Şimdi Ara

Karşınızda dünyanın en büyük elektrikli aracı: e-Dumper

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Karşınızda dünyanın en büyük elektrikli aracı: e-Dumper

    İsviçreli iki şirket, Komatsu marka damperli kamyonu dünyanın en büyük elektrikli aracına dönüştürmek için güçlerini birleştirdi. 45 tonluk e-Dumper isimli kamyon, sekiz Tesla Model S otomobil ile eşdeğer (700kWh) bir pil kapasitesine sahip. Aracın lastikleri birçok insandan daha uzun (182 cm) ve sadece sürücü koltuğuna oturabilmek için dokuz basamak tırmanmak gerekiyor.

     

    Ayrıca Bkz.Google Home'a küçük kardeş geliyor: Google Home Mini sızdı
    Yeni elektrikli damperli kamyon girişimi sadece sergilensin diye üretilmeyecek. e-Dumper, İsviçreli şirketlerin oluşturduğu bir konsorsiyum tarafından dik yamaçlarda 65 ton yük taşıyabilmesi (yani kendi ağırlığından daha fazla) için inşa edildi. Araç, önümüzdeki on yıl boyunca Chasseral dağının yamaçlarındaki bir taş ocağından Biel yakınlarındaki çimento çalışmalarına malzeme taşıyacak. Kamyonun günde 20 sefer yapabileceği tahmin ediliyor.

     

    Karşınızda dünyanın en büyük elektrikli aracı: e-Dumper

    Projenin ardındaki İsviçre konsorsiyumu, bir adım daha ileri giderek aracın devasa piline güç sağlamak için rejeneratif frenlemeden yararlanmayı umuyor. Bu sayede kamyon dik yamaçtan inerken frenleri ısıtmak yerine enerji üretebilecek. Şu anda proje 1 milyon dolara mal olan tek bir prototipten oluşuyor. Yılın ilerleyen aylarındaki testler başarılı olursa bu rakam sekize tamamlanacak. e-Damper olarak adlandırılan aracın bu sonbaharda operasyonlara başlamaya hazır olması bekleniyor.







  • Böyle böyle hayatımızın içine artarak girmesi dileğiyle...

  • Şu pil işine çare bulsalar,bir devrim görsek. hdd den ssdye geçiş gibi bir uçuk sıçrama görsek.

  • Elektrikli araçlar çevre dostu olarak sunuluyor ama bu ne kadar doğru? Bu araçlarda kullanılan piller kimyasal toksik maddelerden üretiliyor. Bu pillerin üretim aşamaları ne kadar çevreci belli değil. Kullanım süresi bitince atık hale gelen bu kimyasal atıklar ne olacak belli değil. Bu araçlar yaygınlaştığında binlerce tonluk atık pil oluşacak. O kadarda masum bir yenilik olmayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuago -- 20 Eylül 2017; 22:47:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuago

    Elektrikli araçlar çevre dostu olarak sunuluyor ama bu ne kadar doğru? Bu araçlarda kullanılan piller kimyasal toksik maddelerden üretiliyor. Bu pillerin üretim aşamaları ne kadar çevreci belli değil. Kullanım süresi bitince atık hale gelen bu kimyasal atıklar ne olacak belli değil. Bu araçlar yaygınlaştığında binlerce tonluk atık pil oluşacak. O kadarda masum bir yenilik olmayabilir.

    Yahu tamam illa bir şey bulup elektrikli araca laf edeceksiniz bari çevre kirliliğinden etmeyin komik oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araçların yaygınlaşması lazım.

  • Yalan habere benziyor. Hiç inandırıcı değil. Prototipi 1 milyon dolara mal olmuşmuş. He bizde hemen inandık zaten!
  • Otomobillerdense böyle ağır vasıtaları elektriğe geçirmek lazım ileride bütün tırları,gemileri elektrikli görürüz umarım.
  • Tek bir prototip 1 milyon dolara mal olduysa...


