma­ki­na ve teç­hi­zat­la­rı, Tür­ki­ye Güb­re Sa­na­yi'nin Sam­sun Güb­re Fab­ri­ka­sı ve Or­du Fat­sa ile Te­kir­dağ de­po­la­rı, DSİ, Ba­yın­dır­lık Ba­kan­lı­ğı ve Ka­ra­yol­la­rı'nın Kay­se­ri Er­ci­ye­s'­te­ki sos­yal te­sis­le­ri, Sü­mer Hol­din­g'­in Asel­sa­n'­da­ki his­se­si, Sa­rı­ka­mış ve Ter­can iş­let­me­le­ri, Ye­şi­lo­va Ha­lı ve Bat­ta­ni­ye Fab­ri­ka­sı, Emek­li San­dı­ğı'nın Ku­şa­da­sı Ta­til Kö­yü ile İs­tan­bul Hil­ton Ote­li, THY'­nin USA­Ş'­ta­ki his­se­si, TOP­RAŞ ve PET­Kİ­M'­de­ki ka­mu his­se­le­ri­nin bir bö­lü­müy­le 120 ta­şın­maz ile 41 adet ar­sa.

    2006
    TÜP­RAŞ, Er­de­mir, Ba­şak Si­gor­ta ve Ba­şak Emek­li­lik, TE­KE­L'­in Ka­ya­cık, Yav­şan ve Kal­dı­rım tuz­la­la­rı, TE­KE­L'­in ikiz ku­le­ler ola­rak bi­li­nen An­ka­ra Baş­mü­dür­lük Bi­na­sı ve Bod­rum te­sis­le­ri, Emek­li San­dı­ğı'nın baş­kent­te­ki Bü­yük An­ka­ra Ote­li ve Kı­zı­lay Emek İş­ha­nı, İz­mi­r'­de­ki Bü­yük Efes Ote­li, İs­tan­bu­l'­da­ki Bü­yük Ta­rab­ya Ote­li, Tür­ki­ye De­niz­ci­lik İş­let­me­le­ri'nin Ya­kıt-2 ge­mi­si, Ça­nak­ka­le Şe­hir Hat­la­rı Hiz­met­le­riy­le 9 ge­mi­si, THY'­ye ait ka­mu his­se­le­ri­nin bir bö­lü­müy­le 350 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2007
    TCDİ- De­ve­ci Ma­den Sa­ha­sı İş­let­me Hak­kı, TCDD Mer­sin Li­ma­nı, KGM İs­tan­bul Le­vent Ar­sa­sı, Sü­mer Hol­ding- BU­MAS, Araç Mu­aye­ne İs­tas­yo­nu­nun 1.-2. böl­ge­si, Emek­li San­dı­ğı Mül­ki­ye­ti Bur­sa Çe­lik Pa­las Otel, Tür­ki­ye Halk Ban­ka­sı, 245 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2008
    Pet­kim Pet­ro­kim­ya Hol­ding A.Ş., Sü­mer Hol­ding NİT­RO-MAK Ma­ki­ne Kim­ya Nit­ro No­bel Kim­ya Sa­na­yi A.Ş.'nin yüz­de 33.5 his­se­si, Te­kel ve Si­ga­ra Sa­na­yi­i İş­let­me­le­ri ve Ti­ca­re­ti A.Ş., An­ka­ra Do­ğal Elek­trik Üre­tim ve Ti­ca­ret A.Ş.'nin 9 san­tra­li, Te­kel ve Si­ga­ra Sa­na­yi İş­let­me­le­ri'­ne ait Pi­po ve Nar­gi­le Mar­ka­la­rı, Türk Te­le­ko­mü­ni­kas­yon ve 196 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2009
    TE­DAŞ Baş­kent Elek­trik Da­ğı­tım A.Ş., TE­DAŞ Sa­kar­ya Elek­trik Da­ğı­tım A.Ş., TE­KEL Kas­ta­mo­nu Jüt İp­li­ği Fab. Ma­ki­ne ve tec­hi­za­tı, TE­DAŞ Kon­ya Me­ram Elek­trik Da­ğı­tım A.Ş. ve 140 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2010
    TCDD'­nin Sam­sun ve Ban­dır­ma li­man­la­rı, TE­KE­L'­in Ça­mal­tı ve Ay­va­lık tuz­la­la­rı, Es­ki­şe­hir Os­man­ga­zi, Çam­lı­bel, Ulu­dağ, Ço­ruh, Ye­şi­lır­mak ve Fı­rat elek­trik da­ğı­tım şir­ket­le­ri, Sü­mer Hol­din­g'­in An­tal­ya Ba­rit ve Mer­sin Ta­şu­cu iş­let­me­le­riy­le 205 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2011
    Bay­burt, Çe­miş­ge­zek, Gir­le­vik, Bün­yan, Ça­mar­dı, Pı­nar­ba­şı, Sı­zır, İz­nik, De­re­köy, İne­göl, Cer­rah, Mus­ta­fa­ke­mal­pa­şa, Su­uç­tu, Çağ Çağ, Ot­lu­ca, Ulu­de­re, Adil­ce­vaz, Ah­lat, Ma­laz­girt, Var­to, De­ğir­men­de­re, Ka­ra­çay, Ku­zu­cu­lu, Tu­run­ço­va, Fi­ni­ke, Ka­ya­di­bi, Bes­ni, Der­ne, Er­ke­nek, Ker­nek ve Ko­va­da 1-2 akar­su san­tral­le­ri, İs­ken­de­run Li­ma­nı, Trak­ya Elek­trik Da­ğı­tım şir­ke­tiy­le 195 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2012
    Acı­sel­sa­n'­ın yüz­de 77 his­se­si, PET­Kİ­M'­in yüz­de 10 his­se­si, Kay­se­ri Elek­tri­k'­in yüz­de 20 his­se­si, Bey­ko­z'­da­ki is­ke­le ve rıh­tım, Halk Ban­ka­sı'nın yüz­de 24 his­se­siy­le 192 adet dai­re, ar­sa ve ta­şın­maz.

