Şimdi Ara

Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
1
Favori
3.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler

    Türkiye’nin ilk yerli savaş uçağı olması amacıyla başlanan Milli Muharip Uçak Projesi, tüm hızıyla sürerken kamuoyunda kafaları karıştıran bir çok soru işareti bulunuyor. Savunma Sanayii alanındaki projeler tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyük bir gizlilikle yürütülüyor. Haliyle de olumlu olumsuz bir çok iddianın ortaya atılmasına zemin hazırlanmış oluyor.


    Konuya ilişkin bir söyleşide samimi cevaplar veren TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, dayanaksız kalmış bir çok konuya da yanıt vermiş. Türkiye’nin çok ciddi bir bütçe ayırdığı ve eğitimden yan sanayiye kadar topyekün bir çalışmayı beraberinde getirecek çalışmalar için önemli işbirlikleri de gündemde.


    Bütçesi Ne Olacak?

    Proje için resmileşmiş rakamlar olmasa da hükumet 10 milyar dolarlık bir bütçe ayırmış durumda. Bu rakam, tüm geliştirme, personel giderleri, eğitim, yurt dışından alınacak destek gibi unsurları da kapsıyor. Bütçenin iki katına çıkması da masadaki ihtimaller arasında deniyor. Tabi bunları biz demiyoruz Temel Kotil’in söylemleri bu yönde. Amerika, toplamda 50 milyar dolar harcadığı F-35 projesi kapsamında ürettiği uçakların tanesini Türkiye’ye 100 milyon dolara satıyor. Yani 100 F-35 parasına kendi uçağımızı yapacağız.


    İngiltere Tornada Ekibini Getiriyor

    İngiltere Tornado savaş uçaklarında bilgi ve deneyime sahip mühendislerini Milli Muharip Uçak Projesi kapsamında dört yıllığına Türkiye’de görevlendirecek. Anlaşma yıllık 450 adam yılı kapsıyor ve Türkiye tüm bilginin aktarılması ve mühendislerin Türkiye’de çalışması için 156 milyon dolar ödeme yapacak.


    Bu ekibin yanı sıra 1000 adam yıllık alanında uzman ekip diğer ülkelerden, yurt içinden ve yurt dışında çalışan Türklerden oluşacak. Ayrıca 3000 - 4000 bin adam yıllık mühendis de Türkiye’den bu iş için yetişmek üzere savaş uçağının yapım ekibinde yer alacak. Dolayısıyla proje tamamlandığında elimizde ciddi bir bilgi birikimi ve yetişmiş personel olacak.


    Türkiye’den yetişecek isimler için Temel Kotil özel sektörle çok kapsamlı bir çalışmanın da planlandığını ifade ediyor. Ayrılan bütçe içinde eğitimin payı da epey yüksek. Şirketler, projede çalışacak personelleri için ekstra teşvik alacak. Yetişen personel ilerleyen dönemde farklı projelerde de görev alırsa şirketlere yetiştirme ücreti benzeri ödemeler yapılabilecek. Devlet, TAİ’ye sadece bu iş için dört yılda 1.3 milyar dolar ödeyecek. Bu paranın yaklaşık 300 milyon doları bina ve ekipman yatırımı olurken 1 milyar doları personel istihdamına ayrılmış. Kağıt üstündeki mühendislik ortadan kalkacak diyen Temel Kotil, işe dahil olacak mühendisler için torna tezgahından başlayarak her aşamada deneyim sahibi olacak ifadelerini kullanıyor.


    Motoru Ne Olacak?

    Uçağın motoru ilk etapta yabancı olacak. Bunun için şimdiden ABD’li General Electric, Avrupa Konseyi Eurojet ve İngiliz Rolls Royce teklif vermiş durumda. Hatta Rolls Royce ilerleyen dönemler için Türkiye'de motor üretmek için Kale Grubu ile bir anlaşmaya da giderek işi sağlama almaya çalışmış durumda. Kimden ne kadarlık alım yapılacağı ise henüz resmi olarak açıklanamıyor ancak burada asıl önemli konu proje kapsamında uçak motoru çalışmalarının da başlamış olması.


