Şimdi Ara

General Motors yöneticisinden Elon Musk'ı kızdıracak sözler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  General Motors yöneticisinden Elon Musk'ı kızdıracak sözler
    Ekim 2016'dan sonra ürettiği tüm otomobillerine yerleştirdiği Autopilot 2.0 donanımı konusunda oldukça iddialı olan Tesla, bu "süperbilgisayar" sayesinde araçlarının tamamen otonom sürüşe çok yakın olduğunu açıklamıştı. Elon Musk daha sonra yaptığı açıklamalarda tamamen otonom sürüşe geçmelerinin birkaç yıl alabileceğini söylemiş olsa da şirketin bu iddiası otomobil dünyasından tepki görmeye devam ediyor.
     
    Son olarak da General Motors cephesinden Tesla'yı hedef alan bir açıklama geldi. Elon Musk ve Tesla'yı hedef alan bu açıklama, geçtiğimiz günlerde bir Avustralya kanalına konuşan General Motors'un otonom araç entegrasyonundan sorumlu yöneticisi Scott Miller'dan geldi. Miller; Musk'ın birkaç yıl içince otomobillerinin 5. seviye otonomiye sahip olacağı yönündeki iddialarının saçmalıktan ibaret olduğunu söyledi.
     
    Amerikan Otomotiv Mühendisleri Derneği, 2014 yılında bir rapor hazırlamış ve bu raporunda otonom sürüş teknolojilerini kapasitelerine göre 5 seviyeye ayırmıştı. Bu sınıflandırmaya göre bir otomobilin 5. seviye otonomiye sahip olması için sürücüye kesinlikle ihtiyaç duymaması gerekiyor. Günümüzdeki en gelişmiş sürücüsüz araçlar bile şimdilik 3. seviyenin üzerine çıkabilmiş değil.
     
    Tam otonom otomobiller geliştirmek için gerekenler ve mevcut teknolojiler göz önüne alındığında, sadece kameralar ve radarlar ile 5. seviye otonom araçlara sahip olmanın imkansız olduğunu söyleyen Miller, Musk'ın açıklamalarının gerçek dışı olduğunu ifade etti.
     
    General Motors yöneticisine göre Tesla'nın mevcut Autopilot sistemi 5. seviye otonom sürüş sunmak için ne gerekli donanıma ne de gerekli yazılıma sahip.
     
    Sürücüsüz araçların seri üretimini gerçekleştiren ilk otomobil üreticisi olan General Motors, bu alanda iddialı olmaya devam ediyor. Amerikan otomobil devi, geçtiğimiz günlerde, LIDAR teknolojileri geliştiren Strobe'u bünyesine katarak bu alanda ne kadar ciddi olduğunu bir kez daha gösterdi. 







