Şimdi Ara

Elektrikli otomobiller çevre dostu değil mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
2.266
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otomobiller çevre dostu değil mi?

    İklim değişikliği sorununa çözüm getirmesi beklenen elektrikli otomobillere büyük umutlar bağlanmış durumda. Ancak elektrikli araç pillerinin üretim aşamasında pek de çevre dostu olmadıkları ortaya çıktı.

     

    IVL İsveç Çevre Araştırma Enstitüsü ve İsveç Enerji Ajansı, yaşam döngüsü açısından lityum iyon pillerin iklim üzerindeki etkilerini araştırdı. Elektrikli araçlar için tasarlanmış pillerin de araştırmaya dahil edildiğini belirtelim. Rapor, pil üretiminin yüksek emisyonlara neden olduğunu gösteriyor.

     

    Ayrıca Bkz.Surface Pro'da uyku moduna geçiş sorunu başladı
    Pildeki her kilovat-saatlik depolama kapasitesi için fabrikada 150 ila 200 kilo karbondioksit emisyonu oluştuğu tespit edilmiş durumda. Konunun vahametini anlamanız açısından piyasadaki en yaygın elektrikli otomobillerden ikisini örnek verelim.

     

    Nissan Leaf yaklaşık 30 kWh, Tesla Model S ise 100 kWh kapasiteli pille donatılmış durumda. Yani bu araçları satın alırken bile pillerin boyutlarına bağlı olarak Leaf için 5.3 ton, Model S için ise 17.5 ton karbondioksit salınımı söz konusu oluyor.







  • Pillerin üretim yönteminde bir sorun var demek ki, yeni yöntemler geliştirmeli

  • 100g/km CO2 salınımı yapan içten yanmalı aracımız yılda 15.000km'de 1,5 ton CO2 salınımı yapar, 10 yılda 15 ton...



    Tesla'nın bir adet aracının pili atıyorum 10 dakikada üretiliyor olsun, 10 yıllık CO2 salınımı 10 dakikada mı gerçekleşiyor!

    O zaman yakın gelecekte sıcaktan cayır cayır yanmamız lazım.



    Bu işte bir yanlışlık var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheLastNinja

    Pillerin üretim yönteminde bir sorun var demek ki, yeni yöntemler geliştirmeli

    "TheLastNinja" bu nick 'le uyelik ortaokul donemi filanmiydi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheLastNinja

    Pillerin üretim yönteminde bir sorun var demek ki, yeni yöntemler geliştirmeli

    />

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheLastNinja

    Pillerin üretim yönteminde bir sorun var demek ki, yeni yöntemler geliştirmeli

    Düşündürdü.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tesla model s sıfır km iken

    bmw 320d nin 160.000 km deki kadar havaya gaz salmış oluyor.

    bmw 320d üretilirken ne kadar karbon salınıyor onuda açıklayında ölçüp tartalım. hangisi daha çevreci buluruz.
  • 1. olarak bu kadar emisyon yayılması imkansız 2. olarak neden normal bir aracın üretim emisyonu ele alınmıyor ? 3. olarak piller geri dönüştürülürken benzini geri dönüştürebiliyor muyuz ? 4. olarak tüm elektrik kömürden üretilse Tesla Model S km başına 14 gram CO2 yayarken benzinli bir araba 150 gram yayıyor 5. olarak evet şuanki lityum çıkarma işi etrafı kirletiyor fakat bu verilen değerler fazlaca abartılmış duruyor fakat yeni pil teknolojileri üzerinde çalışılıyor yeni pil teknolojilerinin daha çevreci olacağı aşikar. 6. olarak değerler bildiğin şuanki petrol endüstrisini devam ettirmek için fazlaca abartılmış duruyor. 7. Olarak o cici kara sivinin cikarilmasinda islenmesinde ortaya cikan su toprak ve co2 salinimina baksinlar geri donusturemeyen yuksek yaniciliga sayip bir sivi dedigim gibi yeni cevreci pil yapilabilir ki kati hal pilleriyle olacak ama cevreci petrol cikarma islemi yapilamaz yada milyonlarca arabada 10.000 de bir degistirilen yagin geri donusturulme isl cevreci olmaz buna oranla pillerin geri donusturulme orani %90 isvecli bilim adamlari odevinize iyi calisin isvicreli bilim adami olmaya kalkmayin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 24 Haziran 2017; 3:4:31 >




  • Piller ve araçlar üretilirken elbet çevre kirlenir ama elektrikli araçlar yolda giderken çevreyi kirletmeyecek. Şehirlerimizin havası hiç olmadığı kadar temiz olacak. Egzoz dumanı olmayan şehirler çok daha temiz olacak. Çok daha kaliteli hava soluyacağız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6. aydır yırtınıyom burada bunu anlatmak için :)

    Onca yalama tesla haberinden sonra böyle bir haberi dh'de görmek güzel.