    Böylesi bir uçak için geliştirilecek motorun en az 10 yıllık bir süreç gerektirdiğini ifade eden Temel Kotil, ilk versiyonlar olmasa bile 2026 - 2027 yıllarından itibaren uçakların yerli motor ile uçabileceğini belirtiyor.


    İlk Uçuş Ne Zaman?

    Milli Muharip Uçak ilk uçuşunu 2023 yılında yapacak. 2029 yılında ise ilk sürümler envantere girmiş, aktif göreve başlamış olacak ve öncelik ülkenin ihtiyaçları olmak adına seri üretime başlanacak. Bu süreçte diğer ülkelere de satış olasılıkları masada olacak. 2050 yılında ise Türkiye’nin hava gücünü yerli uçaklar üstleniyor olacak.



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
    IDEF 2017 fotoğrafları galerisi
     







  • Guzel bir mesaj.

    Lakin hatali. Alinti yaptiginiz kisi de hatali ayni sekilde.

    Oncelikle, Turkiye'nin veya iktidarin TFX diye acikladigi ve resimlerini gosterdigi ucak, evet, Guney Kore'nin uretecegi KFX ucagidir.

    TFX:https://store.donanimhaber.com/00/4d/02/004d02a32b0e2345c002ca02aa9e7c28.Jpeg

    KFX: https://store.donanimhaber.com/2c/7c/a1/2c7ca1881f2424b719d5c0addaf93ba7.jpg

    Yine benzeri sekilde, Hurkus dedigimiz ucak PC12, Altay dedigimiz tank K-2, Firtina dedigimiz tank K-8, Agusta Mangusta, Milli piyade tufegi HK418, Yerli ucak gemisi de Ispanya Juan Carlos ucak gemisidir.

    Bu cizimlerin cogu lisans altinda alinmis, ara ve kritik parcalari yurtidisindan ithal edilmek suretiyle Turkiye'de uretimi yapilan araclardir.

    * ATAK helikopterinin yurtidisina satis lisansi ABD'ye baglidir, bu sebeple ATAK Ile ilgilenen Katar'a satilamamistir.
    * Altay dedigimiz tankin, motoru, topu Almanya'dan, zirhi, Kore'den gelmektedir. Motoru olmadigindan uretimi sarkmis, sonrasinda tanki ortaya cikaran OTOKAR'a verilmemek icin ihale iptal edilmis, simdi de BMC'ye nasil verileceginin hesaplari yapilmaktadir.

    * Hurkus dedigimiz ucagin kokpt camindan, ucus kontrollerine hatta motor pallerine kadar tum parcalari ABD'den gelmektedir.

    Hukumetin veya hukumete bagli (resmi veya "gonulden", anlayan anlar) sirketlerin yerli veya milli demesi, yukarida yazdigim gercekleri degistirmiyor maalesef.

    Yerli ve milli denilen araclar, temelde uretim yerli disinda yerlilikle alakasi olmayan islerdir. Tum parcalari yurtdisindan geldiginden, bu parcalar da dolar veya euro bazli alindigindan, bize bir ekonomisi olmuyor. MTV'ye yuzde 40 zam koyarken "savunma harcamalari artti" demenin sebebi de esasen budur. Cunku yerli dedigimiz araclar yerli degil.
    Firtina tankina girmedim, Firtina o kadar yerlidir ki, ilk 8 tank Guney Kore'de uretilmis, turkiye'ye gemiyle gonderilmistir.

    Ucak konusuna donecek olursak.

    Ingiltere ile imzalanan ucak anlasmasi esasen TFX'den bagimsizdi. TFX projesi ortada senelerden beri olan, Guney Kore ile ortakliga gitmekte olan bir projeydi ve, esasen KFX'in cizimlerin TFX olarak gosterilmesinin de sebebi budur.