    2013
    Ga­la­ta­port, Ha­mi­ta­bat Elek­trik Üre­tim ve Tic. A.Ş., İs­tan­bul Ana­do­lu Elek­trik, Bo­ğa­zi­çi Elek­trik, To­ros­lar Elek­trik, Aras­lar Elek­trik, Dic­le Elek­trik, Van­gö­lü Elek­trik, Se­yi­tö­mer ve Kan­gal Elek­trik San­tral­le­ri,  Ye­di­te­pe Bey­nel­mi­lel Otel­ci­lik ve Tu­rizm Tic. A.Ş.'nin yüz­de 15 D gru­bu, yüz­de 11 E gru­bu his­se­si, TE­DA­Ş'­ın Te­kir­dağ, Muğ­la, Bi­le­cik, Düz­ce, İs­tan­bul, De­niz­li, Ko­ca­eli'­de­ki çok sayıda ta­şın­maz.

    2014
    Mil­li Pi­yan­go'nun şans oyun­la­rı­nın özel­leş­ti­ril­me­si iha­le­si 2015 yı­lı­na sark­tı.  Ke­mer­köy ve Ye­ni­köy Ter­mik San­tral­le­ri, Ke­mer­köy Li­man Sa­ha­sı. Ya­ta­ğan Ter­mik San­tra­li, TE­DAŞ, TDİ ve Ma­li­ye'nin çok sa­yı­da­ki ta­şın­ma­zı.

    PEKİ HANGİ KURULUŞ KİME SATILDI, BİR DE BUNA BAKALIM:
    Türk Telekom Araplar’a
    Telsim İngilizler’e
    Araç muayene işi Almanlar’a
    Başak Sigorta Fransızlar’a
    Adabank Kuveytliler’e
    Avea Lübnanlılar’a
    PetkimAzeriler’e
    Tekel’in İçki Bölümü Amerikalılar’a
    Tekel’in Sigara Bölümü ABD ve İngilizler’e
    Finansbank Yunanlılar’a
    OyakbankHollandalılar’a
    Denizbank Belçikalılar’a
    Türkiye Finans Kuveytliler’e
    TEB Fransızlar’a
    Cbankİsrailliler’e
    MNG Bank Yunanlılar’a
    Dışbank Hollandalılar’a
    Şekerbank Kazaklar’a
    Yapı Kredi’nin yarısı İtalyanlar’a
    Turkcell’in yarısı Finliler ve Ruslar’a
    Beymen’in yarısı ABD’lilere
    Enerjisan’ın yarısı Avusturyalılar’a
    Garanti’nin yarısı Amerikalılar’a
    Eczacıbaşı İlaç Çekler’e
    İzocam Fransızlar’a
    Demir Döküm Almanlar’a
    DöktaşFinli’ye
    POAŞ Avusturyalılar’a
    Migros İngiliz’e
    TGRT (Fox) Amerikalı’ya
    SATILDI.

