Şimdi Ara

Volkswagen'den dev yatırım planı: Elektrikli otomobiller için 70 milyar euro

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu yılın başında elektrikli otomobil üretim ağı için 10 milyar dolarlık yatırım yapan Volkswagen, şirketin hedeflerinin büyümesi ve pazarda lider konuma gelme isteğinin artmasıyla birlikte yatırımlarını da güncelledi. Şirketin elektrikli otomobil piyasasındaki geleceği hakkında açıklamalar yapan CEO Matthias Müller, Frankfurt Otomobil fuarı öncesinde, 2030 yılına kadar elektrikli otomobil pazarının hakimi olmak isteyen Volkswagen'in bu alanda üreteceği ürünler ve yapacağı yatırımlar hakkında bilgi verdi.


     
    Volkswagen'den dev yatırım planı: Elektrikli otomobiller için 70 milyar euro 

    Müller'in açıklamalarına göre 2030 yılına kadar Volkswagen çatısı altındaki otomobil üreticilerinin toplam 300 adet elektrikli otomobil modeli satışa sunması planlanıyor. Bu ciddi üretim hamlesini karşılayabilmek adına ayrılan bütçe de oldukça geniş. Müller, 2030 yılına kadar elektrikli otomobiller ve bataryalar için toplam 70 milyar euro yatırım yapılacağının sözünü verdi. Tabi Müller'in bahsettiği miktarların harcanması için uzun bir süreç var ancak Müller'in son derece kesin bir şekilde bu açıklamayı yapması şirketin yönetim kurulunun da bu yatırım programını onayladığı şeklinde yorumlanıyor.


     

    Volkswagen Liderlik Etmeli 

    Açıklamasında "Volkswagen gibi bir şirket liderlik etmeli, takip etmemeli.'' ifadelerine yer veren Volkswagen CEO'su, şirketin elektrikli otomobil tedarikinde en çok sıkıntı yaşayabileceği alan olan bataryalarla ilgili de önemli bir açıklama yaptı. Geçtiğimiz aylarda batarya konusunda açıklama yapan şirket yetkilileri 2025 yılına kadar 40 adet Gigafactory kurulmazsa elektrikli otomobil pazarının üretimde oldukça zorlanacağını dile getirmişti. Görünen o ki Volkswagen'in asıl yatırımları da bataryalar üzerine olacak zira Müller, önümüzdeki 10 yıl içinde elektrikli otomobil bataryaları için 50 milyar euroluk yatırım yapılacağını duyurdu.


     

    Emisyon skandalından sonra rotasını elektrikli otomobillere çevirmeye başlayan Alman devi, bu alanda henüz istediği seviyeye ulaşabilmiş değil ancak Müller, açıklamalarının gerçeğe dönüşeceğinden emin. Yatırım programıyla ilgili olarak ''Bu belirsiz bir niyet göstergesi değildir.'' diyen Müller, yatırım hamlelerinin şirketin geleceğine yönelik güçlü bir taahhüt olduğunu açıkladı.








  • 70 milyar euroyu nerden buldunuz?

  • Toplam değeri 82 milyar $ olan bir firmadan bahsediyoruz. Bu parayı sokaktaki adam mantığıyla bir kerede cebinden çıkartmayacağını akıl edebilirsek ve 20-30 yıllık bir planı kapsayacak bir yatırım olduğunu göz önüne alırsak tutar gözümüze çok inanılmaz gelmeyecektir.

  • Renault zoe 400 km modelini ülkemize bu ay getirdi .. 100 km de 5 tl yakıyor pil kirası yok mtv yok 2 saate pili normal fişten doluyor HÜCUMMM gerisi boş . 130 bin tl si olana tabi gerisi tabanvaya devam

  • Sen 70 milyar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek elektrikli araç pazarının lideri olmak istiyorlar. Bunlar onda bile bir kurnazlik yapar. Piller açıklanan menzilin yarısı kadar gider.