    Her ne olduysa Hollanda ve Almanya ile yasanan krizden sonra oldu. Bu olaylar silsilesi ve yaklasik (o zamanda gore) 2 yildir Avusturya ve Almanya gibi Turkiye'nin savunma ihtiyacini kucuk buyuk silah olarak karsilayan iki onemli ortagin ustu kapali ambargosu sonucunda, ani bir kararla Ingiltere'ye askerler yollandi, Ingiltere de kendi heyetini turkiye'ye yolladi. Karsilikli gorusmeler ve anlasmalarin neticesinde, Turkiye bir anda Ingiltere ile ortak savasa ucagi uretecegini acikladi.

    Proje esasinda 2 parcadan olusmaktaydi ve TFX ile uzak yakin alakasi yoktu. Projenin esasinda, Eurofighter 2000 govdesi uzerinde ya "extensive upgrade" dedigimiz EF2000'in cilalisi veya EF2000 uzerine bindirelecek yeni bir ucak projesi var.

    Ikinci asamasi da motor, onu da RR yapacak.

    Ilk haberi ciktiginda da uzun uzun tartismistik burada.

    EF2000 veya EF2000 uzerine konulacak ucagin Turkiye icin bir degeri yoktur. Yukaridaki ornekler esiginde konusmak gerekirse, yerli ve milli olmayacak yerli ve milli ucak turkiye'nin sirtina ilave bir yuktur.

    Oyle de boyle de parcalari yurtidisindan gelecekse, hazirini almak daha ucuza patlar.

    Ama sorun degil, cunku Ingiltere ile imzalanan anlasma tamamen siyasi bir anlasmadir. Hatirlayanlar varsa, yine ayni zamanlarda, bir turk heyeti de Rusya'ya gitmis, Rusya'dan SU100 tipi ucaklar alinmasi konusunda anlasmaya varilmisti.

    SU100 tipi ucaklar regional dedigimiz ucaklardi, THY pilotlarinin alakasi olmayan ucaklardi ve hali hazirda THY zarar ediyor, filosunun 3'te 1'i havalimaninda atil bekliyordu.

    yuzde 30'i bos halde hangarda bekleyen ucaklari olan bir havayolu sirketinin Rusya'dan ucak almasi ne kadar mantikliysa, Ingiltere'den ucak alinmasi o kadar mantiklidir.

    Bir baska problem de ucagin ucus tarihidir.

    TFX dedigimiz, EF2000 uzerine bindirme yapilacak ucak olsa olsa ya 4+ ya da 5th gen olacaktir.

    Kaldi ki, Ingiltere de ABD de su an ortak olarak 6th gen ucak uzerinde calisiyor.

    Cin ve Rusya'nin filolarinda 5th gen ucaklar hali hazirda gorev yapiyor deneme ucuslari gerceklestiriyor.

    Ucusunu yapacagi andan eskimis olacak bir ucaga para bayilmak nedir ?

    Bunun bir kac amaci vardir:

    1. Ingiltere'ye, Rusya'ya yapildigi gibi "iliskilerimiz iyi olsun sekerim" parasi vermek
    2. Ingiltere'nin ABD ile yapacagi 6th gen ucak projesine bir el atip, ingiltere'nin isini gormek (Son dakika: BAE 1000'e yakin kisiyi isten cikardi)
    3. Turkiye kamuoyuna haber yapacagi malzeme vermek.

    Bunun otesinde bir getirisi yoktur.

    Eger gercekten bir ortak ucaga girisilmesi planlarda olsaydi,

    a. KFX ile ortakliga girilirdi
    b. Rusya ve Hindistan'in zaten ortak oldugu PAKFA projesine katilinirdi, gercek bir teknoloji transferi o zaman mumkun olurdu.

    Haberin kendisinde bile, Ingiltere'nin kendi calisanlarini turkiye'ye yollacagi yaziyor zaten, ozetle bant turkiye'de olurken, projeyi ingilizler yurutecek, bunun yerlilikle alakasi yoktur.
  • Abi kaç yıl önce projesi bitmiş tank bile ortada yok daha yeni ilk adımları atılan yerli jetin 7 yıl sonra envantere girebileceğine inanan var mı? Jet yapmanın tanktan daha zor olduğunu da düşününce 2071'de falan ancak envantere girer gibi geliyor bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en hızlı gelişen sektör havacılıktır. 2050 ye kadar başka birşey çıkar biz uçak üretir hale yeni gelmiş oluruz

  • quote:

    Milli Muharip Uçak ilk uçuşunu 2023 yılında yapacak.