  • 96 yılında kıçı kırık süper bilgisayar gelmiş geçmiş en iyi satranç oyuncusunu yendi. Geçenlerde yapay zeka çok ünlü bir dota 2 oyuncusunu yendi. Yakında otonom araba dünyanın en iyi rallicisini felan yener siz kafanızı yormayın makinaya can mı emanet edilir diye. O derece vizyonunuz yoksa gelecekte size yer yok demektir.
    kardeşim 2017 yılındayız ve zaten canını gün içerisinde bir çok yazılıma,teknolojiye emanet ediyorsun, evinin dibindeki binlerce voltluk yüksek gerilim paneli, kulağındayken aniden patlayabilecek bir telefon, bunlar neden korkutmuyor seni? Çünkü sorunsuzlukları kendini ispatladı, zira bundan 300 yıl önce, "elektirik diye bir şey çıkacak bunu kusursuz kontrol edemezseniz size teması halinde acılar içinde yanarak öleceksiniz" desek, küçük pillere bile önyargı ile bakarsın, elini sürmezsin
    "yazılımların arıza verme olasılığı her zaman yüksektir. " bu da tamamen kıraathane cümlesi, tüm ihtimaller hesaplandığında kusursuz bir yazılım yapabilir, yazılımı kusurlu yapan şey güvenliktir ve yine insanların ta kendisidir, yani singapurdaki bir adam sen ankara sokaklarında gezerken direksiyonuna müdahale edebilir demek oluyor bu
    Bana soracak olursan ben de güvenmem ama çocuklarım en olmadı torunlarım için bu araçlara güvenip güvenmemek tartışma konusu dahi olmayacaktır
    Ulan Elon Musk dediğin adam zaten kalkıp senin kıytırık GM firmanla rekabete bile girmiyor, adamın asıl amacı uzay madenciliği, marsa gitmek, vb. Tesla şirketi sadece bu amaca yönelik ekonomik gelir sağlamakla görevli bir nevi. Adam okyanusun ortasında tamamen otonom bir deniz platformuna roket indiriyor, GM başkanı zavallım hala kendi bilebildiği kadarıyla 5. seviye olmaz diye iddia ediyor. Ha, Elon Musk'ın söyleyip de zamanında yerine getiremediği sözleri de yok değil hani ama adam en azından kendisine bunu bir hedef olarak koyuyor. GM başkanı gibilerine kalsa bırak otonom seviye 5'i otonom araçları bile konuşmuyorduk daha.
    Bugün İstanbul Metrosu otonom çalışmakta operatörler kapıyı kontrol etmekteler yalnızca, bindiğiniz uça çoğunlukla oto-pilot ile uçuş yapmakta. Trafikte güvendiğiniz trafik ışıkları ve sinyalizasyonlar otonom şekilde çalışmakta... İkisine de yeşil verdiği ne kadar görülmüş? Artık öyle bir durum ki İstanbul'daki bazı konumlardaki trafik lambaları trafiğe göre süre ayarlamakta... Yazılımdan korkmayın
  • can güvenliğinin mevzubahis konusu olduğu durumlarda kimse yazılıma güvenip direksiyonu bırakmaz aga.

    yazılımların arıza verme olasılığı her zaman yüksektir.

    ileride petrol rezervlerinin azalması durumunda oluşacak olan şey elektirikli araçlardır.otonom araçlar boş gereksiz ve riskli dir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3arbar

    can güvenliğinin mevzubahis konusu olduğu durumlarda kimse yazılıma güvenip direksiyonu bırakmaz aga.

    yazılımların arıza verme olasılığı her zaman yüksektir.

    ileride petrol rezervlerinin azalması durumunda oluşacak olan şey elektirikli araçlardır.otonom araçlar boş gereksiz ve riskli dir .

    Yazılımların arıza verme olasılığı her zaman yüksek midir?

    QWE:QW:EQWŞ:QWŞQWŞEQWE:QWE:

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3arbar

    can güvenliğinin mevzubahis konusu olduğu durumlarda kimse yazılıma güvenip direksiyonu bırakmaz aga.

    yazılımların arıza verme olasılığı her zaman yüksektir.

    ileride petrol rezervlerinin azalması durumunda oluşacak olan şey elektirikli araçlardır.otonom araçlar boş gereksiz ve riskli dir .

    kardeşim 2017 yılındayız ve zaten canını gün içerisinde bir çok yazılıma,teknolojiye emanet ediyorsun, evinin dibindeki binlerce voltluk yüksek gerilim paneli, kulağındayken aniden patlayabilecek bir telefon, bunlar neden korkutmuyor seni? Çünkü sorunsuzlukları kendini ispatladı, zira bundan 300 yıl önce, "elektirik diye bir şey çıkacak bunu kusursuz kontrol edemezseniz size teması halinde acılar içinde yanarak öleceksiniz" desek, küçük pillere bile önyargı ile bakarsın, elini sürmezsin
    "yazılımların arıza verme olasılığı her zaman yüksektir. " bu da tamamen kıraathane cümlesi, tüm ihtimaller hesaplandığında kusursuz bir yazılım yapabilir, yazılımı kusurlu yapan şey güvenliktir ve yine insanların ta kendisidir, yani singapurdaki bir adam sen ankara sokaklarında gezerken direksiyonuna müdahale edebilir demek oluyor bu
    Bana soracak olursan ben de güvenmem ama çocuklarım en olmadı torunlarım için bu araçlara güvenip güvenmemek tartışma konusu dahi olmayacaktır




