Şimdi Ara

ACCENT YUMURTA / 1994-2000

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.963
Cevap
38
Favori
445.598
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ogunmas

    Değeileli H-WALKER .
    Verdiğin bilgiiler çin inan teşekkürler.

    Enayilik bende mi yoksa arabadamı ! strese girmiştim. Ancak şu an alıştım.

    ve ilginç bir huyunu buldum. Gazı diplemeye 2 parmak kala araç kendi istediği gibi hızlanıyor sana gaz anında tepki vermiyor.
    ancak dediğin gibi gazı dipledin mi ve vites aralıklarını uzun tuttun mu değme keyfine , sanki arkasına neft yağı sürmüş gibi kaçıyo kerata :)


    Saygılar


    Lafımı olur
    Gaz pedalı biraz geç tepki veriyor doğru. Bana göre bu araçlar ilk yapıldığında (94-95 yılları) yeterlilik ve sorunsuzluk amaçlı yapılmış. Corolla baz alınmış. O kalitede mi değil ama şaşırtıcı derecede problemsiz.
    Otomobillere meraklı olduğum için araştırırım. Bu güne kadar yumurta kasa 1.5 mpi'den şikayet edene rastlamadım. Her kullananan memnun. Kronik bir arızası yok. Ortak şikayetler zayıf kaporta, motor sesi, hızlanma v.b ama diğer olumlu özellikleri daha çok akılda kalıyor.

    Bir de teknik veriler derken neleri kasdediyorsun motor gücü beygir gücü falan mı? Örneğin Buji olarak NGK ve ya BOSCH kullanılabilir. Ben BOSCH'un FR 8 DCX kullanıyorum (servis standardı o). Yağı 10 W 40. Kayışlara bir baktır. 5 yıl ve ya 60 bin km de değişir. Benimkisi 2000 model ve 45 bin de ben yeni değiştirdim İyiki de yapmışım Triger de çatlak oluşmuş çünkü. Buji kablolarına baktır yıpranmışsa değiştir. Bir de benim bacanak motor ustası ona yaptırmıştım. Arka koltuğun oturulan kısmı kaldırılınca depoya açılan bir kapak var onun ucunda benzin deposu şamandırası ve benzin pompası var. (Basit bir alet) Pompanın ucunda bulaşık süngeri gibi yastık şeklinde küçük bir süzgeç var. Depodan giden benzini kabaca süzüyor. Bendeki kötü yakıttan balçık kıvamında giri bir madde ile sıvanmıştı. Onu temizlettim. Bayağı fark etti. Ama benim bacanak sık sık bu işin yapılmaması gerektiğini, şamadıranın ayarının bozulabileceğini söyledi. Hatta temizledikten sonra kapağı yapıştırdıki bir daha açılmasın depoya toz kaçmasın diye. Sen de bunu bir kereliğine uygulatabilirsin. Veya kaliteli bir benzin katkısını (Örn Würth kullanan herkez memnun) bir depo benzine kullan farkı fark edeceksin. Bir de benimkinde olduğu gibi egzos son susturucu içindeki yalıtım malzemesi dağılmışsa performansı azaltır yakıt tüketimini arttırır. Benim tüketimim sakin kullanımda 90 km/h ile 6-6.3 civarında. Ş.içi 7.5-10 arası değişiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hkngzr -- 1 Mayıs 2007; 11:04:16 >




  • Kardeş performans düşüklüğü genellikle bujilerden,hava filtresinden,debriaj baskı balatasından kaynaklanıyordur.Araç 100 küsür bindeydi galiba.Balatası azalan araba baya kasar bassan gitmez bi şanzumana baktır derim.1.5 motor gayet yeterli bu araca uçurması lazım arabayı. Lastiği jantları değiştirmek istiyorsan 175'e 15 jant tam oturur hem yoltutuş düzelir hem konfordan kaybetmezsin seçim senin kazasız belasız sürüşler...
  • Arkadaşlar otomatik vites 1.5 gls nasıl kullanan var mı? Şanzuman arız veriyor mu paylaşırsanız sevinirim.Almayı düşünüyoruzsaygılar
  • ABREC kullanıcısına yanıt
    Selam benim göğüslük ortadan ikiye komple çatlaktı. Ufak tefek çatlaklarda vardı. Ben kendim onarımını yaptım. Şu şekilde yapıyorsunuz. İşçilik ve dikkat önemlidir dikkat ederek yapmayı unutmayın.