    Ben tatmin oldum arkadaşlar. Artık daha fazla vergi verebilirim tişikirlir Timil

  • 2050?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tank uçak bunları şimdilik bir kenara bırakırsak hala daha araba yapacaklar.

  • Bilinmeyenler derken ?

    Kore`den alinan cizimleri TFX diye yedirildigini bilmiyorlardir mesela. KFX`in cizimlerini alip TFX diye yedirdiler millete

    ne hikmetse koreden lisansladigimiz hurkus denilen alete, kore kendisi roket koyunca, bir yil sonra bizimkiler de koydu ne hikmetse ...

    ulan sagdan soldan toplayip turkiyede duzgun sekilde bile montajliyamiyorsunuz. sonra %40 lik MTV vergisi savunmaya gidecekmis?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrslimshady

    2050?

    2050 yılı gayet normal bir tarih. Neredeyse 15 yılı geliştirme ve üretime hazır hale getirmek için gidecek. Geri kalan dönemde ise her yıl seri üretimde olacak. 2050 yılında elimizde yüzlerce yerli savaş uçağı olacak buda hava kuvvetlerinin bel kemiğini oluştacak ama yaptığımız tankta bile seri üretim planı 2020 seri üretime geçse 6-7 yıl gecikmiş olacakki böyle bir projede bir 10 yılda gecikme payı söz konusu olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: justaprogrammer

    Bilinmeyenler derken ?

    Kore`den alinan cizimleri TFX diye yedirildigini bilmiyorlardir mesela. KFX`in cizimlerini alip TFX diye yedirdiler millete

    ne hikmetse koreden lisansladigimiz hurkus denilen alete, kore kendisi roket koyunca, bir yil sonra bizimkiler de koydu ne hikmetse ...

    ulan sagdan soldan toplayip turkiyede duzgun sekilde bile montajliyamiyorsunuz. sonra %40 lik MTV vergisi savunmaya gidecekmis?



    Bu yazdığınız mesaj tamamen saçmalıktan oluşuyor. Bilmediğiniz konu da bu kadar emin yazmayın veya en iyisi hiç yazmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazık çok ciddi paralar bunlar İngilizlere güven olmaz. Benim görüşüm Altay gibi başarısız bi proje daha...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: KalemKolik


    quote:

    Orijinalden alıntı: justaprogrammer

    Bilinmeyenler derken ?

    Kore`den alinan cizimleri TFX diye yedirildigini bilmiyorlardir mesela. KFX`in cizimlerini alip TFX diye yedirdiler millete

    ne hikmetse koreden lisansladigimiz hurkus denilen alete, kore kendisi roket koyunca, bir yil sonra bizimkiler de koydu ne hikmetse ...

    ulan sagdan soldan toplayip turkiyede duzgun sekilde bile montajliyamiyorsunuz. sonra %40 lik MTV vergisi savunmaya gidecekmis?



    Bu yazdığınız mesaj tamamen saçmalıktan oluşuyor. Bilmediğiniz konu da bu kadar emin yazmayın veya en iyisi hiç yazmayın.

    KFX in hangi cizimlerini istiyorsun TFX diye yutturulan ? ulan c100 c200 gibi modellemeleri bile cakma :))))


    Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler


    Milli Muharip Uçak Projesi’ne dair bilinmeyenler




  • Aynen @Kalemkolik sana katılıyorum, şimdi Audi BMW 'ye benzer model çıkarıyor BMW 'de 6 ay önce üretmiş oluyor o modeli Audi kopyacı olmuş oluyor bu üyenin mantığına göre.. Ne derlerse desinler eskiden yapanlar yok idi şimdi bir şeyler yapmaya çalışan hükümetinden mühendisine herkes elini taşın altına koydu ve yapıyor yapacağız da ama birileri bundan rahatsız oluyorsa demek ki sorun belli..

