Şimdi Ara

Çin'in yeni kuralları Toyota'yı yüksek adetli elektrikli araç üretimine yöneltebilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
334
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çin'in yeni kuralları Toyota'yı yüksek adetli elektrikli araç üretimine yöneltebilir
    Toyota, uzun yıllardır elektrikli araç üretmek konusunda en suskun büyük otomobil üreticilerinden biri olmuştur. Pazara Prius gibi önemli hibrit modeller süren Japon üretici, elektrikli Rav4 üretiminde olduğu ancak Kaliforniya'nın sıfır emisyon kurallarına uymak adına günü kurtaran modeller piyasaya sürmüş durumda.
     
    Firma aynı durumu Çin'de yaşayacağa benziyor, geçtiğimiz günlerde Çin hükümetinin yayınladığı ve neredeyse bütün otomobil üreticilerinin karşı çıktığı sıfır emisyon kuralları Toyota'nın yüksek adetli elektrikli araç üretimine başlamasına neden olabilir. Japon Nikkei kaynaklarının verdiği bilgilere göre Toyota daha önceden olduğu gibi elektrikli bir SUV pazara sunabilir. Bu durumda 3. nesil elektrikli Rav4 ihtimali üzerinde duruluyor.
     
    Şu ana kadar ki en önemli adım olarak 90'lar sonu 2000'ler başında birinci nesil Rav4'ün elektriklisini piyasaya sunan Toyota, Kaliforniya'nın kurallarını yumuşatması üzerine bu aracın üretimine son vermişti. Toyota'nın batarya gücüne geçişini bir önleyici etken ise firmanın uzun vadede hidrojen yakıt hücreli araçların daha önemli olacağına inancı yatıyor.
     







  • Yöneltsin iyi olur,Elektrikli araç sayıları artsın.

  • Çin, elinde mevcut teknoloji ve imkanlar varken elektrikli araçları iyice yaygınlaştırarak küresel çapta daha rekabetçi ve söz sahibi olmaya çalışıyor. Mevcut piyasa koşullarında fosil yakıt kullanan Çinli araçlar Avrupalı rakipleri kadar güvenilir ve teknolojik değil. Kısacası Çin, rakiplerini deplasmanda değil, yeni bir kulvarda yenmeye çalışacak.

  • Bence Türkiye' de örneğin (2023 yılında) sıfır emisyona geçmeli. Zaten memlekette petrol yok, dışarıya muhtacız. Bunun için çalışmalar hızlandırılır. Üretim buna göre yönelirse 6 yılda çok önemli yollar kat edilmiş olur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep

    Bence Türkiye' de örneğin (2023 yılında) sıfır emisyona geçmeli. Zaten memlekette petrol yok, dışarıya muhtacız. Bunun için çalışmalar hızlandırılır. Üretim buna göre yönelirse 6 yılda çok önemli yollar kat edilmiş olur.

    Yakıt vergisi ve sıfır otomobil satışlarından elde edilen vergiler devlet için büyük bir gelir kaynağı. Devletin kendi eliyle kendi kafasına sıkması beklenemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep

    Bence Türkiye' de örneğin (2023 yılında) sıfır emisyona geçmeli. Zaten memlekette petrol yok, dışarıya muhtacız. Bunun için çalışmalar hızlandırılır. Üretim buna göre yönelirse 6 yılda çok önemli yollar kat edilmiş olur.

    Yakıt vergisi ve sıfır otomobil satışlarından elde edilen vergiler devlet için büyük bir gelir kaynağı. Devletin kendi eliyle kendi kafasına sıkması beklenemez.

    Elektrikli araçlardan da vergi alınabilir. Yakıt olarak ta elektrikten değil de üzerinde kullanılan pilden ötv alınabilir. Demokraside çareler tükenmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep


    quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep

    Bence Türkiye' de örneğin (2023 yılında) sıfır emisyona geçmeli. Zaten memlekette petrol yok, dışarıya muhtacız. Bunun için çalışmalar hızlandırılır. Üretim buna göre yönelirse 6 yılda çok önemli yollar kat edilmiş olur.

    Yakıt vergisi ve sıfır otomobil satışlarından elde edilen vergiler devlet için büyük bir gelir kaynağı. Devletin kendi eliyle kendi kafasına sıkması beklenemez.

