- x
ACCENT YUMURTA / 1994-2000
2369 Cevap200609 Görüntüleme26 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3 4 5 6 7 8 9 10      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1165 Mesaj
7 Mart 2007; 9:39:59 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Arkadaşlar Merhaba,

YUMURTA KASA Accent 1994-2000 arası LS-LX GLS MODELLERİNİN TÜM KONULARINI AYNI ÇATI ALTINDA
TOPLANMASI İÇİN BÖYLE BİR KONU AÇTIM.

96 hyundai accent gls sahibi oldum da. Fakat bu aletin çok yabancısıyım.
Derlerdi de inanmazdım, ford taunus a binicisi biner diye. Doğruymuş.

Hyundai de galiba binicisi biniyo, Alışana kadar canım çıktı.
Bu araçların ilk sahipleri içinizde var ise bazı teknik verilere ihtiyacım var. Ayrıca sorunlarım var.

96 Accent gls 12 Valve 1.5i. Klimasız.
* Orijinal lastik ebatının ne olduğunu bilmiyorum. Üzerine aracı yükseltmek için 175x70x13 lastik takılmış.
Kullandığı benzin nedir.?
* Araç 1.5 olmasına karşılık rampayı gördüğü anda devirden düşüyor. 5. vites 120 ile girdiğinde 90 a kadar
düşüyor ve 4. vitese düşmek gerekiyor. (Daha önceden 1.4 Toros kullandım böyle bir sorunum yoktu.)
* Hızlanmada kendini çabuk toparlamıyor, Direksiyondaki çok strese giriyor.
* Fren yaptığımda arka tarafı sallamaya başlıyor, yada frenleri klitleyerek kaymaya başlıyor.
* 40-50 ile yda yukarı süratte giderken ayağını gazdan çekince araç hiç kompresör yapmıyor su gibi akıyor.
Bu yüzden 4-5 defa arkadan patlatacaktım.
* 2. viteste 1500-2500 devirde araba silkeliyor.Gazdan ayağımı çekip tekrar tam gaz yapınca kendini
topluyor.

Biraz uzun oldu ama , bu konular ile ilgili yardıcı olunabilir ise sevinirim.
Çoğu araç konusunda telnik verilerim mevcut ancak bu araçta kilitlendim.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Saygılar



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogunmas -- 19 Mart 2010; 9:11:25 >


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


16072 Mesaj
7 Mart 2007; 10:06:44 

hayırlı olsun

kullanan arkadaşlar fikrini belirtecektir eminim

ama yazdıklarından aklıma takılanlar

lastikler büyük ihtimal orj ebattır

ayrıca aracın kmsi nedir

bu problemler ileri km arabada olabilir

bakımları değişecek parçaları olabilir

motor bi carbon clean istiyor olab,ilir vs vs


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


1165 Mesaj
7 Mart 2007; 10:29:50 

Teşekkürler,
Motor 137.000 de Orj. Kilometre, Değişen yok.
Ön balataların muadil olduğunu öğrendim.
Serviste Benim yaptırdıklarım, bujiler ile kablolarını ve benzin filtresini değiştirdim.
Daha önceden bezini kurşunsuz ve performans kullanıyorsum. Ancak aracaın sadece super kullandığını öğrendim. Şimdi onu kullanıyorum.
ancak yazdıklarımda Pek değişme olmadı
quote:

Orjinalden alıntı: JackDaniels

hayırlı olsun

kullanan arkadaşlar fikrini belirtecektir eminim

ama yazdıklarından aklıma takılanlar

lastikler büyük ihtimal orj ebattır

ayrıca aracın kmsi nedir

bu problemler ileri km arabada olabilir

bakımları değişecek parçaları olabilir

motor bi carbon clean istiyor olab,ilir vs vs



_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


16072 Mesaj
7 Mart 2007; 10:34:16 

valla dediğim gibi bi, carbon clean gerekiyor sanırım

ayrıca hava filtresini değişmen lazım eğer değişmediyse

yağ yağ filtresi

hatta şanzımanada bi baktır yağına vs


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


 
41 Mesaj
7 Mart 2007; 16:16:07 

hayırlı olsun.bende de 98 accent ls var.ikinci sahibiyim. süper benzin kullanıyorum demişsin.Potasyumlu süper dediklerinden mi?iki benzin arasında kullanımda fark oluyor mu? kitapcıkta katalizatörlüler için kurşunsuz kullanın yazıyor.benimki de katalizatörsüz ama ben kurşunsuz kullanıyorum.


_____________________________



16072 Mesaj
7 Mart 2007; 18:32:44 

85 modelden sonraki bütün araçlar için kurşunsuz kullanılabiliyor

katalizörlüler için kesinlikle kurşunsuz kullanamk lazım süper olmaz

onun için öyle demişlerdir


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


1165 Mesaj
8 Mart 2007; 12:01:20 

Bildiğim kadarı ile 94-99 arası gls-ls-lx araçlarda katalizör yok. Bu yüzden kurşunsuz yerine normal eski Kurşunsuz kullandım sorunlarım devam ediyor.

Standart süper bulduğumda kullanıyorum. Zaten Servis tavsiyesi süper (Ama kuşunsuz mu kurşunlumu bilemem) benzin oktanları aynı.

Mecburiyetten çevreci olamıyoruz :(


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
2894 Mesaj
20 Mart 2007; 10:28:00 

arkadaslar 96 accentte polen fıltresı varmı?


_____________________________

ida


1165 Mesaj
20 Mart 2007; 13:29:03 

97 accent te klima olamdığı için bilemiyorum. 93 sonrası klimalı araçlarda normalde polen filteris olması gerekiyor.
NEt cevabı bir servisten alabilirsin.

Hatta reklam olmasın ama özel servis telefonu vereyim. telefonda bilgi alabilirsin.
Hyundai Özel servis 212 581 55 73


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


1165 Mesaj
20 Mart 2007; 13:31:24 

Düzeltme yapıyorum.

Benim 96 Accente klima yok. Yanlış anlaşılmasın.


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
2894 Mesaj
20 Mart 2007; 16:35:45 

tesekkur ederım arayıp ogreneyım
quote:

Orjinalden alıntı: ogunmas

97 accent te klima olamdığı için bilemiyorum. 93 sonrası klimalı araçlarda normalde polen filteris olması gerekiyor.
NEt cevabı bir servisten alabilirsin.

Hatta reklam olmasın ama özel servis telefonu vereyim. telefonda bilgi alabilirsin.
Hyundai Özel servis 212 581 55 73




_____________________________

ida


1165 Mesaj
27 Mart 2007; 17:05:13 

Wv 90-92 modeller ile hyundai gls kıyaslaması yapabilirmisiniz?