  • haberi bile yetiyor vallaha, birde olsa çıplak dışarıda koşacağım.
    hadi hayırlısı, ama hangi dağda Dinazor öldü de İngilizler bize yardımcı oluyor :)

  • justaprogrammer J kullanıcısına yanıt
    Dostum kusura bakma ama havacılık bilgin sıfırın altında ve yine kusura bakma ama iki çizim arasında dağlar kadar fark var. Delta kanat, spoiler vb. , ucagin aerodinamigi vs. bunlardan haberin yok. Tasarımı buna benzesin, bizim olsun. Hürkuş un teknik detaylarindan niçin yapıldığından, memleketimize , muhendislerimize kattığı artılardan haberin var mı?Bence bunlardan da haberin yok, eger olsaydi muhtemelen bu kadar net konusmazdin. Çünkü hiçbir havacı yeni bir uçak hakkında veya tasarım aşamasındaki bir uçak hakkında bu kadar net yorum yapmaz. Ayrıca işin diğer kısmına gelince how-know denen olaydan da haberin yok. Tamam eleştirin, eleştirelim yapıcı olduğu sürece herşey güzelde şu gelişmelere siyasi açıdan yaklaşıp baltalı ilah modeli olmaktan da rica ediyorum vazgeçin. Varsa geliştirilmesi noktasında öneriniz resmî makamlara yazın ama yok yere ve bilmeden, klavye başında yermenin hicbir mantığı yok. En azindan dogru bulmuyorum. Güzel bir gelişme, Inşallah bir an önce hayata geçer. Saygılar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugares

    Dostum kusura bakma ama havacılık bilgin sıfırın altında ve yine kusura bakma ama iki çizim arasında dağlar kadar fark var. Delta kanat, spoiler vb. , ucagin aerodinamigi vs. bunlardan haberin yok. Tasarımı buna benzesin, bizim olsun. Hürkuş un teknik detaylarindan niçin yapıldığından, memleketimize , muhendislerimize kattığı artılardan haberin var mı?Bence bunlardan da haberin yok, eger olsaydi muhtemelen bu kadar net konusmazdin. Çünkü hiçbir havacı yeni bir uçak hakkında veya tasarım aşamasındaki bir uçak hakkında bu kadar net yorum yapmaz. Ayrıca işin diğer kısmına gelince how-know denen olaydan da haberin yok. Tamam eleştirin, eleştirelim yapıcı olduğu sürece herşey güzelde şu gelişmelere siyasi açıdan yaklaşıp baltalı ilah modeli olmaktan da rica ediyorum vazgeçin. Varsa geliştirilmesi noktasında öneriniz resmî makamlara yazın ama yok yere ve bilmeden, klavye başında yermenin hicbir mantığı yok. En azindan dogru bulmuyorum. Güzel bir gelişme, Inşallah bir an önce hayata geçer. Saygılar..

    yahu cizimlerin arka planlari bile ayni renk ! ne yapici elestirisi vs sacmalamissin. bu kadar belli iste lisansli proje cizimleri oldugu. dusun kendimiz daha cizemiyoruz bile . onu bile yurtdisindan yani koreden aliyorsun :) sonra benden yapici elestiri bekliyorsun.

    %40 vergi buralara gidecek yani ? hmmm cok yapici elestiri olmustur sanirim ...

    haber de oyle bir verilmsi ki sanirsin ingilizler 500 adam gonderip ucagin tum haklarini , metodlarini bize verecekler ogretecekler :) ulan iste anlasma olursa, 500 ingilzi gelip akpnin nin yine ingilize yaptirdigi fabrikalarda bu ingiliz iscilere maaslarini odeyecek.

    daha neyini kasiyorsuin. 1500 kisi ile savasa bile gidersin ne ucagi ...




