Şimdi Ara

NİSSAN Qashqai (25. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
942
Cevap
6
Favori
303.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sizce 2.0 dci almak saçma mı o fiyat farkına değer mi ki otomatik-dizel sadece birtek 2.0 dci da var ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bgrays

    sizce 2.0 dci almak saçma mı o fiyat farkına değer mi ki otomatik-dizel sadece birtek 2.0 dci da var ...



    Sn. bgrays

    Qashqai kullandınız mı? Benzer fiyattaki diğer araçlarla karşılaştırdınız mı?

    Öncelikleriniz neler?

    Mesela Chevrolet Captiva High modeli otomatiktir. Doanımlarını da QQ'la benzer özellikte. Eğer 2.0 dci almayı düşünüyorsanız o fiyattaki diğer araçları da kullanıp öyle karar verin.
  • 2.0 dizel otomatik X-Trail ile 2.0 dizel otomatik Qashquai arasında sürüş ve konfor özellikleri açısından ne gibi farklar var? Otomatik vites altyapısı, 4x4 sürüş özellikleri ve motorlar arasında fark var mıdır? Aynı altyapıdan geliyorlar diye duydum... Aralarında yaklaşık 9 binlira bir fark var liste fiyatı açısından.

    Bir de fiyat listesi 2010 model olarak görünüyor. Qashquai fiyatına 2009 model kenarda unutulmuş bir X-Trail bulma ihtimali var mıdır?

    Otobanda hız sınırını aşmayacak ama araziden* de çıkmayacak biri hangisini seçmeli?

    *Araziden kasıt megaköy İstanbul, yoksa dağ tepe tırmanacak olsam C segmenti bir araba alır, artan parayla da bir lada niva alırdım :p :) Arazi için pathfinder vb. tavsiye etmeyin yani boş bulunup :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamkaya -- 13 Eylül 2009; 23:40:57 >
  • Bende x-trail var, onunlş aynı korna ise içeriden biraz az geliyor bana da. Bilmiyorum dışarıdan nasıl, bakmak lazım. Ama dikkat çekiyor mu, çekiyor...

    Yine de ben korna kirliğinden hoşlanmadığım için pek de önemsemedim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Egé


    quote:

    Orijinalden alıntı: Egé

    ..............

    Qashqai kornasından memnunmusunuz arkadaşlar. Bana sesi az geliyor, kocaman arabada cılız bir ses çıkıyor, yakışmıyor yani. Bunun daha kuvvetlisini bulup takma imkanı olur mu acaba..


    Arkadaşlar korna sesi az gelen benden başka kullanıcı yokmu. rockerdem normal olduğunu yazmıştı başka cevap yazan olmadı, sizlerin korna sesi nasıl.. Sadece bende böyleyse ben bir ara servise uğrayayım bari, ne diyecekler çıkan sese..




  • Kullanım olarak bildiğim hiçbir fark yok. Platform aynı. Şase olarak ise x-tail monoşase denen teknikle yapılmış. QQ öylemi bakmak lazım. çok mu gerekli bence değil.

    x-trail bagaj olarak daha büyük. Kabin olarak da biraz daha ferah gelmişti bize.

    İçi değişik ama.İç ve dış dizayn konusunda ise QQ daha bir modern.

    Ayrıca ncap'de QQ çok daha iyi sonuçlar aldı.

    QQ ingiltere'de, x-trail ise Japonya'da üretiliyor.

    x-trail de QQ'da sizi üzmez bildiğim.

    Ben x-trail'i 2 çocuk ile seve seve kullanıyorum. QQ bize küçük kalırdı. x-Trail'in her şeyinden memnunuz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hamkaya

    2.0 dizel otomatik X-Trail ile 2.0 dizel otomatik Qashquai arasında sürüş ve konfor özellikleri açısından ne gibi farklar var? Otomatik vites altyapısı, 4x4 sürüş özellikleri ve motorlar arasında fark var mıdır? Aynı altyapıdan geliyorlar diye duydum... Aralarında yaklaşık 9 binlira bir fark var liste fiyatı açısından.

    Bir de fiyat listesi 2010 model olarak görünüyor. Qashquai fiyatına 2009 model kenarda unutulmuş bir X-Trail bulma ihtimali var mıdır?

    Otobanda hız sınırını aşmayacak ama araziden* de çıkmayacak biri hangisini seçmeli?