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


1165 Mesaj
28 Mart 2007; 15:00:57 

Ls - Lx - Gls lerde ön consol sert plastikten olduğundan sol yada sağ ayna tarafında n çatlamalar olmakta.

Konu ile ilgili neler yapılabilr ?


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


16072 Mesaj
28 Mart 2007; 15:34:28 


quote:

Orjinalden alıntı: ogunmas

Wv 90-92 modeller ile hyundai gls kıyaslaması yapabilirmisiniz?



hangi wv ki onlar acaba

ayrıca hyundai derim çünkü eski hyundailer gayet sağlam ve parçası ucuz

bakmayın şimdikelrim hem dökülüp hemde parçalarının pahalı olmasına


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


 
56 Mesaj
29 Mart 2007; 17:29:59 

KARDEŞ ARABAN HAYIRLI OLSUN. BEN DAHA ÖNCE 2000 1.5 GLS KLİMASIZ KULLANDIM 6 AY ÖNCE SATTIM. 99 SONU OLDUĞU İÇİN 2000 GEÇİYORDU AMA YUMURTA KASAYDI. KARDEŞ ARABADAN 7 YIL BOYUNCA TIK BİLE DUYMADIM ATİK, SERİ FAKAT TEK PROBLEMİ ARACIN SACI COK İNCE. ELİNLE UFAK BİR BASKI YAPINCA ÇÖKÜYORDU. YAZDIĞIN GİBİ ARAÇ 13 JANT. VE KURŞUNSUZ BENZİN KULLANILIYOR. ŞUAN TİPO 1.6 İE MPI KULLANIYORUM ACCENTİ ARAMIYORUM DESEM YALAN OLMAZ. KEŞKE DEĞİŞTİRMESEYDİM DİYORUM. GÜLE GÜLE KULLAN


_____________________________

orhanokan


929 Mesaj
30 Mart 2007; 13:34:37 


quote:

Orjinalden alıntı: tipo 1.6 ie mpı

KARDEŞ ARABAN HAYIRLI OLSUN. BEN DAHA ÖNCE 2000 1.5 GLS KLİMASIZ KULLANDIM 6 AY ÖNCE SATTIM. 99 SONU OLDUĞU İÇİN 2000 GEÇİYORDU AMA YUMURTA KASAYDI. KARDEŞ ARABADAN 7 YIL BOYUNCA TIK BİLE DUYMADIM ATİK, SERİ FAKAT TEK PROBLEMİ ARACIN SACI COK İNCE. ELİNLE UFAK BİR BASKI YAPINCA ÇÖKÜYORDU. YAZDIĞIN GİBİ ARAÇ 13 JANT. VE KURŞUNSUZ BENZİN KULLANILIYOR. ŞUAN TİPO 1.6 İE MPI KULLANIYORUM ACCENTİ ARAMIYORUM DESEM YALAN OLMAZ. KEŞKE DEĞİŞTİRMESEYDİM DİYORUM. GÜLE GÜLE KULLAN


Arkadaşın yorunmlarına aynen katılıyorum. Bende de 99 sonu çıkışlı 2000 model kilimasız var. 4 senedir bende. Rutin bakım kapsamında kayışları değiştirdim. Bazı araçlarda yağışlı havada frenlerden gelen ses bile araçta yok. Bende çok memnunum. Arkadaşın da dediği gibi kaporta zayıf ama çürüme yok. Yakıtı da 90 km. yi aşmayan sakin kullanımlarda 6-6.5 lt./100 km. oluyor. 80 civarı hızlarda 6 lt 'nin de altına da iniyor. Yani ekonomik. Parçası yaygın ve pahalı değil. Ancak; araç seri sayılır ama, hızlanmalar iyi değil. Vites oranları nedeniyle olabilir. Aracın hayırlı olsun...


_____________________________



1165 Mesaj
9 Nisan 2007; 17:30:08 

Adamın biri geçen gün geldi 96 accent gls ye 4000 ytl veririm dedi.!!!!!

sigortalarım attı. . Varmı böyle bişey yav.



_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


1165 Mesaj
20 Nisan 2007; 10:50:04 

Arakadaslar yumurta kasalar ile ilgili hiç bir soru ve cavabınız yok galiba !


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


929 Mesaj
26 Nisan 2007; 21:17:04 

quote:

Orjinalden alıntı: ogunmas

Arkadaşlar Merhaba,

Grubunuza yeni katıldım,
YUMURTA KASA Accent 1994-2000 arası LS-LX GLS MODELLERİNİN TÜM KONULARINI AYNI ÇATI ALTINDA
TOPLANMASI İÇİN BÖYLE BİR KONU AÇTIM.
Kusura bakmayınız.


96 hyundai accent gls sahibi oldum da. Fakat bu aletin çok yabancısıyım.
Derlerdi de inanmazdım, ford taunus a binicisi biner diye. Doğruymuş.

Hyundai de galiba binicisi biniyo, Alışana kadar canım çıktı.
Bu araçların ilk sahipleri içinizde var ise bazı teknik verilere ihtiyacım var. Ayrıca sorunlarım var.

96 Accent gls 12 Valve 1.5i. Klimasız.
* Orijinal lastik ebatının ne olduğunu bilmiyorum. Üzerine aracı yükseltmek için 175x70x13 lastik takılmış.
Kullandığı benzin nedir.? (***Zaten o orijinal lastik ebadı Benimki de aynı - 95 oktan)
* Araç 1.5 olmasına karşılık rampayı gördüğü anda devirden düşüyor. 5. vites 120 ile girdiğinde 90 a kadar
düşüyor ve 4. vitese düşmek gerekiyor. Daha önceden 1.4 Toros kullandım böyle bir sorunum yoktu.)(***Uzun ve dik rampalarda özellikle olur. Çabuk şişiyor)
* Hızlanmada kendini çabuk toparlamıyor, Direksiyondaki çok strese giriyor. (***Köklersen idare eder)
* Fren yaptığımda arka tarafı sallamaya başlıyor, yada frenleri klitleyerek kaymaya başlıyor. (***Fren ayarları ile ilgili ve ya henüz araca alışamadın)
* 40-50 ile yda yukarı süratte giderken ayağını gazdan çekince araç hiç kompresör yapmıyor su gibi akıyor.
Bu yüzden 4-5 defa arkadan patlatacaktım. (***Araca alışamamışssın)
* 2. viteste 1500-2500 devirde araba silkeliyor.Gazdan ayağımı çekip tekrar tam gaz yapınca kendini
topluyor. (***Servise bir baktır. Böyle bir sorun bende yok)

Biraz uzun oldu ama , bu konular ile ilgili yardıcı olunabilir ise sevinirim.
Çoğu araç konusunda telnik verilerim mevcut ancak bu araçta kilitlendim.
Yardımlarınızı bekliyorum.
Saygılar



Bütün bunlara rağmen parasına göre en azından Şahin, Broadway, Toros, Lada v.b araçlardan daha sorunsuz, konforlu ve ekonomik bir model. Sonuçta ilk çıktığı 1995 yıllarının teknolojisini taşıyor. Bu kadar ekmek bu kadar köfte...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H-WALKER -- 26 Nisan 2007; 21:18:02 >


_____________________________



1165 Mesaj
27 Nisan 2007; 21:43:29 

Değeileli H-WALKER .
Verdiğin bilgiiler çin inan teşekkürler.