    VW benim gözümde tüm imajını yitirmiş bir marka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekirHan kullanıcısına yanıt
    82 milyar mi??



    600 000 Çalışanı olan



    220 Milyar yıllık Cirosu olan bir Marka VW AG.



    70 milyar dolarlık yatırım çok değil. Artık Dev firmaların bütçeleri Devletler ile karşılaştırilacak seviyeye geldi.



    Turkiyenin 2016 İhracatı 142 milyar Dolardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 382 milyar $ yazacaktım 3ü düşmüş. Hemen saldırmanıza gerek yok. Zaten bu konuda bilgisi olmayan birisi olsam böyle bir yorum yazmazdım.
  • Bu yatirimi musteriler karsilayacagina gore yilda 3 milyar avrosu bizden cikar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: axesis

    Renault zoe 400 km modelini ülkemize bu ay getirdi .. 100 km de 5 tl yakıyor pil kirası yok mtv yok 2 saate pili normal fişten doluyor HÜCUMMM gerisi boş . 130 bin tl si olana tabi gerisi tabanvaya devam

    400kmlik menzil için gerekli enerjiyi 2 saatte normal prizden doldurmadığına bahse varım. Min 8 saatten aşağı değildir.
  • Hani batıyordu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: axesis

    Renault zoe 400 km modelini ülkemize bu ay getirdi .. 100 km de 5 tl yakıyor pil kirası yok mtv yok 2 saate pili normal fişten doluyor HÜCUMMM gerisi boş . 130 bin tl si olana tabi gerisi tabanvaya devam

    60 bin tl'lik araca sırf elektrikli diye o para verilmez. 60 70 bin civarı bir B sınıfı araç alıp geri kalan parayı senelik 20bin km kullanan biri için 10 yıllık benzin parası olur. Bu 10 yıl içinde şarj için beklemek yok, pil bakım masrafları yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3qzotix

    quote:

    Orijinalden alıntı: axesis

    Renault zoe 400 km modelini ülkemize bu ay getirdi .. 100 km de 5 tl yakıyor pil kirası yok mtv yok 2 saate pili normal fişten doluyor HÜCUMMM gerisi boş . 130 bin tl si olana tabi gerisi tabanvaya devam

    60 bin tl'lik araca sırf elektrikli diye o para verilmez. 60 70 bin civarı bir B sınıfı araç alıp geri kalan parayı senelik 20bin km kullanan biri için 10 yıllık benzin parası olur. Bu 10 yıl içinde şarj için beklemek yok, pil bakım masrafları yok.

    O aldığın aracın bakımları ne olacak kardeşim. 15000 binde bir güzel paralar bayılırsın o araca.Elektrikli araçlarda olmayan Motoryağı ve flitresi, hava filtresi, baskı balata seti , benzin pompası ve filtresi , triger kayış seti , yok turbosu hortumu daha sayamadığım niceleri ne olacak. Hele hele araç dizelse katla bakımları .zoe yi bilmiyorum ama teslanın 60000 de ilk bakıma çağırdığını biliyormusun. fren balata falan filan için o da

    Üstüne aracın sesini çek elektrikli gibi tork alma. Hesabını bir daha gözden geçirmek lazım

    Ama şunuda söylemek lazım pil kirasından dolayı 10000 km den fazla yapan birinin kiradan dolayı alması yine mantıklı olmuyor. benim gibi genelde şehiriçi 10000 yapan biri için ideal. fazla km için dizel daha mantıklı oluyor. Onunda artık avrupa şehirlerinde vebalı araba gözüyle bakılması ve şimdiden bazı şehirlerde ileride çoğu ülkede yasaklanacağını düşünmek de gerek

    Ama gerçekten pil kirası kalktıysa ki söylenen o , o zaman bu aracları avantajını görmemem bilgisizliktir o kadar yani



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.o.T.u.S -- 14 Eylül 2017; 12:0:17 >




