Şimdi Ara

Tesla ve diğer otomobil üreticileri, sürücülerin ellerini direksiyonda tutmaya çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla ve diğer otomobil üreticileri, sürücülerin ellerini direksiyonda tutmaya çalışıyor

    Tesla ve birkaç otomobil üreticisi şu anda, sürücülerin ellerini direksiyon simidinden çekmemelerini sağlayacak bir yol bulmaya odaklanmış durumdalar. Şirketlerin amacı, otonom sürüşe güvenip arabayı tamamen teslim eden sürücülerin güvenliğini sağlayabilecek bir çözüm sunmak.

     

    Sürücüsüz otomobillerin yaygınlaşması, bu araçları süren kişilerin gün geçtikçe daha da kayıtsız hale gelmesine neden oldu. Ancak günümüzdeki otomobiller yalnızca sürüş deneyimine yardımcı olabilecek bir yapay zeka (AI) teknolojisiyle donatılmış durumdalar. Yani tamamen sürücünün yerini alabilecek bir otomatik pilot söz konusu bile değil. Ancak aracın kendi başına iyi gittiğini gören sürücülerin direksiyonu tamamen bırakması, kazalara neden olabiliyor.

     


     

    Bu nedenle sürücülerin her zaman için bilinçli ve müdahale edebilecek şekilde hazır olması gerekli. Üreticiler, sürücülerin ellerini uzun süre direksiyondan uzak tutması durumunda otomobili durduracak veya otonom sistemi geçici olarak kapatacak bazı önlemler almaya başlamış durumdalar.

     

    Sürücünün dikkatini yola verip vermediği algılanıyor


    Amerikan Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu (NTSB) tarafından yayınlanan bir raporda, 41 dakikalık Tesla yolculuğunun 37 dakikalık bölümü boyunca, sürücünün ellerini direksiyonun üzerinde sadece 25 saniye tuttuğu, tekrarlanan görsel ve sesli uyarılardan sonra ise ellerini direksiyona daha fazla süreyle koyduğu yazıyor.

     

    Ayrıca Bkz.Tesla Model 3'ün final tasarımını gösteren fotoğraflar ortaya çıktı
    Asıl sorun da şu. Şoför geriye dönüp yolcuyla konuşurken bir elini de gelişigüzel şekilde direksiyon simidine koymuş olabilir. Yani direksiyonu tutsa bile dikkatini yola vermemesi imkan dahilinde. Önemli olan bu tür vakaları ayırt edebilmek. Şirketler artık bu gibi durumları hesaba katıyorlar. Örneğin General Motors, yarı otonom sürüş modu olan Super Cruise teknolojisini "sürücü denetiminde" ısrarcı olabilmek adına erteledi.

     

    Super Cruise'un baş mühendisi Barry Walkup, sisteme sürücü dikkat fonksiyonu eklendiğini söyleyerek "Sistem, sürücüye odaklanan küçük bir kamera kullanıyor ve kızılötesi ışıklarla sürücünün nereye baktığını belirleyebiliyor. Yüz tanıma yazılımı kullanan sistem, eğer sürücünün dikkatini vermediğini algılarsa aracı kontrollü bir şekilde durdurabiliyor" dedi.

     


     

    Benzer şekilde, Tesla'nın da sürücüyü izleyerek dikkatini yola verdiğini ve ön koltukta uyumadığını tespit etmeye çalıştığını belirtelim. Eylül 2016'da güncellenen Autopilot sistemi, aracın kontrolünü geri alabilmek için sesli ikazlara cevap vermeyen sürücülerin sistemi geçici olarak kullanmalarını engelleyebiliyor. Sürücü eğer bir saat içinde üç sesli uyarıyı dikkate almazsa, park edilene dek sistem geçici olarak kapanıyor.







  • Şu Tesla'nın araçlarının ön konsollarındaki ekranları ne Bmw'de ne Mercedes'te ne Audi'de görebiliyoruz... Diğer üreticileri söyleme gereği bile görmüyorum. Ulan Çinli bir üreticiden 300 liralık tablet alıp aracın ön konsoluna entegre etsen bile olur. Bu kadar mı zor şunu yapmak ya! Ufacık ekranda, b.k gibi dokunmatik performansı ile navigasyon sistemi sunmaya çalışıyorsunuz, Tesla'ya bakıp ders alın...

  • Volvo,mercedes,hyundai ve bmw'nin sistemleri 10-15 saniyede bir sürücünün direksiyonu tutmasını istiyor ve bana bu sistemler daha çok güven veriyor. Tesla da belli bir aralıklarla direksiyonun çift elle tutulması gerektiği ile ilgili uyarı koysa bence daha güvenli olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir saat içinde 3 defa uyarı 20 dk ye denk gelir, peki o 20 dk içinde bi sıkıntı olursa nolcak? Insanin kalçaları kismetten çıkınca malum organ bagdattan mı gelir dicez :D

  • I Robot izlememişler...

