YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ
75 Cevap51017 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1166 Mesaj
2 Mart 2007; 19:43:27 

DİZEL OTOMATİK BİR ARAÇ ALMAK İSTİYORUM COROLLA VEYE ASTRA ÖZELLİKLE
AMA COROLLADA DİZELDE YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ YOK.
BU NASIL BİR SİSTEM VE ÇOK ÖNEMLİDİR HİÇ OTOMOTİK ARAÇ KULLANMADIM... BİR SORUNMUDUR..


_____________________________

AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS


 
1793 Mesaj
2 Mart 2007; 19:50:01 

O sistem sen yokuşta ayağını frenden çeksen bile araba duruyor sen gaza basınca hareketleniyor yani anlıcan yokuşlarda arabayı geri kaçırmamış oluyosun


4555 Mesaj
2 Mart 2007; 19:51:49 

kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...


_____________________________

Sales Of Citroën / Samsung Galaxy Note 3 / Samsung Galaxy Gear


 
24 Mesaj
2 Mart 2007; 19:56:48 

arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.


_____________________________



2161 Mesaj
2 Mart 2007; 19:57:28 

arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


_____________________________

Nothing Doing


4555 Mesaj
2 Mart 2007; 20:00:53 

ya arkadaşım biz zaten kalkış sisteminin ne olduğunu belirttik..cahillikte milleti suçlamadan önce yazılanları dikkatle okusan iyi edersin...


quote:

Orjinalden alıntı: pinkerton

arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.



_____________________________

Sales Of Citroën / Samsung Galaxy Note 3 / Samsung Galaxy Gear


1540 Mesaj
2 Mart 2007; 20:06:38 


quote:

Orjinalden alıntı: patronokan

arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


debriyaja yarım basmalısın


_____________________________



 
1793 Mesaj
2 Mart 2007; 20:13:33 

Ben elfreni zmn kaybı olrk görüyorum yarım debriyaj yaparsın aracın o arada biras devir kaybeder sen de ztn o zmn kadar gaza dokunursun bunun için arabanı tanıman gerekiyo yani debriyajı nın kavrama noktasını kafana yazarsın bunun en ii alıştırması boş ve yokuşlu bir alanda yarım debriyaj ve birascık gaz vererek hareketsiz halde kalabilme yani yokuşta frene basmadan durabilmeği başabilirsin el frenini 2 şey de kullanırsın ondan sora bi yanlamada bide park ettiğinde


2161 Mesaj
2 Mart 2007; 20:22:37 

şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar


_____________________________

Nothing Doing


4555 Mesaj
2 Mart 2007; 20:27:22 

hayır dostum önce aracını iyice tanımalısın dik bir rampada araçta 4 kişi ile 1.2 litre 60hp bir albea ile kalkmağa denersen seni debriyaj bile kurtaramaz..her markanın kullanım şekli çok farklıdır renoların kavramı noktası çok yıkardadır yani önce aracını tanımalısın ve bunun için trafiğe kapalı boş bir alanda mutlaka deneme yanılma yöntemi ile bunu halledersin...


quote:

Orjinalden alıntı: patronokan

şu debriyaja yarım basma muhabbeti nasıl şimdi ayak frende olacak diğeri de debriyajda ama yarım olacak sonra frenden çekip hemen gaza mı bascam ben o yarada yine kaydırıyorum ya illaki kayıyor bir miktar



_____________________________

Sales Of Citroën / Samsung Galaxy Note 3 / Samsung Galaxy Gear


1166 Mesaj
2 Mart 2007; 20:32:35 

ama tiptronik viteslerde araç geriye kaçıyor bir miktar diye biliyorum tam otomatiklerde yok saanırım bu sorun..


_____________________________

AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS


2673 Mesaj
2 Mart 2007; 20:45:27 

KALKIŞ DESTEĞİ TAM OLARAK BUDUR.

quote:

Orjinalden alıntı: volkan_kolay
kalkış desteği sistemi rapmada frene bastığınız zaman kalkmak istediğinde freni bırakıp gaza bastığın zaman ayağın frenden çekildiği zaman bile frenler 1.5-2 saniye civarı daha kilitli durur ve bu zamanda rapmadan geri kaymayarak güzel bir kalkış yapma imkanı verir...


ANCAK OTOMATİKLERDE GERİ KAÇMA GİBİ BİR PROBLEM OLMAMASI GEREKİR...
BU SİSTEM DÜZ VİTESLİ ARAÇLARIN BAZILARINDA VARDIR.