    GG WP

  • Böylesine büyük ve ağır bir araç batarya ile çalışabiliyorsa,çalışabilecekse helal olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prototipi sadece 1 milyon dolara maletmisler. Burada zaten o fiyata satilir. Tek tek uretip gonderseler bile karli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 seferden sonra kac dkk da sarj olacak bu araclarin 30 dk bile beklememesi gerek zaman paradir bu sektorde

  • Hic de komik degil gayet yerinde bir tespit. Kursun pillerdeki kursun cevreye oldukca zararli bir agir metaldir. Lityum-Iyon pillerdeki Lityum ise insan sagligina son derece zararli. Hatta öyle ki Lityum elementinin tepkimeye girmesi icin insan derisindeki nem yeterli oluyor. Ayrica pil üretimi bir cok islemi iceren ve enerji yogunlugu yüksek olan bir islem. Bu pilleri üretmek icin kullanilan elektrigin karbon ayak izi cok önemli. He agirlikla yenilenebilir enerjiden geliyorsa bu enerji (Tesla'nin GigaFactory'si gibi), o zaman cevreye olumsuz etkisi (geri dönüstürüldügünü varsayarak) cok az olacaktir. Avrupa ülkelerinde özellikle bu boyutta pillerin atik olarak atil duracagina degil de geri dönüstürülecegine inaniyorum. Avrupa geri dönüsüm konusunda baya ilerde.
  • Fazla meaafe yapmiyor mantikli aslinda. Ama soyle bir durum var bubaraclar sueucu degisimiule 24 saat calosabiliyor. Bu nedenle gunde 8 saat saej edilmesi gerekiyorsa onune yada arkasina panelvan benzeri mobil aku sarj eden bir aracta yapacaksin. Calostigi sure boyunca kabloyu baglayip sarj edecek. Bi sekikde kablolu ve su eski elektriklo supurgelerdeki gibi kablo otomatik mesafeye gore uzalan kisalan sistem gelostirilip ayni zamanda sarj edilmesi mumkun olabilir. İs makinelerinede ayni sistem kurulabilir. Ornegin iki 3 makine ayni anda calisirken bunlari sarj eden elektrikli ufak bir mobil aeac 30 m civari mesafeden bunlarin yaninda olabilir. Tabi bu kablolarin dolanmayacagi sekilde ise mani olmayacak sekikdd ozel aparatlarda gelistirmek lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    Fazla meaafe yapmiyor mantikli aslinda. Ama soyle bir durum var bubaraclar sueucu degisimiule 24 saat calosabiliyor. Bu nedenle gunde 8 saat saej edilmesi gerekiyorsa onune yada arkasina panelvan benzeri mobil aku sarj eden bir aracta yapacaksin. Calostigi sure boyunca kabloyu baglayip sarj edecek. Bi sekikde kablolu ve su eski elektriklo supurgelerdeki gibi kablo otomatik mesafeye gore uzalan kisalan sistem gelostirilip ayni zamanda sarj edilmesi mumkun olabilir. İs makinelerinede ayni sistem kurulabilir. Ornegin iki 3 makine ayni anda calisirken bunlari sarj eden elektrikli ufak bir mobil aeac 30 m civari mesafeden bunlarin yaninda olabilir. Tabi bu kablolarin dolanmayacagi sekilde ise mani olmayacak sekikdd ozel aparatlarda gelistirmek lazim

    Ama nissanin sistemi var bos batarya cikar yerine dolisui takilir . sanirim o cok daha mantikli bir cozum. En azindan 8 saat biri tepesinde beklemez. Mobil arac gelir 15 dk da pili sok tak yapar gider. O zmn da pili basit sok tak yapacak sekilde aparat gelsitirmeleri lazim. Nissanin sisteminde ornegin binek araclarda benzinlikelr pil istasyonuna cevriliyordu. Pili biten benzinlige giriyor ve alttam asansor bos pili alip yerine dolu pili takiyordu. Aeac 10 dkda depo fullemis gibi yolina devam ediyordu. Tabi bizde o sistem olsa millet hirsiz ve dolandirici oldugu icin dolu batarayanin icini bile calarlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    Fazla meaafe yapmiyor mantikli aslinda. Ama soyle bir durum var bubaraclar sueucu degisimiule 24 saat calosabiliyor. Bu nedenle gunde 8 saat saej edilmesi gerekiyorsa onune yada arkasina panelvan benzeri mobil aku sarj eden bir aracta yapacaksin. Calostigi sure boyunca kabloyu baglayip sarj edecek. Bi sekikde kablolu ve su eski elektriklo supurgelerdeki gibi kablo otomatik mesafeye gore uzalan kisalan sistem gelostirilip ayni zamanda sarj edilmesi mumkun olabilir. İs makinelerinede ayni sistem kurulabilir. Ornegin iki 3 makine ayni anda calisirken bunlari sarj eden elektrikli ufak bir mobil aeac 30 m civari mesafeden bunlarin yaninda olabilir. Tabi bu kablolarin dolanmayacagi sekilde ise mani olmayacak sekikdd ozel aparatlarda gelistirmek lazim

