Şimdi Ara

Eski dizel aracını getiren VW müşterilerine 10 bin euro indirim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eski dizel aracını getiren VW müşterilerine 10 bin euro indirim

     


    Volkswagen, eski tip dizel motorlu araca sahip Alman müşterilerine yeni araç satın aldıkları takdirde 10 bin euro'ya kadar indirim yapacağını açıkladı. İndirimler VW ana grubunun beş alt markasında geçerli olacak.




    Dizel araçların çevreye kirletici etkisine karşı Avrupa'da dizel araç kullanımını yavaş yavaş yasaklanıyor. Örneğin Stuttgart İdari Mahkemesi, yılbaşından itibaren dizel araçların Stuttgart'ta trafiğe çıkışını yasakladı. İngiltere'de 2040 yılında dizel ve benzinli araçların yasaklanması planlanıyor.





    Konuyla ilgili olarak Avrupalı otomobil üreticileri Berlin'de dizel zirvesi gerçekleştirmiş ve dizel araçların geleceğiyle ilgili yeni kararlar almıştı. Bu kararlardan birisi de eski tip dizel motorlu araç sahiplerine yeni araç alımında indirim yapmaktı. Kararı ilk uygulayan Volkswagen oldu.

     



    Eski dizel aracını getiren VW müşterilerine 10 bin euro indirim



    Volkswagen'in ana markası haricinde VW grubuna dahil Audi, Seat, Skoda ve Porsche marka araç satın alımlarında 1750 euro'dan 10 bin euroya kadar indirim yapılacak (örn. Polo için 3 bin euro, Golf için 5 bin euro, Toureg için 10 bin euro). Üstelik elektrikli veya hibrid otomobil satın alacak müşteriler için ana indirime ek olarak 2350 euro'ya varan teşvik indirimi de uygulanacak.

     

    Dizel Araçlar 38 Bin Kişinin Ölümüne Neden Oldu


    Şuana kadar dizel otomobillerden kaynaklı olarak atmosfere 14 milyon tondan fazla azot oksit salınımı gerçekleşti. Bir araştırmaya göre dizel araçlardan kaynaklı olarak bir yılda 38.000 kişinin erken ölüm yaşamış olabileceği tahmin ediliyor.


     


    Bu araştırmanın yanı sıra geçtiğimiz sene yapılan başka bir araştırma, şu an kullanımda olan tüm yeni dizel otomobillerin yüzde 97’sinin yasal emisyon sınırının üzerinde azot oksit salınımı yaptığını ortaya koydu. Üretilen dizel otomobillerin emisyon seviyesinin yasalar kapsamında doğru bir şekilde kontrol edilmemesi ve şirketlerin emisyon seviyelerinde değişiklikler yapmasından ötürü oluşan hava kirliliğinin binlerce kişinin ölümüne neden olduğu tahmin ediliyor. Örneğin hava kirliğinin en çok can aldığı ülkelerden birisi olan İtalya’da, 2013 senesinde atmosferdeki azot oksit seviyesine bağlı olarak (yalnızca otomobillerden kaynaklı değil) 20.000 kişinin yaşama veda ettiği düşünülüyor.


     







  • Bize 10 bin lira indirim verseler golf u 130 değil 12ye alır oluruz, müthiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizim ülke olayın dışında kalmasının bedelini şimdi ödedi
  • 10.000 Euro, Türkiye'de 9 ağustos 2017 kuru olan 4,16 TL'den 41.600 TL eder, fabrikadan bayiye gelen araç ÖTV-KDV hariç olur, müşteriye fatura kesilirken %45 ÖTV (fiyata göre 50 ya da 60 da olabilir) ve %18 KDV'yide eklersek yaklaşık 71.000 TL eder... Türkiye'de böyle bir fabrika desteği ve müşteriye yansıyan indirim %99.99 olmayacaktır, sadece iki ülkenin ekonomik durumunu kıyaslama adına yazmak istedim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozkank -- 9 Ağustos 2017; 17:0:34 >
  • Devede kulak kalircasina bir para belki ama niyet guzel

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten acınacak halimiz var zengin devlet fakir halk.

