Şimdi Ara

YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
106.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DİZEL OTOMATİK BİR ARAÇ ALMAK İSTİYORUM COROLLA VEYE ASTRA ÖZELLİKLE
    AMA COROLLADA DİZELDE YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ YOK.
    BU NASIL BİR SİSTEM VE ÇOK ÖNEMLİDİR HİÇ OTOMOTİK ARAÇ KULLANMADIM... BİR SORUNMUDUR..



  • O sistem sen yokuşta ayağını frenden çeksen bile araba duruyor sen gaza basınca hareketleniyor yani anlıcan yokuşlarda arabayı geri kaçırmamış oluyosun
  • kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...
    arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...
    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinkerton

    arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.

    Alıntıları Göster
    ya arkadaşım biz zaten kalkış sisteminin ne olduğunu belirttik..cahillikte milleti suçlamadan önce yazılanları dikkatle okusan iyi edersin...


    quote:

    Orjinalden alıntı: pinkerton

    arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su Samuru

    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


    debriyaja yarım basmalısın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: QamiQaze

    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


    debriyaja yarım basmalısın

    Alıntıları Göster
    Ben elfreni zmn kaybı olrk görüyorum yarım debriyaj yaparsın aracın o arada biras devir kaybeder sen de ztn o zmn kadar gaza dokunursun bunun için arabanı tanıman gerekiyo yani debriyajı nın kavrama noktasını kafana yazarsın bunun en ii alıştırması boş ve yokuşlu bir alanda yarım debriyaj ve birascık gaz vererek hareketsiz halde kalabilme yani yokuşta frene basmadan durabilmeği başabilirsin el frenini 2 şey de kullanırsın ondan sora bi yanlamada bide park ettiğinde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supreme-mr

    Ben elfreni zmn kaybı olrk görüyorum yarım debriyaj yaparsın aracın o arada biras devir kaybeder sen de ztn o zmn kadar gaza dokunursun bunun için arabanı tanıman gerekiyo yani debriyajı nın kavrama noktasını kafana yazarsın bunun en ii alıştırması boş ve yokuşlu bir alanda yarım debriyaj ve birascık gaz vererek hareketsiz halde kalabilme yani yokuşta frene basmadan durabilmeği başabilirsin el frenini 2 şey de kullanırsın ondan sora bi yanlamada bide park ettiğinde

    Alıntıları Göster
    şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su Samuru

    şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar

    Alıntıları Göster
    hayır dostum önce aracını iyice tanımalısın dik bir rampada araçta 4 kişi ile 1.2 litre 60hp bir albea ile kalkmağa denersen seni debriyaj bile kurtaramaz..her markanın kullanım şekli çok farklıdır renoların kavramı noktası çok yıkardadır yani önce aracını tanımalısın ve bunun için trafiğe kapalı boş bir alanda mutlaka deneme yanılma yöntemi ile bunu halledersin...


    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    hayır dostum önce aracını iyice tanımalısın dik bir rampada araçta 4 kişi ile 1.2 litre 60hp bir albea ile kalkmağa denersen seni debriyaj bile kurtaramaz..her markanın kullanım şekli çok farklıdır renoların kavramı noktası çok yıkardadır yani önce aracını tanımalısın ve bunun için trafiğe kapalı boş bir alanda mutlaka deneme yanılma yöntemi ile bunu halledersin...


    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar


    Alıntıları Göster
    ama tiptronik viteslerde araç geriye kaçıyor bir miktar diye biliyorum tam otomatiklerde yok saanırım bu sorun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_kolay

    kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...
    KALKIŞ DESTEĞİ TAM OLARAK BUDUR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay
    kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...


    ANCAK OTOMATİKLERDE GERİ KAÇMA GİBİ BİR PROBLEM OLMAMASI GEREKİR...
    BU SİSTEM DÜZ VİTESLİ ARAÇLARIN BAZILARINDA VARDIR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    KALKIŞ DESTEĞİ TAM OLARAK BUDUR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay
    kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...


    ANCAK OTOMATİKLERDE GERİ KAÇMA GİBİ BİR PROBLEM OLMAMASI GEREKİR...
    BU SİSTEM DÜZ VİTESLİ ARAÇLARIN BAZILARINDA VARDIR.