    Yabancılar satılan bankaların listesini de verelim:
    Oyakbank, Hollanda’nın İNG Bankı’na,
    Demirbank HSBC’ye,
    Dışbank Fortis’e,
    Tekfenbank Yunan EFG’ye,
    Finansbank eski bir EOKA-B üyesi olan bir papazın ortak olduğu Yunan NBG’ye,
    TEB Fransız BNP’ye,
    Sitebank Yunan Novabank’a,
    Denizbank Dexia’ya,
    Şekerbank Kazak Banlı Turan’a
    Adabank Kuveyt Finans’a,
    C bank İsrail Bank Hapoalim’e,
    Yapı Kredi Bankası Unicredito-Koç’a,
    Garanti Bankası’nın yarı hissesi GE-Finans’a(5)

    ---
    Bu liste böyle daha çok uzar gider, daha bunun 2015,2016,2017 yıllarında satılanları var. Artık satacak bir şey kalmadı ülkenin topraklarını yabancılara satıyorsunuz. Nıckınden bellı ne oldugun, bukalemun gibi adamsın ne renk oldugun bellı degıl, gelmiş buraya heykelden ataturkten konusuyor utanmaz.

    Altay Tankı’nın yerli motoru için yeni hamle

    Eğitimin içine ettiniz, dünyada her yıl eğitimde geriliyoruz. Her taraf imam hatip kaynıyor, bu ımamhatıplıler mı motor uretecekler ? Aklı başında okumuş insanlar zaten ulkeden kaçııyorlar, erdoğan bıle okumuş kesımı ulkede tutamıyoruz dedı daha gecen ay.

    Tubitak'ın devletin iplemediği projeler yurt dışında birinci oluyorlar. Senın devletının vermedıgı destegı yabancı devletler verıyorlar. Sonra neden motor yapamadık neden okumuşlar ulkeyı terk edıyor diye ağlıyorsunuz.




  • tobepeople kullanıcısına yanıt
    Civatasını alırsın yurt dışından hani bu nerede yerli, civatayı da kendin yaparsın, mühendis yerli olmaz o hani nerede yerli mühendisi de yerli değil dersiniz, hadi sonra mühendisi 'de yerli yaparız bu sefer de projelerin yazıya döküldüğü kağıtların markası copierbond olur aa bak bu da yerli değil dersiniz ya da yerli mühendislerimizin çiğnediği sakıza bakarsınız aa bu da yerli değil diye kulp kulp kulp takar takar durursunuz.. O yüzden yerli olarak bunlara değil aslında sizlere bakmak lazım siz ne kadar yerlisiniz bu ülke de diye sizleri sorgulamak lazım..

  • Dh'yide ele geçirmişler. Lan BMC katar amerikan türk (%25 türk) ortaklı şirket. Bu ne dengesizliktir ne bmc'si Otokar dururken. Hadi Otokar ile husumet var aranızda lan FNSS ne güne duruyor? BMC ye kirpi projesini verdiniz adamlar bitirene kadar öldü öldü dirildi, işçiler kaç kere grev yaptı proje aylarca gecikti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elindeki mühendisleri tutamayınca çareyi yine kıbleleri amerikada buldu bunlar. Zaten dincilerin taptığı iki şey var, para ve amerika.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi şeyler yapma artık çıldırıyorlar delleniyorlar yeter diyorlar. Kansızlar saçma sapan konuşuyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joven

    Google Copy Paste gençliği silah üretmek öyle telefon tablet üretmeğe benzemez
    bilmediğiniz konularda ahkam kesmeyin

    %100 yerli yapacam dersen telefon üretmek tank üretmekten zordur bizim için.

