Şimdi Ara

Hakkında onarım programı başlatılan telefonlardan para iadesi alabilirsiniz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hakkında onarım programı başlatılan telefonlardan para iadesi alabilirsiniz

    Telefonların üretimi esnasında hatalı parça kullanılması veya bazı yanlışlar sonucunda aynı üretim bandından çıkan telefonlarda ortak bir sorun meydana gelebiliyor. Böyle durumlarda kullanıcı kitlesinin genelinde meydana gelen aynı sorunlara kronik sıkıntı deniyor. Zaman zaman firmalar ürettiği ürünün kronik sıkıntıya sahip olduğunu kabul ediyor ve ücretsiz onarım programı başlatıyor.
     
    Örnek vermek gerekirse iPhone 6S’in Eylül 2015 ve Ekim 2015 arasında üretilen belirli seri numaralı modellerinde pil sorunu bulunuyor. Apple bu sorunun kronik olduğunu kabul ediyor ve ücretsiz pil değişimi yapıyor. Bu link üzerinden telefonunuzun onarım programına dahil olup olmadığını kabul edebilirsiniz.
     

    Dilerseniz Onarım Yerine Para İadesi İsteyebilirsiniz

    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 11. Maddesine göre malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketiciye dört adet seçim hakkı sunuluyor. Bu dört seçim hakkı şöyle:

     

    • Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
    • Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
    • Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
    • İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
     
    Eğer kullanmış olduğunuz telefon hakkında bir onarım programı başlatılmış ise telefonun onarılmasının yerine yenisinin verilmesini veya fatura tutarındaki ücretin iadesini isteyebilirsiniz. Ama unutmamak lazım ki bu başvuruyu yapabilmek için onarım programından yararlanmamış olmanız gerekiyor.

     

    Benzer Durumda Para İadesi Alan Üyelerimiz Var

    Nerminator nickli üyemiz geçtiğimiz gün forum sayfamıza açtığı konuda pil değişim programı kapsamındaki iPhone 6S’i için Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak para iadesi alma tecrübesini anlattı.

     
    Hakkında onarım programı başlatılan telefonlardan para iadesi alabilirsiniz

     

    Açılan konuyu özetlemek gerekirse önce Apple Store mağazasına giderek kullanmakta olduğu iPhone 6S modelinin üretiminin hatalı olduğunu belirten bir kaşeli bir belge almış. Tüketici Hakem Heyeti’ne yaptığı başvuruda da 3359 TL’lik fatura bedelinin iadesini talep ettiğini belirtmiş. Tüketici Hakem Heyeti de konuyla ilgili olarak Apple’ın savunmasını inceledikten sonra para iadesi kararı verdi. İlgili konuyu bu link üzerinden inceleyebilirsiniz.
     

    Tüketici Hakem Heyetine E-Devlet Üzerinden Başvurabilirsiniz

    Eğer kullanmış olduğunuz telefonun kronik bir sorunu varsa ve bunu kanıtlar bir belgeye sahipseniz bulunduğunuz şehirdeki Tüketici Hakem Heyetlerine yüz yüze başvuru yapabilir hatta dilerseniz e-devlet üzerinden de başvuru yapabilirsiniz. Fakat belirtmeliyim ki e-devlet üzerinden yapılan başvurularda elinizdeki belgeleri ilgili birime 15 gün içerisinde teslim etmeniz gerekiyor.

     

    Son olarak küçük bir not düşeyim. Biz bu konuyu telefon için ele aldık ancak TKHK’nin bahsettiğimiz maddeleri sadece telefon değil garantili satışı yapılan tüm ürünleri kapsıyor. Ayrıca Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda İl Tüketici Hakem Heyetleri parasal sınırları 3.610 TL'nin altındaki meblağlardaki uyuşmazlıkları, İlçe Tüketici Hakem Heyetleri 2.400 TL'nin altındaki meblağlardaki uyuşmazlıklara bakmaktadır. Bunun üzerindeki uyuşmazlıklarda Tüketici Mahkemesine başvurmak gerekiyor.

     







  • Aynen hakem heyetleri %90 tüketicinin yanındadır yeter ki haklı olun.

