|
Bildirim
Guzel bir mesaj.
Lakin hatali. Alinti yaptiginiz kisi de hatali ayni sekilde. Oncelikle, Turkiye'nin veya iktidarin TFX diye acikladigi ve resimlerini gosterdigi ucak, evet, Guney Kore'nin uretecegi KFX ucagidir. TFX:https://store.donanimhaber.com/00/4d/02/004d02a32b0e2345c002ca02aa9e7c28.Jpeg KFX: https://store.donanimhaber.com/2c/7c/a1/2c7ca1881f2424b719d5c0addaf93ba7.jpg Yine benzeri sekilde, Hurkus dedigimiz ucak PC12, Altay dedigimiz tank K-2, Firtina dedigimiz tank K-8, Agusta Mangusta, Milli piyade tufegi HK418, Yerli ucak gemisi de Ispanya Juan Carlos ucak gemisidir. Bu cizimlerin cogu lisans altinda alinmis, ara ve kritik parcalari yurtidisindan ithal edilmek suretiyle Turkiye'de uretimi yapilan araclardir. * ATAK helikopterinin yurtidisina satis lisansi ABD'ye baglidir, bu sebeple ATAK Ile ilgilenen Katar'a satilamamistir. * Altay dedigimiz tankin, motoru, topu Almanya'dan, zirhi, Kore'den gelmektedir. Motoru olmadigindan uretimi sarkmis, sonrasinda tanki ortaya cikaran OTOKAR'a verilmemek icin ihale iptal edilmis, simdi de BMC'ye nasil verileceginin hesaplari yapilmaktadir. * Hurkus dedigimiz ucagin kokpt camindan, ucus kontrollerine hatta motor pallerine kadar tum parcalari ABD'den gelmektedir. Hukumetin veya hukumete bagli (resmi veya "gonulden", anlayan anlar) sirketlerin yerli veya milli demesi, yukarida yazdigim gercekleri degistirmiyor maalesef. Yerli ve milli denilen araclar, temelde uretim yerli disinda yerlilikle alakasi olmayan islerdir. Tum parcalari yurtdisindan geldiginden, bu parcalar da dolar veya euro bazli alindigindan, bize bir ekonomisi olmuyor. MTV'ye yuzde 40 zam koyarken "savunma harcamalari artti" demenin sebebi de esasen budur. Cunku yerli dedigimiz araclar yerli degil. Firtina tankina girmedim, Firtina o kadar yerlidir ki, ilk 8 tank Guney Kore'de uretilmis, turkiye'ye gemiyle gonderilmistir. Ucak konusuna donecek olursak. Ingiltere ile imzalanan ucak anlasmasi esasen TFX'den bagimsizdi. TFX projesi ortada senelerden beri olan, Guney Kore ile ortakliga gitmekte olan bir projeydi ve, esasen KFX'in cizimlerin TFX olarak gosterilmesinin de sebebi budur. Her ne olduysa Hollanda ve Almanya ile yasanan krizden sonra oldu. Bu olaylar silsilesi ve yaklasik (o zamanda gore) 2 yildir Avusturya ve Almanya gibi Turkiye'nin savunma ihtiyacini kucuk buyuk silah olarak karsilayan iki onemli ortagin ustu kapali ambargosu sonucunda, ani bir kararla Ingiltere'ye askerler yollandi, Ingiltere de kendi heyetini turkiye'ye yolladi. Karsilikli gorusmeler ve anlasmalarin neticesinde, Turkiye bir anda Ingiltere ile ortak savasa ucagi uretecegini acikladi. Proje esasinda 2 parcadan olusmaktaydi ve TFX ile uzak yakin alakasi yoktu. Projenin esasinda, Eurofighter 2000 govdesi uzerinde ya "extensive upgrade" dedigimiz EF2000'in cilalisi veya EF2000 uzerine bindirelecek yeni bir ucak projesi var. Ikinci asamasi da motor, onu da RR yapacak. Ilk haberi ciktiginda da uzun uzun tartismistik burada. EF2000 veya EF2000 uzerine konulacak ucagin Turkiye icin bir degeri yoktur. Yukaridaki ornekler esiginde konusmak gerekirse, yerli ve milli olmayacak yerli ve milli ucak turkiye'nin sirtina ilave bir yuktur. Oyle de boyle de parcalari yurtidisindan gelecekse, hazirini almak daha ucuza patlar. Ama sorun degil, cunku Ingiltere ile imzalanan anlasma tamamen siyasi bir anlasmadir. Hatirlayanlar varsa, yine ayni zamanlarda, bir turk heyeti de Rusya'ya gitmis, Rusya'dan SU100 tipi ucaklar alinmasi konusunda anlasmaya varilmisti. SU100 tipi ucaklar regional dedigimiz ucaklardi, THY pilotlarinin alakasi olmayan ucaklardi ve hali hazirda THY zarar ediyor, filosunun 3'te 1'i havalimaninda atil bekliyordu. yuzde 30'i bos halde hangarda bekleyen ucaklari olan bir havayolu sirketinin Rusya'dan ucak almasi ne kadar mantikliysa, Ingiltere'den ucak alinmasi o kadar mantiklidir. Bir baska problem de ucagin ucus tarihidir. TFX dedigimiz, EF2000 uzerine bindirme yapilacak ucak olsa olsa ya 4+ ya da 5th gen olacaktir. Kaldi ki, Ingiltere de ABD de su an ortak olarak 6th gen ucak uzerinde calisiyor. Cin ve Rusya'nin filolarinda 5th gen ucaklar hali hazirda gorev yapiyor deneme ucuslari gerceklestiriyor. Ucusunu yapacagi andan eskimis olacak bir ucaga para bayilmak nedir ? Bunun bir kac amaci vardir: 1. Ingiltere'ye, Rusya'ya yapildigi gibi "iliskilerimiz iyi olsun sekerim" parasi vermek 2. Ingiltere'nin ABD ile yapacagi 6th gen ucak projesine bir el atip, ingiltere'nin isini gormek (Son dakika: BAE 1000'e yakin kisiyi isten cikardi) 3. Turkiye kamuoyuna haber yapacagi malzeme vermek. Bunun otesinde bir getirisi yoktur. Eger gercekten bir ortak ucaga girisilmesi planlarda olsaydi, a. KFX ile ortakliga girilirdi b. Rusya ve Hindistan'in zaten ortak oldugu PAKFA projesine katilinirdi, gercek bir teknoloji transferi o zaman mumkun olurdu. Haberin kendisinde bile, Ingiltere'nin kendi calisanlarini turkiye'ye yollacagi yaziyor zaten, ozetle bant turkiye'de olurken, projeyi ingilizler yurutecek, bunun yerlilikle alakasi yoktur. |
Yazık çok ciddi paralar bunlar İngilizlere güven olmaz. Benim görüşüm Altay gibi başarısız bi proje daha...
|
KFX in hangi cizimlerini istiyorsun TFX diye yutturulan ? ulan c100 c200 gibi modellemeleri bile cakma :))))
|
Ben tatmin oldum arkadaşlar. Artık daha fazla vergi verebilirim tişikirlir Timil
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REV0 -- 15 Ekim 2017; 12:45:46 > |