    Montaj yapacam dersen ikisi de zor değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anadol'u bilirsiniz, onun gelişiminde rol oynayan yabancı mühendisler, türkiye den ayrıldıktan sonra kore'ye gittiler, Ortaya Hundai çıktı. Bizim büyüklerimiz zamanında yetişen mühendislerimize kol kanat germiş olsa, Kendi motorumuz araçlarımız çoktan piyasada olurdu. Montaj sanayisine saplanmış kalmışız. İns düzelir zamanla..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tobepeople

    Boston Dynamics vardı çok ucuza satıldı şirket Amerika'da onu alsalardı şimdi ne işe yarardı. Ama nerede o zeka volvo'yu Toshiba'yı bile kaçırdılar anca saray yapın (!) Ayrıca gören de daha önce yerli motor için hamle yaptılar sanacak başlığa gel :)
    ''Altay Tankı’nın motoru için BMC, ABD’li mühendislerle çalışıyor''diyor Amerika'lılarla yapınca yerli mi oluyor :)

    Butce acigi 32 milyar TL sadece bu aya kadar bu yil



    SAAB i borclariyla almak 5 milyar TL



    Her yil neredeyse Bmw Mercedes in ARGE parasi kadar acik veriyoruz. Yerli otomobil yerli tank hepsi fasa fiso



    Yapacak adam yapardi zaten



    Klasik ahmet haberleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk ihale sonucu üretilecek 250 adet yabancı menşeli motorlar olacak. Artık MTU mu olur, Caterpiller mi yoksa Mitsubishi mi, ihaleyi alan firma gösterecek. 2. parti siparişler için bu geliştirme süreci. Onun için de en az 5-7 yıl var önümüzde.

    Foruma Tank meselesiyle dalga geçen bolca cahil doluşmuş yine. Tank'ı ana kasasını teknoloji transferi yapıp geriye kalan herşeyini biz geliştirdik veya istediğimiz parçasını, istediğimiz şekilde istediğimiz firmadan tedarik ettik (dünyanın hiçbir yerinde hiçbir ülke geliştirdiği silahının bütün kompenentlerini baştan aşağı kendisi imal etmez, bunun böyle olduğunu sanmak cehaletin daniskasıdır).

    Sonuçta kendi isterlerimiz ve ihtiyaçlarımıza göre geliştirdiğimiz bütün hakları bizde olan Altay Tankı ortaya çıktı. Hepsi sırayla gidiyor, daha kalifikasyonları yeni bitti, ihalesi de şartname belirlenip öyle açılacak. Kendisini çok zeki sananlara baksak Tank'ımızı yapıyoruz denildiğinin ikinci günü tank fabrikadan çıkmalı, ya da yerli uçağımızı yapıyoruz denildiği günün ardına uçak havalanmalı, Hürkuş B ve C modelleri Paris Air Show'da gösterisini dahi yaptı, Envantere girmeye dahi başladı ama hala "nerde yerli uçağ" geyikleri dönüyor, e tabi like garantili hamaset.

    Eğer silah 3-5 yılda geliştiriliyorsa da bu kadar işi vizyonuyla yöneten hükümet bu yaptığı işin reklamını baştan yapmamalı, hatta bitince de söylememeli, zaten bu işleri 50 yıl önce yapmalıydı ki hem, niye kendini övüyor ki. seçmen böyle icraatlarla aldatılmamalı ki, bu çok bilmiş arkadaşların gönlündeki partiye oy verebilsin, hem vermiyorsa o seçmenin makarna düşkünlüğündendir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dunerunner

    zaten öyle olacak. ilk 250 tank için MTU motoru kullanılacak sorun yok. yerli motor ilerisi için.

    Almanya'dan üstü kapalı bir ambargo yedik farkındaysanız.





    MTU Bursa da bu iş fabrika açacaktı, aradaki gerilimden sonra Alman hükümetine yazmışlar kurmak için izin istemişler, Alman hükümeti dış ülkede fabrika açmak izne gerek yok diye cevap vermiş ama bu haberden beri hala yeni bir gelişme yok.



    MTU olmayacak diye en son Ukrayna ile temas kurmuştuk, onda da istediğimiz performansı yakalayamadık diye okumuştum. En sonda İngiltere ile challenger2 tankının motoru için görüşüyorduk, bunlarda görüşme aşamasında kaldı sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adrese teslim.

  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.