  • elektrikli otomobiller doga dostu , devlet dusmani. otv si yok benzine vergi odemiyorlar. tam devlet dusmani. bu elektrikli otomibil olayi feto ve isbirlikcilerinin oyunudur. komprador tuzagidir. tuzaga dusmeyin.



    ironi bir yana , eger karbondioksit tek bir kaynaktan yani fabrikadan cikiyorsa sogutma islemine tabii tutulur ve kuru biz elde edilir. kuru buz da topraga gomulur.



    bir de dunyadaki asil emisyon sebeplerinden biri insanlarin et tuketmesidir. dunyadaki en buyuk co2 emisyonu besicilik sektoru icindeki buyuk bas hayvanlardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    elektrikli otomobiller doga dostu , devlet dusmani. otv si yok benzine vergi odemiyorlar. tam devlet dusmani. bu elektrikli otomibil olayi feto ve isbirlikcilerinin oyunudur. komprador tuzagidir. tuzaga dusmeyin.



    ironi bir yana , eger karbondioksit tek bir kaynaktan yani fabrikadan cikiyorsa sogutma islemine tabii tutulur ve kuru biz elde edilir. kuru buz da topraga gomulur.



    bir de dunyadaki asil emisyon sebeplerinden biri insanlarin et tuketmesidir. dunyadaki en buyuk co2 emisyonu besicilik sektoru icindeki buyuk bas hayvanlardir.

    Hocam Amerikanin 2015 CO2 emisyonu dagilimi,
    Hayvancilik gercekten yuksek ama arabalardan, fabrikalardan vs. geride

    Elektrikli otomobiller çevre dostu değil mi?




  • Hocam önemli bir konu bu, kaynak isteyeceğim please

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman bu işin hiçbir anlamı kalmadı desenize! O zaman pil teknolojisinin gelişip bu işi halletmeleri gerekiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirirdem

    O zaman bu işin hiçbir anlamı kalmadı desenize! O zaman pil teknolojisinin gelişip bu işi halletmeleri gerekiyor.

    @getout26 hazir kayit olmushken burda "copy paste" fanatigi yazarina ne dersin ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arel.gr -- 23 Haziran 2017; 3:58:21 >
  • 2007 yılı otomobiller için ortalama CO2 emisyon değeri 160g/km olarak verilmiş. Bunu ortalama olarak alırsak, akaryakıtla çalışan bir otomobil 25000 km yol yaptığında 4 ton CO2 salmış oluyor. 33125 km olduğunda haberde sözü geçen Nissan Leaf bataryasının üretimindeki salınım değerine denk olan 5,3 tona ulaşıyor. 109375 km yol yaparsa Tesla Model S batarya üretimi için söz edilen 17,5 ton CO2 salınmış oluyor. Bu değerden daha fazla yol kat eden akaryakıtlı araba elektrikli arabalardan daha fazla gaz salmış oluyor. Tabi burada standart arabaların üretiminde ne kadar CO2 salındığını ve elektrikli arabayı şarj etmekte kullandığımız elektriğin üretiminde ne kadar CO2 salındığını hesaba katmadık. Bunlar da tam olarak bilinirse daha net kıyaslama yapılabilir. Ama bu haliyle görüldüğü üzere elektrikli araçlar gaz salınımı açısından daha çevreci

  • Elektrikli otomobillerin seri üretime geçmesi bir devrimdir otomobil piyasası için. Elbetteki bu devriminde bir takım kusurları var ve olacak. Ben zaman içinde bunlarında aşılabileceğini düşünüyorum. Çok yeni bir teknoloji olmasına rağmen bence gayet başarılı ilerliyor elektrikli otomobil projeleri. Birçok kişi bu otomobillerde kusur arama derdinde olmasına rağmen gerçekten elle tutulur bir kusurları çıkmadı şimdiye kadar. (Tesla'nın auto-pilot teknolojisini elektrikli otomobil teknolojisinden ayrı tutarak bunu söylüyorum.)



