Şimdi Ara

Euro NCAP: Bravo 5’te 5

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
3.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Fiat’ın kompakt sınıftaki yeni modeli Euro NCAP testlerinden 5 yıldız almayı başararak ne kadar güvenli bir otomobil olduğunu da kanıtladı.

    İtalyan üretici Fiat, kompakt sınıfta uzun zamandır yaşadığı iddialı model eksikliğini en son piyasaya çıkarttığı model olan Bravo ile kapatmaya çalışırken tasarım, motor ve donanım bakımından oldukça etkileyici olan bu aracın güvenlik seviyesinin de en üst düzeyde olduğunu Euro NCAP testleriyle ortaya koydu.

    Son açıklanan Euro NCAP çarpışma testleri sonuçlarına göre önden çarpmada 13 yandan çarpmada 18 ve kemer ikazından 2 puanla toplam 33 puanla 5 yıldız almayı başaran Bravo, çocuk güvenliğinden 36’yla 3 yıldız, yaya güvenliğindense 16 puanla 2 yıldız almayı başardı.

     Euro NCAP: Bravo 5’te 5







  • Bravo'ya bravo demekten başka bir şey kalmıyor.Marea'da böyle olsaydı keşke...
  • fiat gerçek başarısını gösteriyor.
  • 40 km hızla ve tam çarpışma yapılmış aman tanrım o hızda bunlar oluyorsa!!!!! baksanıza arabanın burnu yok motor nereye gitti acaba?sol ön jant nereye gelmiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neska20 -- 5 Mart 2007; 23:18:44 >
  • Bu 40km. hızla vurulmuş halimi ciddi olamazsınız. Bizde bir ara 1974 model volvo vardı ön tamponu kamyon tamponundan sağlam hidrolik kolları vardı 60km. ile duvara vurduğunda araca fazla tesir etmiyor darbeyi emiyordu. Böyle bir araçtı:

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Volvon.JPG/800px-Volvon.JPG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmengi -- 5 Mart 2007; 23:44:45 >
  • arkadaşlar bu testler arabanın içindeki yolcuları nekadar koruduğunu saptlamak için yapılıyor hakikaten bravo ya bravo demekten başka hiç bi söz yok.
  • Arkadaşlar bu testlerde amaç arabanın dağılmasını ölçmek değil yolcuların durumunu ölçmek
  • çinliler herşeyi taklit ettikleri gibi umarım bunuda taklit ederler.
  • Beyler gerçekleri ve çarpışma testlerini yıldızlar değil cesetler yazar yola bi çıksın o zaman görürüz sağlammı değilmi? buna bakarsak bence beş para etmez..
  • burada nedemek istediğini anlamadım bu testlere vw haricinde tüm araçlar giriyor bildiğim kadarıyla önemli olan arabanın hali değil içindeki yolcuların zarar görüp görmiyeceği yayaya çarpma durumlarında yayayın alabileceği darblerin şiddeti,arka koltukta çocuk güvenliği babasının oğluna cebinden verilmiyor o yıldızlar sırf karalamak için yazı yazanlar var onlara bu testte 4 yıldız alan araçların bile yüksek güvenli sayılabileceğini tekrar hatırlatmak isterim.Bugün honda civic bile 4 yıldızda kalmışken bu aracın 5 yıldız alması çok büyük başarıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dincerozer

    burada nedemek istediğini anlamadım bu testlere vw haricinde tüm araçlar giriyor bildiğim kadarıyla önemli olan arabanın hali değil içindeki yolcuların zarar görüp görmiyeceği yayaya çarpma durumlarında yayayın alabileceği darblerin şiddeti,arka koltukta çocuk güvenliği babasının oğluna cebinden verilmiyor o yıldızlar sırf karalamak için yazı yazanlar var onlara bu testte 4 yıldız alan araçların bile yüksek güvenli sayılabileceğini tekrar hatırlatmak isterim.Bugün honda civic bile 4 yıldızda kalmışken bu aracın 5 yıldız alması çok büyük başarıdır.


    Arkadaşım fabrika mesela şehir dışı 90 km de tüketimi atıyorum 6 lt verir ama gerçek hayatta bu hiç bir zaman tutmaz.son hızdada genelde aynıdır. şimdi bu yılsız meselesine gelelim;


    Bu testler mankenler üzerinde yapılıyor ve belirli kriterlerde mesela bu çarpışmayı ele alalım tam 90 derece açıyla sabit nesneye belli hızla çarpıyor tüm emniyet kemerleri takılı ve dalgınlık payı sıfir artı vurulan cismin hareket kabiliyeti malum.