    *Araziden kasıt megaköy İstanbul, yoksa dağ tepe tırmanacak olsam C segmenti bir araba alır, artan parayla da bir lada niva alırdım :p :) Arazi için pathfinder vb. tavsiye etmeyin yani boş bulunup :)






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mozel

    Kullanım olarak bildiğim hiçbir fark yok. Platform aynı. Şase olarak ise x-tail monoşase denen teknikle yapılmış. QQ öylemi bakmak lazım. çok mu gerekli bence değil.

    x-trail bagaj olarak daha büyük. Kabin olarak da biraz daha ferah gelmişti bize.

    İçi değişik ama.İç ve dış dizayn konusunda ise QQ daha bir modern.

    Ayrıca ncap'de QQ çok daha iyi sonuçlar aldı.

    QQ ingiltere'de, x-trail ise Japonya'da üretiliyor.

    x-trail de QQ'da sizi üzmez bildiğim.

    Ben x-trail'i 2 çocuk ile seve seve kullanıyorum. QQ bize küçük kalırdı. x-Trail'in her şeyinden memnunuz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: hamkaya

    2.0 dizel otomatik X-Trail ile 2.0 dizel otomatik Qashquai arasında sürüş ve konfor özellikleri açısından ne gibi farklar var? Otomatik vites altyapısı, 4x4 sürüş özellikleri ve motorlar arasında fark var mıdır? Aynı altyapıdan geliyorlar diye duydum... Aralarında yaklaşık 9 binlira bir fark var liste fiyatı açısından.

    Bir de fiyat listesi 2010 model olarak görünüyor. Qashquai fiyatına 2009 model kenarda unutulmuş bir X-Trail bulma ihtimali var mıdır?

    Otobanda hız sınırını aşmayacak ama araziden* de çıkmayacak biri hangisini seçmeli?

    *Araziden kasıt megaköy İstanbul, yoksa dağ tepe tırmanacak olsam C segmenti bir araba alır, artan parayla da bir lada niva alırdım :p :) Arazi için pathfinder vb. tavsiye etmeyin yani boş bulunup :)





    Teşekkürler yanıtlar için.

    Euroncapta Qashquai'nin daha iyi sonuç almış olması X-Trail'in daha ağır olmasından olabilir mi? Ağırlık artınca yıldız düşse de aslında bu güvenliğin sadece kendisine eş değer bir araca çarpması halinde düşeceği anlamına geliyor diye okumuştum. Yani her aracın kendi cüssesindeki bir araçla çarpıştığı var sayılarak puanlanıyor. Bu durumda da ufak bir sedana QQ de X-Trail de çarpsa aynı derecede güvenlik sağlıyor diyebilir miyiz?

    Şimdi baktım da;

    QASHQAI 1.6 1.297 kg (Euroncap: "Kerb weight: 1311kg"
    QASHQAI 1.5 1.407 kg
    QASHQAI 2.0 1.604 kg
    X-Trail 2.0 1.637 kg (Euroncap: "Kerb weight: 1646kg"

    Eğer araçlar kendi ağırlığındakilerle çarpıştığı var sayılarak puanlanıyorsa ve 5 yıldızı alan Qashquai 1300 kg olan olduğuna göre, kasanın aynı olması halinde 1600 kgluk Qashquai o zaman X-Trail'le aynı güvenliğe sahip olmaz mı? Zaten ciddi puan farkı önden çarpmalarda var sadece, bu da ağırlık farkından olabilir gibi geliyor. Bu durumda aynı 1000 kgluk araca çarpsalar güvenlik açısından bana aralarında pek fark olmaz gibi geliyor, bilmem yanılıyor muyum artık...




  • tek bir kritere göre puanladıklarını sanmıyorum. çarpılan nesne nin kendi cüssesi, kendinden büyük cüssesi, kendinden küçük cüssesi olan cisimlerle çarpışmanın yanında duvara çarpma, bariyere çarpma, takla vs gibi onlarca şekilde test ettiklerini ve ona göre puan verdiklerini sanıyorum. bu durumda qashqai ile x-trail arasındaki puanda "aynı cüsse"nin payının çok olacağını düşünmüyorum şahsen.
  • quote:



    Euroncapta Qashquai'nin daha iyi sonuç almış olması X-Trail'in daha ağır olmasından olabilir mi? Ağırlık artınca yıldız düşse de aslında bu güvenliğin sadece kendisine eş değer bir araca çarpması halinde düşeceği anlamına geliyor diye okumuştum. Yani her aracın kendi cüssesindeki bir araçla çarpıştığı var sayılarak puanlanıyor. Bu durumda da ufak bir sedana QQ de X-Trail de çarpsa aynı derecede güvenlik sağlıyor diyebilir miyiz?