    Petrol endüstrisi dünyada çok büyük bir endüstridir. Bu endüstriye, "siz daha otomobiller için yakıt üretmeyin" demek çok büyük bir gelir kaybı demektir ve karbon salınımı falanda onların umurlarında olduğunu hiç sanmıyorum. Bu piyasayı kaybetmemek için ellerinden geleni yapacaklardır emin olun buna. Lityum bataryaların üretimi karbon salınımı yapıyor olabilir ama bunun boyutlarının petrol endüstrisi boyutlarında olduğuna inanmam çok zor. Kaldıki fosil yakıtlar geri dönüşümsüz bir şekilde yanıp havaya karışıyorlar, fakat lityum bataryalar geri dönüştürülebiliyor ve geliştirilmeye halen çok elverişliler. Ömürleri gittikçe artırılıyor. Bu habere rağmen elektrikli otomobiller, kesinlikle benzinli otomobillerden daha çevrecidir. En basitinden; elektrikli otomobillerin yürüyen aksamının, normal arabalarınkinden çok daha uzun ömürlü olduğu artık biliniyor. Buda daha az masraf, daha uzun süre kullanım demek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    elektrikli otomobiller doga dostu , devlet dusmani. otv si yok benzine vergi odemiyorlar. tam devlet dusmani. bu elektrikli otomibil olayi feto ve isbirlikcilerinin oyunudur. komprador tuzagidir. tuzaga dusmeyin.



    ironi bir yana , eger karbondioksit tek bir kaynaktan yani fabrikadan cikiyorsa sogutma islemine tabii tutulur ve kuru biz elde edilir. kuru buz da topraga gomulur.



    bir de dunyadaki asil emisyon sebeplerinden biri insanlarin et tuketmesidir. dunyadaki en buyuk co2 emisyonu besicilik sektoru icindeki buyuk bas hayvanlardir.

    Hocam Amerikanin 2015 CO2 emisyonu dagilimi,
    Hayvancilik gercekten yuksek ama arabalardan, fabrikalardan vs. geride

    Elektrikli otomobiller çevre dostu değil mi?


    Yalnız burada mühim olan ulaşım konusunda bireysel araçların aslında çok az pay sahibi olması. Başı deniz taşımacılığı, ki yakıt standartları bizim istasyondan aldığımızdan düşük, sonrada havayolu taşımacılığı çekiyor. Belki örnek biraz abes kaçacak ama mesela avrupa ülkelerinin çoğunda marketteki sebze meyvenin çoğu ithaldir, yeri gelir taa okyanus ötesinden gelir. Bireysel ulaşıma gelene kadar hem endüstride hem yaşam tarzında çok büyük değişiklikler olması gerek eğer karbon emisyonunda gerçekten ciddi düşüşler sağlanmak isteniyorsa. Bireysel taşımacılık bu konuda biraz, en kolay gözüken ve konuyla ilgili olanların dikkatini asıl büyük problemlerden çok kolay uzaklaştıran bir argüman olmuş durumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    elektrikli otomobiller doga dostu , devlet dusmani. otv si yok benzine vergi odemiyorlar. tam devlet dusmani. bu elektrikli otomibil olayi feto ve isbirlikcilerinin oyunudur. komprador tuzagidir. tuzaga dusmeyin.



    ironi bir yana , eger karbondioksit tek bir kaynaktan yani fabrikadan cikiyorsa sogutma islemine tabii tutulur ve kuru biz elde edilir. kuru buz da topraga gomulur.



    bir de dunyadaki asil emisyon sebeplerinden biri insanlarin et tuketmesidir. dunyadaki en buyuk co2 emisyonu besicilik sektoru icindeki buyuk bas hayvanlardir.

    Hocam Amerikanin 2015 CO2 emisyonu dagilimi,
    Hayvancilik gercekten yuksek ama arabalardan, fabrikalardan vs. geride

    Elektrikli otomobiller çevre dostu değil mi?


    aslinda olaya sadece co2 olarak bakmamak lazim. buyuk bashayvanlarin saldigi metan gazi co2 ye gore 20 kat daha fazla sera gazi etkisi yapar. sadece inekler dunyadaki tum metan gazi saliniminin %40 gibi buyuk bir oranini olustururlar. 2 inek yuksek performansli bir arabadan daha fazla sera gazi etkisi yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bunlar tırampın oyunları :D

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.