  • Hah şöyle ... Bizi abye alıp 500 mılyar dolar yardım edıp ekonomımızı kurtaracagınıza o parayı insanlık için elektrikli araçlara harcayın olsun bitsin.. hatta denız suyuyla calısan oto bıle piyasaya surulur o parayla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.o.T.u.S

    quote:

    Orijinalden alıntı: 3qzotix

    quote:

    Orijinalden alıntı: axesis

    Renault zoe 400 km modelini ülkemize bu ay getirdi .. 100 km de 5 tl yakıyor pil kirası yok mtv yok 2 saate pili normal fişten doluyor HÜCUMMM gerisi boş . 130 bin tl si olana tabi gerisi tabanvaya devam

    60 bin tl'lik araca sırf elektrikli diye o para verilmez. 60 70 bin civarı bir B sınıfı araç alıp geri kalan parayı senelik 20bin km kullanan biri için 10 yıllık benzin parası olur. Bu 10 yıl içinde şarj için beklemek yok, pil bakım masrafları yok.

    O aldığın aracın bakımları ne olacak kardeşim. 15000 binde bir güzel paralar bayılırsın o araca.Elektrikli araçlarda olmayan Motoryağı ve flitresi, hava filtresi, baskı balata seti , benzin pompası ve filtresi , triger kayış seti , yok turbosu hortumu daha sayamadığım niceleri ne olacak. Hele hele araç dizelse katla bakımları .zoe yi bilmiyorum ama teslanın 60000 de ilk bakıma çağırdığını biliyormusun. fren balata falan filan için o da

    Üstüne aracın sesini çek elektrikli gibi tork alma. Hesabını bir daha gözden geçirmek lazım

    Ama şunuda söylemek lazım pil kirasından dolayı 10000 km den fazla yapan birinin kiradan dolayı alması yine mantıklı olmuyor. benim gibi genelde şehiriçi 10000 yapan biri için ideal. fazla km için dizel daha mantıklı oluyor. Onunda artık avrupa şehirlerinde vebalı araba gözüyle bakılması ve şimdiden bazı şehirlerde ileride çoğu ülkede yasaklanacağını düşünmek de gerek

    Ama gerçekten pil kirası kalktıysa ki söylenen o , o zaman bu aracları avantajını görmemem bilgisizliktir o kadar yani

    Elektrikli aracın bakımı + pil masrafı en az diğer araçlar kadar olacaktır. Bende elektrikli araç almadan yanayım, büyük ihtimal bir sonraki aracım elektrikli olacak fakat bu fiyatlar alınabilir değil, kullanımı ekonomik hiç değil çünkü 10yıllık yakıt parasını aracı alırken peşin veriyorsun. Elektirikli araç piyasası yeni yeni oluşmaya başladı. Önümüzdeki 5 yılda hem daha ucuz hemde daha menzilli araçlar göreceğiz. Tesla 3 u 150binden satsalar kapış kapış gider.




  • BekirHan kullanıcısına yanıt
    Saldırı değil düzeltme. Zaten 82? Yazmışım yani bir yanlışlık olduğunu düzeltme amaçlı. Araya da WV AG nin 2016 daki durumunu. Maksat bilgilenmek olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3qzotix


    quote:

    Orijinalden alıntı: L.o.T.u.S

    quote:

    Orijinalden alıntı: 3qzotix

    quote:

    Orijinalden alıntı: axesis

    Renault zoe 400 km modelini ülkemize bu ay getirdi .. 100 km de 5 tl yakıyor pil kirası yok mtv yok 2 saate pili normal fişten doluyor HÜCUMMM gerisi boş . 130 bin tl si olana tabi gerisi tabanvaya devam

    60 bin tl'lik araca sırf elektrikli diye o para verilmez. 60 70 bin civarı bir B sınıfı araç alıp geri kalan parayı senelik 20bin km kullanan biri için 10 yıllık benzin parası olur. Bu 10 yıl içinde şarj için beklemek yok, pil bakım masrafları yok.

