Şimdi Ara

Tüketici hakem heyetine yapılan 10 başvurudan 8'inde tüketici haklı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Tüketici hakem heyetine yapılan 10 başvurudan 8'inde tüketici haklı


    Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, bu yılın ilk 6 ayında tüketici hakem heyetlerine 286 bini aşkın şikayet başvurusunda bulunulduğunu ve şikayetlerin %82'sinin tüketici lehine sonuçlandığını açıkladı.

     

    Yılın ilk 6 ayında yapılan başvuruların şikayet türlerine göre dağılımına baktığımızda başvuruların %40'ı -117 bin başvuru- tüketici kredisi sözleşmelerinden oluşuyor. Ardından %25'le -73 bin- ayıplı mal, sonra da %10'luk pay ile -31 bin 500- ayıplı hizmet şikayetleri geliyor.


     

    Ayrıca Bkz.Ülke bütçesinden Ar-Ge faaliyetlerine ayrılan ödenekler açıklandı

    Tüfenkci, AA'ya yaptığı açıklamada tüketici hakları ve tüketicinin korunması konusuna büyük önem verdiklerine dikkat çekti. Tüketicilerin haklarını kullanmaktan çekinmemesi gerektiğini vurgulayarak, iş yeri dışında satışlar, ön ödemeli konut satışları, mesafeli sözleşmeler gibi birçok alanda sıkı denetimler gerçekleştirdiklerini ifade etti.

     

    Tüketici Hakem Heyeti Nedir?

    Tüketicinin ayıplı bir mal veya hizmet alması durumunda sorununu firma ile çözemediği zaman başvurabileceği heyettir. Tüketici hakem heyeti kararı nihaidir ve her firma bu kararı uygulamakla yükümlüdür. Heyete yapılan başvurularda parasal üst sınırlar bulunuyor. İl Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan başvurularda 3600 TL, ilçe Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan başvurularda 2400 TL'ye kadar olan uyuşmazlıklar için heyete başvurulabiliyor.








  • Dolandırıcı firma çok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 kişiye dahil olarak görüşüm; bilir kişilerinin pek de bir şey bilmediğidir.

  • Herkes tüketiciyi sömürürken, tüketicinin kazara hakli cikmasi cok ilginc...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hakli cikiyor da ne oluyor? Bir sonuca variyor mu? Hakki hemen geri iade ediliyor mu yoksa burokrasinin karanlik delhizlerinde curuyor mu yillar boyunca? Bana sonucla gelin arkadas
  • Hakrm heyetleri çalışmıyor

    Başvuru yapalı 4 ay oldu ama başvurum hala değerlendirilmeye bile alınmadı.

    İstanbul' un muhtelif ilçelerindeki hakrm heyetlerini Kamu Denetçisine şikayet ettim bakalım birşey çıkacak mı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Hakrm heyetleri çalışmıyor

    Başvuru yapalı 4 ay oldu ama başvurum hala değerlendirilmeye bile alınmadı.

    İstanbul' un muhtelif ilçelerindeki hakrm heyetlerini Kamu Denetçisine şikayet ettim bakalım birşey çıkacak mı...

    Kanuni olarak 6 ay süresi var zaten yoğunluk olan yerlerde bu süre uzuyor.
  • Aslında bu THH uygulaması çağ dışı bir uygulama neden ?

    Bizde kanunu uygulayan yok. Yasalarda açık açık yazıyor. E iyide bunu bayi ya da satışı yapan yer zerre takmıyor. kağıtta yazıyor ohooo kimin umurunda ki ? nasılsa en sonunda tüketici uğraşacak bayiye markaya hiçbir yaptırım yok.

    Benim başıma geldi, telefon aldım bayiden vs. ya sıfır kutusundan bozuk çıktı. Cihazın kullanma kılavuzunda bile 15 gün içerisinde şöyle iade böyle sözleşmeden dönme herşey yazıyor. Bana bayi ne diyor ?