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


4071 Mesaj
2 Mart 2007; 20:48:48 

eğer yokuş kalkış desteği olmayan otomatik vitesli bir araç d konumunda rampada geri kaçıyorsa şanzımanda bir problem var demektir...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


942 Mesaj
2 Mart 2007; 20:58:35 

Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


quote:

Orjinalden alıntı: patronokan

arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya



_____________________________

1984 RENAULT 12 GTS
1999 MERCEDES E200 KOMPRESSOR
2006 NISSAN Almera 1.5 Tekna


2161 Mesaj
2 Mart 2007; 21:11:45 


quote:

Orjinalden alıntı: pcdata76

Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


quote:

Orjinalden alıntı: patronokan

arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya




teşekkür ederim ama ben çok dik yokuşlardan bahsetmiyorum hafif yokuşlardan bahsediyorum en doğrusu dediğiniz gibi boş alanda çalışmak ki çalışıyorum da işte frenle kalmaya çalışıyorum ama mesela çok gaz vermem gerekiyor devir bayağı bir yükseliyor anca öyle kalkıyorum ben de şimdi debriyajı iyi kavratıp arabayı fazla bağırttırmadan kaldırmaya çalışacağım.Ne kadar çok tecrübe o kadar iyi sürüş.Teşekkürler herkese


_____________________________

Nothing Doing


1166 Mesaj
2 Mart 2007; 21:30:23 

opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)


_____________________________

AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS


4038 Mesaj
2 Mart 2007; 22:08:44 

Kardeş Opel'in otomatik vitesi biraz farklı. Bildiğin otomatik viteslerdeki gibi Tork Konvertörü kullanmıyor. Manuel viteslerdeki gibi debriyaj sistemini (baskı balata) kullanıyor. O yüzden kaçma var Easytronic şanzımanlarda. O yüzden opsiyon olarak koyuyorlar

quote:

Orjinalden alıntı: drberti

opel 1.3 cdti sıfır araçlarında yokuşta kalkış desteği standart diyor..
demekki kaçıyorki koymuşşşş(otomatikte)


_____________________________



 
2885 Mesaj
2 Mart 2007; 23:14:57 

otomatik alıcaksan gerek yok.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
Guest
2 Mart 2007; 23:27:35 

nasıl yok yaw
passat 2.0 fsi otomtaik şanzımanda autohold diye yokuşta geri kaydırmama sistemi var arabada

otomatik,düz farketmiyor yani


_____________________________



1442 Mesaj
2 Mart 2007; 23:31:19 

otomatiklerde geri ye kaymaz kesinlikle zaten duz yolda bile ayagini frenden kaldirdigin zaman araba ileri viteste ise ileri dogru yurumeye baslar
geri vitesteyse geriye yurur

birde arkadas vardi kavrama yapmayi ogrenmek isteyen
bunun en iyi yolu
bos bir rampa yerde hic gaza basmadan kaldirmaya calisarak ogrenebilirsin
birinci vitese tak ayagin frende olsun debriyajdan ayagini yavas yavas kaldir kavramaya basladigi noktayi hissetmeye calis arabanin sesi degisir zaten o arada frenden ayagini kaldir olmazsa biraz daha kaldir bunu ogrenin ce ayagin alisinca
daha sonra gazla kalkarsin ama ilk once hic gaza dokunmadan kaldirmayi ogren ama cok dik olursa gaz vermeden kaldiramazsin oyuzden ilk once hafif bayir bir yersec veya ilk once duz yolda dene hic gaz vermeden
ise yariyor
benim hanima ben boyle ogretmistim simdi yillanmis soferlere tas cikartiyor rampada masallah


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
2 Mart 2007; 23:37:34 

arakdaşlar otomatik vites yokuşta geri kaymaz diye kesin birşey söylemek ne kadar doğru? tmaam biliyoruz otomatik vites dürekli viteste olduğu için ayağınızı frenden çektiğiniz an araç öne hareket etme eğilimine girer ancak çok dik bir yokuşta düşük güçlü bir motora sahip otomatik bir araçla gaza basmadan kalkmaya çalışırsanız motorun rölantide ürettiği güç aracı ileri götürmeye yetmeyeceği için araç geri kayar.
Guest
2 Mart 2007; 23:39:03 


quote:

Orjinalden alıntı: vasago

arakdaşlar otomatik vites yokuşta geri kaymaz diye kesin birşey söylemek ne kadar doğru? tmaam biliyoruz otomatik vites dürekli viteste olduğu için ayağınızı frenden çektiğiniz an araç öne hareket etme eğilimine girer ancak çok dik bir yokuşta düşük güçlü bir motora sahip otomatik bir araçla gaza basmadan kalkmaya çalışırsanız motorun rölantide ürettiği güç aracı ileri götürmeye yetmeyeceği için araç geri kayar.

beni açıklama yazmaktan kurtardığın için teşekkürler,


_____________________________



4071 Mesaj
2 Mart 2007; 23:51:25 

quote:

Orjinalden alıntı: vasago

arakdaşlar otomatik vites yokuşta geri kaymaz diye kesin birşey söylemek ne kadar doğru? tmaam biliyoruz otomatik vites dürekli viteste olduğu için ayağınızı frenden çektiğiniz an araç öne hareket etme eğilimine girer ancak çok dik bir yokuşta düşük güçlü bir motora sahip otomatik bir araçla gaza basmadan kalkmaya çalışırsanız motorun rölantide ürettiği güç aracı ileri götürmeye yetmeyeceği için araç geri kayar.