  • Uçak üretecek teknolojik gelişmişlik için sırasıyla önce araba, tank üretebilmek gerekir. Altay tankını damat Albayrak milyar dolarlar götürsün diye projelendirmişlerdi, sonucunu da görüyoruz, Almanlar motor vermediği için tankı bitiremiyorsun, sizce milyar dolarlık proje yapan insanlar, motor kısmını en sona bırakacak kadar gerizekalı olabilir mi..Motoru ilk temin etmeden iskeleti bile oluşturamazsın..İskeletini motora göre ayarlamak zorundasın, anlaşmalarını bitirip başlarsın projeye, kaldı ki zaten o motoru ülkende üretemiyorsan, tankı milli diye üretmeye hakkın yok, bak seni kıskanan Almanlara nasıl da bağımlısın..Giden milyar dolarlar sizin vergilerinizden gidiyor arkadaşlar..Bu Temel Kotil ayrıca THY başkanı olarak peronda deve kesen başkan değil miydi :)..Araba yapacaz diyorlar, yabancı marka hazır araba çıkıyor, sonra kıvırmalar..2018'de hazır olacak diyorlar, ne arabanın, ne bataryasının fabrikasından en ufak bir haber yok..Köprüyü yap-işlet-devret yöntemiyle, devlet kasasından ''1 TL'' bile çıkmadan, gayri-milli anlaşmalarla üzerinden araç geçmeyecek bile olsa parasını size ödeten (50 MİLYAR DOLAR ÖDETECEKLER HALKA) bir devletin sahte milliyetçilik pompalamalarına DH'nin son dönemde oldukça önayak olduğunu üzülerek takip ediyorum. Bunlar AKP'nin her seçim öncesi başlattığı seçim propagandasıdır..DH'nin siyasi propagandalara çanak tutmasıyla da tarafını anlamış oluyoruz..Daha önce de Türk Telekom'u böyle savunmuştu DH..Şimdi milyarlarca borcunu içinde DH'nin de çalışanlarının olduğu Türk milleti ödeyecek ;)..Unutmayın arkadaşlar, ülkesinde tarım ve hayvancılık ürünlerinin bile üretimini bitirme noktasına getirip, ithalatına milyarlarca dolar ödeyen bir hükümet, milletin faydasına birşey yapmaz, kandırır..Kandırıldık diyor ama kendisini aklamak için öyle söylüyor, bir ülkenin cumhurbaşkanını kimse kandıramaz hele ki şimdikini..Çevresinde 100'den fazla danışman var..Kandırılan sizsiniz..




  • burada projeleri eleştiren arkadaşlara kalsa ülkemiz 2050 yılında 4 tekerli bisiklet ancak yapar herhalde. bilgisi yok adam yorum yapıyor. acınacak durum

  • Zamanında, İHA/SİHA için de "Yapamazlar, beceremezler" diyen olmuştu. Şimdi bu alanda en iyilerle yarışan ürünler geliştiriyoruz. Şahsen, 10 yıl içinde yerli uçağın göklerde süzüleceğine inanıyorum.

  • justaprogrammer J kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi amacınız siyaset yapmak şahsınızın verdiği cevapla şahsımın yapmış olduğu yorum arasındaki farkı yapmış olduğunuz yorumu okuyanlarda görmüştür. Yorumunuzun cevabımla hiç alakası yok. Konumuz MTV zammı değil, vergiler hiç değil. Konumuz TAI'nin uçak projesi lakin dediğim gibi amacınız siyaset yapmak olduğu için konuyu oraya bağlamanıza şaşırmadım. Havacılık konusunda bilgisiz olduğunuz kadar, teknoloji alanında bardak kadar bilgi ile sürahi kadar yorum yapabilme yeteneğine sahipsiniz. Görsellerin hepsi konsepttir. Hürkuş hakkında ki bilgi birikiminiz, teknik seviyenizi ortaya koymaktadır. Ayrıca konumuza gelecek olursak sizin yorumunuza binaen cevap veriyorum zira tartışmaya layık görmüyorum sizi ve son cevabımdır. Yorumunuza binaen eğer varsa daha farklı bir tasarımınız buyrun siz yapın, üretin, hep beraber bizlerde başarınızı görelim ve kutlayalım ve dahi sizin düşüncenize hasıl olan şekilde vergi ödememize gerek kalmasın. Yoksa da lütfen bu tip fikirlerinizi gidin siyasi tartışma platformlarında dile getirin emin olun daha fazla ses getirirsiniz. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tugares