    şimdi gelelim gerçek hayata arka koltukta kim emn,iyet kemeri taktiriyor desek benden başka herkes taktırmıyorum der yada bir iki kişi benim gibi çıkar. bu faktör 1

    insanımız hava yastığı olunca kemerte gerek yok der ve takmaz bu faktör var 2

    herkes aracın koltuğunda aynı açıda oturmaz ve hava yastığı aynı açıyla vurmaz bu 3

    hadi bunlar insan hatalarıdır tmam kabulümde şimdiki yazıcaklarıma cevap verin bakalım


    HER KAZA 60-70 KM HIZDA 90 DERECELİK AÇIYLA SAB,İT BİR NESNEYE VURMA ŞEKLİNDEMİ OLUYOR?Kamyona arkadan çarptığında a sütunun sağlamlığı iş görür eğer sağlam değilse adamın kafası kopar-ki bunu güvenliği çok iyi denen ford focusta yaşadık.

    Her kazada belirli açılarda belirli ağırlık ve hızlarmı vuruyor? hayır her an daha ağır tonajlı bir araç değişik bir açıdan vurabilir..

    HER KAZADA DUVARA VEYA SABİT NESNEYİMİ VURULUYOR?Hayır park halindeki bir araca arkana vurulunca araç hareket edeceğinden burdakinden az bir zarar olacaktır

    HER KAZADA ARAÇ BU ŞEKİLDEMİ BÜKÜLECEK? Hayır. mesela benim aracım şaseden darbe aldı ve artık orjinali kadar sağlam değil ee benimki orjinalinden daha az direnç gösterecek artık..

    bu böyle uzar gider.bu sebeple diyorumki sağlamlığı euro n cap değil cesetler yazar gerçek kazalar gerçek yaralılar yazar.. ha bu araca bakarsan bu resimde bence beş para etmez bak bunu fiat aşığı olarak söylüyprum aynı şartlarda kağıt denen marea çaksın en azından yolcu kabininde böyle bir burkulma olmaz..


    kısacası diyeceğim şudur buna inanıpta araç alıpta benimki sağlam bişey olmaz mantığına kapılıp basmayın.. siz 40 la gitseniz karşıdaki gelip 100 le size kadafadn vursa 140 la düz duvara vurmuş gibi olursunuz...


    TRAFİKTE KAZALARDA EN İYİ ÖNLEM ALMA YOLU ŞÖFÖRÜN KENDİNİN HATA YAPMAMASI VE BAŞKALARININ HATALARINIDA HESAP EDİP ONA GÖRE DAVRANMASI VE KARŞININDA HATALARINI TOLERE ETMEKTİR.BUNUN DIŞINDA OLANLAR KADER KISMET İŞİDİR..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: dincerozer

    burada nedemek istediğini anlamadım bu testlere vw haricinde tüm araçlar giriyor bildiğim kadarıyla önemli olan arabanın hali değil içindeki yolcuların zarar görüp görmiyeceği yayaya çarpma durumlarında yayayın alabileceği darblerin şiddeti,arka koltukta çocuk güvenliği babasının oğluna cebinden verilmiyor o yıldızlar sırf karalamak için yazı yazanlar var onlara bu testte 4 yıldız alan araçların bile yüksek güvenli sayılabileceğini tekrar hatırlatmak isterim.Bugün honda civic bile 4 yıldızda kalmışken bu aracın 5 yıldız alması çok büyük başarıdır.


    Arkadaşım fabrika mesela şehir dışı 90 km de tüketimi atıyorum 6 lt verir ama gerçek hayatta bu hiç bir zaman tutmaz.son hızdada genelde aynıdır. şimdi bu yılsız meselesine gelelim;


    Bu testler mankenler üzerinde yapılıyor ve belirli kriterlerde mesela bu çarpışmayı ele alalım tam 90 derece açıyla sabit nesneye belli hızla çarpıyor tüm emniyet kemerleri takılı ve dalgınlık payı sıfir artı vurulan cismin hareket kabiliyeti malum.

    şimdi gelelim gerçek hayata arka koltukta kim emn,iyet kemeri taktiriyor desek benden başka herkes taktırmıyorum der yada bir iki kişi benim gibi çıkar. bu faktör 1

    insanımız hava yastığı olunca kemerte gerek yok der ve takmaz bu faktör var 2

    herkes aracın koltuğunda aynı açıda oturmaz ve hava yastığı aynı açıyla vurmaz bu 3

    hadi bunlar insan hatalarıdır tmam kabulümde şimdiki yazıcaklarıma cevap verin bakalım


    HER KAZA 60-70 KM HIZDA 90 DERECELİK AÇIYLA SAB,İT BİR NESNEYE VURMA ŞEKLİNDEMİ OLUYOR?Kamyona arkadan çarptığında a sütunun sağlamlığı iş görür eğer sağlam değilse adamın kafası kopar-ki bunu güvenliği çok iyi denen ford focusta yaşadık.

    Her kazada belirli açılarda belirli ağırlık ve hızlarmı vuruyor? hayır her an daha ağır tonajlı bir araç değişik bir açıdan vurabilir..