    Gideceksin bunun garantisini veren firmaya oradan değişim isteyeceksin. ya resmen mal bozuk cezalandırılan ben oluyorum. Sen orada bozuksa onun birebir yenisini bana vereceksin bozuğu alıp artık ne yaparsan yapacaksın o senlik bir iş ben niçin uğraşıyorum ? kağıt üzerinde hepsi benim lehime yazıyor. E iyi de bayi almam diyor ne yaparsan yap git THH ver diye bana da baskı yapıyor, uğraş dur. Bu da yeni taktikleri bu arada baktılar kendilerinden zerre ödün vermiyorlar e sen gidip uğraşacaksın ya THH ile git diyor uğraş dur.

    Ya böyle uygulamasız bir yasa olmaz. Bunu tespit ettikleri anda maliye o firmanın bayisine ihtar çekip kapatacak bu kadar basit. Cezası yani ağır olması lazım ve anında uygulanması lazım ki çözülsün. Ben THH ile tam 6 ay vakit kaybettim bu arada elimde olmayan malında parasını takır takır her ay ödedim. E haklıyım malın değişimi çıktı da sıfırını verdiler 6 ay bakın tamına tamına altı ay uğraştım. Yazık günah bu yasaların uygulanması konusunda bir sıkıntı var. Çözülemeyecek birşey değil, thh veren tüketici eğer haklıysa ürünün 100 katı ceza ödetecekler, diyelim 1000 liralık mal mı ? 100 bin lira o bayi veya mağaza ceza ödeyecek beni mağdur ettiği için başka türlü bunun çözümü zor. O yüzden de zaten THH başvurular bu kadar yoğun ve orana bakın yani yüzde 80 haklı çıkıyor tüketici böyle birşey olabilir mi ? demek ki satıcısı bayi herkes kağıt üzerinde işi götürüyor uygulamada seni afedersin hayvan yerine koyuyor. Saçmalığın daniskası yani kimse kusurabakmasın.




  • başvurmayan çok insan var ve tabi ki olayı hakem heyetine götürmeden çözemeyen bi sistemimiz...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Python

    Aslında bu THH uygulaması çağ dışı bir uygulama neden ?

    Bizde kanunu uygulayan yok. Yasalarda açık açık yazıyor. E iyide bunu bayi ya da satışı yapan yer zerre takmıyor. kağıtta yazıyor ohooo kimin umurunda ki ? nasılsa en sonunda tüketici uğraşacak bayiye markaya hiçbir yaptırım yok.

    Benim başıma geldi, telefon aldım bayiden vs. ya sıfır kutusundan bozuk çıktı. Cihazın kullanma kılavuzunda bile 15 gün içerisinde şöyle iade böyle sözleşmeden dönme herşey yazıyor. Bana bayi ne diyor ?

    Gideceksin bunun garantisini veren firmaya oradan değişim isteyeceksin. ya resmen mal bozuk cezalandırılan ben oluyorum. Sen orada bozuksa onun birebir yenisini bana vereceksin bozuğu alıp artık ne yaparsan yapacaksın o senlik bir iş ben niçin uğraşıyorum ? kağıt üzerinde hepsi benim lehime yazıyor. E iyi de bayi almam diyor ne yaparsan yap git THH ver diye bana da baskı yapıyor, uğraş dur. Bu da yeni taktikleri bu arada baktılar kendilerinden zerre ödün vermiyorlar e sen gidip uğraşacaksın ya THH ile git diyor uğraş dur.

    Ya böyle uygulamasız bir yasa olmaz. Bunu tespit ettikleri anda maliye o firmanın bayisine ihtar çekip kapatacak bu kadar basit. Cezası yani ağır olması lazım ve anında uygulanması lazım ki çözülsün. Ben THH ile tam 6 ay vakit kaybettim bu arada elimde olmayan malında parasını takır takır her ay ödedim. E haklıyım malın değişimi çıktı da sıfırını verdiler 6 ay bakın tamına tamına altı ay uğraştım. Yazık günah bu yasaların uygulanması konusunda bir sıkıntı var. Çözülemeyecek birşey değil, thh veren tüketici eğer haklıysa ürünün 100 katı ceza ödetecekler, diyelim 1000 liralık mal mı ? 100 bin lira o bayi veya mağaza ceza ödeyecek beni mağdur ettiği için başka türlü bunun çözümü zor. O yüzden de zaten THH başvurular bu kadar yoğun ve orana bakın yani yüzde 80 haklı çıkıyor tüketici böyle birşey olabilir mi ? demek ki satıcısı bayi herkes kağıt üzerinde işi götürüyor uygulamada seni afedersin hayvan yerine koyuyor. Saçmalığın daniskası yani kimse kusurabakmasın.

