Şimdi Ara

Elektrikli otobüsten menzil rekoru: Tek şarjla 1770 kilometre

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otobüsten menzil rekoru: Tek şarjla 1770 kilometre
     
     

    Geçtiğimiz aylarda İtalya'daki bir Tesla sahibi, Model S P100D model elektrikli otomobille elektrikli otomobiller için bir menzil rekoruna imza atmış ve 100kWh'lık batarya kapasitesine sahip olan araçla 1078 kilometre yol almayı başarmıştı. Elektrikli otobüsler üzerine çalışan Amerikan şirketi Proterra ise yeni elektrikli otobüsüyle bu rekoru gölgede bıraktı. Şirketin Catalyst E2 Max adını verdiği ve 660kWh batarya kapasitesine sahip olan otobüsü, tek bir şarjla 1771 kilometrelik(1101 mil) mesafeyi aşmayı başardı.


     

    Günlük Kullanım İçin Yeterli 

    Şirket, Indiana eyaletinde gerçekleştirdiği testin sonucu bir dünya rekoru olarak paylaşırken toplu taşıma araçlarının da menzil sorununa takılmadan elektrikli motorlarla çalışabileceğini ispat etmiş oldu. Tabi test boyuna Catalyst E2 Max, günlük hayattaki otobüslerin aksine dur-kalk yapmaksızın yolculuğa devam etmesi, otobüsün gerçek hayat koşullarında 1770 kilometreden daha az yol alabileceği anlamına geliyor. Yine de elde edilen sonuç son derece önemli zira 1770 kilometre normal bir otobüsün bir günde katettiği mesafeden bir hayli fazla.


     

    Otobüsle ilgili merak edilen en önemli nokta ise 660kWh'lık bataryayı doldurmak için gereken şarj süresinin ne kadar olduğu. Proterra bu konuda bir açıklama yapmadı ancak tek bir dolum ile bir günlük sürüş için yeterli olan Catalyst E2 Max'in geceden sabaha kadar tamamen şarj olabileceği düşünülüyor. Bununla birlikte Proterra'nın elektrikli araçların bataryalarını hızlıca şarj edebilecek yeni teknolojiler üzerinde de çalıştığı biliniyor. Yaklaşık 12 metre uzunluğundaki ilk E2 serisi otobüsün bu yılın sonlarına doğru Los Angeles'ta hizmete sunulması bekleniyor.

     
     
    Proterra'nın rekoru açıkladığı videoyu aşağıda izleyebilirsiniz:
     
     







  • umarım rampa testide yapmışlardır. Bizim burda mercedesin yeni otobüsleri rampayı kaplumba gibi çıkmaya çalışıyorda...

  • 1770 km güzel değer olsa da gün içinde ihtiyacı olmayan pili taşıması eksi bir özellik değil mi aslında ?

  • iett 'de mi bu ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmtfrt.

    1770 km güzel değer olsa da gün içinde ihtiyacı olmayan pili taşıması eksi bir özellik değil mi aslında ?

    Bu açıdan bakılırsa her şeyin eksi tarafı bulunur. Günümüz standartlarıyla karşılaştırılmalı. Içten yanmalı araçlar elektrikli araçlarda olmayan bir sürü ekstraya sahip; ağır motorlar, eksoz sistemi, ağır vites kutusu, diferansiyel vb. Elektrikli araçlar taş devrinden kalma içten yanmalı araçlara göre çok daha avantajlı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkant1 -- 20 Eylül 2017; 14:15:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhmtfrt.

    1770 km güzel değer olsa da gün içinde ihtiyacı olmayan pili taşıması eksi bir özellik değil mi aslında ?

    Değil.
  • 660kWh gerçekten büyük bir değer. Tam şarj aşağı yukarı 200 TL ile doluyor.

  • Bu şehirler arası kullanılabilecek bir otobüs. Diğer türlü şehir içinde 250 km üstü gereksiz.

    Bir de dur-kalk yapma olayı iyidir, çünkü elektrikli araçlarda genel olarak rejenatif frenleme var. Frene basınca gaza giden elektriğin bir kısmı bataryaya geri dönüyor.