    Bir tane 10g lık pattex classic yapıştırıcı alıyorsunuz. (Başka marka almayın. Daha önce denediklerim tutmadı.)
    En ince su zımparası alıyorsunuz. (1 adet alsanız yetiyor.)
    Bir tane soğutucu alıyorsunuz. (Degreaser diye geçer herhangibir marka alabilirsiniz.)
    Torpido rengi keçeli kalem. :) Bu kalem arabanızda kalsın silmelerden sonra rengi gidebiliyor. :)

    Yapım şu şekilde. İlk önce aracınızı mutlaka gölgelik bir yere alıyorsunuz. Daha sonra soğutucuyu çatlağın bulunduğu bölgeye iyice sıkıyorsunuz. Neredeyse buz tutacak duruma gelmeli. Çatlak arası açılacaktır. Korkmayın arayı açmak için bu işlemi yapıyoruz lakin üstten uyguladığınız yapıştırıcı hiç bir işe yaramaz. Soğutucunun etkisi azalmaya başladığı zaman yapıştırıcıyı uyguluyoruz. Dikkatlice fazla sıkmadan torpido altına sızmayacak kadar ve üstünde çatlağı taşırmayacak kadar uyguluyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken en büyük husus şudur; Kesinlikle ve kesinlikle kurmaya bıraktığımız yapıştırıcının üzerine çabuk soğusun diye soğutucu sıkmıyoruz. Bu işlem yapıştırıcının özelliğini bozar. Tutma işlemi yapmaz ve torpidoda sıcak soğuğu gördükçe kırılır çatlar. Yaklaşık 15 dk bekledikten sonra çatlak üzerine taşmış yapıştırıcıyı su zımparası ile ince ince alıyoruz. Burada biraz işçilik konuşturmak gerekiyor. Torpidonun üzerindeki desen efekti verebilmek için :) Daha sonra nemli bir bezle silip keçeli kalem ile çizgi üzerine rengini atıyoruz.

    Şöyle söyleyeyim. 2 Tane kılcal çatlağı bu şekilde engelledim ve yürümesi durdu. Torpido ortadan ikiye ayrı idi 2 yaz ve kış geçirdim ne çatlama ne patlama. Yaptığınız işçiliğe göre çok sağlam olabiliyor. Gölgede yapmayı ve yapıştırıcının üzerine soğutucu sıkmamayı kesinlikle unutmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: srdrerkoc


    quote:

    Orijinalden alıntı: R9

    (ac) tuşu yok fakat bu hangi sınıfa giriyor
    ls mi ?
    lx mi ?
    gls mi ?

    direksiyon hidrolik
    aynalar elektrikli
    motor 1.5
    geçen gün 160 km/hız yaptım sadece biraz titreme oldu biraz daha yüklenecektim ama açıkcası korktum gitmem demiyo

    İmzamdaki aracla 5. Viteste duz yolda 100km hiza ulastigimda devir saati 3 un tam ustune geliyor. Optimum yakit tasarrufu ve maksimum guvenlik icin bu araclarla 100km hizi gecmemek gerek.


    benim 1999 1.3 lx, 3000 devirde 106-107 gibi yapıyor




  • Cigerleri açılmış lpg yüzü görmemiş 99 klimalı accent! daha ne olsun
  • Yav bir türlü şu sis fari mi acamadik(yakamadik) nasıl açılır yok mu bilen ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CEHENNEMTR1

    O sorun bendede var ama sizinki kadar fazla degil. Hatta 1 seferindede cam one dogru egildi yani kapamaya calistigimde birucu yukariya degerken diger ucu acik kaliyordu sanayide biyere gittim camci yapar ona git dedi camci cam otomatigi mekanizmasi kirilmistir 50 60tl civari al gel takalim abi dedi daha dosemeyi bile sokup bakmadan bende kizdim evin onunde kapi dosemesini soktum baktim cami tutan indirip kaldiran yerdeki kizaktan cikmisti. Silikon dokup tekrar taktim duzeldi.