Enayilik bende mi yoksa arabadamı ! strese girmiştim. Ancak şu an alıştım.

ve ilginç bir huyunu buldum. Gazı diplemeye 2 parmak kala araç kendi istediği gibi hızlanıyor sana gaz anında tepki vermiyor.
ancak dediğin gibi gazı dipledin mi ve vites aralıklarını uzun tuttun mu değme keyfine , sanki arkasına neft yağı sürmüş gibi kaçıyo kerata :)


Saygılar


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


929 Mesaj
1 Mayıs 2007; 10:17:29 

quote:

Orjinalden alıntı: ogunmas

Değeileli H-WALKER .
Verdiğin bilgiiler çin inan teşekkürler.

Enayilik bende mi yoksa arabadamı ! strese girmiştim. Ancak şu an alıştım.

ve ilginç bir huyunu buldum. Gazı diplemeye 2 parmak kala araç kendi istediği gibi hızlanıyor sana gaz anında tepki vermiyor.
ancak dediğin gibi gazı dipledin mi ve vites aralıklarını uzun tuttun mu değme keyfine , sanki arkasına neft yağı sürmüş gibi kaçıyo kerata :)


Saygılar


Lafımı olur
Gaz pedalı biraz geç tepki veriyor doğru. Bana göre bu araçlar ilk yapıldığında (94-95 yılları) yeterlilik ve sorunsuzluk amaçlı yapılmış. Corolla baz alınmış. O kalitede mi değil ama şaşırtıcı derecede problemsiz.
Otomobillere meraklı olduğum için araştırırım. Bu güne kadar yumurta kasa 1.5 mpi'den şikayet edene rastlamadım. Her kullananan memnun. Kronik bir arızası yok. Ortak şikayetler zayıf kaporta, motor sesi, hızlanma v.b ama diğer olumlu özellikleri daha çok akılda kalıyor.

Bir de teknik veriler derken neleri kasdediyorsun motor gücü beygir gücü falan mı? Örneğin Buji olarak NGK ve ya BOSCH kullanılabilir. Ben BOSCH'un FR 8 DCX kullanıyorum (servis standardı o). Yağı 10 W 40. Kayışlara bir baktır. 5 yıl ve ya 60 bin km de değişir. Benimkisi 2000 model ve 45 bin de ben yeni değiştirdim İyiki de yapmışım Triger de çatlak oluşmuş çünkü. Buji kablolarına baktır yıpranmışsa değiştir. Bir de benim bacanak motor ustası ona yaptırmıştım. Arka koltuğun oturulan kısmı kaldırılınca depoya açılan bir kapak var onun ucunda benzin deposu şamandırası ve benzin pompası var. (Basit bir alet) Pompanın ucunda bulaşık süngeri gibi yastık şeklinde küçük bir süzgeç var. Depodan giden benzini kabaca süzüyor. Bendeki kötü yakıttan balçık kıvamında giri bir madde ile sıvanmıştı. Onu temizlettim. Bayağı fark etti. Ama benim bacanak sık sık bu işin yapılmaması gerektiğini, şamadıranın ayarının bozulabileceğini söyledi. Hatta temizledikten sonra kapağı yapıştırdıki bir daha açılmasın depoya toz kaçmasın diye. Sen de bunu bir kereliğine uygulatabilirsin. Veya kaliteli bir benzin katkısını (Örn Würth kullanan herkez memnun) bir depo benzine kullan farkı fark edeceksin. Bir de benimkinde olduğu gibi egzos son susturucu içindeki yalıtım malzemesi dağılmışsa performansı azaltır yakıt tüketimini arttırır. Benim tüketimim sakin kullanımda 90 km/h ile 6-6.3 civarında. Ş.içi 7.5-10 arası değişiyor.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H-WALKER -- 1 Mayıs 2007; 11:04:16 >


_____________________________



1165 Mesaj
1 Mayıs 2007; 13:48:49 

Verdiğin bilgiler 2000 1.5 Gls mpi için zannedersem.

Bende Zaten rutin işlemlerini (Buji, triger, hid.Direk. kayışı, balatalar, yağ ve filtre değişimi) bunları yaptırıyorum. (Ayrıca iyi bir otomobil manyağı olduğum için çok fazla bilgi açlığı oluyor.)

Benimki 96 model, 1.5 GLS , 12V 2 sup. emme 1 sup. çıkışlı, elektronik ateşleme Enjeksiyon sistemli bir araç. Tabiki modele göre araç belkide normal.

Bu zamana kadar, 75 model 12, 89 model ford taunus ve 90 doğan L, 91 Golf, 97 toros,2000 corollo, 2005 corolla vvti kullandım.

Ancak kullandığımız araçların 97 toros a kadar olan tüm araçlardan daha performanslı olamıs gerekiyor diye düşünüyorum.

Benim anlayaladığım bu araçlarda ivmelenme hissedilir derecede yavaş olmamalı, (Clio 1.4 i benden daha atak) buda bana çok garip geliyor.

Ataklığını kullanabilmek için 3500-4000 devir arası vites yükseltmek gerekiyor. Bu da yakıt sarfiyatı ve motoru aşırı zorlamak. Bu araçlar bu kadar kasılarak hızlanmamalı diye düşünüyorum.
Servis ölçme aleti ile sol konsol altında bir yere soket takarak gerekli kontrolleri yapıyor. HİÇ BİR ŞEY YOK DİYO.