  • Yola dikkatimi verip direksiyonu da tuttuktan sonra ne anladim otonom sürüşten. Böyle olduktan sonra kendim de giderim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • QRX kullanıcısına yanıt
    Şu an kullanılan sistemler tam otonom değil, yarı otonom sürüş destek sistemleri bu nedenle kontrolü tamamen araca bırakamıyorsunuz şu an ve her an bir problem olabilme ihtimaline karşı sürüşü takip etmek zorundasınız çünkü bu araçlar şerit çizgisini takip ederek ilerliyorlar ve şeritler her yerde düzgün değil veya hiç şerit çizgisi bulunmayabiliyor. Böyle yerlerde sürücünün müdahele etmesi gerekiyor. Tam otonom sürüşler başlayınca bunlara gerek kalmayacak her türlü koşulda araç yol alabilecek hatta tam otonom sistemler devreye girdikten sonraki evrede tesla araçlardaki direksiyonu da kaldıracak tamamen aracın kontrolünde olacak her şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Curimo

    Şu Tesla'nın araçlarının ön konsollarındaki ekranları ne Bmw'de ne Mercedes'te ne Audi'de görebiliyoruz... Diğer üreticileri söyleme gereği bile görmüyorum. Ulan Çinli bir üreticiden 300 liralık tablet alıp aracın ön konsoluna entegre etsen bile olur. Bu kadar mı zor şunu yapmak ya! Ufacık ekranda, b.k gibi dokunmatik performansı ile navigasyon sistemi sunmaya çalışıyorsunuz, Tesla'ya bakıp ders alın...

    onu koyunca ne oluyor

    Bence tasarımı rezalet gözüküyor

    Git bir de S serisine E serisine bak

    Bu araç teknolojik oyuncak diğerleri makina,otomobil...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizde protez eller üretip direksiyona tuttururlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kadın memesi koysunlar bu ülkede daha kimse direksiyonu bırakmaz 😂 söker evine götürür ilişkiye bile giderer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eli direksiyonda tutmayınca araba fren yapıp duracak, veya sistem belli süre devre dışı kalacak ceza olarak, mesela 1 ay. Ülkemizde standart arabada bile elini direksiyonda tutmayan insanlar var, çözüm bulmak zor bence. Bir şekilde aşarlar. Bir de bize sürücünün beynini okuyup ne tarafa gitmek istediğini anlayan ve ona göre otomatik sinyal veren sistem lazım. Sinyal kolu ellenmemiş arabalar var etrafta malum

  • Bu sistem makyajlı golf 7de var şu anda. Ellerinizi direksiyondan bıraktığınızda, şerit takip asistanı aracı birkaç sefer düzeltip kontrolü almanız için sesli uyarı veriyor, hala tepki vermezseniz kesik kesik fren yapıp uyandırmaya çalışıyor, yine tepki gelmezse dörtlüleri yakıp aracı durduruyor.



    Mantıken araba gibi nispeten dar yollarda hızlı giden ve her an her tarafa çarpma riski olan bir araçta otonom sürüşün manasını anlamıyorum. Hem çok riskli hem de sanki çok ferah alanda yayılıp keyif yapıyormuşuz da otonom sürüş lazımmış gibi. Oturuyorsun direksiyon zaten hemen önünde, otonom olsa ne olur olmasa ne olur. Adaftif cruise control yeterli bence.




  • ne yaparlarsa yapsınlar sonuçta teknoloji yanılır bozulur en basit bir kısa devrede insanların hayatına mal olur.mesela ufak bir şarz dalgalanmasında hata yapabilir aniden devre dışı kalabilir araç değil sensörler hata yapar veya arızalanır ve bu kazalar %99 ölümcül olabilir sonra dava açılır firmalara.

  • üreten güvenmiyorsa, ben nasıl güvenecem kardeşim, kobay olarak kullanıyorlar insanları

  • Elon musk ne demisti? Birkac yil icinde tam otonom araclar hazi olur. Olur canim bekle olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala güvenilir değil o yüzden böyle güvenli

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Curimo

    Şu Tesla'nın araçlarının ön konsollarındaki ekranları ne Bmw'de ne Mercedes'te ne Audi'de görebiliyoruz... Diğer üreticileri söyleme gereği bile görmüyorum. Ulan Çinli bir üreticiden 300 liralık tablet alıp aracın ön konsoluna entegre etsen bile olur. Bu kadar mı zor şunu yapmak ya! Ufacık ekranda, b.k gibi dokunmatik performansı ile navigasyon sistemi sunmaya çalışıyorsunuz, Tesla'ya bakıp ders alın...