bahsettiğiniz durum bazı istisnalar içeriyor ki zaten sizde bunu belirtmişsiniz...çok dik yokuş olacak..düşük güçlü bir motor olacak(ki buradaki düşük güçten kasıtnız nedir anlayamadım..10 hp lik motorsiklet bile rampada kalkar),ayrıca gaza hiç basmayacağız..vites sistemi farketmeksizin,rampa eğimi farketmeksizin herhangi bir rampada rölanti devirinde kalkacak adamı ve bu aracı alnından öperim ben...bu imkansız bir olaydır ki burada anlatılmak istenen de bu değildir..bu şartlar altında rölanti devirinin(jikle hariç) 1000 d/dk nın üzerinde olması gerekir...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 2 Mart 2007; 23:52:30 >


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
Guest
2 Mart 2007; 23:57:03 

bir örnek vereyim
yokuşun derecesi ne kadardır tam bilemicem ama epey dik bir yokuş , hani garajlar olurya yerin altına dogru kısa mesafe epey dik birşey,
ben kaydırdım aracı, nası oldu bu peki otomatik şanzuman var frenden cektim ayagımı vites d de arac geri kaydı ama o kadar cok değil tabiki,
motor 150hp



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi espirtlotus -- 2 Mart 2007; 23:57:47 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
3 Mart 2007; 20:18:44 

ben rampadan aracın kalkamamasından bahsetmiyorum otomatik vitesli ve motor rölanti gücü yüksek olmayan bir aracın yokuşta fren bırakıldığı zaman kayacağını söylüyorum. ayrıca dizeller yokuşlarda rölantide çok rahat kalkıyorlar.


2673 Mesaj
3 Mart 2007; 21:24:55 

YOKUŞTA ARACIN GERİ KAÇIRILMASINDAN BAHSEDİYORUZ DEĞİL Mİ?
OTOMATİK VİTESLİ ARACI YOKUŞTA "D" YE TAKIP, RÖLANTİDE FRENİ BIRAKIP (GERİ KAÇIYOR MU KAÇMIYOR MU DİYE) BEKLEMEKTEN BAHSETMİ YORUZ.
ELBETTEKİ D YE TAKIP RÖLANTİDE FREN BIRAKILIRSA BİR MİKTAR GERİ KAÇABİLİR, ANCAK BU HİÇBİR ZAMAN MANUELDEKİ GİBİ OLMAZ...
KLASİK OTOMATİK ŞANZIMANLI BİR ARACI YOKUŞTA GERİ KAÇIRMAK İÇİN ÖZEL BECERİ GEREKLİ...
EN GÜÇSÜZ OTOMOBİLDE BİLE GERİ KAÇMAZ. ÖRNEK: RENAULT BROADWAY OTOMATİK. YANILMIYORSAM 60-70 BG CİVARINDA BİR GÜCE SAHİP. O BİLE GERİ KAÇMIYOR...
UNUTMAYALIM Kİ, ARACI GERİ KAÇIRAN ŞANZIMAN TÜRÜ VEYA MOTOR GÜCÜNÜN YETERSİZLİĞİ DEĞİLDİR...
SÜRÜCÜDÜR...
ŞAHSEN BEN, MANUEL BİR ARACI NE KADAR DİK YOKUŞ OLURSA OLSUN, ELFRENİ KULLANMADAN 1 MM DAHİ GERİ KAÇIRMADAN KALDIRABİLİRİM...
MANUEL ŞANZIMANDA, SÜRÜCÜNÜN TECRÜBESİ TABİ Kİ ÇOK ÖNEMLİ. DEBRİYAJI, GAZI AYARLAMAK, VS.. ANCAK OTOMATİK BİR ARAÇTA, FRENİ BIRAKIR BIRAKMAZ GAZA BASMAK ÇOK TA ZOR OLMASA GEREK...
BUNDAN DOLAYI "OTOMATİKLER YOKUŞTA GERİ KAÇMAZ" DENİLEBİLİR...


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


1166 Mesaj
3 Mart 2007; 21:26:57 

yani sonuçta çokta önemli bir sistem olasa gerek...


_____________________________

AUDİ A3 SEDAN 1.4 140 HP AMBİENTE XENON PLUS


 
183 Mesaj
3 Mart 2007; 21:37:32 

BU YOKUŞTA KALKIŞ DESTEĞİ SONRADAN TAKILABİLİR Mİ ACABA ??????


