Şimdi Ara

ACCENT YUMURTA / 1994-2000 (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.963
Cevap
38
Favori
445.446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • S.A. arkadaşlar.

    Konuyu baştan sona okudum.

    2007 mayıs ayından beri bende accent 1998 1.5 gls araç kullanıyorum.Klimalı. Şuna km 172 de.
    Aldığımda 160 küsürdeydi.9.000 tl satın aldım.

    1 yılı aşkın bir süredir kullanıyorum ve araçımdan memnunum.Gönül ister tabi daha üst model araç almak ve kullanmak fakat paramıza ve altermatiflerine göre en iyi araçı kullandığımı düşünüyorum.

    Bu arada bu benim ilk arabam.

    Bu araçla ilgili bende paylaşımda bulunmak istiyorum.

    Bu aracların en sorunlu yeri camlar olsa gerek.

    Benim aracımın da sorunlu yeri sağ ön cam ve kilidi. Anahtarla şöför kapısını kilitlerken 3 kapı kilitleniyor ama sağ kapı kilidi kiltlenmiyordu. Elektrilciye gittim, motoru yanmış dediler ve değiştirdiler. Motor 10 tl ve işçilik te 10 tl aldılar. Bu işlem 1 kere tekrar etti

    Aynı zamanda aynı kapının cam kaldırma teli koptu onu tamir ettirdim.50 ytl aldılar tamir ücreti olarak.

    Bunun yanında aracımın yağ yaktığını düşünüyorum.Zaman zaman yaptığım kontrollerde yağın azaldığını görüyorum ama aracımdan egzozundan yağ yaktığına dair bir belirti yok ama motor bloğunu orada terleme şeklinde yağ damlacıkları ve kirliliği oluşuyor.Motor contasını değiştir dediler ama hala değiştirmedim. Sizce Yağın azalması Motor condasından kaynaklanyomudur?
    Bu arada motordan hiç mi hiç anlamam.o yüzden kusuruma bakmayınız.

    aracımın daha önce sol önden geliyordu şu an yok ve sağ önden gelen gelen sürtünme aslında sürtünme değil azalan artan metal yada bilya sesi gibi bişey oluyor
    3-5 sn de geçiyor.Bu durum nadiren oluyor oda bazen araş dönemeçte iken, bazen de düz yolda giderken anlamadım gitti. zaten almamam beklenemez araçlardan hiç anlamam.


    aldım alalı aracıma adam akıllı bakım yaptırmadım.

    şöle bir; -triger kayışı onunla ilişkili kayışlar bobinler vs,
    -yakıt filtresi
    -büjiler ve kabloları
    -varsa klimalı aracım olduğu için polen filtresini

    ve servis yada tamirci tarafından gerekli görülenleri değiştirmek istiyorum.

    YAĞI, YAĞ FİLTRESİNİ HAVA FİLTRESİNİ YENİ DEĞİŞTİRİM DAHA 2 KM OLDU.


    Bana kaça malolur.

    aklıma ne geldiyse yazdım kusuruma bakmayınız.yazımda bir bütünlük olmayabilir.

    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cellatursica -- 9 Haziran 2008; 10:02:51 >




  • arkadaşlar bende 98 model accent lx var ön göğüs bölgesinde kırık var bu yüzden bozuk yollarda ses yapıyor . ön göğüsü değiştirsem kaç paradır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pasha74

    arkadaşlar bende 98 model accent lx var ön göğüs bölgesinde kırık var bu yüzden bozuk yollarda ses yapıyor . ön göğüsü değiştirsem kaç paradır.



    bende de aynı sorun var kardeşim, bu bizim arabaların kronik sorunu. benim aracımın çatlak kısmı sol tarafta dreksiyonun arkasında cama doğru 7-8 cm.
  • Ben arabamda konsoldaki çatlakları Pattex yada Loctite benzeri yapıştırıcılarla hallettim. Dikkatli bir çalışma ile hiç bir iz kalmadan sağlam bi şekilde tamirini yapabilirsiniz. Tamirden sonra konsolun güneşten korounması ve sıvı vazelinle temizliğinin yapılması şık görünmesine yardımcı oluyor.
  • Sevgili arkadaşlar sizleri era takımında görmek ve ağırlamaktan memnun oluruz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_23744806/tm.htm
  • Arkadaşlar, uzun zamandan beri bu bölüme uğrayamıyordum.