    Allah kurtarsin kardes cok geride kalmissin belli



    Tesla ve diğer otomobil üreticileri, sürücülerin ellerini direksiyonda tutmaya çalışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Curimo

    Şu Tesla'nın araçlarının ön konsollarındaki ekranları ne Bmw'de ne Mercedes'te ne Audi'de görebiliyoruz... Diğer üreticileri söyleme gereği bile görmüyorum. Ulan Çinli bir üreticiden 300 liralık tablet alıp aracın ön konsoluna entegre etsen bile olur. Bu kadar mı zor şunu yapmak ya! Ufacık ekranda, b.k gibi dokunmatik performansı ile navigasyon sistemi sunmaya çalışıyorsunuz, Tesla'ya bakıp ders alın...

    Pek piyasadan haberdar değilsiniz sanırım. Saymıyorum bile dediğiniz diğerleri bunlar... Heralde Tesla gibi eğrelti bi şekilde koymadıkları için dikkatinizi çekmedi yada Tesla gibi global basına propagandası yapılan markalar olmadığı için yok sayılmış olabilir... Tesla ve diğer otomobil üreticileri, sürücülerin ellerini direksiyonda tutmaya çalışıyor
    Tesla ve diğer otomobil üreticileri, sürücülerin ellerini direksiyonda tutmaya çalışıyor
    Tesla ve diğer otomobil üreticileri, sürücülerin ellerini direksiyonda tutmaya çalışıyor
    Tesla ve diğer otomobil üreticileri, sürücülerin ellerini direksiyonda tutmaya çalışıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    Eli direksiyonda tutmayınca araba fren yapıp duracak, veya sistem belli süre devre dışı kalacak ceza olarak, mesela 1 ay. Ülkemizde standart arabada bile elini direksiyonda tutmayan insanlar var, çözüm bulmak zor bence. Bir şekilde aşarlar. Bir de bize sürücünün beynini okuyup ne tarafa gitmek istediğini anlayan ve ona göre otomatik sinyal veren sistem lazım. Sinyal kolu ellenmemiş arabalar var etrafta malum

    Sinyal olayına çıldırıyorum, 10 km yolda hiç kaçırmadan her şerit , dönüş inadına kimseye aldırmadan sinyali kullaniyorum.
    Etrafa bakınca ne cahil, ne kalitesiz insanlar olduğunu düşünüyorum.

    Memlekette önüne gelene krediyle araba verince yüksek model arabası olanların daha da berbat durumda olduğunu görüyorum​.

    Borçlanarak ya da zenginleşerek kalite sahibi olunmuyor bunu anlıyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pudinkk


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozmenakif

    Eli direksiyonda tutmayınca araba fren yapıp duracak, veya sistem belli süre devre dışı kalacak ceza olarak, mesela 1 ay. Ülkemizde standart arabada bile elini direksiyonda tutmayan insanlar var, çözüm bulmak zor bence. Bir şekilde aşarlar. Bir de bize sürücünün beynini okuyup ne tarafa gitmek istediğini anlayan ve ona göre otomatik sinyal veren sistem lazım. Sinyal kolu ellenmemiş arabalar var etrafta malum

    Sinyal olayına çıldırıyorum, 10 km yolda hiç kaçırmadan her şerit , dönüş inadına kimseye aldırmadan sinyali kullaniyorum.
    Etrafa bakınca ne cahil, ne kalitesiz insanlar olduğunu düşünüyorum.

    Memlekette önüne gelene krediyle araba verince yüksek model arabası olanların daha da berbat durumda olduğunu görüyorum​.

    Borçlanarak ya da zenginleşerek kalite sahibi olunmuyor bunu anlıyoruz

    Aynen katılıyorum, hayret ettiren hareketler olabiliyor hiç beklemediğim tiplerden. Sinyal problemi zaten en yaygın olanı. Bunun yanında bazı modellerde sol şerit babasının malıymışcasına davranışlar standart olarak geliyor. Ayrıca şeritlerin ne ifade ettiğini anlayamadığı için yolu ortalayıp gidenler, kıçına dayanıp defalarca sellektör yaptığım halde aynalara bakmadığı için beni görmeyenler de çok var. Bu tiplerin üst modellerine gelecek olursak otoyolda sapağı kaçırıp birkaç km sonra dönmek yerine geri geri gelenler var mesela. Şu olay özet niteliğinde olabilir: Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün açılışının ertesi günü Edirne'den Afyon'a seyahat halindeydim. Yeni yoldan, yeni köprüden gideyim dedim. Bomboş yolda basmış giderken köprü yakınlarında bir anda sağa yanaşmaya çalışan arabalar yüzünden ani trafik sıkışması oldu. Yol üzerinde yürüyen insanlar bile vardı. Bok var gibi arabayı parkedip köprüde fotoğraf çekmek isteyenler yüzünden kaza yapmak an meselesiydi. Üstelik polisler de vardı ve sadece insanları seyrediyorlardı. Neyseki atlattım. Ama ertesi günlerde orada kaza olduğunu haberlerde gördüm. Kaza geliyorum diyordu zaten. Ülkemizde karambole yaşayan çok insan var. Bu kadar basit olmamalıyız. Ama ne yazık ki öyleyiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozmenakif -- 29 Haziran 2017; 12:50:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.