Şimdi Ara

Continental'den hoparlörsüz araç içi ses sistemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Continental'den hoparlörsüz araç içi ses sistemi
    Piyasada yer alan otomobillerde lüks ve donanım oranına bağlı olarak ses sistemlerinde 20 üzeri hoparlör bulunabiliyor. Continental yeni geliştirdiği bir teknoloji ile araç ses sistemlerini hoparlörsüz hale getirecek. Firma tarafından Ac2ated Sound ismi verilen bu teknoloji ile 3 boyutlu ses deneyimi yaşamak mümkün.
     
    Elektrikli otomobiller çağında üreticilerin araçlarını daha da hafifletebilmek ve yolculara daha fazla yaşam hacmi açabilmek için yarıştğını belirten Continental bilgi-eğlence ve bağlantı bölümü başkanı Johann Hiebl, kendilerinin otomobili bir enstrüman gibi gördüklerini ve küçük aktivatörlerle sesi üretmek için gerekli yerleri titrettiklerini söylüyor. Continental'e göre yüksek frekanslara uygun olan A sütunu onları tweeter olarak kullanılmasına olanak sağlıyor, kapı panelleri orta frekanslar için uygun bir yer olurken, tavan ise harika bir subwoofer oluyor.
     
    Continental'den hoparlörsüz araç içi ses sistemi
    Hoparlörsüz sistem sayesinde ses sistemi parçalarından 20 kg üzeri bir hafifleme sağlanırken, kapı içleri gibi yerlerde de ekstra boş alan sağlanmış oluyor. Continental'in ifadesine göre işin uzmanları tarafından olumlu geri dönüş alan sistem temelde bir keman veya akustik gitar ile aynı çalışma mantığına sahip.
     







  • Sony A1 ve Xiaomi Mi Mix'teki mantıkla çalışıyor...

  • temelde kemanın çalışma mantığından bahsediliyor ama kemanın kasasını yapmak başlı başına bir sanat. Birleşme yerleri olmayan tamamen izole bir kabuk. Ama araçlar öyle değil, yüzlerce ayrı parçanın birleşmesiyle oluşmuş bir iç mekanda o dengenin sağlanması bana zor geliyor. Hiç bir özelliği yokken kullandıkça bağlantı yerleri gevşeyip tümseklerde vs kendi kendine titreyen ve tıkırtı yapan kapılar var. O yüzden bu teknoloji sadece lüks sınıf araçlar için sınırlı kalır bana göre. Onun da belli bir ömrü olur tabi ki. Hele kaza yapıp toplanmış araçların verimsizliğini saymıyorum bile.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazarRS

    temelde kemanın çalışma mantığından bahsediliyor ama kemanın kasasını yapmak başlı başına bir sanat. Birleşme yerleri olmayan tamamen izole bir kabuk. Ama araçlar öyle değil, yüzlerce ayrı parçanın birleşmesiyle oluşmuş bir iç mekanda o dengenin sağlanması bana zor geliyor. Hiç bir özelliği yokken kullandıkça bağlantı yerleri gevşeyip tümseklerde vs kendi kendine titreyen ve tıkırtı yapan kapılar var. O yüzden bu teknoloji sadece lüks sınıf araçlar için sınırlı kalır bana göre. Onun da belli bir ömrü olur tabi ki. Hele kaza yapıp toplanmış araçların verimsizliğini saymıyorum bile.

    Kemanın birleşme yeri olmadığını kim söyledi. Siz kemanı su tek parça su kabağı ile karıştırmışsınız. Kemanda bir sürü birleşme noktası olan parça var. Ayrıca bu tür gelişmeler gayet olumlu ve ilk başta lüks segmentte olsa dahi ileride standart donanıma kadar gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • strathmorea kullanıcısına yanıt
    Birleşme yerinden kastım vidayla veya sıkı geçmeyle sabitlenmiş bir parça olmaması. Yoksa ben de biliyorum tek bir ahşap bloktan cncyle işlenmediğini. Kasa ön-arka ve yan yüzeyleri ayrı olarak yerleştirilir ve birbirlerine yapıştırılarak ''sabitlenir''. Birleşme yerleri olmaz, blok bir parça haline gelir. Çenelik-kuyruk gibi parçalar da sabitlenir. Bir tek köprü dedikleri parça tellerin direnciyle sabitlenmiştir. Ama benim zaten bahsettiğim şey videodaki referans verilen kabuk kısmının akustiğidir. Diğer açıdan arabalarda parçalarının demonte edilip servis müdahalesine ihtiyacı vardır. Bu yüzden her parçası yapıştırılmaz, sıkı geçme, vidalama gibi yöntemlere başvurulur. Örnek olarak cam motoruna ulaşmak için kapı paneli vidalarından sökülür. Bu yüzden de bir süre sonra bu birleşme yerleri ses yapar. Böyle bir parçanın da titretilerek ses üretimesi bana doğru gelmedi. Bahsettiğim şey buydu.





