Şimdi Ara

Halat kullanılmayan ilk asansör test edildi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Asansörün icat edilmesinden günümüze kadar yaklaşık 160 yıldır asansörlerin çalışma prensibinde önemli bir değişiklik yapılmış değil. Özellikle çok katlı binalarda yaşayan veya çalışan kişilerin hem uzun süre asansör beklemesine hem de asansörde fazla vakit harcamasına engel olmak isteyen Alman mühendislik şirketi ThyssenKrupp, 2014 yılında halatsız bir şekilde raylara temas etmeyen trenlerde de kullanılan Maglev teknolojisine sahip yeni nesil asansör konseptini tanıtmıştı. Şirket bu asansörü ilk kez test etti.

     

    Halat kullanılmayan ilk asansör test edildi 

    Aslında 2016 yılında test edilmesi planlanan Multi isimli asansör bazı teknik problemler nedeniyle tahmin edilenden daha geç tamamlandı ve geçtiğimiz günlerde ilk kez test edildi. Almanya'nın Rottweil kentinde bulunan özel asansör deney kulesinde gerçekleştirilen testlerde Multi’nin neler yapabildiği insanlara uygulamalı olarak gösterildi.

     

    Alandan ve Zamandan Tasarruf 

    Bir halat sistemi yerine manyetik alanlardan faydalanarak ilerleyen Multi, dikey ve yatay olmak üzere adeta motor gibi hareket eden iki ray düzlemine sahip. Böylece Multi, hem klasik asansörlerde olduğu gibi yukarı ve aşağıya hem de sağa ve sola hareket edebiliyor. Ayrıca klasik halat sistemine sahip asansörler güvenli bir şekilde tek bir gerilme ile maksimum 487 metre(1600 feet) yüksekliğe çıkabilirken Multi için herhangi bir sınır söz konusu değil. Halatın yeterince gergin hale gelmesi için geniş bir alana ihtiyaç duyan klasik asansörlerin aksine Multi, sadece doğrusal motorların yerleşeceği düzlemlere ihtiyaç duyuyor. Tüm bu yenilikler binaları tasarlayan mimarların fikirlerini daha rahat bir şekilde uygulamalarına olanak sağlayabilir.

     

    Çalışma sisteminin yanı sıra insanlara kazandıracağı zaman da Multi’yi klasik asansörlerden ayırıyor. Çok sayıda kabinden oluşan Multi’de kabinler 4 yönde ve saniyede 5 metre hızla hareket ederek, kişilerin asansör beklerken ve kullanırken kaybettiği zamanı en aza indirmeye çalışıyor.

     

    Multi’nin geliştiricisi ThyssenKrupp şimdiden ilk müşterisini bulmuş durumda. Berlin’de yapılması planlanan East Side Tower için yüklenici şirket asansör olarak Multi’yi kullanmak istiyor. Tabi Multi asansör dünyasında farklı bir etki yaratsa da yaygın bir şekilde kullanılması için uzun yıllar beklemek zorunda kalabiliriz zira Maglev teknolojisine sahip bir asansör sisteminin binalara yerleştirilmesi klasik asansör sistemine kıyasla 5 kat daha pahalı.

     

     

    Multi’nin tanıtım videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz:








  • Hep düşünmüşümdür, "Neden asansörleri böyle yapmıyorlar?" diye. Çünkü asansör fobisi olan insanların en büyük kaygısı, içeride kalmış durumdayken halatın kopmasından dolayı hızla yere çakılmak ve bu yüzden bir daha dışarı çıkamayacağını düşünmektir. Bu yeni teknoloji yaygınlaştığında asansör fobisi olan insanların asansöre güvenle binebilmelerinin sağlanacak olmasının hayali bile çok güzel.

    Bu konuda en çok merak ettiğim şey ise; bu tip halatsız asansörleri deprem anında kullanmanın güvenli olup olmayacağı. Malum, günümüzdeki asansörler deprem söz konusu olduğunda halatlı yapılarından dolayı çok tehlikeliler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nForcer -- 27 Haziran 2017; 10:10:44 >
  • Elektrik gitti, ne olacak?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: interwap

    Elektrik gitti, ne olacak?