    Dostum kusura bakma ama havacılık bilgin sıfırın altında ve yine kusura bakma ama iki çizim arasında dağlar kadar fark var. Delta kanat, spoiler vb. , ucagin aerodinamigi vs. bunlardan haberin yok. Tasarımı buna benzesin, bizim olsun. Hürkuş un teknik detaylarindan niçin yapıldığından, memleketimize , muhendislerimize kattığı artılardan haberin var mı?Bence bunlardan da haberin yok, eger olsaydi muhtemelen bu kadar net konusmazdin. Çünkü hiçbir havacı yeni bir uçak hakkında veya tasarım aşamasındaki bir uçak hakkında bu kadar net yorum yapmaz. Ayrıca işin diğer kısmına gelince how-know denen olaydan da haberin yok. Tamam eleştirin, eleştirelim yapıcı olduğu sürece herşey güzelde şu gelişmelere siyasi açıdan yaklaşıp baltalı ilah modeli olmaktan da rica ediyorum vazgeçin. Varsa geliştirilmesi noktasında öneriniz resmî makamlara yazın ama yok yere ve bilmeden, klavye başında yermenin hicbir mantığı yok. En azindan dogru bulmuyorum. Güzel bir gelişme, Inşallah bir an önce hayata geçer. Saygılar..

    Guzel bir mesaj.

    Lakin hatali. Alinti yaptiginiz kisi de hatali ayni sekilde.

    Oncelikle, Turkiye'nin veya iktidarin TFX diye acikladigi ve resimlerini gosterdigi ucak, evet, Guney Kore'nin uretecegi KFX ucagidir.

    TFX:https://store.donanimhaber.com/00/4d/02/004d02a32b0e2345c002ca02aa9e7c28.Jpeg

    KFX: https://store.donanimhaber.com/2c/7c/a1/2c7ca1881f2424b719d5c0addaf93ba7.jpg

    Yine benzeri sekilde, Hurkus dedigimiz ucak PC12, Altay dedigimiz tank K-2, Firtina dedigimiz tank K-8, Agusta Mangusta, Milli piyade tufegi HK418, Yerli ucak gemisi de Ispanya Juan Carlos ucak gemisidir.

    Bu cizimlerin cogu lisans altinda alinmis, ara ve kritik parcalari yurtidisindan ithal edilmek suretiyle Turkiye'de uretimi yapilan araclardir.

    * ATAK helikopterinin yurtidisina satis lisansi ABD'ye baglidir, bu sebeple ATAK Ile ilgilenen Katar'a satilamamistir.
    * Altay dedigimiz tankin, motoru, topu Almanya'dan, zirhi, Kore'den gelmektedir. Motoru olmadigindan uretimi sarkmis, sonrasinda tanki ortaya cikaran OTOKAR'a verilmemek icin ihale iptal edilmis, simdi de BMC'ye nasil verileceginin hesaplari yapilmaktadir.

    * Hurkus dedigimiz ucagin kokpt camindan, ucus kontrollerine hatta motor pallerine kadar tum parcalari ABD'den gelmektedir.

    Hukumetin veya hukumete bagli (resmi veya "gonulden", anlayan anlar) sirketlerin yerli veya milli demesi, yukarida yazdigim gercekleri degistirmiyor maalesef.

    Yerli ve milli denilen araclar, temelde uretim yerli disinda yerlilikle alakasi olmayan islerdir. Tum parcalari yurtdisindan geldiginden, bu parcalar da dolar veya euro bazli alindigindan, bize bir ekonomisi olmuyor. MTV'ye yuzde 40 zam koyarken "savunma harcamalari artti" demenin sebebi de esasen budur. Cunku yerli dedigimiz araclar yerli degil.
    Firtina tankina girmedim, Firtina o kadar yerlidir ki, ilk 8 tank Guney Kore'de uretilmis, turkiye'ye gemiyle gonderilmistir.

    Ucak konusuna donecek olursak.

    Ingiltere ile imzalanan ucak anlasmasi esasen TFX'den bagimsizdi. TFX projesi ortada senelerden beri olan, Guney Kore ile ortakliga gitmekte olan bir projeydi ve, esasen KFX'in cizimlerin TFX olarak gosterilmesinin de sebebi budur.