* 2. viteste 1500-2500 devirde araba silkeliyor.Gazdan ayağımı çekip tekrar tam gaz yapınca kendini
topluyor.
(***Servise bir baktır. Böyle bir sorun bende yok******* yazmışsın*****)

Ben 1. vitezi kalkışta kullanırım. onun haricinde araç eğer akıyor ise daima 2. vitezi kullanarak kalkarım ve agresifliğim tutmadığı müddetçe
1. 1000-1500 devir arası kullanırım.
2. 1500-2500
3. 2500-3500
4. 3000-4500-5000
5. 3500-5500-çok nadir 6000

Araçta gördüğüm hissedilir sorun 2 sıkıntım var,

1. Yüklü olduğumda daha çabuk hissediliyor. Araç rampayı görmeden devirden düşüyor.
2. Bazen ayağını gazdan çektiğinde sanki motor stop ediyomuş gibi kendini anormal kasıyor. Ondan sonra katır gibi gitmem diyor. Taki gazı dipleyene kadar.

Derler ya hasta doktoruna düşmeli. Bizde malesef ustasına düşemedik.

Fazla uzun yazdım özür dülerim. Yinede yukarıda vediğin bilgiler için teşekkürler.



_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


929 Mesaj
1 Mayıs 2007; 14:38:29 


UZUN YAZDIM DİYORSUN, BİR DE BENİ GÖR..
Verdiğim bilgiler 99 trafiğe çıkışlı 2000 model yumurta kasa tabir edilen sizinkiyle aynı olan modeldir. Benimki son defa üretilenlerden... Sizinkiyle bir farkı yok.
Sorunlarına gelince benim araç 2000 model olduğu halde benzer sorunlar yaşıyorum. Şöyleki bahsettiğiniz silkelemeyi ancak motor soğukken yeterince devirlendirmezsem bazen yaşıyorum. Ben genelde 2800-3000 devir arası vites değiştiririm. Sakin kullanırım. Aracı 2003'te emekli bir amcadan ilk el olarak aldım. Genelde şehir içi kısa mesafede ve devirsiz kullanıldığı için motor açılmamıştı. Kalkışlarda ve ivmelenmelerde daha çok zorlanıyor ve kasılıyordu. Ben aldıktan sonra motoru biraz açmayı başardım. Şimdi daha seri hatta biraz yüklenirsem gaza tabiri caizse patinaja kalkıyor. Ancak yine de ilk kalkış ve hızlanmalarda seri değil ama hızlanmalarda ivmelenmeyi çok olmasada eskisine göre hissediyorum koltukta. Ben bu zamana kadar aracın bakımlarını sürekli serviste yaptırdım. Kayışlar filtreler v.b diğer değişecek malzeme hep orijinaliyle değiştirildi. Tek değişmeyen son susturucu aldığımda da servis içindeki malzemnin dağıldığını ve performans ve yakıt tüketimine etki edeceğini söylemişti. Ben ses olarak bir şey hissetmediğim için bu güne kadar değiştirmeye gerek duymadım. Ama artık onunda değişme zamanı geldiğini düşünüyorum. Dediğim gibi ilk aldığımda araç kavruktu yani açılmamıştı. Ama 3000 devirin üzerine şişirdiğimde örneğin 3. viteste ve 5250-5500 devir aralığında 130-135 (düz yolda) rahat görüyordu. Sonrasında kötü benzin tecrüben oldu. Onun etkilerini düzelteyim derken (yağ katkıları ile) Bu performansını kaybetti. Şimdi aynı devir aralığında 110-115 anca görüyorum o da zorla. Benim düşüncem üç noktadan kaynaklanıyor. Çünkü diğer bütün her şeyi normal. Onlarda; 1. Yağ katkıları belli bir aşınmaya yol açtı motor kompresyonu düştü. 2. Aracıma piyasadan spoiler takdırdım sonrasında yavaşlama oluşturdu. 3. Diğeri de son susturunun tamamen dağılmış olması egzosu tıkayarak performansı etkiliyor. Bunun yanında frenlere ayar yaptırmıştım biraz sıkı olabilir.
Ben de %80 şehir içi kullandığım için 5-6 ayda bir Würth marka benzin katkısı kullanıyorum Bunu kullandığımda araç biraz rahatlıyor ve sesi inceliyor.
Benim motor ustası bacanakta 2000 model 1.5 16 Valf yeni kasa accent var. Araç şu an 90 bin km'de performans olarak benimkiyle karşılaştırılamayacak kadar fark var. Onunki tabiri caizse uçak gibi. Tabi o bu işin ustası olduğu için aracına ince ayarlar bakımlar yapmış olabilir. O benim araçla ilgili hızlanmasından falan şikayet edince motor zayıf aslında bu motor yeni kasadaki 1.3 mpi ile aynı diyor. Benimkiyle aynı olan bir aracı bir kere kısa mesafede kullandım benimkinden daha atak diyebilceğim belirgin bir fark göremedim. Ancak devir artıkça 2800 civarından sonra araç kendini kasmaya başlıyor. Eskisine oranla kompresyon daha zayıf (yani gaz pedalında hissettiğim dolgunluk eskisine oranla daha az) Bu durumu henüz çözemedim. Ne yapsamda eskisi gibi 3. viteste 130 km/h yakalayamıyorum. Normal kullanımda başka bir şikayetim olmadığı için böyle bir kaç sene daha kullanıp değiştircem İnşaallah.
Senin rampada yaşadığını söylediğin devirden düşme olayını bende yaşıyorum. Araç uzun ve dik rampalarda bir de yüklü ise (Örneğin Bursadan -Çevre yolundan çıkıştaki dik rampada olduğu gibi) şişiyor. Ne yapsan etsen boşken bile bu rampayı ancak 80 ile ve 3. viteste çıkabiliyorsun. Araç resmen kesiliyor. Uzun yolda 97 oktan kullanınca çok iyi performans veriyor ve rampalarda daha az sorun yaşıyorsun. Ama 97'yi yine de tavsiye etmiyorum. Şehiriçi özellikle iyi yanma olmadığından kurumlanma yaptığını düşünüyorum.
Gördüğün gibi ben de arabama çok düşkünüm ve üzerine çok düşündüm ama bir noktadan sonra bilgi vebecerin yetmiyor ve iyi, güvenilir bir usta da bulamıyorsun. Belki bu modellerin özelliği böyle bunu böyle kabullenmek gerekli..
Paylaşmak istediğin başka problemler olursa yardımcı olmaya çalışırım..

S



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H-WALKER -- 1 Mayıs 2007; 15:34:51 >


_____________________________



1165 Mesaj
1 Mayıs 2007; 16:08:04 

Açıklamların için gerçekten teşekkürler. Bu bilgiler bende gerekli netliği kazandırdı gibi.