    Şimdi baktım da;

    QASHQAI 1.6 1.297 kg (Euroncap: "Kerb weight: 1311kg"
    QASHQAI 1.5 1.407 kg
    QASHQAI 2.0 1.604 kg
    X-Trail 2.0 1.637 kg (Euroncap: "Kerb weight: 1646kg"

    Eğer araçlar kendi ağırlığındakilerle çarpıştığı var sayılarak puanlanıyorsa ve 5 yıldızı alan Qashquai 1300 kg olan olduğuna göre, kasanın aynı olması halinde 1600 kgluk Qashquai o zaman X-Trail'le aynı güvenliğe sahip olmaz mı? Zaten ciddi puan farkı önden çarpmalarda var sadece, bu da ağırlık farkından olabilir gibi geliyor. Bu durumda aynı 1000 kgluk araca çarpsalar güvenlik açısından bana aralarında pek fark olmaz gibi geliyor, bilmem yanılıyor muyum artık...




    Burada kerb weight'ten kastedilen, otomobilin yakıtı (motoru çalıştıracak kadar), motor yağı, anti-freeze gibi sarf malzemelerin konulduğu, bagajda trafik setinin vb. gerekli ekipmanların olduğu varsayılan ağırlığıdır. Çıplak ağırlığın üstüne bu sarf malzemelerin koyulmuş hali.

    Kendi ağırlıklarındaki bir nesneyle çarpışma söz konusu değildir.

    http://www.euroncap.com/testprocedures.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 15 Eylül 2009; 0:56:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR

    quote:



    Euroncapta Qashquai'nin daha iyi sonuç almış olması X-Trail'in daha ağır olmasından olabilir mi? Ağırlık artınca yıldız düşse de aslında bu güvenliğin sadece kendisine eş değer bir araca çarpması halinde düşeceği anlamına geliyor diye okumuştum. Yani her aracın kendi cüssesindeki bir araçla çarpıştığı var sayılarak puanlanıyor. Bu durumda da ufak bir sedana QQ de X-Trail de çarpsa aynı derecede güvenlik sağlıyor diyebilir miyiz?

    Şimdi baktım da;

    QASHQAI 1.6 1.297 kg (Euroncap: "Kerb weight: 1311kg"
    QASHQAI 1.5 1.407 kg
    QASHQAI 2.0 1.604 kg
    X-Trail 2.0 1.637 kg (Euroncap: "Kerb weight: 1646kg"

    Eğer araçlar kendi ağırlığındakilerle çarpıştığı var sayılarak puanlanıyorsa ve 5 yıldızı alan Qashquai 1300 kg olan olduğuna göre, kasanın aynı olması halinde 1600 kgluk Qashquai o zaman X-Trail'le aynı güvenliğe sahip olmaz mı? Zaten ciddi puan farkı önden çarpmalarda var sadece, bu da ağırlık farkından olabilir gibi geliyor. Bu durumda aynı 1000 kgluk araca çarpsalar güvenlik açısından bana aralarında pek fark olmaz gibi geliyor, bilmem yanılıyor muyum artık...




    Burada kerb weight'ten kastedilen, otomobilin yakıtı (motoru çalıştıracak kadar), motor yaği, anti-freeze gibi sarf malzemelerin konulduğu, bagajda trafik setinin vb. gerekli ekipmanların olduğu varsayılan ağırlığıdır. Çıplak ağırlığın üstüne bu sarf malzemelerin koyulmuş hali.

    Kendi ağırlıklarındaki bir nesneyle çarpışma söz konusu değildir.

    http://www.euroncap.com/testprocedures.aspx


    Teşekkürler...
    Ben de siteyi kurcalarken şu sayfaya denk geldim:
    http://www.euroncap.com/Content-Web-Page/0f3bec79-828b-4e0c-8030-9fa8314ff342/comparable-cars.aspx

    quote:

    Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable.