  • tesla model s te 85 kw lık batarya ünitesi 540 kg burdak yola çıkarak araçta yaklaşık 4 tonluk bir bayarya varolduğunu söyleyebiliriz. Otobüslerin motorlarını şansumanlarını vs düşününce normal otobüslerden 2-3 ton daha ağır olacak bir otobüs bu, aslında türkiyece üretilebilirlik açısından hiçte zor değil çünkü otobüsler gibi taşıtlar için 2-3 ton o kadar ciddi bir ağırlık artışı değil aynı kasa ve taşıma elemanlarına elektrikli motor ve batarya yerleştirilerek türkiyede de yerli üretim (yada montaj) çok rahat yapılabilir.

  • ben olsam elektrikli otobüsün üstünü yanlarını güneş panalleriyle kaplarım yolda giderken elektriğin birazını güneştan sağlar. böylece kocaman bataryaya gerek kalmaz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbey08

    ben olsam elektrikli otobüsün üstünü yanlarını güneş panalleriyle kaplarım yolda giderken elektriğin birazını güneştan sağlar. böylece kocaman bataryaya gerek kalmaz.

    havalar kapaliysa, kücük bir batarya kullanildigi icin az mesafe gider ozaman
  • Kimse sormamış? 660 kWh batarya kaç saatte doluyor?
  • en önemli soruyu kimse sormamış.

    0-100 km kaç sn'de çıkıyor ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: frostburn

    en önemli soruyu kimse sormamış.

    0-100 km kaç sn'de çıkıyor ?

    Niye sorulacak ! Cadde arabası mı ! Yoksa formula e aracı mı ! Aşağı yukarı yaklaşık 20 ton civarındaki bir otobüs 0-100 kaç saniyede kalkıyor diye düşünmek fazla ütopik bir durum bence .

    Asıl sorulması gereken soru araç ne kadar güvenli gibi farklı sorular olmalı ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • model s p100d manasi su: Tesla markasinin S model otomobili P performans 100kw D dual motor. 75 nerden cikiyor bende Model X p100D var ve ayni batarya 100kw lutfen dikkatli arastirin! Ayrica italyadaki arac p modeli degil yani daha fazla yol kat ediyor performans lar daha az yol kat ediyor! Mesut cevik e selamlar baya bi vurdumduymaz editorler calisiyor burada!https://twitter.com/teslaownersit/status/893255144447643648

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonurakar

    Kimse sormamış? 660 kWh batarya kaç saatte doluyor?

    Şehiriçi ise 1700 km günlük hayli hayli yeterli, gece de şarj olur,
    Şehirler arası ise 1700 km ile menziline çok rahat ulaşır, bir daha yola çıkmadan şarj olur...

    Bugün o kadar hızlı şarjlar var ki, gece şarjı veya şehirlerarası yola çıkmadan önce beklenen sürede yapılacak şarj hayli hayli yeterli olacaktır.

    Asıl soru güvenlik olmalı bence, hiçbir şey insan hayatından daha değerli değil
  • Menzili süpermiş tüm elektrikli cihazların menzili bu şekilde artması lazım...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka


    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23

    Bu şehirler arası kullanılabilecek bir otobüs. Diğer türlü şehir içinde 250 km üstü gereksiz.

    Bir de dur-kalk yapma olayı iyidir, çünkü elektrikli araçlarda genel olarak rejenatif frenleme var. Frene basınca gaza giden elektriğin bir kısmı bataryaya geri dönüyor.

    Rejenaratif frenleme var fakat motorlar kalkışta yüksek güç çeker.

    Soft start devresi ile bu yumuşatılır fakat yine de kalkış için bir güç gereklidir.



    Doğrudur, elektriğin bir kısmı geri dönüyor zaten. Tamami değil. Ama o bile iyi bir tasarruf şeklidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MustafaC53

    umarım rampa testide yapmışlardır. Bizim burda mercedesin yeni otobüsleri rampayı kaplumba gibi çıkmaya çalışıyorda...

    Elektriğin tork değeri mazottan da çok daha iyi. Dolayısıyla yokuşlarda zorlanmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K_Spartakus


    quote:

    Orijinalden alıntı: frostburn

    en önemli soruyu kimse sormamış.

    0-100 km kaç sn'de çıkıyor ?

    Niye sorulacak ! Cadde arabası mı ! Yoksa formula e aracı mı ! Aşağı yukarı yaklaşık 20 ton civarındaki bir otobüs 0-100 kaç saniyede kalkıyor diye düşünmek fazla ütopik bir durum bence .

    Asıl sorulması gereken soru araç ne kadar güvenli gibi farklı sorular olmalı ,

    Birşeyi de ciddiye almayın yahu :D
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.