    Her ne olduysa Hollanda ve Almanya ile yasanan krizden sonra oldu. Bu olaylar silsilesi ve yaklasik (o zamanda gore) 2 yildir Avusturya ve Almanya gibi Turkiye'nin savunma ihtiyacini kucuk buyuk silah olarak karsilayan iki onemli ortagin ustu kapali ambargosu sonucunda, ani bir kararla Ingiltere'ye askerler yollandi, Ingiltere de kendi heyetini turkiye'ye yolladi. Karsilikli gorusmeler ve anlasmalarin neticesinde, Turkiye bir anda Ingiltere ile ortak savasa ucagi uretecegini acikladi.

    Proje esasinda 2 parcadan olusmaktaydi ve TFX ile uzak yakin alakasi yoktu. Projenin esasinda, Eurofighter 2000 govdesi uzerinde ya "extensive upgrade" dedigimiz EF2000'in cilalisi veya EF2000 uzerine bindirelecek yeni bir ucak projesi var.

    Ikinci asamasi da motor, onu da RR yapacak.

    Ilk haberi ciktiginda da uzun uzun tartismistik burada.

    EF2000 veya EF2000 uzerine konulacak ucagin Turkiye icin bir degeri yoktur. Yukaridaki ornekler esiginde konusmak gerekirse, yerli ve milli olmayacak yerli ve milli ucak turkiye'nin sirtina ilave bir yuktur.

    Oyle de boyle de parcalari yurtidisindan gelecekse, hazirini almak daha ucuza patlar.

    Ama sorun degil, cunku Ingiltere ile imzalanan anlasma tamamen siyasi bir anlasmadir. Hatirlayanlar varsa, yine ayni zamanlarda, bir turk heyeti de Rusya'ya gitmis, Rusya'dan SU100 tipi ucaklar alinmasi konusunda anlasmaya varilmisti.

    SU100 tipi ucaklar regional dedigimiz ucaklardi, THY pilotlarinin alakasi olmayan ucaklardi ve hali hazirda THY zarar ediyor, filosunun 3'te 1'i havalimaninda atil bekliyordu.

    yuzde 30'i bos halde hangarda bekleyen ucaklari olan bir havayolu sirketinin Rusya'dan ucak almasi ne kadar mantikliysa, Ingiltere'den ucak alinmasi o kadar mantiklidir.

    Bir baska problem de ucagin ucus tarihidir.

    TFX dedigimiz, EF2000 uzerine bindirme yapilacak ucak olsa olsa ya 4+ ya da 5th gen olacaktir.

    Kaldi ki, Ingiltere de ABD de su an ortak olarak 6th gen ucak uzerinde calisiyor.

    Cin ve Rusya'nin filolarinda 5th gen ucaklar hali hazirda gorev yapiyor deneme ucuslari gerceklestiriyor.

    Ucusunu yapacagi andan eskimis olacak bir ucaga para bayilmak nedir ?

    Bunun bir kac amaci vardir:

    1. Ingiltere'ye, Rusya'ya yapildigi gibi "iliskilerimiz iyi olsun sekerim" parasi vermek
    2. Ingiltere'nin ABD ile yapacagi 6th gen ucak projesine bir el atip, ingiltere'nin isini gormek (Son dakika: BAE 1000'e yakin kisiyi isten cikardi)
    3. Turkiye kamuoyuna haber yapacagi malzeme vermek.

    Bunun otesinde bir getirisi yoktur.

    Eger gercekten bir ortak ucaga girisilmesi planlarda olsaydi,

    a. KFX ile ortakliga girilirdi
    b. Rusya ve Hindistan'in zaten ortak oldugu PAKFA projesine katilinirdi, gercek bir teknoloji transferi o zaman mumkun olurdu.

    Haberin kendisinde bile, Ingiltere'nin kendi calisanlarini turkiye'ye yollacagi yaziyor zaten, ozetle bant turkiye'de olurken, projeyi ingilizler yurutecek, bunun yerlilikle alakasi yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REV0 -- 15 Ekim 2017; 12:45:46 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.