  • 96 yılında kıçı kırık süper bilgisayar gelmiş geçmiş en iyi satranç oyuncusunu yendi. Geçenlerde yapay zeka çok ünlü bir dota 2 oyuncusunu yendi. Yakında otonom araba dünyanın en iyi rallicisini felan yener siz kafanızı yormayın makinaya can mı emanet edilir diye. O derece vizyonunuz yoksa gelecekte size yer yok demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marvel_Recai -- 13 Ekim 2017; 13:54:34 >
  • Tarihe bakıldığında bu durumda genelde olumlu konuşan ve teknolojinin gelişeceğini belirten haklı çıkar ama konu Elon Musk olunca ben biraz çekindim. Adam çok havadan atıyor, sonra herkes "muhteşem" sıfatıyla başlık çekiyor...

  • 3arbar kullanıcısına yanıt
    Bugün İstanbul Metrosu otonom çalışmakta operatörler kapıyı kontrol etmekteler yalnızca, bindiğiniz uça çoğunlukla oto-pilot ile uçuş yapmakta. Trafikte güvendiğiniz trafik ışıkları ve sinyalizasyonlar otonom şekilde çalışmakta... İkisine de yeşil verdiği ne kadar görülmüş? Artık öyle bir durum ki İstanbul'daki bazı konumlardaki trafik lambaları trafiğe göre süre ayarlamakta... Yazılımdan korkmayın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz LIDAR ile bu işin olmayacağını anlayana kadar adamlar 5. seviyeye geçer.

    Nasılsa Tesla gelene kadar otonom’un böyle ivmeleneceğini de bilmiyordunuz, en büyük meziyetiniz şeritte tutmak ve öndeki araca göre hız ayarlamaktı.

    Dipnot: Tesla Radar kullanıyor, bunlar LIDAR. Radar yağmurda çamurda karda kışta sorunsuzken lidar etkileniyor. Radar eski(oturmuş) ve ucuz teknoloji.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insan hepsini lidar, gps ve diger sensorler olmadan sadece 2 kamerayla yapabiliyor. Gercekden gelismis bir yazilim neden yapamasin. Nitekim yeni machine learning teknikleriyle goruntude ne oldugunu anlayabilen cok gelismis yazilimlar bugun mevcut. Eski araba ureticileri hala yeni devrin dinamiklerimi kapasitesini anlayacak kafa yapisinda degiller. Nokia gibi digitallesmeyi, bilgi teknolojilerini urunlerine ekleyecekleri extra ozellikler olarak algiliyorlar.

  • Ulan Elon Musk dediğin adam zaten kalkıp senin kıytırık GM firmanla rekabete bile girmiyor, adamın asıl amacı uzay madenciliği, marsa gitmek, vb. Tesla şirketi sadece bu amaca yönelik ekonomik gelir sağlamakla görevli bir nevi. Adam okyanusun ortasında tamamen otonom bir deniz platformuna roket indiriyor, GM başkanı zavallım hala kendi bilebildiği kadarıyla 5. seviye olmaz diye iddia ediyor. Ha, Elon Musk'ın söyleyip de zamanında yerine getiremediği sözleri de yok değil hani ama adam en azından kendisine bunu bir hedef olarak koyuyor. GM başkanı gibilerine kalsa bırak otonom seviye 5'i otonom araçları bile konuşmuyorduk daha.
  • Doğruları söylemiş.
  • kadirirdem 'e ilham verecek iyi yorumlar yazilmis, bakalim hangisini onurlandiracak !
  • hülya avşarın bile şarkıcı, türkücü, tenisçi, tv programcısı, ev kadını, anne ...... vs vs olduğu bir ülkede (her şeyi bilen adam(lar)ı saymıyorum) bu gençlerinde bilmediği bir konu hakkında fikrini beyan etmekten öteye geçip değerlendirme ve hatta eleştiride bulunmasını garipsemek anlamsız olur sanırım.