Ancak şunu Şunu belirtmek isterim. yumurta kasalardaki 1.3 lerin hepsi karbürütörlü, 1.5 lerin hepsi enjeksiyonlu imiş.
yumurta kasadan yeni keskin görünüşlü kasaya geçtikten sonra 1.3 lerde yine karbürütörlükler bir süre devam etmiş. Son olarak 1.3 lere mpi sistemini ekledikten sonra 1.3 ler düzelmiş.

Yoksa Yeni kasa accent ler 1.5 değil , 1.6 ve 12 v değil , 16 v . Buda aralarında performans olarak korkunç fark ediyormuş. 2 püskürtme 1 çıkış 12v-- 2püskürtme 2 çıkış 16v (Ukalalığımı mazur gör)

Ancak şunu canıyürekten söyleyebilirim. Gaz kullanmadığım halde şehir içinde millet çok yakıyor diye bağırıyor. Bende böyle bir problem yok. Wv ler yanında halt yemiş. Çok az yakıyolar. (1.3 le hemen hemen aynı)

Senin çekiş sorunun son susturucudan olduğu (aracın bakımlı olduğu için belirtmek isterim.) kesin
Doğru teşhis. Çünkü bu aletlerde 2 normal 1 manifolt çıkışı süzgeçli susturucu var.
Son suturucuda yada çıkış susturucusunda bir problem varsa çekiş ve kompresyonu korkunç etkilemekte.

Kazasız ve hayırlı yolculuklar dilerim. Saygılar.





_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


929 Mesaj
1 Mayıs 2007; 17:04:05 

İyi dileklerin için sağol..
Paylaşıldıkça bilgiler çoğalıyor...

"...Senin çekiş sorunun son susturucudan olduğu (aracın bakımlı olduğu için belirtmek isterim.) kesin
Doğru teşhis. Çünkü bu aletlerde 2 normal 1 manifolt çıkışı süzgeçli susturucu var.
Son suturucuda yada çıkış susturucusunda bir problem varsa çekiş ve kompresyonu korkunç etkilemekte..."

Ben bu susturucular üzerine biraz araştırayım. Son susturucunun dağıldığını kesin biliyorum ama çıkış susturucusunu bilmiyorum. Bu susturucu da diğeri gibi değişebiliyormu veya süzgeç temizlenebiliyormu acaba?

Bir de; ukalalık olarak görmüyorum. Ben yanlış anlattım galiba. Benim bacanağın kastettiği 2000 ve üstü yeni kasanın 1.3 mpi 12V. olan ile 2000 öncesi yumurta kasanın 1.5 mpi 12 V (Bizdeki) motorun aslında hacimler farklı görünsede temelde aynı motor olduğu yönünde. Bana yeni kasa 1.3 mpi alacaksan 16 V. olanını araştır ondan al der hep. Ama ben hiç 1.3 mpi 16 V. olana rastlamadım. Bildiğim kadarıyla 2000 sonrası 1.3 karbüratörlü yok. 2000 sonrası İlk çıkanlar 1.3 mpi 12 V. ve bacanaktakı gibi 1.5 mpi 16V. Yanılmıyorsam 1.6 mpi 16 V olanlar 2004 sonrası çıktı. Bu bilgilerden son söylediğim hariç eminim..
Görüşmek üzere...


_____________________________



 
57 Mesaj
30 Mayıs 2007; 16:50:04 


quote:

Orjinalden alıntı: ogunmas

Bildiğim kadarı ile 94-99 arası gls-ls-lx araçlarda katalizör yok. Bu yüzden kurşunsuz yerine normal eski Kurşunsuz kullandım sorunlarım devam ediyor.

Standart süper bulduğumda kullanıyorum. Zaten Servis tavsiyesi süper (Ama kuşunsuz mu kurşunlumu bilemem) benzin oktanları aynı.

Mecburiyetten çevreci olamıyoruz :(



benim araba 95 gls. katalizör var. orijinal olduğu için yenilerinden farklı olabilir.


_____________________________

Murat ÖZTÜRK
ozturk-murat.com


1165 Mesaj
13 Haziran 2007; 14:45:01 

bi yanlışlık yo demi ..Eminsin.


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
57 Mesaj
15 Haziran 2007; 18:10:51 

kendim fiilen görmüş değilim. bana söyleneni bildirdim.


_____________________________

Murat ÖZTÜRK
ozturk-murat.com


 
41 Mesaj
19 Haziran 2007; 11:09:47 

98 ls de katalitazör var. hafta sonu sanayideydim.ustaya sordum var dedi . sürücü koltuğunun altında yuvarlak bi parça.


_____________________________



1165 Mesaj
28 Haziran 2007; 17:28:55 


... Sözüm açtığım konu ve konu yazarlarının dışında tutulsun lütfen. Yanlış anlaşılmak istemem.....

Hyundai formunu inceliyorum da Dostlar,

Genelde yüksel model araçların bilgilendirilmesi yapılıyor. :)

Ancak onlarda diğer düşük modelli araçlara göre ne kadar sorun çıkabilir ki! (Özel durumlar hariç)
Araç cinsi ve modellerine göre gruplar konularını tartışsa fena mı olur acaba. Gets te çıkan sorun Accent te olmaz ki, yada dizeldeki motor sorunu Benzinli aracı ilgilendirmez.

Ayrıca yanlış anlaşılmak istemiyorum ancak affınıza sığınarak söylemek zorundayım. Forumda yazı yazmak ve konuyu geçiştirmek yerine biliniyorsa konuya vakıf isek birbirimizi bilgilendirelim.

Acaba daha doğru olmaz mı, Doğruya daha çabuk ulaşılır derim.






_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


1007 Mesaj
28 Haziran 2007; 20:13:22 

Kardeş performans düşüklüğü genellikle bujilerden,hava filtresinden,debriaj baskı balatasından kaynaklanıyordur.Araç 100 küsür bindeydi galiba.Balatası azalan araba baya kasar bassan gitmez bi şanzumana baktır derim.1.5 motor gayet yeterli bu araca uçurması lazım arabayı. Lastiği jantları değiştirmek istiyorsan 175'e 15 jant tam oturur hem yoltutuş düzelir hem konfordan kaybetmezsin seçim senin kazasız belasız sürüşler...


_____________________________



562 Mesaj
28 Haziran 2007; 20:51:19 


quote:

Orjinalden alıntı: ogunmas


... Sözüm açtığım konu ve konu yazarlarının dışında tutulsun lütfen. Yanlış anlaşılmak istemem.....

