Şimdi Ara

Otomobil üreticileri Çin'den elektrikliye geçişi yumuşatmasını istiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobil üreticileri Çin'den elektrikliye geçişi yumuşatmasını istiyor
    Tesla dışındaki neredeyse bütün otomobil üreticileri Çin hükümetine gönderdikleri mektupla ülkenin sıfır emisyonlu araç talimatlarının zayıflatılması yönünde istekte bulundu.
     
    Dünyanın en büyük otomobil pazarı konumunda olan Çin'in talimatına göre otomobil üreticilerinin 2018 gibi yakın bir tarihte ülkede sattığı araçların %8'inin sıfır emisyonlu olması talep ediliyor. Bu ilk aşamadan sonra ise 2020 yılında bu oranın %12'ye çıkarılması isteniyor.
     
    Bu talimatların ardından Chrysler / Fiat, Ford ve GM'yi temsil eden Amerikan Otomotiv Politika Konseyi (AAPC), Avrupa'lı bütün büyük markaları temsil eden Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA)Japonya Otomobil Üreticileri Birliği (JAMA) ve Kore Otomobil Üreticileri Birliği (KAMA) talimatlarda birkaç önemli değişiklik isteği üzerine Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojisi Bakanı'na ortak bir mektup gönderdiler.
     
    Üreticiler gönderdikleri mektupta 6 maddelik öneri gönderirken, bu maddelerden birisinde sürenin 1 yıldan 3 yıla uzatılması isteniyor ve kotanın karşılanmaması durumunda karşılaşılacak ceza sisteminin gözden geçirilmesi talep ediliyor. Üreticiler aynı zamanda hibrit otomobillerin de yüzdelik orana dahil edilmesini istemiş.
     
    Son yıllarda oldukça fazla hava kirliliği sorunları yaşayan Çin, enerji üretimini büyük oranda yenilenebilir enerjiye geçirmeye çalışıyor. Bunun yanı sıra otomobil alanında yeşil enerjiye hızlıca geçmek isteyen ülkeye, otomobil üreticileri pek fazla ayak uyduramayacağa benziyor. Her ne kadar üreticiler de geleceği elektrikte olduğunu kabul etse de geçişin bu kadar hızlı olmasını beklemiyor.
     







  • Ee bu elektrikli araçlar çinin kömür santralinde üretilen elektrik kullanılmayacak mı? Nasıl sıfır emisyonlu olacaklar ki? Bence üreticiler haklı. Önce çin hükümeti temiz elektrik üretmeyi halletsin.

  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Çin'de güneş enerjisinden üretilen elektrik miktarı tüm Türkiye'nin bütün kaynaklarla ürettiğinin 2 katı ve her yıl Türkiye'nin tüm üretiminin 3te1 i kadar ekleme yapıyor.
    Kömür santrallerinin kapatmaya başlayacaktırlar yakında

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araba gerçekten sfır emisyonlu değil şehirleri temiz tutuyor. O da önemli bir şey.

    Türkiye gibi %50'ye yakın dizel motorlu araba kullanan Fransa ve Avusturya var. Onlar da önlem alıyorılar. Böyle giderse dizelci bir tek Türkiye kalacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Elektrikli araba gerçekten sfır emisyonlu değil şehirleri temiz tutuyor. O da önemli bir şey.

    Türkiye gibi %50'ye yakın dizel motorlu araba kullanan Fransa ve Avusturya var. Onlar da önlem alıyorılar. Böyle giderse dizelci bir tek Türkiye kalacak.

    Elektrik yenilebilir enerjiyle üretilmeye başlanınca 5 te 1 e düşecek bu oran maalesef fabrikada üretilirken çevreye verilen kirlilik her üründe var şuanda durum ise 3 tek 1 daha az emisyon verilmesini sağlıyor en azından trafikte egzoz dumaninin o pis kokusu olmayacak şehirler daha temiz olacak ayrıca konuya dönersek umarım Çin Hükümeti fikrini degistirmez Kudursun tüm otomobil üreticileri zamanında Tesla ya geleceğimize baslasaydiniz suanda yalvarmazdiniz hibrid arabalar bile bence şu 10 yıllı dönemde sadece spor arabalarda olacak gibi 2025 yılından sonra pil maliyeti o kadar ucuzlayacak ki benzinli dizel hibrid arabalar maliyet olarak daha yukarda kalacak herkese elektrikli gelecekler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sınav_testmis_kanka S kullanıcısına yanıt
    Türkiye'ye tamamen ulaşması rahat bir 20 yıl bulur hocam.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka

    Noldu tok kapıcılar, mersocular? Hani sizin firmalar bunları domine ederdi?

    Daha ortada üretilmiş modelleri yok.

    Şu benzinli,motorinli gürültü makinelerinden kurtulalım bir an önce ya!

    Sizin gibi arabadan anlamayan cahillerden bıktık yahu. Motor gürültüsüymüş git ormanda yaşa o zaman




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nightmare70

    quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka

    Noldu tok kapıcılar, mersocular? Hani sizin firmalar bunları domine ederdi?

    Daha ortada üretilmiş modelleri yok.