  • Elon Musk'ın vizyonu ve yatırımlarını takdir ediyorum. 20-30 yılda ancak yapılacak hamleler için diğer şirketleri harekete geçmeye mecbur bırakması bile yeterli bi sebep.

    Fakat 5. Seviye otonomu ben de çok yakın görmüyorum. Bunun için çok gelişmiş yapay zekaya ihtiyaç var.

    Hiç satranç falan demeyin, otonom sürüş satranç gibi kuralları ve hareket sınırları belli olan bir olay değil. En basitinden yolların bile otonom sürüşe göre yeniden yapılandırılması gerekiyor.

    Elon Musk dediği sürede 5. Seviye otonoma geçer mi? Geçer. Ama bunun için günümüzden çok ileride bir yapay zeka üzerinde çalışıyor olması lazım şu an itibariyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Scott Miller boş yapmış. https://youtu.be/-s_bSIM3ClM?t=1m38s

    10:20 de detaylı açıklamada mevcut otonom seviyeleri hakkında.

    Ayrıca teslanın önlediği kazaların haberleri yapılmıyorken yaptığı tek tük kazaların haberleri ana sayfalarda çıkıyor(dh için konuşmuyorum). Burdan anlıyoruz ki Tesla, birilerin canını acayip yakmış olmalı ki teknolojik olarak çıtayı çok üstelere çıkaran hatta daha önemlisi insanların ve çevrenin yararına çok güzel işler yapan bir firmayı kötülemek tamamen rakip firmaların karlarının düştüğünün göstergesidir.

    https://www.youtube.com/watch?v=C3DbrYx-SN4 ağır canlarını yakmış ya hatta :D

    iddia ediyorum burda ki kaza iyi trafik okuyabilen şöförlerin dikkatine bile girmezhttps://www.youtube.com/watch?v=APnN2mClkmk
    Tesla önünde ki arabanın hızlı gittiğini ve onun önünde ki arabanın yavaş gittiğini fark edip çarpışma olacağının kararına varıyor.

    Burda da kendisini kazadan koruduğu örnekler mevcuthttps://www.youtube.com/watch?v=--xITOqlBCM

    Ben sadece bir öğrenciyim. Arabam dahi yok (paramda yok da neyse :D) fakat Tesla gibi firmalara destek çıkılmalı tüketiciler tarafından.





  • tamamen otonom olmasi icin yollarin bunun icin uygun olmasi ..yada moda deyimle akili yollara ihtiyac var.. arabaya nerde oldugunu bizat yolun soylemesi lazim.. onunde set var ..isik var.. donus var.. hepsini yol ile ortaklasa calisarak yapabilirsiniz.. sadece sensor ve gps yada navigasyonla ancak cok guzel duzgun boyali yollarda calisir araba

  • GM'nin dünyaya bir faydası olacak olsa idi (kendi kârını düşünmekten başka) gidipte deli gibi ilgi gören GM EV1 elektrikli araç modelini satıp sonra zorla geri toplamazlardı.Heriflerin araçları iade etmek istemeyenlerin kafasına bir silah dayamadıkları kalmıştı.

    O tarihte Elektrikli araç işine devam edilse idi bu gün içten yanmalı diye bir şey yoktu ortalıkta.Belki o zaman Ortadoğu denilen yeri rahat bırakırdı ABd.Bu kadar masum insanında kanı akmazdı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: themky

    Bugün İstanbul Metrosu otonom çalışmakta operatörler kapıyı kontrol etmekteler yalnızca, bindiğiniz uça çoğunlukla oto-pilot ile uçuş yapmakta. Trafikte güvendiğiniz trafik ışıkları ve sinyalizasyonlar otonom şekilde çalışmakta... İkisine de yeşil verdiği ne kadar görülmüş? Artık öyle bir durum ki İstanbul'daki bazı konumlardaki trafik lambaları trafiğe göre süre ayarlamakta... Yazılımdan korkmayın

    dikkat edersen olay genelde toplu taşımalarda.yani zaten sıkıntısız bir güzergah var.

    ama iş bireysele döndü mü zıvanadan çıkar.