    Yedek jeneratör devreye girip kısa süreli En yakın kapıda seni indirecek hop elektrik gitti kaldık burada durumları yaşanmıyor yaşanmayacak. Halatlı sistemlerde de geçerli bu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elektrik gidince nasil firenleme yapcaklar merak konusu. Ayrıca bu asansörlerin ışıklandirma vb seyleri icin şarj edilmesi gerekecek :D şarj etmedigimiz bi asansör kalmıştı zaten tam oldu:D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: interwap

    Elektrik gitti, ne olacak?

    Asansördesin, elektrik gitti. Ne olur?



    Neyse, adamlar çalışıyor, uğraşıyorlar. ThyssenKrupp zaten dünya devi bir marka.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: interwap

    Elektrik gitti, ne olacak?

    Asansördeki ışıklar söner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aklıma harry potter daki sihir bakanlığında olan asansör sistemi geldi. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaazto28 -- 29 Haziran 2017; 19:43:45 >
  • Günümüzde kullandığımız asansörler de fren sistemi motordadır. Enerji olmadığında aktiftir yanı önce enerji verilerek frenler açılır sonra hareket sağlanır. Bur da herkesin kafasının karıştığı nokta temassız hareket olacağı yazıldığı içindir. Yine aynı fren mekanizması bu sefer motorda değil kabin üzerinde raylara tutunacak şekilde çalışır iş çözülür.

  • Adamlar Harry Potter'dan ilham almış.

  • sistem guzelde aklimda farkli sorular var. gitgide sehirlerdeki bos alanlar azaliyor, gitgide daha yuksek binalarda daha yapay ortamlarda yasiyoruz. bu gidisle termitler gibi disa kapali kulelerin icindeki tunellerde yasar hale gelecez.

  • Benim aklıma gelmişti

    Bende bunu düşünüyordum.??

  • quote:

    Orijinalden alıntı: interwap

    Elektrik gitti, ne olacak?

    Normal asansörde elektrikler gidince halatları elle mi çekiyoruz en üst kata kadar
  • evet, yine normal bir soru karşısında (Elektrik gitti, ne olacak?) insan(!)
    varlıklarının anormal cevapları, buradaki kimsenin Dünyanın veya memleketin kötü durumundan şikayet etmeye hakkı yok sanırım. Önce kendinizi düzeltin ki başkalarının düzelmesini istemeye hakkınız olsun, o da insanca olsun.

  • Biyturs_OnSr kullanıcısına yanıt
    Halatlı asansörde elle müdahale edilebiliyor. Fren sistemi kontrollü olarak gevşetildikten sonra kasnak yavaşça çevrilerek bir alttaki katın hizasına getirilebiliyor, yerçekimi kuvvetinin de yardımı olduğu için bu iş çok zor olmuyor. Halatlı asansörlerde buna uygun bir sitem var. Tabii bu sadece kat arasında kalmış asansörü kat hizasına getirmek için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla insanların kazaya kurban gitme süsü verilmesinde önemli bir adım. Halat yoksa güvenlik de yok abi.

    Eskiden istedikleri insanların uçağını düşürürlerdi şimdi asansöre binmek bile yetecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 27 Haziran 2017; 19:15:3 >
  • Güzel olur,insanlara getirisi de yüksek hem ??

  • quote:

    Orijinalden alıntı: AdmGdk

    Halatlı asansörde elle müdahale edilebiliyor. Fren sistemi kontrollü olarak gevşetildikten sonra kasnak yavaşça çevrilerek bir alttaki katın hizasına getirilebiliyor, yerçekimi kuvvetinin de yardımı olduğu için bu iş çok zor olmuyor. Halatlı asansörlerde buna uygun bir sitem var. Tabii bu sadece kat arasında kalmış asansörü kat hizasına getirmek için.

    Evet bunu demeye çalışıyorum ben de. Elektriklerin gitmesi neden sorun olsun anlamadım. Fren sistemi dünya üzerinde insan taşıyan her araçta manuel kontrol edilebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirirdem

    Güzel olur,insanlara getirisi de yüksek hem ??

    bak @kadirirdem forumdashi nasil isyan ettirmishsin, yeter artik !
    ne protesto cekmis adam
  • güzel sistem.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.