    HER KAZADA DUVARA VEYA SABİT NESNEYİMİ VURULUYOR?Hayır park halindeki bir araca arkana vurulunca araç hareket edeceğinden burdakinden az bir zarar olacaktır

    HER KAZADA ARAÇ BU ŞEKİLDEMİ BÜKÜLECEK? Hayır. mesela benim aracım şaseden darbe aldı ve artık orjinali kadar sağlam değil ee benimki orjinalinden daha az direnç gösterecek artık..

    bu böyle uzar gider.bu sebeple diyorumki sağlamlığı euro n cap değil cesetler yazar gerçek kazalar gerçek yaralılar yazar.. ha bu araca bakarsan bu resimde bence beş para etmez bak bunu fiat aşığı olarak söylüyprum aynı şartlarda kağıt denen marea çaksın en azından yolcu kabininde böyle bir burkulma olmaz..


    kısacası diyeceğim şudur buna inanıpta araç alıpta benimki sağlam bişey olmaz mantığına kapılıp basmayın.. siz 40 la gitseniz karşıdaki gelip 100 le size kadafadn vursa 140 la düz duvara vurmuş gibi olursunuz...


    TRAFİKTE KAZALARDA EN İYİ ÖNLEM ALMA YOLU ŞÖFÖRÜN KENDİNİN HATA YAPMAMASI VE BAŞKALARININ HATALARINIDA HESAP EDİP ONA GÖRE DAVRANMASI VE KARŞININDA HATALARINI TOLERE ETMEKTİR.BUNUN DIŞINDA OLANLAR KADER KISMET İŞİDİR..

    bravo fiatci benden sana beş yıldız...........




  • Emre ,

    arabayı görmeden bırak ceset ayaklarını.

    fiat yaptımı kralını yapar.

    sütunlara bakıcaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sephiroth -- 18 Mart 2007; 23:01:19 >
  • @Fiatçı

    düşüncelerinin bir bölümüne katılıyorum. haklısın insan unsuru işin içine girdiğinde araçlar aynı bile olsa hasar ve yaralanma durumu farklılık gösterebilir.

    ama 98 yılında üretilmiş ( marea ile aynı şasiye sahip ) bravanın aynı test sonuçlarını gördüğünde yeni bravoya biraz haksızlık yaptığını anlarsın.


    HER İKİ ARACIN TEST SONUÇLARI

    YENİ BRAVO
    http://www.theaa.com/allaboutcars/ncap/ncap_car_results.jsp?make=Fiat&model=Bravo&year=2007&publicationDate=2007-02-01

    MAREA=BRAVA
    http://www.theaa.com/allaboutcars/ncap/ncap_car_results.jsp?make=Fiat&model=Brava&year=1998&publicationDate=1998-05-01



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gendarme -- 18 Mart 2007; 23:22:08 >




  • Akıncl dediğin doğru fiata herkes teneke der ancak özellikle sütunları bir çok avrupa araçtan sağlam ancak şu durum benim pek içimi açmadı malesef....



    gendarme


    resimlere lafım yok ancak dediğim gibi benim bu testlere inancım sıfır ben kaza yapmış araçların kartoserisini incelere yorum yapartım ha bu araç piyasaya çıkınca görücez bakalım ama şu durumda pek parlak görünmüyor..
  • 2000 yılında Ankaraya memlekete giderken Bursa ş.merkezinden ankara yoluna çıkışta ışıklarda babamın kullandığı Fiat Tempra marka araç ile yakşaşık 50 km hızla ışıklarda duran ford focus marka araca arkadan çarptık.
    Tam ortadan.

    Ön kaput katlandı,ön cam çatladı...Araçtan inerken babama hasar büyüktür sanırım dediğimi çok iyi hatırlıyorum.
    Fakat motorda herhangi bir sorun yoktu,ön tampon hasar görmüş ve radyatör kullanılamaz hale gelmişti.
    Bursada radyatörü yaptırdık,ve yola devam edip ankaraya gittik.
    araç o kazadan sonra ankaraya gidip geri ç.kaleye geri geldi yaklaşık 1500 km yol yaptı.

    Bravo tempra marea kadar sağlam olsun başka birşey istemiyorum
    Kaza sebebi;dalmış adamcağız,bende müdahale edemedim,vardır bir bildiği heralde diye




  • Önden çarpışma testi 64 km/s hızla yapılıyor. 64 km ile giderken bodoslama kimse bir yere çarpmaz sanırım. Bence 90-120 arası bir hızla giderken bir sn kadar frene sertçe basarsanız hızınız 64 km civarına düşer hesabından bu hız seçilmiş olabilir. Kazalar üzerinde istatistiksel çalışma yaparak bulunmuş bir ortalamadır gibime geliyor.
  • Türkiyede ne zaman satışa sunulacak bu araç?
  • Arkadaşlar bende 2012 bravo 1.6 120hp diesel aracından çok memnunum performans,yol tutuş ,konfor,yalıtım her açıdan başarılı zaten bravo ıtalyan üretim çok farklı fiatın diğer araçlarıyla karıstırmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.