    Şu benzinli,motorinli gürültü makinelerinden kurtulalım bir an önce ya!

    Sizin gibi arabadan anlamayan cahillerden bıktık yahu. Motor gürültüsüymüş git ormanda yaşa o zaman

    Cahil ya da değil dostum. Çin artık egzoz kaldırmıyor.




  • kartel ler iş başında

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kill1033

    Çin'de güneş enerjisinden üretilen elektrik miktarı tüm Türkiye'nin bütün kaynaklarla ürettiğinin 2 katı ve her yıl Türkiye'nin tüm üretiminin 3te1 i kadar ekleme yapıyor.
    Kömür santrallerinin kapatmaya başlayacaktırlar yakında

    Dünyanın en büyük elektrik üreten ülkesi. Dünyanın en büyük elektrik tüketen ülkesi. Dünyanın yenilenebilir enerjiden ( HES, GES, RES, Bio vs ) en çok elektrik üreten ülkesi. Dünyanın fosil yakıtlardan en çok elektrik üreten ülkesi. Dünyanın en kalabalık ülkesi. Dünyanın en büyük sanayi ülkesi. Dünyayı en çok kirleten ülke. Dünyaya en çok zararı veren ülke.
    Çin'in dünyaya 1 ayda saldığı karbonmonoksit ve çevre kirliliğine sebep olan atıklar Türkiye Cumhuriyeti tarihindekilerden fazla.
    Dünyayı Çin, ABD, Almanya, Birleşik Krallık, Fransa, İtalya, Belçika, Japonya, Kore, Rusya vs kirletti, mahvetti. Ama suçlu elbette Türkiye. Şu dünyaya en az zarar vermiş ülke olabiliriz. Hani Lüksemburg'dan bile az.

    Küresel ısınma mı var? Sera gazı etkisi mi arttı? Ozon mu tehlikede. Bunu Orta Doğu petrollerini işleyip satan Hollanda, Fransa, ABD şirketlerine, Çin, ABD, Almanya, Rusya, Fransa, Birleşik Krallık, İtalya vs gibi ülkelere borçluyuz.

    Ama gel algıda yürüyelim ne hikmetse Trinidad ve Tobago ABD'den daha çok karbonmonoksit salıyormuş. Bazen medeniyeti elinde bulunduran aynı zamanda güçlüyse yavuz hırsız misali hem dünyanın geleceğini çalar hem de ev sahibini bastırıp suçu size atar.




  • Akkuyu'yu kıskanıyorlar ondan :D

  • Bence o ülkede hızlı ivme almaları gerek,yoksa oksijen sıkıntısı çıkabilir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka

    Noldu tok kapıcılar, mersocular? Hani sizin firmalar bunları domine ederdi?

    Daha ortada üretilmiş modelleri yok.

    Şu benzinli,motorinli gürültü makinelerinden kurtulalım bir an önce ya!

    Kesinlikle katiliyorum onde titreyen gir gir gir calisan bakimi ayri dert olan demir parcasi ve yardimcilarindan kurtulacagjz herkes bir gun donecek seneye Günsel Model 1 güzel fiyattan cikarsa alacagim cikmazsa 2020 civarinda Model Y cikacak onun siparisini veririm.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka


    quote:

    Orijinalden alıntı: Twsbi580


    quote:

    Orijinalden alıntı: sınav_testmis_kanka

    Noldu tok kapıcılar, mersocular? Hani sizin firmalar bunları domine ederdi?

    Daha ortada üretilmiş modelleri yok.

    Şu benzinli,motorinli gürültü makinelerinden kurtulalım bir an önce ya!

    Kesinlikle katiliyorum onde titreyen gir gir gir calisan bakimi ayri dert olan demir parcasi ve yardimcilarindan kurtulacagjz herkes bir gun donecek seneye Günsel Model 1 güzel fiyattan cikarsa alacagim cikmazsa 2020 civarinda Model Y cikacak onun siparisini veririm.

    Aynen Günsel Model 1 de güzel araba.

    Bencede on izgara haric tasarim guzel farlar q3 ve c4 cactus e benziyor olabilir fakat bunlar uretim modelinde degisecek zaten on izgarayi degistireceklerini soylediler elektrikli araba bu o kadar izgaraya gerek yok bizim zenginlerin yapmadigi seyi yaptilar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Ee bu elektrikli araçlar çinin kömür santralinde üretilen elektrik kullanılmayacak mı? Nasıl sıfır emisyonlu olacaklar ki? Bence üreticiler haklı. Önce çin hükümeti temiz elektrik üretmeyi halletsin.