    Açıkçası sevindim. Bayağı hareketlenmiş. :)

    Uzun süre arka itişli araç kullandıktan sonra 2007 Ocak ayında aldığım bu araçla çok şeyler değişti.
    96 Accent GLS kullanıcı olarak araştırmalarım ve nacizane tecrübelerimi paylaşmaya devam etmek isterim.
    (inanın ki formu başlattığım zamandaki araca bakışım ile şimdiki çok farklı)

    1. Hyundaimania arkadaşın bilgileri ilginç. Teknik veriler Aracının 1.5 GLS olduğunu gösteriyor.(Otomatik vites yumurta kasa 1.5 lerde var.İhtimal i yüksek evrak yanlış işlenmiş. :)
    Ayrıca en önemli kriter. Yumurta kasalarda 1.5 Motor üstünde hyundai logosu ve 12 Valve ECFI yazar.
    1.3 lerde bu yoktur çünki karbürütörlülerdir.

    2.Ahmet arkadaşın belirttiği silkelenme bede hala davam etmekte. Tüm uğraşmalarıma karşı daha çözebilmiş değilim. Ama onuda bulacam. buluncada size yazacam.. :)

    3.cellatursica arkadaşın belirtiği yağ eksilme konusunda önemli kriter şudur. Bir araç yüksek devirde eğer duman yapıyorsa yada kompresöre bindiğinde duman yapıyorsa yağ yaptığını söyleyebiliriz.
    Aynı sorun bende de var 10000 lik yağ kullanıyorum, 1 değişimde 750 gr yağ eksiltiyorum. Ancak bu da uzun yolda yüksek süratte yapıyor. denemesini yaptım. Uzun yolda 140-160 sürat ile gidip geldiğinizde yap eksiltir.Ayrıca motor üstündeki terlemede yağ eksiltir.
    Kafaya takılacak bir konu değildir. yağınızı suyunuzu kontrol ediniz yolunuza devamediniz :)

    Bu arada ottoman24 arkadaşım bizi accent eraya terfi ettirecen galiba :) ama biz bu kasalardan da memnunuz.

    Saygılar, selamlar,




  • Kaliteli bir japon yapıştrıcısı ile ve Enjektör yardımı ile mükemmel sonuçlar alınıyor. 8 cm çatlak kapandı ve başka da yok. çıtırtı sesi de kesildi.

    quote:

    Orjinalden alıntı: pasha74

    arkadaşlar bende 98 model accent lx var ön göğüs bölgesinde kırık var bu yüzden bozuk yollarda ses yapıyor . ön göğüsü değiştirsem kaç paradır.
  • Triger takımı + yakıt filtre +buji +kablo+polen filtre Servis maliyeti ortalama =200-250 ytl arası.

    Dışarıda parçaları alarak yaptırman durumunda 100-150 Ytl civarı ıdr.
    diğerleri istisna dışında kesinlikle triger i kontrıol ettir. Sıyırması durumunda min:500 max: 900 ytl masraf çıkarabilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: cellatursica

    S.A. arkadaşlar.

    Konuyu baştan sona okudum......
    ......
    şöle bir; -triger kayışı onunla ilişkili kayışlar bobinler vs,
    -yakıt filtresi
    -büjiler ve kabloları
    -varsa klimalı aracım olduğu için polen filtresini

    ve servis yada tamirci tarafından gerekli görülenleri değiştirmek istiyorum.

    YAĞI, YAĞ FİLTRESİNİ HAVA FİLTRESİNİ YENİ DEĞİŞTİRİM DAHA 2 KM OLDU.

    Bana kaça malolur.
    ......















  • 99 Accent 1.5 gls arka susturucu (normal susturucu, performans falan değil) değişecek. Sizin deneyip memnun kaldığınız, önerebileceğiniz belli bir marka varmı. Piyasada 100-150 ytl arası pek çok ürün var ama kalitesinden şüpheliyim..
  • Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım 4 yıldır Accent(99 1.5 GLS AC) kullanıcısıyım(hastası da diyebiliriz)Aracımı çok severek kullanıyorum.Alırken tek amacım ucuz ve temiz bi araç almaktı kaygılarım olmasına rağmen bu aracı aldım aldığımda 50000 deydi şimdi ise 105000 de.Bu sürede kaygılarımın hepsini boşa çıkardı.Aynı dönem araba alan bi çok arkadaşım araçlarını değiştirirken ben keyifle biniyorum.rutin kontrolleri ve de cam motorları(2 kez değişti) dışında sorunsuz bi araç.Tavsiye ederim.Sıralı sistem BRC marka LPG taktırdım 2 yıl oldu hiç bi problem yaşamadım ve inanın en az benzinli kadar performanslı çalışıyo.Bu aracı(bu kasasını) kesinlikle öneririm.Ben araç iflas edene dek satmayı düşünmüyorum.İlk arabam ve çok keyifli.Yakın bi zamanda kaza geçirdim ehliyetsiz mühendisin biri ara sokaktan 80 km hızla sol 2 kapı arasından bana çarptı bende başka bi arabaya.Çarpan araba 307 ydi.13000 nytl hasar çıkarmışlar benim önden çarptığım araba(megan) ise pert oldu(çok kalitesizmiş) benim aracım ise 5000 ytl harcama sonunda tekrar yollara döndü.Tüm bunları çarpan ödedi tabi.Yalnız kafama takılan bişey var.Kaza sonrası arabamdaki tek fark direksiyonun biraz sertleşmesi bunun nedeni ne olabilir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    99 Accent 1.5 gls arka susturucu (normal susturucu, performans falan değil) değişecek. Sizin deneyip memnun kaldığınız, önerebileceğiniz belli bir marka varmı. Piyasada 100-150 ytl arası pek çok ürün var ama kalitesinden şüpheliyim..