    Hocam ben mekanizmayıda değiştirdim. Daha öncede uğraşılmış ama becerememişler. Krikonun üst dediklerini genişletilmişler vs.
    Fitilleri yağladıktan sonra biraz düzeldi ama aslında hala devam ediyor sıkıntı. Bu pazar tekrar söyleyeyim elim alıştı artık
    Nasip olursa far sensörü+follow me home sensörünüde takıp tecrübelerimi paylaşırım allah ömür verirse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cell_master -- 18 Şubat 2015; 18:59:02 >




  • Hocam far+follow me sensörünü 60 tl ye aldım.Takma işlemi bana zor gelmedi ama elektrik bilgisi gerektiriyor kesinlikle.
    Aldığım ürün bu :http://www.sanalpazar.com/Mfk-Far-Sensoru__isp8587583
    Bence sizinde müzdarip olduğunuz bu akü bitirme olayı için aldığınız ürüne dikkat etmek gerekiyor.
    Bu ürünü almadan öncehttp://www.sanalpazar.com/Far-Sensoru-Otomatik-Follow-Me-Tum-Araclara-Uygun__isp35174769 bu ürünü sipariş etmiştim.
    Sonuçta bunu arabanın elektrik tesisatına bağlayacağım için içini açıp görmek istedim çünkü basit geldi biraz.İçini açtım bizim lisedeyken yaptığımız
    devrelerden daha basit allaha emanet bi devre. Aynı gün 1 saat sonra götürüp kargoya iade ettim ürünü ve aynı ürün birçok sitede satılıyor bence riskli.
    Bu aldığımıda söktüm gelir gelmez gayet güzel baskıdevre ve programlanmış PIC entegre kullanmışlar. Sorun çıkaracağını sanmıyorum.
    Ben ışık ayarı için birkaç gün gerekir diyordum günbatımı ve akşam algılaması için ama ona bile gerek kalmadı zamanında yandı hepsi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cell_master -- 23 Şubat 2015; 9:28:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dagkesen

    1.3 lx hangi marka buji ve kablo tavsiye edersiniz.



    Araçların kullnım klavuzlarında kullnılacak buji modeli verilmiştir.

    Kullanım klavuzunuz yok isewww.hyundaiclubtr.com adresinden araç kullanım klavuzları kısmında tem,n edilebilir.


    Yumurtalarda , Kesinlikle ÇİFT tırnak buji kullnamayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blaster2005

    Hocam çalışmalarınız çok güzel. karbonun ve varsa koltuk kılıflarının linki varmı. yada koltuk kılıfları tam oturdumu koltuklara, nereden aldınız. çok güzel olmuş kazasız belasız sürüşler.

    koltuk kılıflarını takmak biraz uğraştırdı, kılıflar genel anlamda oturdu arka koltukları söküp öyle kılıfları takmak daha iyi oluyor,
    kılıfı germek için koltukların arkasına doğru germek için.
    ön koltuklar oturma yerlerine koltuğun altına bağlamak zor oldu ''çünkü belimde vida var :) ''
    ön koltuklarda sırt bölümlerinde sadece arka tarafta altta kırışma kalıyor, kafa kılıfları biraz büyük onun için ben kılıfı kafa süngeri üzerinde diktim.
    fazlalıkları içine kıvırdım belli olmadı.

    bir ara kılıfların genel resimlerini atarım kılıf kargo dahil 65 tl, sanayi ve mağazada 160 tl dediler.
    fiber karbonu kargo dahil 3 metresini 30 tl ye aldım,
    köşe oval bölgelerde atma yaptı gerilmeden dolayı ya daha iyi yapışan fiber alınmalı yada o bölgeleri yapıştırıcı ile desteklenmeli.

    fiber karbon
    http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/127x100-cm-fume-karbon-fiber-folyo-kaplama-160773346

    kılıf -satıcıda farklı modellerde var bir günde yolladı başka satıcılardan kılıflar aldım ya farklı gönderiler yada çok uzun sürdü iptal ettim.
    http://www.gittigidiyor.com/oto-yedek-parca-aksesuar/oto-aksesuar/koltuk-koltuk-kilifi?satici=tercih_tuning

    bu satıcı




  • 98 aracın servis expertizi olmaz.