    Alıntıları Göster
    eğer yokuş kalkış desteği olmayan otomatik vitesli bir araç d konumunda rampada geri kaçıyorsa şanzımanda bir problem var demektir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su Samuru

    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya

    Alıntıları Göster
    Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
    Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

    Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
    Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

    Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
    Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

    Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya




    teşekkür ederim ama ben çok dik yokuşlardan bahsetmiyorum hafif yokuşlardan bahsediyorum en doğrusu dediğiniz gibi boş alanda çalışmak ki çalışıyorum da işte frenle kalmaya çalışıyorum ama mesela çok gaz vermem gerekiyor devir bayağı bir yükseliyor anca öyle kalkıyorum ben de şimdi debriyajı iyi kavratıp arabayı fazla bağırttırmadan kaldırmaya çalışacağım.Ne kadar çok tecrübe o kadar iyi sürüş.Teşekkürler herkese




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Su Samuru

    quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
    Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

    Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


    quote:

    Orjinalden alıntı: patronokan

    arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya




    teşekkür ederim ama ben çok dik yokuşlardan bahsetmiyorum hafif yokuşlardan bahsediyorum en doğrusu dediğiniz gibi boş alanda çalışmak ki çalışıyorum da işte frenle kalmaya çalışıyorum ama mesela çok gaz vermem gerekiyor devir bayağı bir yükseliyor anca öyle kalkıyorum ben de şimdi debriyajı iyi kavratıp arabayı fazla bağırttırmadan kaldırmaya çalışacağım.Ne kadar çok tecrübe o kadar iyi sürüş.Teşekkürler herkese

    Alıntıları Göster
    opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
    demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drberti

    opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
    demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)

    Alıntıları Göster
    Kardeş Opel'in otomatik vitesi biraz farklı. Bildiğin otomatik viteslerdeki gibi Tork Konvertörü kullanmıyor. Manuel viteslerdeki gibi debriyaj sistemini (baskı balata) kullanıyor. O yüzden kaçma var Easytronic şanzımanlarda. O yüzden opsiyon olarak koyuyorlar

    quote:

    Orjinalden alıntı: drberti

    opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
    demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***CoNDoR***

    Kardeş Opel'in otomatik vitesi biraz farklı. Bildiğin otomatik viteslerdeki gibi Tork Konvertörü kullanmıyor. Manuel viteslerdeki gibi debriyaj sistemini (baskı balata) kullanıyor. O yüzden kaçma var Easytronic şanzımanlarda. O yüzden opsiyon olarak koyuyorlar

    quote:

    Orjinalden alıntı: drberti

    opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
    demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)


    Alıntıları Göster
    otomatik alıcaksan gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    otomatik alıcaksan gerek yok.

    Alıntıları Göster
    nasıl yok yaw
    passat 2.0 fsi otomtaik şanzımanda autohold diye yokuşta geri kaydırmama sistemi var arabada

    otomatik,düz farketmiyor yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    otomatik alıcaksan gerek yok.

    Alıntıları Göster
    otomatiklerde geri ye kaymaz kesinlikle zaten duz yolda bile ayagini frenden kaldirdigin zaman araba ileri viteste ise ileri dogru yurumeye baslar
    geri vitesteyse geriye yurur

    birde arkadas vardi kavrama yapmayi ogrenmek isteyen
    bunun en iyi yolu
    bos bir rampa yerde hic gaza basmadan kaldirmaya calisarak ogrenebilirsin
    birinci vitese tak ayagin frende olsun debriyajdan ayagini yavas yavas kaldir kavramaya basladigi noktayi hissetmeye calis arabanin sesi degisir zaten o arada frenden ayagini kaldir olmazsa biraz daha kaldir bunu ogrenin ce ayagin alisinca
    daha sonra gazla kalkarsin ama ilk once hic gaza dokunmadan kaldirmayi ogren ama cok dik olursa gaz vermeden kaldiramazsin oyuzden ilk once hafif bayir bir yersec veya ilk once duz yolda dene hic gaz vermeden
    ise yariyor
    benim hanima ben boyle ogretmistim simdi yillanmis soferlere tas cikartiyor rampada masallah




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.