    Ülkede caydırıcı yasa yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hakli ciksa ne yazar, haksiz cikan firmalara bir yaptirimi oluyor mu ? Hayir. Sadece tuketici hakkini elde etmek icin surekli surunup duruyor ...

  • Bir tanıdığım vatan bilgisayardan bozuk çıkan ekran kartını vatana kabul ettiremediği için thh ye gitti, 6 ay sonra karar çıktı, yeni ürün+2500 TL tazminat. İçimizin yağları eridi, haklı çıkan her tüketiciye böyle bir tazminat ödenmesi gerekiyor, ama ülkenin çivisi çıkmış, kişiden kişiyi farklı muamele konusunda dünyada başı çekiyor olabiliriz

  • o zorlu süreci göze alan bir tüketici haksız bile olsa haklı bulunmalı zaten. hayatımda ilk kez bu yıl müracaat ettim hakem heyetine. sebep bir zincir mağazanın kış koleksiyonundan aldığım kışlık ayakkabıydı. ayakkabı kışlık olmasına rağmen soğuk, yağmurlu, karlı ve çamurlu havalarda özellikle giymedim! botlarımı giydim hep kötü havalarda. yani toplamda 2 ay kadar giydiğim tertemiz ayakkabı, daha içindeki bandrol etiketleri duruyor, içindeki fabrika kokusu gitmemiş! tabanı açıldı. mağazaya gittim fabrikaya gönderdiler 2-3 hafta sonra kullanıcı hatası diye rapor geldi. hatam neymiş diyorum cevap yok! derdimi anlatamadım ve git ne halin varsa gör dercesine beni hakem heyetine yönlendirdiler kendileri. yani satıcıları hakem heyetiyle falan tehdit etmeyin umurlarında bile değil. neyse tam 3 ay oldu ve şu ana kadar toplamda 2 kez mağazaya, 3 kez hakem heyetine ve iki kez de bilir kişiye gittim. şu anda hakem heyetinden gelecek raporu bekliyorum. yaptığım bu git geller zaten ayakkabının ücretini geçti çoktan. bir de olumsuz rapor çıkarsa vay halime! bilir kişi de pek firmaya bulaşmak istemiyor gibiydi açıkçası. ben kendisinden ayakkabıyı görünce "bu kadar temiz az giyilmiş ayakkabı nasıl açılır" diye tepki vermesini beklerdim ama beni sorgular bir tavrı vardı daha çok. neyse belki görevini yapıyordur, umarım sonuç istediğim gibi çıkar da bari içim rahatlar. diyelim ki mağaza bana ayakkabı ücretini iade etti? kazançta mıyım? hayır. çünkü oraya git buraya git derken harcadığım vakitte çalışmış olsam 2 çift ayakkabı alırdım rahat. bu kanunlar değişmeli. öyle para iadesiymiş, değişimmiş falan karın doyurmuyor. kaybedilen/kaybettirilen vakit de tazmin edilmeli ki bir daha mağazaya gittiğimizde direkt ilgilensinler, değişim mi iade mi ne gerekiyorsa hemen yapsınlar. emin olun çoğu kişi bu süreçlerle uğraşmak istemediği için hakkını aramıyor. çünkü arasa, hakkını kazansa bile aslında kaybetmiş oluyor. zaman kaybı. bir başka olay da GSM hattımla olmuştu. hattıma 14 küsur TL ücret yansıdı. hiç bir şekilde onayım olmadan beni bir yere üye yapmışlar. zar zor telefon aça aça o üyeliği anca iptal ettirebildim. bizimle alakası yok diyorlar. e diyorum alakası yoksa neden ücreti siz alıyorsunuz. akla karayı seçtim iptal olana kadar. tabi bir kerelik alınan abonelik ücreti gitti. bunu milyonlarca aboneye yaptıklarını düşünsenize! 14 TL için hakkımı arasam ve kazansam elime ne geçecek? onca zaman kaybını kim geri getirecek? adamlar tek bir hareketle milyonları vuruyor karşılığında hiç bir hizmet de sunmadan. eşkıyalık resmen. anca böyle haber yapılır, icraat yok!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cosica -- 25 Temmuz 2017; 19:31:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guhong01