    bireyselde yazılıma güvenmek intihardır.yazılım sahibi(genelde yüzde 99 amerikalılar) senin fikirlerini beğenmedi.yazılımla tek tuşla senin arabanı yoldan çıkarır ve ispat da edemezsin.

    bu işler çocuk oyuncağı değil aga.günümüz dünyasıda güllük gülistanlık değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3arbar -- 13 Ekim 2017; 16:8:8 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3arbar


    quote:

    Orijinalden alıntı: themky

    Bugün İstanbul Metrosu otonom çalışmakta operatörler kapıyı kontrol etmekteler yalnızca, bindiğiniz uça çoğunlukla oto-pilot ile uçuş yapmakta. Trafikte güvendiğiniz trafik ışıkları ve sinyalizasyonlar otonom şekilde çalışmakta... İkisine de yeşil verdiği ne kadar görülmüş? Artık öyle bir durum ki İstanbul'daki bazı konumlardaki trafik lambaları trafiğe göre süre ayarlamakta... Yazılımdan korkmayın

    dikkat edersen olay genelde toplu taşımalarda.yani zaten sıkıntısız bir güzergah var.

    ama iş bireysele döndü mü zıvanadan çıkar.

    bireyselde yazılıma güvenmek intihardır.yazılım sahibi(genelde yüzde 99 amerikalılar) senin fikirlerini beğenmedi.yazılımla tek tuşla senin arabanı yoldan çıkarır ve ispat da edemezsin.

    bu işler çocuk oyuncağı değil aga.günümüz dünyasıda güllük gülistanlık değil.

    Ajan falan mısın ki senin arabayı yoldan çıkarsınlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nikomer

    Scott Miller boş yapmış. https://youtu.be/-s_bSIM3ClM?t=1m38s

    10:20 de detaylı açıklamada mevcut otonom seviyeleri hakkında.

    Ayrıca teslanın önlediği kazaların haberleri yapılmıyorken yaptığı tek tük kazaların haberleri ana sayfalarda çıkıyor(dh için konuşmuyorum). Burdan anlıyoruz ki Tesla, birilerin canını acayip yakmış olmalı ki teknolojik olarak çıtayı çok üstelere çıkaran hatta daha önemlisi insanların ve çevrenin yararına çok güzel işler yapan bir firmayı kötülemek tamamen rakip firmaların karlarının düştüğünün göstergesidir.

    https://www.youtube.com/watch?v=C3DbrYx-SN4 ağır canlarını yakmış ya hatta :D

    iddia ediyorum burda ki kaza iyi trafik okuyabilen şöförlerin dikkatine bile girmezhttps://www.youtube.com/watch?v=APnN2mClkmk
    Tesla önünde ki arabanın hızlı gittiğini ve onun önünde ki arabanın yavaş gittiğini fark edip çarpışma olacağının kararına varıyor.

    Burda da kendisini kazadan koruduğu örnekler mevcuthttps://www.youtube.com/watch?v=--xITOqlBCM

    Ben sadece bir öğrenciyim. Arabam dahi yok (paramda yok da neyse :D) fakat Tesla gibi firmalara destek çıkılmalı tüketiciler tarafından.

    İddia ediyorumki diye bahsettiğiniz videodaki mevcut durum iyi trafik okuyabilen şoförün dikkatine girer mi bilinmez ama Corsa'nın önündeki aracın arka stop lambalarının şoförün gözüne gireceği kesin. Kafa seviyesinin kamera seviyesinden daha aşağıda olduğu göz önünde bulundurulduğunda da bu stop lambalarını farketmemek zor.

    Son linkteki 3. kişinin ise 'Tesla'm otomatik dursunda bir video çekeyim' fikri aklına geldikten hemen sonra bu videoyu çektiği belli.

    Yorumların bazılarında belirtildiği gibi, özellikle tembel insanların daha fazla işine yarayacak bu sistem, yola ve çevreye verilen dikkatin daha da azalmasına sebep olacak, bu bariz.
    Haricindeki gelişmeler ise gayet olumlu tabi, otonom adına.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.