    Elektrikli araçlardan da vergi alınabilir. Yakıt olarak ta elektrikten değil de üzerinde kullanılan pilden ötv alınabilir. Demokraside çareler tükenmez.

    Tüm dünyada, buna Türkiye de dahil elektrikli otomobillerde vergi indirimi var. Dünyadan ayrı hareket edip elektrikli otomobillerden aşırı vergi alınması beklenemez. Ülkede yılda kaç tane elektrikli otomobil satılıyor? Kaç tane model var bu ülkede? Satılan elektrikli araçların oranı, diğer araçlara göre nedir? Sence hangisi devlete daha çok vergi kazandırıyor? Bu oranların sonuçları tersine döndüğü zaman elektrikli araçlara yönelik yeni vergilendirme sistemi getirilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep


    quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep

    Bence Türkiye' de örneğin (2023 yılında) sıfır emisyona geçmeli. Zaten memlekette petrol yok, dışarıya muhtacız. Bunun için çalışmalar hızlandırılır. Üretim buna göre yönelirse 6 yılda çok önemli yollar kat edilmiş olur.

    Yakıt vergisi ve sıfır otomobil satışlarından elde edilen vergiler devlet için büyük bir gelir kaynağı. Devletin kendi eliyle kendi kafasına sıkması beklenemez.

    Elektrikli araçlardan da vergi alınabilir. Yakıt olarak ta elektrikten değil de üzerinde kullanılan pilden ötv alınabilir. Demokraside çareler tükenmez.

    Tüm dünyada, buna Türkiye de dahil elektrikli otomobillerde vergi indirimi var. Dünyadan ayrı hareket edip elektrikli otomobillerden aşırı vergi alınması beklenemez. Ülkede yılda kaç tane elektrikli otomobil satılıyor? Kaç tane model var bu ülkede? Satılan elektrikli araçların oranı, diğer araçlara göre nedir? Sence hangisi devlete daha çok vergi kazandırıyor? Bu oranların sonuçları tersine döndüğü zaman elektrikli araçlara yönelik yeni vergilendirme sistemi getirilir.

    Sizin görüşünüzde bir hata bulmuyorum aslında. Lakin Dünya elektrikli otomobile kayıyorsa bunun önüne geçemeyiz. Elbet bir gün bizde bununla karşılaşacağız. Niye geride kalalım ki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep


    quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep


    quote:

    Orijinalden alıntı: Asami Zdrenka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetkep

    Bence Türkiye' de örneğin (2023 yılında) sıfır emisyona geçmeli. Zaten memlekette petrol yok, dışarıya muhtacız. Bunun için çalışmalar hızlandırılır. Üretim buna göre yönelirse 6 yılda çok önemli yollar kat edilmiş olur.

    Yakıt vergisi ve sıfır otomobil satışlarından elde edilen vergiler devlet için büyük bir gelir kaynağı. Devletin kendi eliyle kendi kafasına sıkması beklenemez.

    Elektrikli araçlardan da vergi alınabilir. Yakıt olarak ta elektrikten değil de üzerinde kullanılan pilden ötv alınabilir. Demokraside çareler tükenmez.

    Tüm dünyada, buna Türkiye de dahil elektrikli otomobillerde vergi indirimi var. Dünyadan ayrı hareket edip elektrikli otomobillerden aşırı vergi alınması beklenemez. Ülkede yılda kaç tane elektrikli otomobil satılıyor? Kaç tane model var bu ülkede? Satılan elektrikli araçların oranı, diğer araçlara göre nedir? Sence hangisi devlete daha çok vergi kazandırıyor? Bu oranların sonuçları tersine döndüğü zaman elektrikli araçlara yönelik yeni vergilendirme sistemi getirilir.

    Sizin görüşünüzde bir hata bulmuyorum aslında. Lakin Dünya elektrikli otomobile kayıyorsa bunun önüne geçemeyiz. Elbet bir gün bizde bununla karşılaşacağız. Niye geride kalalım ki.

    Aslında ikimiz de aynı şeyin olmasını istiyoruz. Ben de kısa zamanda elektrikli otomobillerin yayınlaşmasını isterim. Ama bana bu konuda da dünyanın gerisinde kalacağız gibi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.