    Buna göre 1300 kiloluk 1.5 / 1.6 Qashquai ile 1600 kiloluk 2.0 Qashquai önden çarpışma testlerinde aynı sonucu vermeyebilir gibi algıladım ben.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamkaya -- 14 Eylül 2009; 15:24:37 >




  • hamkaya,

    anladığım kadarı ile sadece "karşılaştırma" konusundan bahsediyorlar. yani benzer arabaları çarpıştırmak sözkonusu değil gibi. diyor ki, eğer iki aracın euro n-cap notunu kıyaslayacaksanız, benzer araçlar olmasına dikkat edin. yani qashqai ile mini cooper'ı karşılaştırmayın, yanılırsınız diyor. qashqai daha büyüktür ve büyük olmak genellikle kazada avantaj demektir; bu yüzden karşılaştırmada benzer sınıftaki araçları kullanın diyor. Araçlar arasında max 150 kg gibi bir ağırlık farkı varsa, bunları karşılaştırabilirmişiz.
  • rockerdem, bu durumda aradaki 300 kiloluk fark nedeniyle (oradaki 150 kiloluk farkı ikiye katlıyor :) ) 300 kilo farka sahip iki qashqaiyi karşılaştırmak yahut X-Trail Qashquai'den daha güvensiz şeklinde bir karşılaştırma yapmak doğru olmaz, doğru mu anladım? Sadece olayı algılamaya çalışıyorum, yanlış anlaşılmak istemem...
  • ncap'in verdiği bilgiye göre ancak 1.6 ile 1.5 qashqai'yi karşılaştırmak doğru olabilir sanırım. diğer model ve versiyonlar arasında ciddi ağırlık farkları var zira.
  • Arkadaşlar Selam,
    Nissan Qashqai almanın hemen eşiğindeyim.Mevcut araban Benzinli olduğundan ben artık dizel alıp içim rahat basıp gitmek istiyorum.

    Ancak bu gün öğrendim ki nissan ile Reno ortak olmuşlar (yada Reno Nissan'ı satın almış) Qashqai'deki benim ilgili çeken motor da Reno motoruymuş (bayi teyid etti).
    Sanayi ile yaptığımı birkeç telefon görüşmesinden edindiğim bilgiye göre 1.5 Dizel Reno motorlu Micra'lardan ciddi şikayet alıyorlarmış. (öyleki artık parça değil motor alıyormuş insanlar)

    Bu iki motorun aynı olma ihtimali var mı?

    Qashqai Kullanıcıları 1.5 dizel motorun çekişi gidişi nasıl yavaş zayıf yada hantal kalıyormu? Eminim ki henüz motor şikayeti yaşayan yoktur (araçlar çok yeni)

    Benzinli Qashqai mi? dizel Qashqai mi?

    acilen cevap alabilrisem çok sevinirim (bu hafta alımı yapacağım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzSpider -- 15 Eylül 2009; 14:17:02 >




  • senede kaç km yapıyorsunuz ?

    normal koşullarda km başına 12 kuruş fark oluşuyor,

    aynı donanımlı benzinli ve dizel arasında 5000 TL arası fark var yanılmıyorsam, satarken tabi ki araç daha değerli olacaktır ama km si yükselmiş araçlarda bu fark gitgide azalıyor, yani alırken 5000 TL fark verdiğiniz araç, 3 sene sonra bugünün parasıyla 5000 TL avantajlı olmayacaktır

    dizel araç benzinliden %10 pahalı kabul ederseniz, kaskosuda %10 pahalı olacaktır

    dizellerin bakım aralığı 10000km ve ücretler yüksek, benzinlide ise 15000 de bir

    benzinlide triger zincir olduğu için değişim masrafı yok

    bunların etkisini üst üste koyunca km başına fark 8-9 kuruşlara kadar düşebiliyor

    bu da başta verilen 5000 TL farkın 55-60000 km de kapanması anlamına geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fastx -- 16 Eylül 2009; 11:16:00 >
  • Merhaba,

    Ben de dizel ve benzinli arasında kararsız kaldım. Ancak biraz hesap yapınca Dizelden vaz geçip benzinli tercih ettim. Dizel Tekno Exec. alacağıma Benzinli Platinum aldım.

    Yılda ortalama 20.000 km yapıyorum ve bu durumda dizelde elde ettiğim avantaja ancak 3 sene sonra sahip oluyorum. Bu nedenle bence Benzinli.

    quote:

    Orijinalden alıntı: OzSpider

    Arkadaşlar Selam,
    Nissan Qashqai almanın hemen eşiğindeyim.Mevcut araban Benzinli olduğundan ben artık dizel alıp içim rahat basıp gitmek istiyorum.