  • 6s var o attığınız linkten sorguladım seri numarası ile batarya değişim gözüküyor. Cihaz alınalı baya oldu batarya değişimi yaparlar dimi ücretsiz ve telefonun elime geçmesi ne kadar sürer ortalama ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ride Or Die

    6s var o attığınız linkten sorguladım seri numarası ile batarya değişim gözüküyor. Cihaz alınalı baya oldu batarya değişimi yaparlar dimi ücretsiz ve telefonun elime geçmesi ne kadar sürer ortalama ?

    Garantisi devam ediyor ise ve İstanbul'daki Apple Store'lara yakınsan eğer gün içerisinde değişim yaparlar. Şehir dışındaysan serviste anormal bir yoğunluk yoksa 5 iş gününde hallolur. Pil değiştirmek o kadar da zahmetli bir işlem değil.
  • Açıkçası zerre inanmıyorum bizim memlekette tüketicinin lehine bir şey yapılacağına. Bir kere gittim hakem heyetine. Onda da oradaki arkadaş beni direk mahkum etti sağolsun. İzinsiz reklam sms'i için şikayet edin, yaptırım olacak dediler. Şikâyet ettim, o zamandan beri inceleme durumunda.. Bana göre bu "halk için" yapılanların hepsi, bi tane yumurta yumurtlayıp, bağıra çağıra reklamını yapmaktan ibaret..



    Not: Istisnalar kaideyi bozmasın..

  • Bu haberi daha önce görseydim iyiydi. Pil için randevu alıp gittiğimde swap cihaz vermişlerdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: theJuDGe_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ride Or Die

    6s var o attığınız linkten sorguladım seri numarası ile batarya değişim gözüküyor. Cihaz alınalı baya oldu batarya değişimi yaparlar dimi ücretsiz ve telefonun elime geçmesi ne kadar sürer ortalama ?

    Garantisi devam ediyor ise ve İstanbul'daki Apple Store'lara yakınsan eğer gün içerisinde değişim yaparlar. Şehir dışındaysan serviste anormal bir yoğunluk yoksa 5 iş gününde hallolur. Pil değiştirmek o kadar da zahmetli bir işlem değil.

    Garantinin bitmesine 10 gün falan kaldı , İstanbul’da değilim ama garanti bitse ücretsiz değiştiremiyor muyuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şimdi linkten bende baktım 6s için. benim cihazda da pil değişimi gözüküyor. fakat bende hiç kapanma olayı olmadı. 22-23 aylık cihaz. 1-2 ay daha garantisi var. pili de öyle çok çabuk bitmiyor. yinede yeni pil daha iyidir deyip değişim yaptırayımmı acaba? 3-5 gün telefonsuz kalmaya değermi şarj süresi?

  • elimdeki belgeleri bulunduğum yerdeki tüketici hakem heyetine götürmek zorunda olduktan sonra neden internetten başvuru yaparak vakit kaybedeyim? gitmişken başvurumu elden temiz canlı canlı yaparım.

  • forumda konusu açıldıi bu forum bu konuda bilinçlendi artık

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onarmıyorlar bile kullanıcı hatası diye

  • faydalı haber .teşekkürler editör
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceo-tr

    şimdi linkten bende baktım 6s için. benim cihazda da pil değişimi gözüküyor. fakat bende hiç kapanma olayı olmadı. 22-23 aylık cihaz. 1-2 ay daha garantisi var. pili de öyle çok çabuk bitmiyor. yinede yeni pil daha iyidir deyip değişim yaptırayımmı acaba? 3-5 gün telefonsuz kalmaya değermi şarj süresi?

    Pil değişim programı garanti süresini bağlamıyor. 3 yıl geçerliliği var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • demek çakal general mobile bu yüzden ne var ne yoksa herşeyi kullanıcı hatasına yıkıyordu

  • Boş haber forumda da konuyu takip etmiştim sanki muazzam bir başarı hikayesi gibi anlatmış gençler bunlar yasal hakkınız elektronik ürünlerin hepsinde 6 ay boyunca orjinal aksesuarlarını saklayın 6 ay içerisinde üründe donanımsal bir sıkıntı olursa iade veya değişim talebinde bulunabilirsiniz mahkemeye başvurmanıza bile gerek yok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Wiggle

    Yani ne desem bilemiyorum.