    17 yaşında araç. Verilen bilgilere de güvenme.

    Genel manada 1.5 gls ler 12 v 90 hp dir lpg uyumludur.
    220 000 de motor segman atışıp atılmadığı öğrenmek gerek.
    Segman atılmış se 2 segman olmaz.
    Motor atılmışsa bir 200 daha gider.
    Yok hiç bir şey yapılmamışsa düz gün kullnımda 400-500 yapıyorlar. DÜZGÜN kullnımda!
  • GLS araçlar Enjeksiyonludur. SIRALI kullnılmalıdır

    Düz sistem LPG bağlandığında sorunlar yaşatabileceği gibi doğru sorun bulmaları da yanıltacaktır.


    Muhtemelen ilk çalışma Benzinle olmaya bilir.

    Eğer ilk çalışma benzinde ise BEnzin filtresi ve arka koltuk altındaki filtreyi kontrol ettirin.
    YOK ilk Çalışma LPG ile ise LPG filtreleri ve LPG ayarını kontrol ettirin.

    Olmaz ise.

    Akü kutup başlarını + ve - ikisinide boşa alıp 5-6 saat bekletin. SONRA tekrar doğru ve güvenli bağlayarak LPG beynini SIFIRLARTIN. Deneyin.

    Sonucu görelim.
  • Ogün bey orijinal 500-600 diyo fiyata bakmadım yan sanayi 175 nette baktım 150 falana alınır galiba benzin hava akış metre diye geçiyor çıkma gine 200-300 gibidir galiba şimdilik çektim zaten benzinde pek kullanmıyorum ama sıralı yapınca şart olacak ..
    sıralı lpg için 750 lira atiker tadilat raporuyla muaneden geçiyormuş o parçayla 1000 lira .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metafor3441

    Selamlar Herkese;

    98 1,5 GLS O.V. ile aranıza katılmış bulunmaktayım. :) Aracım 132.000 Km de 3 parça boyalı. Atiker LPG takılı araçta. Genel bakımını yaptırdım bu hafta. Yağ, filtre grubu, antifriz, buji, buji kablosu, arka kampanalar değiştirildi. Ön plastik muhafazalar yoktu. Onları ilave ettirdim. İşçilik vs derken 500 TL ye yakın para gitti. (Ön disk balata grubu yeniydi ellemedim.) Bir kaç sorum olacak yardımcı olursanız memnun olurum:

    1-BU aracın otomatik vitesinde sorun var mı yok mu nasıl anlarız? Test ederken L-2-D yaptım biraz zorladım herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Ses ötme vs yoktu. (6 yıldır otomatik araç kullanıyorum.)
    2- Ön farlar zayıf gibi geldi. Night breaker beklentimi karşılar mı?
    3- Arka tampon yüzeyi sanki zımpara yapılmış gibi. Boya mı değişim mi tavsiye edersiniz? (Daha çok soru vardı kafamda ama yarısı uçtu gitti )

    Bunlar haricinde ön arka park sensörü, rüzgarlık takılacak. Paspaslar değişecek. Sağlam bi de pasta cila yaptırıp içini de kuaföre soktum mu tam temiz olacak. :) İnşallah uğraşmama değer.

    Saygılar...


    Hayırlı olsun,

    Yumurtalarda OV ve şanzımanların da Bu zamana kadar Büyük sorun durmadım açıkçası. BAKIMLAR düzgün ise Şanzıman yağı doğru ve tam ise gider.
    Overe Drive düğmesini Atlamayın. AGresif kullanımda Zevk veririr. Bir çeşit Sport kullnım.

    Ön farların cam ve taslarını kontrol edin. CAmlar fluu ise camı temizletin. TASLAR kararmış ise YENİ iki far işinizi görür. Ampul çözüm olmaz.

    98 model araba, bırakın arka tampon boyalı olsun ne olur.
    2007 aracımda 9 hafif kaza var. Ön arka tamponlar farklı zamanda boyanmış. Sağ ön çamurluk servis değişim. Arka bagaj boyalı.
    Önemli olan Tavan, ŞASE, Direkler dir. Megesler de oynama yok.
    Siz doğru gitseniz biri size dokunuyor. YAPILMAZ SA olmaz.
    Var sayın HAtasız ve kazasız araç aldınız. 5 000 fazla verdiniz. ÜZerineize aldınız, 1 km sonra YANDAN KAPINIZA boydan sürttüler. NE oldu :) Orijinallik gitti... : :) bana göre hikaye.
    Araç değeri düşürmekten başka bir şey değil.