    Ancak bu gün öğrendim ki nissan ile Reno ortak olmuşlar (yada Reno Nissan'ı satın almış) Qashqai'deki benim ilgili çeken motor da Reno motoruymuş (bayi teyid etti).
    Sanayi ile yaptığımı birkeç telefon görüşmesinden edindiğim bilgiye göre 1.5 Dizel Reno motorlu Micra'lardan ciddi şikayet alıyorlarmış. (öyleki artık parça değil motor alıyormuş insanlar)

    Bu iki motorun aynı olma ihtimali var mı?

    Qashqai Kullanıcıları 1.5 dizel motorun çekişi gidişi nasıl yavaş zayıf yada hantal kalıyormu? Eminim ki henüz motor şikayeti yaşayan yoktur (araçlar çok yeni)

    Benzinli Qashqai mi? dizel Qashqai mi?

    acilen cevap alabilrisem çok sevinirim (bu hafta alımı yapacağım)




  • ben de dizel-benzinli arasında kalıp neticede benzinlide karar kılanlardanım. 4-5 bin TL fark verip onu 2-3 sene sonra amorti etmeye başlamak pek işime gelmedi. bence de dizel yerine benzinlinin bir üst donanımlısını almak daha makul. hatta ben benzinlinin en düşük verisyonunu aldım, aradaki 4-5 bin TL yerine de gönlüme göre kişiselleştiriyorum aracı :)

    bu arada çin'den bir bağlantı bulmaya çalışıyorum, sanırım birkaç haftaya witson marka double din cihazıma kavuşacağım :)
  • Dizel benzinli konusunda bende önce tereddüt etmiştim, ama benzinli fiyatına dizeli alınca :) benzin istasyonunu unutuyorsunuz, daha önceki QQ katalog verilerinde dizel şehir içi 6.2 şehirler arası 5.2 gözüküyordu, bende şimdiye kadar şehir içinde 6.0 hiç görmemiştim, hafta sonu plazadan yeni katalog aldığımda yeniden değerlendirildiğini, şehir içi6.0, şehirler arası da 4.8 lt değeri gözüküyordu, ki bu değerler normal kullanımda kesinlikle yakaladığınız değerler,

    performans olarak beki çok yüksek bir performans beklenmemmeli ama özellikle uzun rampalarda ve ara hızlanmalarda 240Nm tork performansını göstermekte,

    Nissan ve Renault 1.5 dci motoru ortak platformda geliştirmişler tıpkı Opel ile Fiat'ın 1.3 multijeti gibi, Aracın altına liftte koruma kapağını çıkarttıktan sonra baktığımda Renault Spain yazdığını gördüm,
    Serviste ustalara sorduğumda, Nissan'ın içinde en çok beğendikleri, sorunsuz ve sağlam aracı QQ olarak belirtiyorlar, Motor sesi konusunda bilmeden binenler dizell olduğuna geç inanıyorlar,

    Çinden veya İspanyadan aslında getirtilebilinse çok satıalacağına eminim, serviste 2.500 TL fiyat veriyorlar ve çok müsteride soruyormuş, muhtemelen 1.500, 1.250 denilse oldukça satılabilir gibi geliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kelcevat1976

    Su anda QQ de cok yogun bir talep oldugundan, pazarlık konusunda cok kastırıyor satıcılar, acaba sizler arabalarınızı alırken nasıl indirimler aldınız,

    birde tekna modellerinda cam tavan olayı dogru, bence cok kotu olmus, cam tavan istemediğiniz halde size cam tavanlı getiriyorlar ve sizden parasını alıyorlar, buda demekki size zorla bir üst model satıyorlar.

    doğru şu anda QQ satıcıları inanılmaz tok.burunlarından kıl aldırmıyorlar.ben 1 eylül 2009 da liste fiyatı 46900 olan 1.6 tekna 17'jantlı benzinliyi
    nakit 45000 aldım.tavan rayı ve park sensörü hediye.belki fikir olur.tabii uygunmu aldım bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Egé


    quote:

    Orijinalden alıntı: Egé

    ..............

    Qashqai kornasından memnunmusunuz arkadaşlar. Bana sesi az geliyor, kocaman arabada cılız bir ses çıkıyor, yakışmıyor yani. Bunun daha kuvvetlisini bulup takma imkanı olur mu acaba..