  • Avrupa ' da üretilen silahlarla orta doğu da kaç kişi öldü acaba ? VW araçların emisyonuna ve dünya (çevre) kirliliğine çok takılıyor!! Sadece T.C devleti teröre karşı dururken bu sayıda vatandaşını ve güvenlik gücünü kaybetmiştir. İndirim tutarının toplam maliyeti kadar da para harcanmıştır !! Çevreyi maalesef koruyamadık bu terör olayları ile mücadele de !!! 2040' a daha 22 yıl var millet 2023-2030 ' ü bekleyemiyor daha...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Bizimkiler de 15-20 bin fark verip dizel peşinde.

    bizim suçumuz yok devletin suçu var, bugün benzin 5 lirayı aşmış durumda dizele mecburuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin 5.20 mazot da 4.60, çok az fark var yani, az yakan bir benzinli araç alınır aradaki 15-20 bin benzine verilir veya LPG taktırılır, tabi benim düşüncem bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 9 Ağustos 2017; 18:0:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerika da benzin dizelden ucuz. Türkiye de tam tersi. En azından mazot ve benzinin fiyatı yer değiştirse benzinli satışı artar. Hiç bir şey yapamasakta bu şekilde dizel yerine benzinli satışı yaparak kirliliğin azalmasına katkıda bulunabiliriz.

  • TR'de satışlar muazzam ilerliyor. Açıkçası devlet olsun, Doğuş olsun hatta VW olsun kimse gelipte 10.000 € indirim yapmaz. Ne gerek var milleti uyandırmaya! Daya gitsin zamlı fiyatları...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alman halkı haricindeki insanlar dizel gazında boğulup ölsün tabi.

  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle ,zaten dizel çalışan motorları hiç sevmiyorum traktör gibi ses yapıyorlar.

  • Benzin candır,dizel araçları sevmiyorum(traktör gibi motor sesini sevmiyorum)

  • 10.000 Euro Dizel indirimine TRT Bandrol vergisi de uyguladık mı Çok Şık olabiler.

  • Bukalemun kullanıcısına yanıt
    Hocam silah sanayinde gözden kaçırdığınız bir nokta var. Amerika veya avrupa silah üretiyor diye ortadoğu ve çevresi savaş halinde değil. Bu bölge medeniyet olarak geri kalmış durumda ve sebebini bilmediği bir savaş içerisinde. Avrupa ve amerika bundan besleniyor tabi. Sen aklını başına almazsan sırtına semer vuran çok olur. Avrupaya eşşeğe biniyor diye kızacağınıza bu geri kalmış toplumları eşşek olmaktan vazgeçirin. Eleştrinizde silah üretilirken çevreye daha fazla zarar veriliyor veya 1 mermi sıkmanın emisyonu şudur gibi bir bilgi verseydiniz. Konu ike daha ilgili olurdu.



    Konu ile diyeceğim vay be olayı nereye taşıdılar. Bir otomobil alabilmek için ömrümüzü veriyoruz. O da maksimum d sınıfı. Lüks diye hayal ettiğimiz araçlar aslında merakı olanın alabilmesi için üretilmiş araçlar. Mesela nissan gtr. Bizde hayal bile edemezsin. Bu uygulamayı bize uygularlarsa belki biraz daha güzel bir araca binme şansımız olur. (yoksa bu vergi ve distribütörler ile anca b sınıfına devam)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Litre fiyatından yola çıkarak yapılacak maliyet analizi yanlıştır. Yapılması gereken birim mesafeyi almak için ödenecek paradır.
    Bu nedenle benzin-motorin fiyatının yakınlaşmış olması anlamsızlaşır.
    4,50 motorin ve 5,20 benzin yerine, 4,50*4=18,00 TL dizel araçla 5,20*5,5=28,60 TL benzinli aracın 100 km yol maliyeti karşılaştırılabilir.

    Hal böyleyken, kişi başına milli gelirin 10k$ bandına takılıp geri gelmeye başladığı ülkemde keyif için benzinli, hatta turbo benzinli araç alınmaması anlaşılabilir.

    Zaten mevzuat da COx ölçümü yapıp NOx kirlenmesini görmezden geldiği sürece bizler 100 bin km üzeri dizel araçları görmeye devam edeceğiz. Keşke hem yakıt fiyatları normalleşse, hem de turbo araçlara da sağlıklı LPG alternatifi sunulabilse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mesudum -- 10 Ağustos 2017; 8:11:56 >
  • Güzel teşvik

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşvik güzel fakat sırf vag grubunun rezilliğini,hilekârlığını bütün dizellere vurmayın.mesela Peugeot şuanki motorları dahi 2020 normlarını karşılamakta.

    Dizele karşı teşvik lanse edilse de bu vag grubunun kepazeliğinin dışa vurumu,cezalandırılmasıdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa'da bizim 4'te birimiz akaryakit fiyati.bir de 1.8-2.0 benzinli motorlar guc sayesinde cok cok az tuketiyor.dizel alani zaten akil hastanesine atsinlar :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.