Şimdi Ara

Milli savaş uçağı için ithalat engellerine düzenleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
61
Cevap
0
Favori
2.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Milli savaş uçağı için ithalat engellerine düzenleme

    İngiltere’nin geliştirilme sürecinde tecrübe aktarımı noktasında önemli rol oynayacağı Milli Uçak Projesi yayınlanan Açık Genel İhracat Lisansı ile İngiltere’den kolaylıkla malzeme, yazılım ve teknoloji transferi yapılabilmesi yasal bir zemine oturtuldu.

     

    TUSAŞ’ın ana yüklenici olduğu projede BAE Systems başta olmak üzere bazı İngiliz şirketler çeşitli alanlarda teknoloji transferi sağlayacak ve günümüz şartlarına uygun yeni nesil teknolojilerin geliştirilmesi noktasında Türk şirketleri ile ortak çalışma yürütecek. Bu çalışmalar kapsamında ihtiyaç duyulabilecek mal ve hizmetlerin ithalatı kolaylıkla sağlanacak. Yasal yetkililerin aktardığına göre ihtiyaçlar doğrultusunda lisansta düzenlemeler de yapılabilecek.

     

    İhracat Beklentisi Büyük

    Bu lisans sadece TF-X projesini kapsıyor ve farklı amaçlar için kullanılabilir olmayacak. Ayrıca uçağın geliştirilme sürecinden sonra ihraç edilmesi ve teknolojilerin üçüncü bir ülkeye satılması gibi konularda da bir bağlayıcılığı bulunmuyor. İngiltere, gelecek yıllar için TF-X projesinin ihracat başarısından ciddi beklentiler içinde ve uçakların özellikle Türkiye aracılığı ile yakın ilişkilerin olduğu ülkelere satılarak ciddi bir ihracat başarısı hedefleniyor. Tabi burada hem ihracat anlamında hem de kendi uçağını kullanıp bu teknolojik bilgi birikimine ulaşma adına kazanımda aslan payı ülkemizin olacak.

     

    Bu arada uçağın motoru konusunda henüz resmi bir adım atılmış değil. En son uçağın çift motorlu bir yapıda geliştirilmesine karar verildiğini Savunma Sanayii Müsteşarlığı dokümanlarından okumuştuk. Geliştirilecek motor için Rolls-Royce ismi öne çıkan isim konumunda. İngiliz şirket, Kale Holding ile bir motor fabrikası kurulması için anlaşma sağladı. Bu anlaşmanın da uçağın motoru konusunda yapılacak gelişmeler için kurulduğu düşünülüyor.

     

    Tasarım çalışmaları 2019 yılında, ilk prototipi ise 2023 yılında hazır hale getirilecek olan Milli Muharip Uçak, 2030 yılında F-16’ların yerine Türk Hava Kuvvetleri filosuna girmiş olacak. Uzun vadede Türkiye için 250 adet uçak üretilmesi hedefleniyor. Uçağın aviyonikleri ve radar sistemi için ASELSAN, silahları için de Roketsan ve Tübitak bünyesinde önemli çalışmalar yürütülüyor.








  • "İngiltere’nin geliştirilme sürecinde tecrübe aktarımı noktasında önemli rol oynayacağı Milli Uçak Projesi yayınlanan Açık Genel İhracat Lisansı ile İngiltere’den kolaylıkla malzeme, yazılım ve teknoloji transferi yapılabilmesi yasal bir zemine oturtuldu." Yani çalışmalar sırasında bürokrasiden kaynaklanacak zaman kaybı azaltılacak diyor. Korkmayın inşallah yerli uçağımız olacak. Güneşi yeniden keşfetmeye gerek yok. Adamların bilgi birikiminden faydalanacağız. Bir sonraki nesil daha bir yerli olur. Mühim olan başlamak.
  • İthal ve milli?
  • Buda mı Gol değil :)

  • "İngiltere’nin geliştirilme sürecinde tecrübe aktarımı noktasında önemli rol oynayacağı Milli Uçak Projesi yayınlanan Açık Genel İhracat Lisansı ile İngiltere’den kolaylıkla malzeme, yazılım ve teknoloji transferi yapılabilmesi yasal bir zemine oturtuldu." Yani çalışmalar sırasında bürokrasiden kaynaklanacak zaman kaybı azaltılacak diyor. Korkmayın inşallah yerli uçağımız olacak. Güneşi yeniden keşfetmeye gerek yok. Adamların bilgi birikiminden faydalanacağız. Bir sonraki nesil daha bir yerli olur. Mühim olan başlamak.

  • Hayırlı olsun.
    Yerli karşıtı arkadaşlar gelemeden yazayım dedim.