    Evet pilden dolayı daha fazla üretimde gaz çıkıyor fakat madem bataryanın yaydığı CO2 i aldık neden petrol çıkartırken onu ayristirirken yayılan CO2 baz alınmıyor. Diyelim elektrik kirli kömürden üretiliyor fakat petrolde iyi bir şey değil 3 litre benzinin üretilmesi 4.8 kW elektriğe mal oluyor yıllık petrol uretiminde harcanan elektrikle 20 trilyon km gidilebilir ayrıca elektrikli arabaların enerjiyi daha iyi kullanma avantajları var 100 kWh enerji ile bir Tesla Model S 100D 500 km gidebilirken o enerjiye eş değer 10.6 litre benzin benim arabayla şehir içi 100 km şehir dışı 180 km gidebilirken EPA ortalamasına göre 9.8 litre / 100 km olduğuna göre 108 km gidebilirsin 100 kWh Model S ile aynı menzili elde etmek için benim arabada şehir ici için 50 litre benzin gerekir yani hem güya kirli elektrik ile uretilen (50 litre benzin üretilirken 79.9 kW elektrik kullanılır bu enerji ile elektrikli arabayla yine 400 km gidebilirsiniz fakat petrol uretilirken hem bu elektrik ziyan oluyor hemde benim arabam bu yakıtla 500 km gidecek yani petrolü cikarmaktan daha iyi) hemde yakılırken yayılan gaz ile benzinli arabalar daha kirli 50 litre benzin 470 kW enerji eder yani bu kadar enerjiyle ben 500 km giderken elektrikli arabayla 2350 km gideceksiniz ayrıca benzin üretilirken harcanan 79.9 kW enerjiyi de katarsak 2750 km eder şimdi elektrikli arabanın verimini anladınız mı ? Evet 0 emisyon değil fakat bu verimlilik sayesinde şuanda bile 3 tek 1 fark var verilen egzoz gazı olarak ilerde katihal batarya alüminyum tabanlı batarya yenilebilir enerji sayesinde bu oran çok çok dusecek umarım demek istediği anlatabilmisimdir. Ayrica cevrecilikten cok artik yeni teknolojide bu hem daha iyi hizlanma daha ucuza yol katetme bakiminin ucuz olmasi gibi sebeblerde bu arabayi aldiriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 17 Temmuz 2017; 16:54:26 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yok tamam ben hesaplar yanlıştır demiyorum zaten. Benim takıldığım nokta çin hükümetinin sıfır emisyonlu araba istemesi. Öyle bir araba yok onu anlatmaya çalışıyorum. Nasıl %100 verim olmuyorsa, sıfır emisyonlu araçta olmaz. Düşük emisyonlu araç istiyoruz deseler sıkıntı etmiycem belkide öyledir ama editör arkadaş çeviri yaparken yanlış çevirmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tesladan malı alsın kendi markasıynan satsın basit bişe
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Yok tamam ben hesaplar yanlıştır demiyorum zaten. Benim takıldığım nokta çin hükümetinin sıfır emisyonlu araba istemesi. Öyle bir araba yok onu anlatmaya çalışıyorum. Nasıl %100 verim olmuyorsa, sıfır emisyonlu araçta olmaz. Düşük emisyonlu araç istiyoruz deseler sıkıntı etmiycem belkide öyledir ama editör arkadaş çeviri yaparken yanlış çevirmiştir.

    Hocam nasil benzinli arabada petrolun ne kadar emisyon ciktigini uretimde ne kadar emisyon ciktigini hesaplamiyoruz direkt motorun verdigi emisyona bakiliyor elektrikli arabada egzoz borusu olmadigi icin yada yakilan bir yakit olmadigi icin emisyon yaymiyor buyuk ihtimal bundan bahsediliyor yoksa dediginiz gibi hic bir sey emisyonsuz uretilemez daha az emisyonla uretilir ki onu elektrikli arabalar sagliyor suanki arabalari daha az emisyon verdirmeye calismak cok buyuk maliyet direkt pili gelistirmek ondan daha az maliyet ister ilerde zaten benzinli dizel arabalari yok edecek sey maliyet olacak. hatta bu gecis bana kalirsa tamamiyle 2030 da olacak suanda bile 15 dakikalik sarjlari konusuyoruz ki Porsche acti 1 tane 350 kW guce sahip olani internette aratin bulursunuz Tesla ise Supercharger V2 8 dakikada %80 sarj olacak dedi oda saatte 600 kW gibi manyak bir guc yeni cikacak tirlarini 1 saatte sarj edecektir sofor uyurken icinde cok rahat sarj olur belki su pil degistirme sistemini agir araclar icin bir daha kullanima sunarlar bilemiyorum fakat tek bildigim sey elektrikli arabalarin ses ve cevrecilik uzerine olmadigi suanda bile benzinli arabalardan daha iyiler. Diger bildigim sey o buyuk Teslayi yer denilen markalarin simdiden aglamalari.
    http://www.log.com.tr/ilk-adim-atildi-porschenin-ultra-hizli-sarj-istasyonu-baslangici-yapti/

    http://www.log.com.tr/yilda-10-bin-kilometreniz-dogadan-karsinizda-gunes-enerji-panelli-elektrikli-otomobil-lightyear-one-video/galeri/2/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 18 Temmuz 2017; 1:46:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Her ne kadar içten yanmalı motor hayranı olsam da

    ne kadar erken geçilirse o kadar iyi olur daha uzun menzilli daha performanslı ve ulaşılabilir araçlara sahip olmamız o kadar kolay olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kami Kaze -- 18 Temmuz 2017; 2:17:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çin yavaş cigerimi söktün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.