Hyundai formunu inceliyorum da Dostlar,

Genelde yüksel model araçların bilgilendirilmesi yapılıyor. :)

Ancak onlarda diğer düşük modelli araçlara göre ne kadar sorun çıkabilir ki! (Özel durumlar hariç)
Araç cinsi ve modellerine göre gruplar konularını tartışsa fena mı olur acaba. Gets te çıkan sorun Accent te olmaz ki, yada dizeldeki motor sorunu Benzinli aracı ilgilendirmez.

Ayrıca yanlış anlaşılmak istemiyorum ancak affınıza sığınarak söylemek zorundayım. Forumda yazı yazmak ve konuyu geçiştirmek yerine biliniyorsa konuya vakıf isek birbirimizi bilgilendirelim.

Acaba daha doğru olmaz mı, Doğruya daha çabuk ulaşılır derim.


Haklısınız.
Bu araçları kullananlar , Foruma yazdıkça , Konu ile ilgili bilgiler artacaktır. Benim araba 2004 model olduğu için , Yumurta kasalar için pek fazla bir şey yazamıyorum. Yalnızca Dizaynı Hoş Güzel arabalar diyebiliyorum.
Bilgilenmek için , Bu modelleri kullananların daha fazla yazı yazması gerek.




_____________________________



198 Mesaj
29 Haziran 2007; 1:52:49 

99 Lx Gümüş gri pzt günü sattım herşeyi orjinal 58.000 km deydi. 1 yıldır eşim kullanıyordu hiç problem yaşatmadı Valla. Süper arabaydı.


_____________________________



562 Mesaj
30 Haziran 2007; 0:05:20 

Bi de kaça sattığını yazarsan çok güzel olacak.

quote:

Orjinalden alıntı: tnskc

99 Lx Gümüş gri pzt günü sattım herşeyi orjinal 58.000 km deydi. 1 yıldır eşim kullanıyordu hiç problem yaşatmadı Valla. Süper arabaydı.



_____________________________



1165 Mesaj
3 Temmuz 2007; 14:04:24 

Modele göre fiyat aralıkları :)

Model Yıl Km Renk Fiyat İl / İlçe
Accent GLS 1994 145000 Kırmızı 6.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1995 78834 Gümüş Gri 9.000 YTL İstanbul
Accent GLS 1995 82000 Kırmızı 9.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1995 92000 Beyaz 8.750 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1995 125000 Mavi 8.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1996 104000 Beyaz 8.750 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1996 172500 Beyaz 8.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1996 145000 Yeşil 9.750 YTL İstanbul
Accent GLS 1996 96000 Beyaz 10.000 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1996 67000 Gümüş Gri 9.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1996 81000 Kırmızı 10.250 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1996 100000 Beyaz 7.750 YTL İstanbul
Accent GLS 1996 150000 Beyaz 9.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 108000 Gümüş Gri 10.250 YTL İstanbul
Accent GLS 1997 170000 Gri 9.000 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 126000 Mavi 11.000 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 62000 Beyaz 11.000 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 110000 Bordo 8.750 YTL İstanbul
Accent GLS 1997 114000 Gümüş Gri 9.750 YTL İstanbul
Accent GLS 1997 135000 Beyaz 9.750 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 112500 Yeşil 8.750 YTL İstanbul
Accent GLS 1997 80000 Yeşil 9.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 116000 Beyaz 11.000 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 150000 Yeşil 9.000 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 86263 Mor 9.750 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1997 65000 Gri 11.300 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1998 98000 Gri 9.000 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1998 164000 Lacivert 10.000 YTL İstanbul
Accent 1.5 1998 205000 Mavi 9.250 YTL İstanbul
Accent GLS 1998 125000 Yeşil 10.750 YTL İstanbul
Accent GLS 1998 132000 Bordo 9.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1998 140000 Bordo 10.250 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1998 112000 Beyaz 10.250 YTL İstanbul
Accent GLS 1998 125000 Beyaz 10.500 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1998 100000 Bordo 10.250 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1998 112000 Gümüş Gri 11.250 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1998 38000 Beyaz 11.800 YTL İstanbul
Accent 1.5 GLS 1998 80000 Beyaz 11.350 YTL İstanbul


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


562 Mesaj
4 Temmuz 2007; 9:28:13 

Bu fiyatlar yüksek.
2000 model yumurta kasa GLS 10.500 ytl ye aldık 3 ay önce . Pazardan.


_____________________________



1165 Mesaj
5 Temmuz 2007; 13:11:21 

Sahibinden.com sahipleri öyle diyo. Ben demiyorum :)


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


1165 Mesaj
17 Temmuz 2007; 23:15:51 

Çin malı otolar başımıza dert olurmu acaba arkadaşlar !!


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


1165 Mesaj
23 Temmuz 2007; 19:13:25 

96 Accent GLS , Debriyaj teli burcu aşınmış.

Canı sıkıldıkça burç yerinden çıkıyor. 1-3-5 çalışıyor diğerleri çalışmıyor.

Sadece burcu sordum yokmuş takım satılıyormuş. Bende burca yanmaz bi soba sızdırmazlık bandı sardım idare ediyor.

Arkadaşlar bilgisi olan varmı sadece burç satan bi yer bulabilirmiyiz. tek burç
satılmadığı için takım tel ile için 45-70 ytl arası fiyat isteniyor

Yardımcı olabilen bir arkdaşımız varmı ?


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
66 Mesaj
23 Temmuz 2007; 22:07:59 

1999 model yumurta kasa accentim var..Arabamda ABS ve AIRBAG sistemi ile ilgili 2 tecrübemi paylaşmak istiyorum.. AIRBAG lambası normal şartlarda 6 sn flaş yaparak sönmelidir. (TEST) Arabamda bu lamba flaş yapıyor ama sönmüyordu. Servise götür resetlesinler dediler. Gittim.Servisin elektrikçisi eline Hiscan isimli bi cihaz aldı.Sistemi resetledi.. 20 lira parayı bayıldım..Buraya kadar güzel..Servisten çıktım ve 20 metre gitmeden lamba tekrar yandı.. Hemen geri dönerek şikayetimi yineledim.. Aynı işlemi uyguladılar. Lamba gene söndü. Ama çıkar çıkmaz gene aynı şey oldu.. Bi sürü söylenerek eve döndüm. Yaparmıyım yaparım dedim.. Direksiyondaki hava yastığını söktüm..Baktım herşey normal..Geri taktım.Direksiyonun hemen altında bi kapak var kullananlar bilir.. O kapağı açtım.BURAYA DİKKAT !!Hava yastığından gelen sarı bi kablo var. Söktüğüm kapağın altında bu kabloya ek yapıldığını gördüm. Eki açtım kontağı çevirdiğimde lamba flaş yaparak direk yanmaya başladı.Minyatür pense yardımıyla kabloları sıkı bi şekilde tutup tekrar denediğimde ise bingoo flaştan sonra lamba söndü. Sistem normal çalışmaya başladı.Anında pasta lehim havya triosundan faydalanarak arızayı giderdim.2 yıl oldu lamba hala olması gerektiği gibi yanıyor..
ABS sisteminde ise şehirler arası yolda giderken pat diye ABS lambası yandı.Frenleri yokladım normaldi.Freni kazıklayınca doğal olarak ABS nin devreye girmesini bekledim ama olmadı. Bi benzinliğe girdim hemen.Sağ ön lastiği söktüm. Birazda şansın yardımı ile oradaki sensörü buldum.Sadece iki damla mazotla temizledikten sonra kontağı çevirdim test ve bi daha yanmadı. Emniyetli bi şekilde 350 km yolu geldim :)
Kazasız Belasız hayırlı yolculuklar.....