  • Leaderjack1 kullanıcısına yanıt
    O kadar açık şekilde yazdık ama siz okumayınca bir anlamı olmuyor tabi.
  • Lockheed Martin F-22 Raptor marka savaş uçağının nesi milli? Üzerine TAI logosu koyduk milli oldu
  • Yıllardır süre gelen haftalık milli savunma sanayi haberi birilerinin hoşuna gidiyor.2012'de felan kendimiz yapıyorduk 5 yılda baya gerilemişiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 den beri göklerde daha inemedi bürokrasiye takılmış. :D

  • bu yapılacak uçak ile ileride kendi bilgi birikimimzle yeni uçaklar yapabiliriz. Soru şu bu ingilizler hangi dağda domuz öldü de bize bu kadar taviz veriyorlar? muhtemelen çin ve rusya ile yapmayalım diye. Yerlilik konusu benim için tüm yetkiler sende ve istediğin uçağa kitlenebiliyorsan tamamdır.

  • Uçak yaptıktan sonra patates ve buğdayı ithal etmeyi bırakıyor muyuz?
  • KaleyDeskop kullanıcısına yanıt
    Yazılımı, ticari ve teknolojik hakları bizde olacak zaten. Herkes katkısı oranında parasını alacak.
  • bilmeyen araştırmaya bile tenezül etmeyen arkadaşlara hatırlatma yapalım bir savaş uçağını bugün üretmeye başlıyoruz desen en az 15-20 senesi var seri üretim için.örnek vermek gerekirse f-35 lerin ilk uçuşu 2006 senesinde gerçekleşti daha seri üretime yeni geçildi ne zaman planlandı tasarlandı üretildi hesap edin artık.ki bu adamlar bu işin piri uzmanı bu kadar uzun sürüyor buna rağmen, biz daha yani başlıyoruz.o işler öyle oturduğun yerden battlefield oynamak gibi olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 9 Ağustos 2017; 17:33:6 >
  • Cahiller toplanmis yine.Bin defa yazdim hala anlatamadim.

    Siz eger radar izi dusuk bi ucak yapmak istiyorsaniz ister istemez tasarladiginiz ucak F-22,F-35 ve T-50'ye benzeyecektir.Stealth bir ucagin belli basli bir kalip tasarimi vardir.

    Temel egitim ucaklarind da ayni durum soz konusudur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberin altındaki cahilce ve kompleksli ezik yorumları görünce tiksinti oluşuyor artık. kimisi ön tasarım görselini F-22'ye benzetmiş, kimisi cahilliğin zirve noktasına çıkıp ithal yazmış. işi bilen için benzediği söylenemez ama velevki birebir F-22 tasarımını kopyaladık, 5.nesil çift motorlu bir uçağı uçan daire olarak mı tasarlamamız gerekiyor. Çin F-35'i birebir kopyapalıp J-31 diye sunarken, biz bütün alt sistemlerinin elimizden çıktığı yerli bir F-22 yapınca mı kötü olacak? ki tekrar söylüyorum, bunlar ön tasarım görselleri. İthal diyene de söz söylemek bile manasız.

  • Cool Story Bro

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah muhendsılerımıze yardımcı olsun,emeği geçenlere güç kuvvet versin..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkerinanç

    bilmeyen araştırmaya bile tenezül etmeyen arkadaşlara hatırlatma yapalım bir savaş uçağını bugün üretmeye başlıyoruz desen en az 15-20 senesi var seri üretim için.örnek vermek gerekirse f-35 lerin ilk uçuşu 2006 senesinde gerçekleşti daha seri üretime yeni geçildi ne zaman planlandı tasarlandı üretildi hesap edin artık.ki bu adamlar bu işin piri uzmanı bu kadar uzun sürüyor buna rağmen, biz daha yani başlıyoruz.o işler öyle oturduğun yerden battlefield oynamak gibi olmuyor.

    ingiliz bize verecek ama kendisi ne diye f35 alıyor madem çok biliyorda kendisi niye etmiyor uçağı bence bizim nekadar ilerlediğimizi bilmek için geldi bunlar ortak ayağına ilerlememizi tasarımı planları kaçıracak deyyuslar


    ingiltere 45de bitti amarikada 08de bitti artık hoşafı bırakmak kendi muhendisimizi kırbaçlamak laızm




  • Gene yazayim belki dank eder de ,bu tur konularda siyaset ve trolluk yapanlari ucurursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haydarkarapuar kullanıcısına yanıt
    ingizlizden uçak almıyoruz teknoloji alıyoruz.ikisi farklı şey,adamlar balık tutmayı öğretecek bize.ben keşke bu teknolojiyi de ruslardan alsaydık diyorum.bu batılının ne yapacağı belli olmaz yarın öbürgün.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.