    Haber Yapmış Sözde Editör.



    Biri tüketici hakem heyetine gidip aide aldı diye hemen haber yaptınız.

    Habercilik bu değil!

    Adam zatten hakkı olanı almış.



    Habercilik dediğin milleti aydınlatmak olur.

    Tüketici haklarından bir haber yönetici, sözde " kullanıcıları hakları konusunda bilgilendiriyor"



    Tüketici hakem heyetinin baktıgı dosyaların parasal değer sınırı ilçe hakem heyetlerinde 2400 tl , il hakem heyetlerinde 3.610 tl.

    Miltar yüksekse mahkemeden dava acmak zorundasınız.

    Mesela artık telefon diye iphone 8 ya da x alan adam bundan sonra tüketici hakem heyetine değil tüketici mahkemesine dava acmak zorunda.



    En azından bunun araştırmasını yapsaydın rezil haber editörü.

    Anca armut piş ağzıma düş.

    Haber diye girdiğimiz konuya girip kaybettiğimiz zamana yazık.



    Bilmiyorsanız bırakın bu işi.



    Dostum Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundaki her maddeyi tek tek yazalım mı anlamıyorum. Alt limitlerin bu rakamlar olduğunu biliyorum. Zaten e-devlet üzerinden başvuru yaparken bu konuda bir uyarı veriyor ama sırf gönlün olsun diye ekledim.

    Haberin hiç bir yerinde de "bakın böyle böyle bir şey daha önceden yoktu ilk defa ben keşfettim. İşte haberim de bu. Hayırlı uğurlu olsun" benzeri bir ibare yok. Bu konuyu merak edenler için ve forumda son günlerde gündem konusu olduğu için bilgilendirme amaçlı içerik oluşturdum. Ayrıca herkes haklarının farkında değil, bizim gibi yayın kuruluşlarının gerekli bilgilendirmeleri yapması gerekiyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • Hiç de boş bir haber değil. Herkes forumu takip edemeyebilir. Önemli bilgilerin haber olarak geçilmesi bence çok iyi olmuş. Saçmalamaya gelmeyin buraya.

  • 19 ay sorunlu batarya ile kullanıp garanti bitmeye yakın para iadesi almaya çalışan bir arkadaş kendisi. Sırf para iadesi almak adına servise gittiği gibi benim telefon 19 aydır bozuk para iadesi istiyorum demiştir. Bunun üzerine apple yaptığı savunmada benim görüşüme göre " ulen çakal 19 ay sonramı aklına geldi telefonu servise getirmek, birde para iadesi için geliyorsun" demiştir.
  • Bilinen bi konuydu zaten.O arkadas appledan cihazin pil sorunu olduguna dair belge almis ve bunu THH'e iletmis hakki olanida almis.Sanki yeni bi kanun cikmis gibi haber yapiyorsunuz.Gidip bi samsunga bu cihazimda amoled yanmasi var bunla ilgili cihaz kronik sorunlu diye bi belge ver dediginde bak bakalim teknik servis ne cevap vericek sana..Boyle kopyala yapistirla haber olmuyor sayin editör..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TearsForFears

    19 ay sorunlu batarya ile kullanıp garanti bitmeye yakın para iadesi almaya çalışan bir arkadaş kendisi. Sırf para iadesi almak adına servise gittiği gibi benim telefon 19 aydır bozuk para iadesi istiyorum demiştir. Bunun üzerine apple yaptığı savunmada benim görüşüme göre " ulen çakal 19 ay sonramı aklına geldi telefonu servise getirmek, birde para iadesi için geliyorsun" demiştir.

    Hayırdır birader Apple senin babanın firması mı her haberde her konuda gelip avukatlığını yapıyorsun? Para senin cebinden mı çıkıyor? Adam isterse garantinin bitmesine bir gün kala gider iadesini alır. Hayır anlamadığım sana niye bu kadar batıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vaskin77 -- 21 Ekim 2017; 2:12:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.