_____________________________



4643 Mesaj
3 Mart 2007; 22:26:23 

Otomatik araçlar; daha doğrusu klasik otomatik, (tork konvertörü bulunan ve vites geçişlerini dişlilerin birbirlerini kavramasıyla yapan sistem) yokuşlarda kaçırma yapmaz herkesin bildiği gibi. Ancak günümüzde birçok markada yaygınlaşmış olan ve galericiler tarafından "inadına" otomatik olarak adlandırılan sistem klasik otomatik şanzumandan farklıdır. Ve bizim, otomatik şanzuman kelimesinin başına klasik sıfatını getirmemize neden olmuştur; opeldeki adıyla easytronic sistemdir. Bu sistem, kesinlikle ve kesinlikle klasik otomatik şanzuman gibi değildir ve bilindiği üzere; otomatikleştirilmiş bir düz şanzumandır. Debriyaj sistemi yine bulunmakta, ancak debriyaj; vakum ya da elektroni sistemle kontrol edilmektedir. Ve klasik otomatik şanzumanda tork konvertöründeki dişlilerin birbirlerini kavramasıyla elde edilen geri kaydırmama olayı, otomatikleştirilmiş manuel viteslerde (easytronic) sağlanamamıştır. Yani kısacası; burada bir terim kargaşası yaşanmakta, ve bu da galerilerin doğru düzün bilgilendirmemesi yüzünden olmaktadır. Otomatik vitesler kaçırmaz ama otomatikleştirilmiş düz vitesler kaydırabilir kısacası. Dolayısıyla otomatikleştirilmiş manuel vites sistemlerinde yokuş destek sistemi (hill-holder) gereklidir. Bulunmaması durumunda da el freni kullanılmalıdır debriyaj plakasına, balatasına fazladan yük bindirmemek ve aşındırmamak için. Ve sanılanın aksine; el freni kullanmak; acemilik değil bilgi sahibi olunduğunun göstergesidir.
----Ayrıca hill holder sistemini sonradan ekletmek sanırım mümkün değil, ama mümkün olmaması imkansız olduğu için değil, sadece otomobil servislerinin bu hizmeti vermemelerinden kaynaklanıyor. Aslında sadece program yüklenerek oluşan bi sistem bu. Ama dediğim gibi; servisler ek fiyatla hillhold takmıyor arbanıza. El freniyle devam etmeli hillholder' ı olmayanlar...


_____________________________

Do you remember the time when the air was clean and the sex dirty ?


 
127 Mesaj
3 Mart 2007; 23:04:39 


quote:

Orjinalden alıntı: vasago

ben rampadan aracın kalkamamasından bahsetmiyorum otomatik vitesli ve motor rölanti gücü yüksek olmayan bir aracın yokuşta fren bırakıldığı zaman kayacağını söylüyorum. ayrıca dizeller yokuşlarda rölantide çok rahat kalkıyorlar.

otomatik vites olasada çok dik yokuşta biraz geri kaçıyor


_____________________________

HONDA JAZZ ELITE CVT 2008 GÜMÜŞ


 
1793 Mesaj
3 Mart 2007; 23:13:55 

İİ ce alıştırma yap bide aracının max tork u nu hangi devirde olduğunu öğrenirsen bu da sana yardımcı olacak arabayı 0.5 yada 1 saniye o devirde bekletip kalkışını yaparsan göreceksinki araba çok rahat kalkacak dene meni tavsiye ederim
Guest
4 Mart 2007; 15:36:00 


quote:

Orjinalden alıntı: feanorringeril

Otomatik araçlar; daha doğrusu klasik otomatik, (tork konvertörü bulunan ve vites geçişlerini dişlilerin birbirlerini kavramasıyla yapan sistem) yokuşlarda kaçırma yapmaz herkesin bildiği gibi. Ancak günümüzde birçok markada yaygınlaşmış olan ve galericiler tarafından "inadına" otomatik olarak adlandırılan sistem klasik otomatik şanzumandan farklıdır. Ve bizim, otomatik şanzuman kelimesinin başına klasik sıfatını getirmemize neden olmuştur; opeldeki adıyla easytronic sistemdir. Bu sistem, kesinlikle ve kesinlikle klasik otomatik şanzuman gibi değildir ve bilindiği üzere; otomatikleştirilmiş bir düz şanzumandır. Debriyaj sistemi yine bulunmakta, ancak debriyaj; vakum ya da elektroni sistemle kontrol edilmektedir. Ve klasik otomatik şanzumanda tork konvertöründeki dişlilerin birbirlerini kavramasıyla elde edilen geri kaydırmama olayı, otomatikleştirilmiş manuel viteslerde (easytronic) sağlanamamıştır. Yani kısacası; burada bir terim kargaşası yaşanmakta, ve bu da galerilerin doğru düzün bilgilendirmemesi yüzünden olmaktadır. Otomatik vitesler kaçırmaz ama otomatikleştirilmiş düz vitesler kaydırabilir kısacası. Dolayısıyla otomatikleştirilmiş manuel vites sistemlerinde yokuş destek sistemi (hill-holder) gereklidir. Bulunmaması durumunda da el freni kullanılmalıdır debriyaj plakasına, balatasına fazladan yük bindirmemek ve aşındırmamak için. Ve sanılanın aksine; el freni kullanmak; acemilik değil bilgi sahibi olunduğunun göstergesidir.
----Ayrıca hill holder sistemini sonradan ekletmek sanırım mümkün değil, ama mümkün olmaması imkansız olduğu için değil, sadece otomobil servislerinin bu hizmeti vermemelerinden kaynaklanıyor. Aslında sadece program yüklenerek oluşan bi sistem bu. Ama dediğim gibi; servisler ek fiyatla hillhold takmıyor arbanıza. El freniyle devam etmeli hillholder' ı olmayanlar...