    Bir tanıdığım vatan bilgisayardan bozuk çıkan ekran kartını vatana kabul ettiremediği için thh ye gitti, 6 ay sonra karar çıktı, yeni ürün+2500 TL tazminat. İçimizin yağları eridi, haklı çıkan her tüketiciye böyle bir tazminat ödenmesi gerekiyor, ama ülkenin çivisi çıkmış, kişiden kişiyi farklı muamele konusunda dünyada başı çekiyor olabiliriz

    keşke her haklı çıkana böyle tazminat ödeseler. o zaman kimsenin hakem heyetine gitmesine gerek kalmaz direkt mağazada çözülür sorun. ama şu haliyle satıcı kendisi diyor hakem heyetine git diye çivimiz çıkmış resmen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cosica -- 25 Temmuz 2017; 19:29:53 >




  • Yasalar caydırıcı değil. Ülkenin satıcılarının çoğunda ahlak denen değerden zaten eser yok.



    Hal böyleyken tüketici eğer haklı ise, kaybeden taraf olan satıcıya yargı makamını boşuna meşgul ettiği için ayrıca tazminat cezası falan da verilmeli. Yani adam yasaları takmamayı düşünürken bunları da görmeli ki yasaları savsaklamayı aklından bile geçiremesin.



    Ama nerde. Devlet hep kapitalistin yanında. Yasalar göstermelik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tüketici haklıdır !

  • Kredimin masrafini alacaktim simdi yolla postayla 2 saat ugras offf.

    Internet uzerinden basvuru var ancak e-imza istiyor kac kiside varki e-imza :(

  • Türkiye ve müşteri haklılığı?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nightmare70

    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Hakrm heyetleri çalışmıyor

    Başvuru yapalı 4 ay oldu ama başvurum hala değerlendirilmeye bile alınmadı.

    İstanbul' un muhtelif ilçelerindeki hakrm heyetlerini Kamu Denetçisine şikayet ettim bakalım birşey çıkacak mı...

    Kanuni olarak 6 ay süresi var zaten yoğunluk olan yerlerde bu süre uzuyor.

    Şikayet etmem şu yüzden:

    Yine İstanbul' un çok kalabalık bir ilçesinin güzide heyeti 1 ayda karara bağlarken diğerlerinin şikayeti 4 ay geçmesine rağmen gündeme bile almamaları.

    THH kararı belli aslında; para iadesi yapıldığından başvurunun reddine...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • süperonline int. baglattım ondan önce ttnet kullanıyordum tahahudum bitti ttnet kullanımı kapatmadan süperonline gectim baglantı hızı cok köydü firma alt yapında sıkıntı var elektirikci fln cagır dedi dedim sizi baglamadan ttnet kullandıgımda daha yuksek hız alıyorum yok anlamadılar ille bildiklerini okudular sözleşmeyi iptal eetim tabi bu süre toplamda ya 10 gün yada 15 gün dedim zaten kullanamadım neden sözleşme iptal bedeli yolladınız yok ödüceksiniz 295gibi ceza cıktı hemen ödeyememiştim neyse cezayla toplam 330tl bi rakam ödedim 1. ayda hakem heyetine muracat eetim 5.ayın sonunda sonuclandı haklı buldular o yetmez gibi parayı almak için geri süperonline aradım böyle bi durum şimdi ben neye üzülüyüm. süperonline firmasının ben taaa ....

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.