  • hazarRS kullanıcısına yanıt
    Anladım. Bakalım nasıl birşey çıkacak. Değişik bir teknoloji. Aracın parçaları olabildiğince buna uygun şekilde birleştirililip dizayn edilirse daha rahat bir sonuç çıkabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence bu sistem müzik sistemi olarak değil de, gürültü gidermede kullanılsa daha etkili olur. Bazı lüks araçlarda belirli yerlere yerleştirilen mikrofonlarla dış gürültüler algılanıp onları sönümleyecek şekilde araba hoparlörlerinden ses veriliyor. Bu sayede araba içinde sessizlik artıyor. Hoparlör yerine direk döşemeden bu şekilde uygulama yapılsa daha etkili bir sessizlik olur kanısındayım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazarRS

    Birleşme yerinden kastım vidayla veya sıkı geçmeyle sabitlenmiş bir parça olmaması. Yoksa ben de biliyorum tek bir ahşap bloktan cncyle işlenmediğini. Kasa ön-arka ve yan yüzeyleri ayrı olarak yerleştirilir ve birbirlerine yapıştırılarak ''sabitlenir''. Birleşme yerleri olmaz, blok bir parça haline gelir. Çenelik-kuyruk gibi parçalar da sabitlenir. Bir tek köprü dedikleri parça tellerin direnciyle sabitlenmiştir. Ama benim zaten bahsettiğim şey videodaki referans verilen kabuk kısmının akustiğidir. Diğer açıdan arabalarda parçalarının demonte edilip servis müdahalesine ihtiyacı vardır. Bu yüzden her parçası yapıştırılmaz, sıkı geçme, vidalama gibi yöntemlere başvurulur. Örnek olarak cam motoruna ulaşmak için kapı paneli vidalarından sökülür. Bu yüzden de bir süre sonra bu birleşme yerleri ses yapar. Böyle bir parçanın da titretilerek ses üretimesi bana doğru gelmedi. Bahsettiğim şey buydu.

    Sıvamayın hocam birleşme yeri olmayan izole kabuk cümlesini hepimiz anladık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Porsche bunu beğendi :D

  • Arabada herkes kulaklık taksın. Bitti gitti.
    Dış sesi de ver kulaklığa. Güvenlik işi de tamam.
  • Alanının bayaa dışına çıkmış :)

  • Merhaba,bu sadece ses verir , sesin seviye ile ilgili hiçbirşey yapamazlar. Dünyanın parasını verip arabaya tesisat yaptırıyoruz. Bu ufacık şeyden ufak ses çıkar yani sınıfta kaldı. 2+2=4 bu kadar.

  • Orta lüks bir araç alacak olsam uğraşmam bunlarla, Bang&Olufsen opsiyonu ekler geçerim.

    Normal D segmentler de zaten Harman Kardon fazlasıyla yetiyor.

    O değil seneye Ford Fiesta yeni kasada Bang&Olufsen opsiyonu getiriyor, ortalık kızışacak. B segmentte belki de ilktir.
  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt
    Önce üslubunu düzelt ve yazdıklarımı tekrar tekrar oku. Anlamanda sorun var sanırım.

  • Continental gitsin adam gibi lastik ve kayış yapsın önce.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mobildeyken haber başlığını bir ben mi yanlış anladım?

    Continental lastiklerin yapısından dolayı çıkardığı gürültü vs
  • Olsa bile bence Bose süspansiyon ile aynı kaderi paylaşır gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    Continental gitsin adam gibi lastik ve kayış yapsın önce.

    bunu yazıcaktım ben de. continental gitsin lastik yapsın.
  • 100 yılı aşkın otomotiv tarihinde otomobilin ve motor teknolojisinin geldiği noktaya bakın; özellikle son yıllarda turbo ömürleri 3-4'e katladı, hadi onu geçtim, yine lastik türevi olan motor kayışları bile ömürlerini inanılmaz uzattılar. bug,n nerdeyse bir triger kayışı ömrü bile 200 bin km'leri geçti.

    bir de otomobil lastiklerine bakalım; tarih boyunca iç lastikten kurtulup, iç lastiksiz tubeless teknolojisine geçmenin haricinde şöyle köklü, devrimsel ne yapıldı?

    yani demem o ki, sanki lastik işini bitirdiler, yediler yuttular, artık lastik teknolojisinde ulaşılacak en üst noktaya ulaştılar, yapacak başka bir şey kalmadı, "artık boş durmaktansa başka şeylerle uğraşalım" deyip ses sistemine çalışmaya başladılar.

    ulan, lastik diye yaptığınız ürünlerde daha halen biraz sert darbede balona dönüşmeyen bir teknoloji bulamadınız, işiniz araç içi ses teknolojisi üretmeye kaldı...

    ya gidin asıl işinizi yapın, ya da "biz artık lastikle ilgili bir şey yapmak istemiyoruz, sıkıldık lastikten, artık kendimize başka hobiler ediniyoruz" deyin, biz de gardımızı ona göre alalım...




  • güzel teknoloji, tutarsa hoparlör için ayrılan yerler daha iyi kullanılabilir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.