    O aldığın aracın bakımları ne olacak kardeşim. 15000 binde bir güzel paralar bayılırsın o araca.Elektrikli araçlarda olmayan Motoryağı ve flitresi, hava filtresi, baskı balata seti , benzin pompası ve filtresi , triger kayış seti , yok turbosu hortumu daha sayamadığım niceleri ne olacak. Hele hele araç dizelse katla bakımları .zoe yi bilmiyorum ama teslanın 60000 de ilk bakıma çağırdığını biliyormusun. fren balata falan filan için o da

    Üstüne aracın sesini çek elektrikli gibi tork alma. Hesabını bir daha gözden geçirmek lazım

    Ama şunuda söylemek lazım pil kirasından dolayı 10000 km den fazla yapan birinin kiradan dolayı alması yine mantıklı olmuyor. benim gibi genelde şehiriçi 10000 yapan biri için ideal. fazla km için dizel daha mantıklı oluyor. Onunda artık avrupa şehirlerinde vebalı araba gözüyle bakılması ve şimdiden bazı şehirlerde ileride çoğu ülkede yasaklanacağını düşünmek de gerek

    Ama gerçekten pil kirası kalktıysa ki söylenen o , o zaman bu aracları avantajını görmemem bilgisizliktir o kadar yani

    Elektrikli aracın bakımı + pil masrafı en az diğer araçlar kadar olacaktır. Bende elektrikli araç almadan yanayım, büyük ihtimal bir sonraki aracım elektrikli olacak fakat bu fiyatlar alınabilir değil, kullanımı ekonomik hiç değil çünkü 10yıllık yakıt parasını aracı alırken peşin veriyorsun. Elektirikli araç piyasası yeni yeni oluşmaya başladı. Önümüzdeki 5 yılda hem daha ucuz hemde daha menzilli araçlar göreceğiz. Tesla 3 u 150binden satsalar kapış kapış gider.

    Geleceğin elektrikli araçlar olduğu evet kesin bende uygun bir elektrikli araç bulsam hiç durmam alırım.

    Elektrikli araçların bakımı kesinlikle ilkel içten yanmalı araçlarla karşılaştırılamaz. elektrik motorun bakımı çok basit.

    Ben ayda genelde şehir içi 600 km yapan biriyim. 200 tl yakıt parası veririm ayda. bu araçla 50 lira vereceğim.

    Tek sorun pil kirası. Eğer o da gerçekten kalktıysa bu araç şehir içi evden işe gidenler için bulunmaz nimet. ama menzil artırılmalı piller gelişiyor ama daha da gelişmeli. zoe şehir içi 150 160 km ancak görür.bu benim gibiler için ayda 4 şarj yeterli demek. ama uzun yol için söyle 300 km ve gerçek 30 dakika şarj olsa İLKEL 100 SENELİK TARİHİNDE ADAM GİBİ HİÇBİR GELİŞME GÖSTERMEYEN İÇTEN YANMALILARA ELVEDA.




  • Büyük firmalar elektrikli araçları artık kabullendi. Tesla Sektörü değiştirdi ve artık büyük oyuncular oyuna müdahil oldu. Tesla nin onlarca kat büyüklüğünde yatırım yapacak imkanlara sahip Alman firmaları. 10 yıl içinde 1000km menzil ve 20-30 bine elektrikli araçları göreceğiz.

    Elektrikli araçların tek handikabi batarya idi. Onun çözümü bulunduğu an hem ucuz hem sorunsuz olacak araçlar.





    1400 parçadan oluşan yakıtlı araç yerine

    210 parçadan oluşan üretmesi kolay yeni teknoloji.



    Motor yok, Sanziman yok, egzoz yok, yağ derdi yok, motor soğutucu, Turbo, yakıt tankı, vsvs çoğu dertler bitecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel para ağa güzel para...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW batacak suyu ısındı patladı eridi bitti diyenler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.