Şimdi Ara

Emniyet ile sigortacılar anlaştı: 10 bin 600 sürücüye test zorunluluğu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Emniyet ile sigortacılar anlaştı: 10 bin 600 sürücüye test zorunluluğu

    Trafik sigortasında tavan fiyat uygulaması ve sigorta anlaşmalarındaki koşulların sigortacılar aleyhine değişiklik göstermesi nedeni ile yaşanan sorunlarda yeni bir perde daha hayata geçiriliyor. Sigortacılar, makul şartların sağlanması koşulu ile yeniden serbest piyasaya geçişmesi beklentisinde. Maliye ise ortaya çıkacak fahiş fiyatlara karşı işi sağlama almak istiyor.

     

    Bu noktada fiyatları yükselten unsurları elemine etmek ve kaza oranını düşürmek isteyen sigortacılar, Hazine Müsteşarlığı’nın da kararı ile Emniyet Genel Müdürlüğü’yle birlikte bir karara imza attı.

     

    Sürücülerin sistemdeki ceza puanlarına ve kazaya karışma oranlarına göre bir liste çıkarıldı. Buna göre yılda 3 kez veya daha fazla sayıda kaza yapan sürücüler belirlendi. Toplam sayı ise 10 bin 600 kişi olarak ortaya çıktı. Bu sürücüler, psikoteknik teste tabi tutulacak. Teste girmeyen veya tamamlayamayan sürücülerin ehliyetlerine el konulacak ve başarılı olana kadar da geri verilemeyecek.

     

    Psikoteknik Testte Neler Ölçülüyor? 

    Habertürk Gazetesi’nin haberine göre sürücülerin algı, hafıza, muhakeme ve dikkat gibi zihinsel becerileri ölçülmeye çalışılacak. Sürücülerin psikomotor yetenekleri ve becerileri (tepki süresi, el – ayak hareketlerinin anlık tepki verme hızı gibi durumlar ve davranış biçimleri) incelenecek. Uygulamanın ne zaman başlayacağı ve detayları ise henüz paylaşılmış değil.

    Hali hazırda yük, eşya ve yolcu taşımacılığı yapan tüm ticari araç sürücüleri Karayolu Taşıma Yönetmeliği 36. Madde kapsamında piskoteknik rapor almak zorunda. Ayrıca yine aynı kanuna göre bu testin her 5 yılda bir tekrarlanması gerekiyor.

     







  • %1' i o testleri geçebilirse başarıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli kaza yapan adamın trafikte yeri yok bence.

  • Çok doğru bir düzenleme. Belirli bir yaştan sonra da (örn: 60) periyodik testten geçmeli sürücüler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kazalardaki kusur oranları dikkate alınacaktır umarım. Yoksa lalenin birisi gelse vursa 3. de sınava mı sokacaklar?

  • trafik sigortası yaptırma mecburiyeti kalksın herşey çözülür. az şerefsiz değil bu sigortacılar.
  • 1 yılda 3 defadan fazla KUSURLU kaza yapanın elinde ehliyet ne gerek ?

  • Keşke yapılan her kazada tutanak tutulsa resmiyete binse.
    Sırf arabam kazalı görünmesin muhabbetinden çoğu kazada tutulmuyor. 10 bin sayısı bence az sebebide kazaların gizlenmesi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Like a Sir

    1 yılda 3 defadan fazla KUSURLU kaza yapanın elinde ehliyet ne gerek ?

    3 rakamına neden böyle takıntılıyız

    Kitapta bile "3 demeyin 1 deyin" der

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Like a Sir

    1 yılda 3 defadan fazla KUSURLU kaza yapanın elinde ehliyet ne gerek ?

    3 rakamına neden böyle takıntılıyız

    Kitapta bile "3 demeyin 1 deyin" der

    ne demeye çalışıyorsun anlamadım ? hangi kitap ? haberi okudun mu ?
  • Son zamanlarda böylesine mantıklı bir uygulama gördüğümü hatırlamıyorum. Teste girecek olan kişileri gelir kapısı olarak görüp yüksek meblalar talep edilmezse, gerçektende o kişilerin becerilerini ve mantalitesini geliştirmeye bağlı olursa güzel sonuçlar alınacağına eminim.
  • Teste tabi tutulacak da ne olacak. Adamın ehliyeti mi alınacak. Hiç zannetmiyorum.
    Dostlar alışverişte görsün hesabı bir iş.
    Yani sigorta primlerini bu 10 bin kişi mi belirliyormuş.
  • Test in kalitesi standartlari ne ola ki ?

  • Kesinlikle çok doğru, destekliyorum bu kararı
  • sigortacılar para dağıtmamak için bu tarz denetim\uygulamaları gündeme getirmese, üzerinde çalışmasa kimsenin umursayacağı yok.

    devlet ne işe yarıyor? güvenlik diyeceğiz oda oldukça tartışmaya açık....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Su taksiciler, dolmuslar, ozel halk otobusculer, kamyonlar icin ust sinir kaldirilsa hic bunlara gerek kalmayacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence mantıklı bir karar.Arada bir insanlar sınanmalı.

  • Trafikte kimse kurallara uymuyor. Neden çünkü yakalanmıyorum diye. Yapın her araca zorunlu araç kamerası. Bu kameralar ile yapılan ihlaller den ceza gelsin. O zaman herkes daha dikkatli olacak. Çünkü her yerde polis yada EDS var gibi hissedecek. Neden bunu uygulamaya geçmiyorlar anlamış değilim. Eskiden hiçbir minibüs otobüs trafik işaretlerine dikkat etmezdi ama EDS olduğunu biliyorsa kırmızı yanmadan duruyor. Neden çünkü geçerse ceza geleceğini biliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    %1' i o testleri geçebilirse başarıdır

    daha fazlasının geçeceğine aminim. bu testlerin bir katkısı olmuyor. biz sürekli bu testlerden geçiyoruz. basit şeyler bunlar. gereksizde diyebilirim. refleksi zayıflayan sadece zorlanır +60 için getirilmeye çalışılan bir düşünce. burada en önemli olanı sürücülerin en fazla 5 yılda bir ileri sürüş teknikleri eğitimi belgesini almaları zorunluluğu getirilmelidir. kazalarda yüzde 50 geçkin azalma meydana gelir. sınav yapmakla bir yere varılmaz. ancak bu iş eğitim verilerek çözülür.
  • Hep para tuzağı şeklinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.