    Ama nissanin sistemi var bos batarya cikar yerine dolisui takilir . sanirim o cok daha mantikli bir cozum. En azindan 8 saat biri tepesinde beklemez. Mobil arac gelir 15 dk da pili sok tak yapar gider. O zmn da pili basit sok tak yapacak sekilde aparat gelsitirmeleri lazim. Nissanin sisteminde ornegin binek araclarda benzinlikelr pil istasyonuna cevriliyordu. Pili biten benzinlige giriyor ve alttam asansor bos pili alip yerine dolu pili takiyordu. Aeac 10 dkda depo fullemis gibi yolina devam ediyordu. Tabi bizde o sistem olsa millet hirsiz ve dolandirici oldugu icin dolu batarayanin icini bile calarlar

    Biraz dinlenmen lazım.




  • Arkadaş ben ne yazıyorum, ne cevaplar geliyor Kafalar iyiymiş. Samsung ne alaka ya Tartışmak bile anlamsız. Okuduğunuzu iyice anlayıp öyle yorum yapmayı deneyin bence.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuago

    Elektrikli araçlar çevre dostu olarak sunuluyor ama bu ne kadar doğru? Bu araçlarda kullanılan piller kimyasal toksik maddelerden üretiliyor. Bu pillerin üretim aşamaları ne kadar çevreci belli değil. Kullanım süresi bitince atık hale gelen bu kimyasal atıklar ne olacak belli değil. Bu araçlar yaygınlaştığında binlerce tonluk atık pil oluşacak. O kadarda masum bir yenilik olmayabilir.

    Size ve beğenen 10 kişiye şunu soracağım peki petrol hangi enerjiyle çıkartılıp işleniyor ? Kendinizi yormanıza gerek yok cevap elektrik size uzun uzun bir galon petrolün çıkartılıp işlenmesi için gereken elektriği ve yıllık tüm çıkarılan petrolün tükettiği elektrikle elektrikle çalışan arabaların bilmem kaç milyar km yol yapabileceği hakkında bir kitap kadar cümle içeren yazıyı yazmayacağım diyeceksiniz lityum zehirli atık çevreyi kirletiyor peki kaya petrolü ne yapıyor daha beterini çıkarılan yerdeki toprağı suyu her şeyi kirletiyor piller ilerde aluminyumdan hatta organik bileşiklerden bile üretilebilecekken ve şuanda bile pillerin %90 ını geri dönüştürebiliyorken petrolün çevreci bir yolu var mı ? yok peki geri dönüştürülme ihtimali var mı ? yok peki enerji verimliliğine ne diyeceğiz Tesla Model S P100D 100 kWh enerji ile 500 km gidebiliyorken normal arabalar ne kadarlık enerjiyle gidiyor hesap edelim elimde benzinin enerji değeri olduğu için onu kullanacağım benzin 9.7 kWh enerjiye sahiptir normal bir benzinli araba trafikte en az 10 litre yakacaktır 500 km için 50 litre benzin gerekli peki toplamda kaç kWh enerji etti ? Cevap 50x9.7= 485 kWh burdanda anlamamız gerekirki elektrikli arabalar enerjiyi daha verimli kullanırlar hiçbir ürüne 0 emisyon diyemeyiz çünkü her üretilen ürün üretim aşamasında emisyon yayar fakat elektrikli arabaların daha az emisyona neden olduğu gerçektir artık lütfen buna mok atmayın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580 @ 21 Eylül 2017 22:11:49