NOT: Bu arada elinde bizim arabaların kablo şeması olan bi arkadaşlar varsa ve paylaşırlarsa memnun olurum..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solidus -- 23 Temmuz 2007; 22:12:33 >


_____________________________



929 Mesaj
24 Temmuz 2007; 17:09:19 


quote:

Orjinalden alıntı: ogunmas

96 Accent GLS , Debriyaj teli burcu aşınmış.

Canı sıkıldıkça burç yerinden çıkıyor. 1-3-5 çalışıyor diğerleri çalışmıyor.

Sadece burcu sordum yokmuş takım satılıyormuş. Bende burca yanmaz bi soba sızdırmazlık bandı sardım idare ediyor.

Arkadaşlar bilgisi olan varmı sadece burç satan bi yer bulabilirmiyiz. tek burç
satılmadığı için takım tel ile için 45-70 ytl arası fiyat isteniyor

Yardımcı olabilen bir arkdaşımız varmı ?


Bu burç teli aşınmasının yukarıda en başta bahsettiğin sorunlarla ilgisi varmı?


_____________________________



1165 Mesaj
26 Temmuz 2007; 16:12:23 

Konu başlığında bahsettiğim sorunlar ile alakası yok.
Burç aşınması normal.

Sadece parçanın takım satılması garibime gitti !


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


1165 Mesaj
26 Temmuz 2007; 16:18:11 

..Alıntı..

...1999 model yumurta kasa accentim var..Arabamda ABS ve AIRBAG sistemi ile ilgili 2 tecrübemi paylaşmak istiyorum.. AIRBAG lambası normal şartlarda .....
***********************

Arkaşım paylaşımın için teşekkürler..
Verdiğin bilgiler gerçekten önemli bir bilgi.

İşte benim bahsettiğim konu budur..
Basit olayları tüylerimizi yoldurmadan yapabilmek..


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
207 Mesaj
27 Temmuz 2007; 2:26:40 

arkadaşlar benmde bir sorum olacak bende 1998 accent war arkasında yazan hyundai accent yazıları parçalandı bunu nasıl çıkartabilirim tamamen yardımcı olursanız sevinirim?


_____________________________



1165 Mesaj
27 Temmuz 2007; 8:33:44 

Arkadaşım bu konu ile ilgili hiç uğraşmaşmadan bir kaporta boya ustasına uğra,

sana işi 10 dk da işi halleder. Beklediğinden daha az cüzi bir miktar ödemen gerekir. (Siftah hesabı)

Neden dersen, bu yazıyı soyma esnasında alt boyaya zarar verme ihtimalin çok yüksek,
kazısan çizilir. ucunu bulup soysan yapışkanı kalacak zımpara yada tiner ile temizlenmen gerekecek her halikarda boyada açılma yada matlaşma olacak.

Riske girme derim.


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
22 Mesaj
29 Temmuz 2007; 0:50:32 

Benim arabamın camlarında sık sık sorun yaşıyorum.Camların dördündede aynı sorun çıkınca ister istemez düşündümki herkez aynı sorunu yaşıyordur.Camlar açılıp kapanırken kasılmalar, sıkışıklıktan dolayı açılıp kapanmama sorunları oldu.İç kapı döşemesini çıkardım ve camların cam krikosuna bağlandığı yerlerde ,cama lastik ile yapıştırılmış bağlantı parçaları var bu parçaların yapıştığı yerden ayrılması sonucu kasma yaptığını saptadım.Bu parça ile camı yapıştırıcı ile yapıştırarak sorunu hallettim.Dört sene zarfında dört camda sıra ile aynı şey oldu.


_____________________________

hyundai accent gls 1999


550 Mesaj
29 Temmuz 2007; 22:52:49 


quote:

Orjinalden alıntı: kırımlıkurt

Benim arabamın camlarında sık sık sorun yaşıyorum.Camların dördündede aynı sorun çıkınca ister istemez düşündümki herkez aynı sorunu yaşıyordur.Camlar açılıp kapanırken kasılmalar, sıkışıklıktan dolayı açılıp kapanmama sorunları oldu.İç kapı döşemesini çıkardım ve camların cam krikosuna bağlandığı yerlerde ,cama lastik ile yapıştırılmış bağlantı parçaları var bu parçaların yapıştığı yerden ayrılması sonucu kasma yaptığını saptadım.Bu parça ile camı yapıştırıcı ile yapıştırarak sorunu hallettim.Dört sene zarfında dört camda sıra ile aynı şey oldu.



hocam benim arabadada aynı sorun var senin çözüm sorunu halletti mi yoksa gecicimi...

bende döşemeyi söktüm cam lastik fitilden kaymıs fitile camı oturtup kapattım ama hala kasılma yapıyor...

ne tür bi yapıstırıcı kullandın...


_____________________________

Nikon D90 | 18-105 VR | 50 mm 1.8d nikkor | Metz 36-5 TTL | Digipod-A-2541NP + PH-223 3-Way Head | Samsung Galaxy Note 2 | Samsung Galaxy S wifi 5.0 | Sony Vaio FZ21M | LG x130 | 2011 Peugeot 308 1.6 HDİ Comfort Pack | Güncel Blog | Chevrolet Club Türkiye


 
22 Mesaj
30 Temmuz 2007; 0:50:36 

cam ile lastik yada silikon ile yapıştırılmış olan karşılığına sıkı geçen bölgeye japon yapıştırıcısı döktüm sonra yerine geçirdim.Sicomet marka japon yapıştırıcısı kullandım.Şahane oldu.Hazır iç döşemeyi açmışken iç kapı açma kolu,kilit mekanızması,dış kapı açma kolu ve cam krikosunun hareketli aksamı çelik halatını da korozyon önleyici ve yağlayıcı sprey(sonax marka kullandım) ile yağladım.Çalışması son derece değişti.Tabiri cayizse şıkır şıkır oldu.