    Arkadaşlar korna sesi az gelen benden başka kullanıcı yokmu. rockerdem normal olduğunu yazmıştı başka cevap yazan olmadı, sizlerin korna sesi nasıl.. Sadece bende böyleyse ben bir ara servise uğrayayım bari, ne diyecekler çıkan sese..

    benimkide normal yani bi terslik hissetmedim.ama bidaha dikkat edeceğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarcinbey

    Dizel benzinli konusunda bende önce tereddüt etmiştim, ama benzinli fiyatına dizeli alınca :) benzin istasyonunu unutuyorsunuz, daha önceki QQ katalog verilerinde dizel şehir içi 6.2 şehirler arası 5.2 gözüküyordu, bende şimdiye kadar şehir içinde 6.0 hiç görmemiştim, hafta sonu plazadan yeni katalog aldığımda yeniden değerlendirildiğini, şehir içi6.0, şehirler arası da 4.8 lt değeri gözüküyordu, ki bu değerler normal kullanımda kesinlikle yakaladığınız değerler,

    performans olarak beki çok yüksek bir performans beklenmemmeli ama özellikle uzun rampalarda ve ara hızlanmalarda 240Nm tork performansını göstermekte,

    ........................
    Serviste ustalara sorduğumda, Nissan'ın içinde en çok beğendikleri, sorunsuz ve sağlam aracı QQ olarak belirtiyorlar, Motor sesi konusunda bilmeden binenler dizell olduğuna geç inanıyorlar,
    .........................


    Benzinli Dizel konusu açılmışken benimde biraz katkım olsun. Benzinli mi Dizel mi konusunda hiç tereddüt etmedim ve dizel aldım. Nedenlerini kısaca açıklamaya çalışayım. Qashqai den önceki benzinli arabamı dolu dolu 9 yıl kullandım ve 10. yıl içinde sattım. Sattığım kişi aldığının ertesi günü tüp taktırmaya gitti.
    Benim aracımında broşür benzin kullanım değerleri QQ benzinli motor değerleri gibiydi ama o değerleri benzinli araçlarda yakalamak çok kolay değil. Ayrıca aracınızı daha çok şehir içi kullanıyorsanız o değerleri görmek imkansız bence..

    Aynı bölgede ve aynı kullanım şartlarında 2 QQ örnek vereyim. Birisi benim olan dizel QQ, diğeri ise arkadaşıma ait benzinli QQ. Arkadaşımın yol bilgisayarı ortalama yakıtını 8.5-9 Lt lerde gösterirken benim araçta yakıt göstergesi şimdiye kadar yaptığım yaklaşık 1.000 km de 5.7 - 5.8 üstünü göstermedi. Ki servis bu değerin zamanla daha da düşeceğinden bahsetmekte. Değerleri sıfırlayıp şehirler arası yolculuğa çıkarsanız ve 100 km yi geçmezseniz 4.0 - 4.5 gibi değerleri görebiliyorsunuz.

    Yukarıda yılda 20.000 km yapacak bir araç için benzinli dizel farkı 6 yılda kapanır diye bahsedilmiş. Bu imkansız, kesinlikle 3-3.5 yılı geçmez. Aşağıya 2 resim ekliyorum. Buradaki ilk resim araçların broşürde belirtilen karışık ortalama yakıt verileri, bir alt mesaşdaki ikinci resim ise şehiriçi yakıt verileri ele alınarak yapılmış hesaplamaları gösteriyor. Ortalama değerlerde 3,5 yıl, şehiriçi değerlerde 2,3 yıl sürüyor. Tabii broşür değerlerinin aynen gerçekleştiği varsayılarak.. İsterseniz aşağıda verdiğim linkten bu hesapları kendinizde yapabilirsiniz..

    Sonuca gelirsek; bence dizel alabilecek maddi durumunuz varsa dizel alın. Aksesuaara vereceğiniz parayı eğer daha fazla imkanınız yoksa dizele verin. Daha sonra paranız olduğunda aksesuar ilave edebilirsiniz ama motoru dizel yapamazsınız.. Ben zaten yılda 6-8 bin km den fazla kullanmıyorum, kullanmamda diyorsanız o zamanda hiç Qashqai almanıza gerek yok, o kadar para dökmeyin. 30.000 TL civarlarında oldukça kaliteli birçok araba çeşidi mevcut.. Gidin bunlardan birini alın, 15.000 TL de size kalsın..



    />




  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.