    Size ve beğenen 10 kişiye şunu soracağım peki petrol hangi enerjiyle çıkartılıp işleniyor ? Kendinizi yormanıza gerek yok cevap elektrik size uzun uzun bir galon petrolün çıkartılıp işlenmesi için gereken elektriği ve yıllık tüm çıkarılan petrolün tükettiği elektrikle elektrikle çalışan arabaların bilmem kaç milyar km yol yapabileceği hakkında bir kitap kadar cümle içeren yazıyı yazmayacağım diyeceksiniz lityum zehirli atık çevreyi kirletiyor peki kaya petrolü ne yapıyor daha beterini çıkarılan yerdeki toprağı suyu her şeyi kirletiyor piller ilerde aluminyumdan hatta organik bileşiklerden bile üretilebilecekken ve şuanda bile pillerin %90 ını geri dönüştürebiliyorken petrolün çevreci bir yolu var mı ? yok peki geri dönüştürülme ihtimali var mı ? yok peki enerji verimliliğine ne diyeceğiz Tesla Model S P100D 100 kWh enerji ile 500 km gidebiliyorken normal arabalar ne kadarlık enerjiyle gidiyor hesap edelim elimde benzinin enerji değeri olduğu için onu kullanacağım benzin 9.7 kWh enerjiye sahiptir normal bir benzinli araba trafikte en az 10 litre yakacaktır 500 km için 50 litre benzin gerekli peki toplamda kaç kWh enerji etti ? Cevap 50x9.7= 485 kWh burdanda anlamamız gerekirki elektrikli arabalar enerjiyi daha verimli kullanırlar hiçbir ürüne 0 emisyon diyemeyiz çünkü her üretilen ürün üretim aşamasında emisyon yayar fakat elektrikli arabaların daha az emisyona neden olduğu gerçektir artık lütfen buna mok atmayın.




    Öncelikle elektrikli araçlara karşı falan değilim. Yazımdan nasıl böyle bir anlam çıkarıldı anlamış değilim. Her derde deva olarak sunulan elektrikli araçlarda gözden kaçan pil konusununa dikkat çekmek istemiştim sadece.

    Şu anda pillerin %90'ını geri dönüştürülebiliyor demişsiniz. Bu yanlış bir bilgi. Böyle bir şey söz konusu değil. Pillerden tekrar hammade etme oranı çok düşük ve çok masraflı. Özellikli lityum pilleri geri dönüştürmek, doğada hammade olarak kazanmaktan daha pahalıya mal oluyor. Bu nedenle bu tür pillere çoğunlukla geri dönüşüm falan yapılmıyor. Doğaya zarar vermeyecek şeklide imha edilmeye çalışılıyor. Veya atık depolarında biriktiriliyor.

    Pillerin enerji verimleri yüksek olabilir ancak kullanım süresi sonunda ortaya çıkacak atık pil sorunu görüldüğü gibi ciddi bir problem. Hala tam olarak çözülmüş değil. O yüzden elektrikli arabaların çevre dostu olarak sunulması yanıltıcı bir durumdur.

    Ayrıca şöyle ilginç bir haber dikkatimi çekmişti. Singapurda bir Tesla Model S araç Kilometre başına 0,444 kilowat saat enerji tüketti diye çevreyi kirletme cezası aldı. (Elbette araç giderken 0 emisyon yayıyor fakat şehir şebekesinden doldurduğu pilini kullanırken normal bir petrollü araçtan fazla enerji tüketmiş ve karbon emisyonuna neden olmuş. Sonuçta şehir şebekeleri çoğunlukla petrol ve türevlerinden elde edilen enerjiyle elektirik sağlıyor.) Ee hani bu araçlar çok verimliydi? Bu da başka bir soru işareti benim için.

    Link:http://www.channelnewsasia.com/news/singapore/lta-on-tesla-co2-emissions-for-electric-cars-start-at-power-grid-8134258


    Kısaca toparlamak gerekirse elektirikli araçlar elbette geleceğin teknolojisi fakat çevreci olması için alması gereken daha çok yol var. Öyle %100 çevreci veya temiz falan değil. Bunun içinde tamamıyla organik ve toksik olmayan pil geliştirmeleri şart gözüküyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuago -- 22 Eylül 2017; 5:25:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuago

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580 @ 21 Eylül 2017 22:11:49