zaten easytrnik yani otomatikleştirilmiş debriyaj sistemli bir şanzımanı kullanıca cok rahat anlarsınız, yani gazı kökleyi aracın otomatik olarak debrıyja basıp vtes atıgını ve bu arada aracın bir hız kesme yaşadığını cok rahat gorebilirsiniz.hele astranın easytroniki bence cok ii değil, manuel almak cok daha manıklı, arac vites değiştirirken resmen yıgılıyor,ama tabi rahatlığı da cabası yani,
ama tam otomatiklerde bu olay olmuyor.
neyse soru zaten yanıtını bulmuş,


_____________________________



863 Mesaj
5 Mart 2007; 20:30:52 

quote:

Ben elfreni zmn kaybı olrk görüyorum yarım debriyaj yaparsın aracın o arada biras devir kaybeder sen de ztn o zmn kadar gaza dokunursun bunun için arabanı tanıman gerekiyo yani debriyajı nın kavrama noktasını kafana yazarsın bunun en ii alıştırması boş ve yokuşlu bir alanda yarım debriyaj ve birascık gaz vererek hareketsiz halde kalabilme yani yokuşta frene basmadan durabilmeği başabilirsin el frenini 2 şey de kullanırsın ondan sora bi yanlamada bide park ettiğinde



16 Yasındakı cocuk araba muhendisi


_____________________________

ASUS P5P800-SE (I865PE,GLAN,SATA,LGA775) Anakart \ INTEL Pentium 4 511 (2.80GHz,533MHz,1MB,LGA775) BOX İşlemci \ ASUS 128MB A9550 Game Edition TD \ KINGSTON DDR400 512MB Ram \ SEAGATE 80GB 7200RPM 8MB SATA.


 
3836 Mesaj
6 Mart 2007; 13:00:18 

Doğrusu ilk araba sürmeyi öğrendiğim zamanlarda teyzemin oğlu debriyajla kaldırmayı öğretmişti. Debriyajın kavrama noktasını anlamak çok zor değil. Belli bir miktarda debriyajı çektiğinizde araba titrer bu noktada debriyaj kavrar ve frenden ayağımızı çektiğimizde de eğer çok dik bir rampa değilse 1 mm bile kaymaz çünkü kavrama gerçekleştiğinden lastiklerin geri kaymasını engelleyen bir kuvvet vardır. Bu kuvvet krank milinin dönme kuvvetidir. Bu durumda gaza bastığınızda rahatlıkla kalkar ve devam edersiniz.

Tabi bunu öğrendikten kısa bir süre sonra babam bu huyumdan vazgeçmemi sağladı. El freni ile kalkmak daha kesin bir çözüm üstelik yarım debriyajla kalkmaya göre çok daha az zararlı. El freni ile kalkmak kesinlikle bir zaman kaybı değildir. Zaman kaybı olan durumlar muhtemelen bizim Trabzon trafiğindeki gibi sürekli rampa yukarı dur kalk yapılan durumlardır. Bunun içinde diğer arkadaşların belirttiği gibi boş ve eğimli bir yolda durup kalkma antremanları yapmak gerekir.

Otomobillerin ağırlıkları farklıdır. Belki 900 kg ağırlığındaki otomobili kaldırmak için debriyaj ve aktarma organları çok fazla yorulmaz ancak söz konusu 1.5 tonluk 407, Vectra, SuperB, Passat, Avensis, C5, Accord gibi otomobiller olunca debriyajın ömrü açısından özellikle ilk kalkışlarda gazı esirgememek ve düzde bile olsa rölanti ile kalkmamak gerekiyor. Gazı esirgememek derken 3000-4000 devirlerde kalkış yapmaktan bahsetmiyorum. 2000 devire kadar çıkmak yeterlidir ve debriyajın sağlığı açısından faydalıdır. Rampa yukarı bu kadar otomobillerde yarım debriyajla kalkmak debriyajın ömrünü yarı yarıya kısaltmak demektir.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


2714 Mesaj
6 Mart 2007; 13:06:55 

güzel bi sistem arkadaşın arabada var baya bi kolaylık yani sözüm meclisten dışarı yeni öğrenenler için veya bayanlar için büyük kolaylık benim gibilere gerenk yok gerçide teknoloji iyi bişey


_____________________________

CHEVROLET CRUZE LS BEYAZ ....

DH
Eski Üyelerin Mekanı...
2005 Üyesi.

ALIŞVERİŞ yaptıklarım: Noxco DH Yönetici.


 
919 Mesaj
6 Mart 2007; 18:33:07 


quote:

Orjinalden alıntı: pinkerton

arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.



YANLIŞ....