    http://www.gapsan.com/urun-listele.php?id=81

    piyasa malllarına bakmak gerekir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahmy

    Merhabalar arkadaşlar aranıza yeni katıldım .....
    Yalnız kafama takılan bişey var.Kaza sonrası arabamdaki tek fark direksiyonun biraz sertleşmesi bunun nedeni ne olabilir...


    Direksiyon setleşmesi, mil,hidrolik yağı ve kutusu, ön takım doğru yapılanması ile ilgil olduğunu düşünüyorum.
    Eğer direksiyon Düz ise direksiyon mili ve ek yerlerini kontrol ettirmeni tavsiye ederim
    HD ise işten anlayan uzmana kesinlikle baktırmanı tavsiye ederim.
  • Evet direksiyon hidrolik kazadan sonra aniden oldu ve hala aynı.Çok hasar çıkarmasından korkuyorum.Parça fiyatları yada işçiliği nasıldır
  • İhtimali yüksek idare eder denilerek tamir takımı ile işi çözmek istediler.
    Diğer parçaların durumunu kontrol etmediler.

    Anormal masraf açabileceğini sanmıyorum. en kötü ihtimalle hd. pompasını bozar. Oda düşük bir ihtimal.

    Rakam bilgim yok. Ancak bu işte gerçekten bilenler ile çalışmakta fayda var.
    Doğru tespiti yapıp doğru atışı yapmak çok önemli. Boşuna masraf yapmanın anlamı yok.
  • Birde arkadaşlar lpg li araçlardada buji(sıalı sistem olanlarda) kablolarını değiştirmek gerekli mi ya da şöyle söyliyeyim motorun veya lpg nin buji kablolarını değiştirmelimiyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahmy

    Birde arkadaşlar...... lpg nin buji kablolarını değiştirmelimiyim.


    Arkadaşlar, lpg li yada / Benzinli farketmez, Bujiler zamanı geldiğinde değişir.

    Belli bir ömür leri vardır. Bujiler bozulması yada kurum bağlaması durumunda , yakıt artışı ,motoru çalışma güçlüğü yada dengesiz çalışması, performans kaybı gibi sorunlar yaşanır.
  • motorun bujilerini değiştiriyorum ama lpg kitini bujilerini hiç değiştirmedim zaten değişmesi gerektiğinide söylemediler.Eğer çalışma mantığı aynı ise onunda değişmesi gerekir diye düşünüyorum sorumun nedeni o dur.
  • Lpg kitlerinde harici olarak buji olmadığını biliyorum. Motorun kendi buji sistemini kullanır.
    Ancak LGP fltresi ve eminiyet valflerinin kontrol ve değişimi yapılabilir.

    Belli periyodlarda TSE standardına göre tüp dayanıklılkk yada kaçak kontrolü yaptırlıması gerekir.
    Buda araç ve yolcu+sürücü güvenliği için olduğunu biliyorum.
    saygılar
  • Verdiğin bilgiler için sağol ogünmas kardeşim.Ancak merak ettiğim konubujiler tamamda o kabloları niye değiştiriyoruz.sonuçta kablo değilmi
  • Bildiğiniz gibi distribürör yada elektronik dağıtıcıdan çıkarak bujilere ateşlemeyi sağlatan kablolardır.
    Belli bir zaman sonra iç , dış etkenlerin yanında kablonun iletim standardı kullanımdan dolayı düşer.

    Devamında kaliteli bir ateşleme gerçekleşemez.Bu da ateşleme sisteminde sorun sorunda motorun dengesiz ve verimsiz çalışmasını destekler.

    Buji ateşleme kabloları Her buji değişiminde DEĞİŞEN BİR PARÇA DEĞİLDİR.
    Test edilir. Yeterli taşımayı gerçekleştiremez ise kırık çatlak veya deformasyon var ise ya tek li yada tamamı (Takım) değiştirilebilir.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.