    Size ve beğenen 10 kişiye şunu soracağım peki petrol hangi enerjiyle çıkartılıp işleniyor ? Kendinizi yormanıza gerek yok cevap elektrik size uzun uzun bir galon petrolün çıkartılıp işlenmesi için gereken elektriği ve yıllık tüm çıkarılan petrolün tükettiği elektrikle elektrikle çalışan arabaların bilmem kaç milyar km yol yapabileceği hakkında bir kitap kadar cümle içeren yazıyı yazmayacağım diyeceksiniz lityum zehirli atık çevreyi kirletiyor peki kaya petrolü ne yapıyor daha beterini çıkarılan yerdeki toprağı suyu her şeyi kirletiyor piller ilerde aluminyumdan hatta organik bileşiklerden bile üretilebilecekken ve şuanda bile pillerin %90 ını geri dönüştürebiliyorken petrolün çevreci bir yolu var mı ? yok peki geri dönüştürülme ihtimali var mı ? yok peki enerji verimliliğine ne diyeceğiz Tesla Model S P100D 100 kWh enerji ile 500 km gidebiliyorken normal arabalar ne kadarlık enerjiyle gidiyor hesap edelim elimde benzinin enerji değeri olduğu için onu kullanacağım benzin 9.7 kWh enerjiye sahiptir normal bir benzinli araba trafikte en az 10 litre yakacaktır 500 km için 50 litre benzin gerekli peki toplamda kaç kWh enerji etti ? Cevap 50x9.7= 485 kWh burdanda anlamamız gerekirki elektrikli arabalar enerjiyi daha verimli kullanırlar hiçbir ürüne 0 emisyon diyemeyiz çünkü her üretilen ürün üretim aşamasında emisyon yayar fakat elektrikli arabaların daha az emisyona neden olduğu gerçektir artık lütfen buna mok atmayın.




    Öncelikle elektrikli araçlara karşı falan değilim. Yazımdan nasıl böyle bir anlam çıkarıldı anlamış değilim. Her derde deva olarak sunulan elektrikli araçlarda gözden kaçan pil konusununa dikkat çekmek istemiştim sadece.

    Şu anda pillerin %90'ını geri dönüştürülebiliyor demişsiniz. Bu yanlış bir bilgi. Böyle bir şey söz konusu değil. Pillerden tekrar hammade etme oranı çok düşük ve çok masraflı. Özellikli lityum pilleri geri dönüştürmek, doğada hammade olarak kazanmaktan daha pahalıya mal oluyor. Bu nedenle bu tür pillere çoğunlukla geri dönüşüm falan yapılmıyor. Doğaya zarar vermeyecek şeklide imha edilmeye çalışılıyor. Veya atık depolarında biriktiriliyor.

    Pillerin enerji verimleri yüksek olabilir ancak kullanım süresi sonunda ortaya çıkacak atık pil sorunu görüldüğü gibi ciddi bir problem. Hala tam olarak çözülmüş değil. O yüzden elektrikli arabaların çevre dostu olarak sunulması yanıltıcı bir durumdur.

    Ayrıca şöyle ilginç bir haber dikkatimi çekmişti. Singapurda bir Tesla Model S araç Kilometre başına 0,444 kilowat saat enerji tüketti diye çevreyi kirletme cezası aldı. (Elbette araç giderken 0 emisyon yayıyor fakat şehir şebekesinden doldurduğu pilini kullanırken normal bir petrollü araçtan fazla enerji tüketmiş ve karbon emisyonuna neden olmuş. Sonuçta şehir şebekeleri çoğunlukla petrol ve türevlerinden elde edilen enerjiyle elektirik sağlıyor.) Ee hani bu araçlar çok verimliydi? Bu da başka bir soru işareti benim için.

    Link:http://www.channelnewsasia.com/news/singapore/lta-on-tesla-co2-emissions-for-electric-cars-start-at-power-grid-8134258


    Kısaca toparlamak gerekirse elektirikli araçlar elbette geleceğin teknolojisi fakat çevreci olması için alması gereken daha çok yol var. Öyle %100 çevreci veya temiz falan değil. Bunun içinde tamamıyla organik ve toksik olmayan pil geliştirmeleri şart gözüküyor.


    Dediğiniz gibi geri döniştirilme masrafı çok yüksek ve aldığım bilgi Tesla BMW ve Toyotanın dedikleri onların yalancısıyım. Ayrıca arabadan çıkarılan pil tam anlamıyla ölmüş pil değil 400 km menzil sunarken 300 km ye dusmuş piller bunlar enerji santallerinde kullanılabiliyor demek istediğim şey şu 15 -20 yıl sonra organik tabanlı yada alüminyum tabanlı pil çıkartılıp elektriğin yenilebilir kaynaktan üretilme imkanı varken petrolün böyle bir imkanı olmaması singapurdaki arabanın sürücüsü nasıl becermiş 444 Wh enerji harcamayı anlayamadım hemde km başına o arabada bir problem vardır imkansız çünkü Türkiyedeki ve Avrupadaki çoğu kullanıcı 220 Wh ile 100 km gidebiliyorken Hyundai Ioniq Electric 130 Wh ile 100 km gidebiliyorken ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.