Bazı otomatik vitesler geri kayar. Ama düz vites gibi değil az kayar. Eğime bağlı...
Bir de otomatikleştirilmiş düz şanzumanlar var ki onlar kesin kayar...
Ki, yokuşta kalkış desteği, otomatikleştirilmiş düz viteslerde balataların ömürünü uzatır...(bu benim görüşüm)

arz ederim


_____________________________



784 Mesaj
10 Temmuz 2010; 0:50:53 


quote:

Orijinalden alıntı: paTRon

arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya


hocam benim gibi astra 2.0Turbo sport alacaksın ozaman Aracım manuel ve fren destekli yokuş kalkış sistemi var Bu sistemin oldugunu arabayı aldıktan sonra öğrendim...Bu özellik her astra'da yok ama


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2597 Mesaj
10 Temmuz 2010; 1:21:10 


quote:

Orijinalden alıntı: pcdata76

Duz viteslerde dik yokuslarda kullandigin yontem en dogru yontem, kesinlikle acemilik v.s. olarak dusunme. Eger yarim debriyajla kalkar ve bunu aliskanlik haline getirirsen 100,000 km gidecek olan debriyaj balatan 50,000 i gormeden asinir gider.
Debriyaj balatasini korumak icin dik yokuslarda en dogru kalkis bicimi elfreni yardimiyla kalkistir.

Hafif yokuslarda elfrensiz kalkis yapilir, buna zamanla alisirsin. Sadece arkanda carpma riski bulunan cok yakin bir nesne bulundugu zaman elfreni ile isi garantiye alirsin,onun disinda hafif egimde normal kalkis yapmaya kendini alistirmani oneririm. Ama dik yokuslarda daima elfreni ile kalk.


quote:

Orjinalden alıntı: patronokan

arkadaşlar konu dışı ama düz viteslerde nasıl yapacaz bu olayı arabayı kaydırmamanın tek yolu el freniyle kalkmamıdır araç kullanmayı yeni yeni öğreniyorum ve yokuş kalkışlarında el freniyle kalkmak bayağı bi sardı beni bu bi dezavantaj mıdır çünkü normal frenden ayağı çekip işte debriyajdan ayağı kaldırıp gaza basıp kalkışı yapmaya çalışana kadar araç bayağı bi kayıyor.Ne yapmam lazım ya




Yokuşta fren bile kullanmıyorum, aracı yarım debriyajla tutuyorum.


_____________________________


Malı Arap Faik'ten alıyorduk, Karabük'te ikinci yükleme yapılıyordu. Adana'ya kadar da ben kullanıyorudum kamyonu.


 
6 Mesaj
21 Ocak 2011; 12:33:38 

el freninden şaşma dostum bedelini ahır ödersin gerci bana bi şey yapamasın ama kamyon olduhu icin


_____________________________



12838 Mesaj
21 Ocak 2011; 12:59:38 

6 mart 2007 den

10 temmuz 2010 a gelmiş.

Sonra da buraya.

Güzel bir hort selamı verelim :)

Özetlersek yarı otomatiklerde hill holder olmazsa geri kaydırma oluyor.

Tam otomatiklerde zaten araç D konumundaysa ileri atılma eğilimi olduğundan geri kaydırma olmuyor.

Yenilerde bazı düz vitesli araçlar da da hill holder koyuyorlar.

Gerçekten faydalı bir özellik.


Haluk


_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


 
726 Mesaj
23 Ocak 2011; 1:08:59 


quote:

Orijinalden alıntı: pinkerton
arkadaşım otomatik vites kullanmadığın için ve cevap yazanlarda herhalde bilmiyorlar.otomatik vitesli arabalar rampada geri kaçmaz.çünkü şanzıman ileri viteste olduğu için geri gitmez.bu yüzden yokuşta kalkış desteğine gerek yoktur.

Otomatik vitesler cok dik bayirlarda hafif kacirir. Kalkis destegi ise modele gore farklilik gosterek 2-5 sn freni birakmaz sonra bosta gibi kayarsin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
18966 Mesaj
23 Ocak 2011; 1:22:15 

Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.



B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...



_____________________________



1369 Mesaj
23 Ocak 2011; 2:22:47 


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.



B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




Taner Bey merak ettiğim bir soru var,belki bilginiz vardır diye yeri gelmişken sorayım dedim:
Hiç kullanmadım ama duyduğum ve okuduğum kadarıyla çoğu Hill Holder sistemi aracı bir müddet tutuyor ardından bırakıyor,yani sizin de bilidiğiniz gibi o süre içerisinde gaza basmalıyız.

Ben Vw Touareg (3200 cc-2004) araca sahibim,yokuşlarda frene basmasam dahi eğim ve süre farketmeksizin araç gaza basana kadar yokuşta kendini tutuyor.Merak ettiğim konu buradaki işin işleyişi nasıldır?

Çünkü emin değilim ancak bana fren balatalarına (yada disklere) bir basınç uygulanmıyormuş gibi geliyor. (yanılıyor olabilirim)

Umarım anlatabildim,yardımcı olursanız sevinirim

Saygılar..