_____________________________

hyundai accent gls 1999


550 Mesaj
30 Temmuz 2007; 10:44:13 

tesekkürler hocam...


_____________________________

Nikon D90 | 18-105 VR | 50 mm 1.8d nikkor | Metz 36-5 TTL | Digipod-A-2541NP + PH-223 3-Way Head | Samsung Galaxy Note 2 | Samsung Galaxy S wifi 5.0 | Sony Vaio FZ21M | LG x130 | 2011 Peugeot 308 1.6 HDİ Comfort Pack | Güncel Blog | Chevrolet Club Türkiye


1165 Mesaj
6 Ağustos 2007; 10:48:32 

Arkadaş bir sıkıntım var !!

Hafta sonu Bursaya kadar gittim. Pazar günü dönecek ken CHECK ENGINER lambası yandı,
Devir göstergesi 20 ve yukarısında çalışıyor,
nolmade rölante ayarı 9 olması gerekirken 12 den aşağı düşmüyor.
Rayatör fanı durmadan çalışıyor.

Bi arkadaş ile görüştüm.Yolda bırakmaz Istanbula dön dedi. Bende döndüm.

Bu ne olaki ! Galiba başım dertte gibi.

Elektronik araba olunca kör oluyorum. Rölanti ayar büşürü bolzulmuş olabilir dedi arkadaş.
Kendim de bilgisayar teknisyeniyim. Bunun iyi bir haber olmadığını anladım.

Ne dersiniz ?



_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
2 Mesaj
9 Ağustos 2007; 21:19:06 

herkeze mrbb sitede yeniyim... bundan 4 yıl önce 10bin kmde temiz orjinal 99 model bi accent aldım 1,5 gls suan 50binde ve dediginiz sirkeleme.. rampada 4 düşme gibi hiçbirini yasamadım.. manisada yasıyorum ama aslen bursalıyım ve sğrekli giderim ssurluk yolunda her giirdigimde 195km/s yi görüyorum haa buarada ben manisa sanayiisindeyim bu sölediklerime inanmayan varsa gelsin görsün.. şehir içi 240kuruş şehirlerarası 185-200 krş civarı yakıyrum ama aldıgımdan ebri shel hatta 97 oktan cıktıgından beri asla şaşmadı v-power 97 oktan.. on numara buarada araba bu>> http://www.turkmod.com/aracdetayi.php?aracno=20614 saygılr


_____________________________



1165 Mesaj
13 Ağustos 2007; 8:50:01 

Arızalı olan parçayı dışarıda bir karbürötürcüde değiştirdim. bujilerin altında bloga sıkılan bir müşür vardı.
Sıcaklı kontrol müşürü imiş. Parça arıza yapınca alet hararet yapmaması için fan doğrudan çalışmaya başlıyormuş.

50 ytl işçilik dahil.

Abi bu Koreliler garip adamlar. Bizimkiler olsa fan çalışmaz araç hararet yapardı!.
Bir durum daha çözülmüş oldu.



_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
22 Mesaj
16 Ağustos 2007; 1:43:05 

Geçen ay arabada sağa sola dönüşlerde hafif ses yapıyordu.Sanayiye gittim aks kafaları sağ ve sol(herbiri 40ytl),sağ rot kolu(20 ytl),sağ rot başı(15 ytl),viraj denge çubukları sağ ve sol(herbiri 5ytl) değiştirdik.Toplamda 125 ytl tuttu .50ytl de işçilik verdim.


_____________________________

hyundai accent gls 1999


929 Mesaj
16 Ağustos 2007; 9:29:18 

99 Accent 1.5 Accent aracımın buji kablolarını servisten 35 Ytl'na aldığım orijinal kablolarla değiştirdim. Araç şimdi daha kolay marş alıyor ve daha rahat hızlanıyor. Yakıta da olumlu etkisi olacaktır. Üzerindeki kablolar fabrika çıkışı olanlardı haliyle zamanla yıpranıyor ve kaçak yapıyor. Kontrol etmekte fayda var..


_____________________________



1165 Mesaj
3 Eylül 2007; 15:37:28 

920 Km de 210 ytl 95 oktan yaktım otoban + toprak yok + tali yollar dahildir.
ortalama 228.260 Ykr km başı.

yüklü gidip yükü geldim.
350 Km de ortalama hızım 120 - 140 arası
570 Km de ortalama hızım 40 - 100 arası.


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
5 Mesaj
7 Eylül 2007; 9:12:05 

MERABA. 2000 MODEL ACCENT 1,5 GLS KLİMALI ARACIMM VAR. ARACIMA BRC MARKA SIRALI SİSTEM LPG TAKTIRDIM. ARACIM UZUN YOLDA KLİMA AÇIK 109 YKR YAKTI. BENZİNLİ KULLANANLARA TAVSİYEM LPG TAKTIRSINLAR. KLİMASIZ 80 YKR YAKIYO.


_____________________________

serdar


1165 Mesaj
13 Eylül 2007; 14:34:09 

Arkadaşlar, 2500-3000 devirde eksoz çıkışın oralardan titremeyeye benzer birşey ve bir uğultu geliyor.

Gerçi eksozcuya gitmedim ama ne olabilir.

Yolda giderken asfalt ta alçak bir alçaklık varmış ! dolu araçla bi girip çıktım. Sürtme sesi gibi bi şeyler geldi.

Fikri olan varmıdır ?


_____________________________

2 Japon yanyana gelse, 1 Türk' ü,
2 Türk yanyana gelse, 1 Japon' u alt edemez.


 
66 Mesaj
22 Eylül 2007; 3:21:19 

Hyundai araçlarınız hiç sebep yokken şehir içi 400 yada daha fazla yakmaya başladı ise hava filtre kutusunun direksiyona yakın tarafındaki sensör kutudan ayrılmıştır takınız.. Triger kayışım ne durumda diye merak edeniniz var ise motor yağ kapağının hemen sol tarafında 2 adet 10 anahtar ile söküle civatayı söküp kapağı aldıktan sonra trigere ulaşıp gözleleyebilirsiniz.Bu arada 1999 GLS depo kaç lt yakıt alıyor yaw.. "Allah kaza bela vermesin."



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi solidus -- 22 Eylül 2007; 3:31:14 >


_____________________________



 
66 Mesaj
22 Eylül 2007; 3:28:05