    Eskiden Kaportası bozuk araç almak yerine KOMPLE boyanmış temiz kaportalı araçlar aranırdı. ŞASE DİREKler kontrol edilir. Ön arka şaseler incelenir yamukluk hata yoksa. TAVAN ve Direkler kontrol edilir.
    Taşıyıcılarıda sorun yok ise Problemsiz alınırdı.

    Şimdi İse KAportası DÖKÜK olsun Ama ORİJİNAL olsun ...:) Sonra . Oluşacak korozyon pas çürüme de ne olacak.
    Araç 20 yıl dayanacağınız 10 yıl dayanır.
    Ban bu olaylar MANTIKLI gelmiyor.

    Takılmayın. Açın bagajınızı , Stepne olduğu yerde sağda ve solda Birleşme yerleridne çekülmiş SAKIZ biçiminde kapartılar ORİJİLAL kabartı ise,
    Bagaj Bağlantı yerleri Orijinal KAbartı ise ,
    Geri kalanı Boş verin Tamponda Bagaj da boyalı olsun Hiç Önemli değil.


    Tekrar hayırlı olsun.




  • Arkadaşlar merhaba accent 1,5 Gt Sport modeli hakkında bilginiz var ise paylaşabilirseniz çok iyi olur performansı yakıt tüketimi sedan ve gt modelinde ki motor farklımı aynı mı ? aklımda mazda 323 practica ve accent gt modelleri arasında araştırma yapıyorum accent gt practica modeline göre daha uygun fiyatları neyse uzatmadan değerli yorumlarınızı bekliyorum. :)
  • @cehennemtr1 ve @ogunmas arkadaşlarımı tenzih ederim, onlara tek kelime sözüm yok.

    15 gündür kıvranıyorum resmen, şurada 1 tane klimalı yumurta kasa araç kullanan birisi yokmuydu arkadaş günlerdir göbeğimiz çatladı altı üstü bir kayış numarası söyleyecektiniz. Allah yüzümüze baktıda denk geldi dışarıda birisi hemen açtık kaputu öğrendik.

    klima kayış numarasını bilmeyenler yada google amcada aratıp burayı okuyanlar için yazıyorum,

    hyundai accent yumurta kasa klima kayış numarası 4pk 875 dir.

    kayışı değiştirmek içinde gergiyi gevşeşip eski kayışı çıkarıp yeni kayışı taktından sonra gergiyi ayarlayıp sıkmak kafi. 15 liralık parça ve 5 dakikalık iş için dünyanın parasını vermeyin.
  • bir usta buldum,
    tekerden gıcır gıcır ses geliyordu,
    son zamanlarda motor kısmı yağlanmaya başlamıştı,
    ustaya verdim 2 rotil, kapak contası, triger takımı tüpte zor çalışıyordu 25 tl lik bir lpg parçası, birde aks körüklerim patlaktı onları söylememiştim onlarıda değişmiş parça dahil hepsi 350 tl verdim.
    aks körüklerini çıkarırken aks kafaları kırılmadımı dedim, yok abi öyle şey olurmu dedi, dedim bir kaç usta böyle dedi, abi dedi onlar işten kaçmış dedi, biraz pahalı gibi oldu ama usta bu davranışıyla işin hakkını verdi galiba.
  • aracın ön tamponunu bir şeye benzetip duruyordum, önce park lambalarından bağlantı alarak iki led lamba taktım arabın ön tamponu dişleri olan bir ağıza benzedi, sizce nasıl olmuş?






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birol özsoy -- 29 Ağustos 2016; 21:15:17 >




  • Rölantede yapıyorsa,


    balata değişirken takım (baskı-balata-bilye ) değişmiş ise,
    Volanında kontrol edilmesi gerekirdi.

    İz yapmış olabilir.

    HAreket halinde soğuk/sıcak iken yapıyorsa balata ihtimali de olabilir
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.