_____________________________



176 Mesaj
24 Ocak 2011; 13:36:50 

Taa 1936'nin teknolojisini günümüzde hala pek cok marka ve modelde bulmak zor. Bunun nedenini firmalarin geri dönüse verdigi öneme bagliyorum. Gecen gün Renault-Mais'e gittigimizde oradaki bir görevliden ellerindeki bir model icin fiyat indirimi yapip yapamayacaklarini sordugumuzda bunun mümkün olmadigini, cünkü kendilerinin de gercekten cok az kazandiklarini söylemisti. Bunun üzerine "Peki o zaman nasil kar ediyorsunuz?" diye sordugumuzda "Biz kari satislardan cok servis ve bakim hizmetlerine geri dönüs yapan müsterilerimizden sagliyoruz" demisti. Yani, arabanin ekipmanlari ne kadar cok ve cabuk asinirsa o kadar cok servis masrafi ve para.


 
8 Mesaj
1 Şubat 2011; 12:53:53 



Ekteki dosya (1)


 
2913 Mesaj
1 Şubat 2011; 13:49:01 


quote:

Orijinalden alıntı: tecrubekonusur

Yokuşta kalkış desteği dediğin böyle olur...

http://www.konhaber.com/new/haber/2/38125/G%C3%BCncel/Yuklu-kamyonet-yokusta-saha-kalkti.html







hahaha nick-entry uyumu


_____________________________

Üyelik tarihi : 14 Kasım 2005
Twitter ID : https://twitter.com/kckyavuz


12838 Mesaj
1 Şubat 2011; 14:22:33 

Bu destek daha güzel olmuş.

İmece usulü.




_____________________________

Paran varsa Japon, yoksa alman.


1752 Mesaj
1 Şubat 2011; 15:11:25 


quote:

Orijinalden alıntı: haluk 23

Bu destek daha güzel olmuş.

İmece usulü.




bahsedilen sistemin amacı aracın yokuşta kalkmasını sağlamakken, resimdekiler aracın kalkmamasını sağlıyor.


_____________________________

99 Mondeo Ghia 2.0 Hatcback Bordo


1369 Mesaj
1 Şubat 2011; 23:01:39 


quote:

Orijinalden alıntı: Yasakpınar


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.



B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




Taner Bey merak ettiğim bir soru var,belki bilginiz vardır diye yeri gelmişken sorayım dedim:
Hiç kullanmadım ama duyduğum ve okuduğum kadarıyla çoğu Hill Holder sistemi aracı bir müddet tutuyor ardından bırakıyor,yani sizin de bilidiğiniz gibi o süre içerisinde gaza basmalıyız.

Ben Vw Touareg (3200 cc-2004) araca sahibim,yokuşlarda frene basmasam dahi eğim ve süre farketmeksizin araç gaza basana kadar yokuşta kendini tutuyor.Merak ettiğim konu buradaki işin işleyişi nasıldır?

Çünkü emin değilim ancak bana fren balatalarına (yada disklere) bir basınç uygulanmıyormuş gibi geliyor. (yanılıyor olabilirim)

Umarım anlatabildim,yardımcı olursanız sevinirim

Saygılar..


Şu sorumun cevabını bilen varsa yardımcı olabilir mi ?


_____________________________



2230 Mesaj
9 Şubat 2011; 19:51:57 


quote:

Orijinalden alıntı: Yasakpınar


quote:

Orijinalden alıntı: Yasakpınar


quote:

Orijinalden alıntı: Taner Göde

Hill Holder 1936 model Studebaker marka President model araçta opsiyon olarak sunulmaya başlanmış. Studebaker şirketinin tescilli (müseccel) markası. Hill Holder aracın eğim sensörleri ile fren sistemi ile ortak çalışan bir özellik. Aracın burnu aracın kıçından (kıç ayıp bir sözcük değildir, gemilerin başı ve kıçı olur, arabaların da) daha yüksekte olduğunda sistem sürücünün debriyaja basarken fren pedalını kaldırması ile devreye girer ve fren balatalarına frene basılmış gibi yüksek bir basınç uygulamaya devam eder. Sürücü debriyajı bırakıp gaz pedalına hafifçe bastığında sistem aracın geri kaymasını önleyecek kadar devrede kalır ve sonrasında da devreden çıkar. Aracın geri kaymasını önleme fren merkezindeki bulunan bir tertibat ile yapılır.



B6 PASSAT'larda AUTO-HOLD Türkiye'ye gelen modellerde standart, Almanya'da 50 €'ya ayrıca sipariş etmek gerekiyor, Türkiye'ye son yıl gelen 1.6 TDI BMT araçlarda ise (nedense...) bu opsiyon yoktu ama yerine JETTA'daki HILL HOLDER sistemi konulmuştu. Çok kullanışlı ve çok faydalı bir sistem. Aracın sizin yerinize el frenini çekmesi ve 1 cm bile geriye ya da ileriye kaçırmaması...




Taner Bey merak ettiğim bir soru var,belki bilginiz vardır diye yeri gelmişken sorayım dedim:
Hiç kullanmadım ama duyduğum ve okuduğum kadarıyla çoğu Hill Holder sistemi aracı bir müddet tutuyor ardından bırakıyor,yani sizin de bilidiğiniz gibi o süre içerisinde gaza basmalıyız.

Ben Vw Touareg (3200 cc-2004) araca sahibim,yokuşlarda frene basmasam dahi eğim ve süre farketmeksizin araç gaza basana kadar yokuşta kendini tutuyor.Merak ettiğim konu buradaki işin işleyişi nasıldır?

Çünkü emin değilim ancak bana fren balatalarına (yada disklere) bir basınç uygulanmıyormuş gibi geliyor. (yanılıyor olabilirim)

Umarım anlatabildim,yardımcı olursanız sevinirim

Saygılar..


Şu sorumun cevabını bilen varsa yardımcı olabilir mi ?

hocam tam otomatik vitesli arabalardaki duruma benziyor aynı. Ben otomatik viteste sizin yaşadığınızı yaşıyorum


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


7534 Mesaj
9 Şubat 2011; 21:15:09 

manuel turbo dizel araçlarda yokuşta kalkış desteğine pek ihtiyaç yok. sadece aracı kavrama noktasında tutsanız bile geri kaçmıyor. ama ufak motorlu benzinlilerde kavrama noktası+gaz gerekiyor o yüzden gerekli olabilir. çok dik rampalarda ise el freni ile kalkış ideal olanı.


_____________________________

/Kingston HyperX 4x1GB 1066MHz CL5 1.98v (D2/1GN)/
/Seagate 500GB-32MB 7200.11 SD1A/WD Caviar Blue 500GB-16MB AAKS/Freecom 500GB External/ Seagate Expansion 500GB External/LG 22x DVD-RW/
/HP S2331 23" DVI-D/Philips A 5.100 - 5+1 Home-Theater System 80W @2002/Sennheiser HD407/

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Şubat 2011; 21:40:34 

Düz vitesli araçlarda şöyle bir özellik var.

Yokuşta beklerken, sağ ayağınız frende, sol ayağınızda debrijayda tam basılı olsun. Kalkmak istediğiniz zaman sol ayağınızı biraz kaldırın, aracın titremeye geçtiği anda frenden ayağınızı çekerseniz, zaten araç gaza basmanıza gerek kalmadan tırmanmaya başlıyor.

Yokuş desteği acemi ve kadın şoförler için iyi. Ama biraz tecrübeli iseniz, debriyaj, kendisi aracı kaldırıyor zaten.

Ben hep bu şekilde kalkarım. Hiç el freni kullanmam.


 
3062 Mesaj
9 Şubat 2011; 22:10:16 



Tam otomatik vitesli araçlarda geri kaçırma olmaz.(tam otomatiklere örnek, klasik tip tam otomatik,tiptronik sistemler,dsg,cvt..)


ama yarı otomatik araçlarda eğer kalkış desteği sistemi yoksa geri kaçırma olur.(mmt,asm,easytronic vb.)kallkış desteği sistemi bazı markalarda standart bazılarında ise opsiyonel(isteğe bağlı) bazılarında ise opsiyonel olarak bile yoktur. araç almadan önce iyi araştırılmalı..


olay bundan ibarettir.


_____________________________



1369 Mesaj
10 Şubat 2011; 0:41:44 


quote:

Orijinalden alıntı: meteg



Tam otomatik vitesli araçlarda geri kaçırma olmaz.(tam otomatiklere örnek, klasik tip tam otomatik,tiptronik sistemler,dsg,cvt..)


ama yarı otomatik araçlarda eğer kalkış desteği sistemi yoksa geri kaçırma olur.(mmt,asm,easytronic vb.)kallkış desteği sistemi bazı markalarda standart bazılarında ise opsiyonel(isteğe bağlı) bazılarında ise opsiyonel olarak bile yoktur. araç almadan önce iyi araştırılmalı..


olay bundan ibarettir.


@Sinapsis'e de meteg'e de teşekkürler,sonunda sorumun cevabını aldım.


_____________________________



 
83 Mesaj
22 Nisan 2011; 12:05:34 

cogu kısı el frenı ıle kalmak ıster bazıları debrıyaj he ben usta soforum falan debrıyajla kalkarım dıe hava atan cok oldu mesela kıa cerato zaten kıa cerato debrıyajı cok alttan kavradıgı ıcın el frenıne gerek yok ama bu sıstem genelde kadınlara ıı olur cunku ıstanbula bayırda yavas yavas sıze kayarak gelen bı kadını arkdan ahada carptı bana dememek ıcın :D


_____________________________

S A K A R Y A


 
1157 Mesaj
22 Nisan 2011; 12:14:09 

Debriyaj kavrama yukarıya doğru çıktıkça yokuşta debriyaj kavrama ile kalkmak giderek zorlaşır.Onun yerine rampalar el freniyle kalmak hem daha kolay olur hemde debriyaja zarar verilmez.
Yani Türk işi Hill holder el freni demektir.


_____________________________



8307 Mesaj
22 Nisan 2011; 14:34:08 

Hillholder süper bir oyuncak kesinlikle her arabada olmalı bence


_____________________________

308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport


1873 Mesaj
4 Ekim 2011; 11:23:18 

dizel araca sonradan yokuş kalkış desteği taktırmak mümkünmüdür


_____________________________

2012 MODEL FORD CONNECT GLX 110 PS METALİK SİYAH ( PLUS PAKETLİ )