Şimdi Ara

Dünyanın en büyük uçağı testlere hazır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Dünyanın en büyük uçağı testlere hazır 

     
    Milyarder Paul Allen’ın kurduğu Stratolaunch isimli havacılık ve uzay şirketi yaklaşık 6 yıl önce dünyanın en büyük uçağı olan bir taşıyıcı uçağı üretmek ve bu uçakla uzaya gönderilmesi planlanan roketleri atmosferin üst katmanlarına taşımak için çalışmalara başlamıştı. Aslında şirketin 2016 yılında üretimi bitirmeyi hedeflediği dev uçağın tamamen hazır haline ait ilk görüntüler bugün ortaya çıktı. Mojave Çölünde’ki bir hangarda üretimi tamamlanan uçak dev boyutuyla dünyanın en büyük uçağı olarak adlandırılmaya başladı bile.

     

    Dev Uçağa Altı Adet Jet Motoru 

    Kanat açıklığı 117 metre ile bir futbol sahasından daha geniş olan uçağın uzunluğu 72 metre, kuyruk yükseliği ise 15 metre. 250 tonluk ağırlığı taşıma yeteneğine sahip olan bu uçağı havalandırmak için de normal uçaklardakinden farklı bir motor gücüne ihtiyaç duyan üretim ekibi uçağa, Boeing 747 ticari jet uçaklarında kullanılan Pratt & Whitney PW4056 jet motorundan 6 adet yerleştirmiş.

     

    Uçağın üretim aşamasının tamamlandığını ve sırada test aşamasının geldiğini açıklayan Stratolaunch CEO’su Jean Floyd, Stratolaunch uçağıyla birlikte Dünya’nın yörüngesine rahat ve güvenilir erişim sağlama yolunda önemli bir adımı geride bıraktıklarını söyledi. "Son birkaç haftadır uçağı çevreleyen üç katlı iskelet de dahil olmak üzere fabrikasyon altyapısını kaldırdık ve uçağın tüm ağırlığını ilk kez 28 tekerleğin üzerine yükledik." diyen  Floyd bunun; uçağın zemin testleri, taksi testleri ve asıl hedef olan ilk uçuşa hazırlanmasında hayati bir an olduğuna dikkat çekti.

     

    9000 metrelik yükseklikten roketleri Dünya’nın yörüngesine fırlatmak için tasarlanan Stratolaunch taşıyıcı uçağının, tüm testlerin başarıyla tamamlanmasıyla birlikte ilk görevini 2019 yılında gerçekleştirmesi planlanıyor. 




  • Neden şişire şişire haber yaptınız ki bunu?

    Şu an da dünyanın en güçlü motorlarına sahip en geniş gövdeli ve büyük uçağı Sovyet yapımı Antonov AN-225 MYRA'dır. 6 ADET boeing 747'den iki kat daha güclü motorlara sahip iticileri var. Ve Uzunluk yükseklik ve ağırlık olarak havacılığın en büyüğü.

  • Tmm hadi diğer govdedeki pilot kalp krizi geçirince ne olacak? Nasıl inecek? Çok saçma bir üretim.

  • uzay mekiklerinin uçaktan fırlatmak tehlikeli ama bence çok faydalı bir düşünce sistemi 1kg ağırlık için 4 kg yakıt lazımdı önceden acaba bu sistemin etkiği tasarruf ne kadar?

  • Düşünce güzel de uygulamada facia olmasa bari. Uçak roketten ayrıldıktan sonra ateşlense hem irtifa kaybı ve negatif ivmelenme var, hem de roketin iticileri dönüp altta kalmayabilir, dengelenmesi güç. Ayrılmadan ateşleseler ayrılırken uçağı yakabilir.

  • katamaran mı o :D
  • Hayret kimse "en büyük merakı" nedir diye yorum yapmamış.

  • 2019 seçim hazırlığı

  • Halay çeken uçak yapmışlar, Biri Mahmut Tuncer'i çağırsın

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahir40

    Düşünce güzel de uygulamada facia olmasa bari. Uçak roketten ayrıldıktan sonra ateşlense hem irtifa kaybı ve negatif ivmelenme var, hem de roketin iticileri dönüp altta kalmayabilir, dengelenmesi güç. Ayrılmadan ateşleseler ayrılırken uçağı yakabilir.

    Dedi 40 yıllık sanayici Tahir usta
  • Tabiki hesaplamışlardır ama ne yalan söyleyeyim sanki uçarken ortadan ayrılacakmış gibi geldi bana :D

  • Toplum olarak ne kadar geride kaldığımızın ispatı yorumlarda. Son 60 yılda hiç bir şey yapamamış bir millet olarak, yapanları eleştiriyor olmamız saçmalık.

    Bu tür uçakları yıllardır yapıyorlar.



    1960'lar

    Günümüz

  • Para var huzur var demişler :)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orodruin

    Neden şişire şişire haber yaptınız ki bunu?

    Şu an da dünyanın en güçlü motorlarına sahip en geniş gövdeli ve büyük uçağı Sovyet yapımı Antonov AN-225 MYRA'dır. 6 ADET boeing 747'den iki kat daha güclü motorlara sahip iticileri var. Ve Uzunluk yükseklik ve ağırlık olarak havacılığın en büyüğü.

    Kaynakta şişiriyorsa genelde çeviride de şişiriliyor.

    Ama dediğin doğru Antonov AN-225'in 640 Ton limiti var.
  • Kanat açıklığı olarak bu uçak 117 metre ile birinci anladığım kadarıyla.
    Antonov un kanat uzunluğu 88.4 metre. Diğer arkadaşların dediği gibi gövde büyüklüğü açısından Antonov daha büyüktür.
    Sanki iki uçak birleşip tek uçak olmaya çalışmış gibi duruyor :) Zaten Antonov da uzaya uzay mekiği taşımak için tasarlanmıştı. Demek ki en büyük olmak için uzayı amaçlamak gerekiyor.
    Not: Arkadaşlar hiç bir yoruma artı veremiyorum ? Ban filan mı yedim yoksa herkeste var mı bu sorun
    Şimdi tekrar baktım da forum arayüzünde artılama yapabiliyorum ancak ana sayfada olmuyor ilginç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stalker(1979) -- 1 Haziran 2017; 23:10:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Orodruin

    Neden şişire şişire haber yaptınız ki bunu?

    Şu an da dünyanın en güçlü motorlarına sahip en geniş gövdeli ve büyük uçağı Sovyet yapımı Antonov AN-225 MYRA'dır. 6 ADET boeing 747'den iki kat daha güclü motorlara sahip iticileri var. Ve Uzunluk yükseklik ve ağırlık olarak havacılığın en büyüğü.

    Kaynakta şişiriyorsa genelde çeviride de şişiriliyor.

    Ama dediğin doğru Antonov AN-225'in 640 Ton limiti var.

    Bir düzeltme yapmak istiyorum.
    Myria uzay mekiği Buran"ı taşımak için yapıldı uzaya çıkarmak için değil.

    Myria bugünkü Ukrayna topraklarında imal edildi lakin fırlatma rampası Kazakistandaki Baikonor üssü.
    Buran uzay mekiğini Ukraynadan Kazakistan Baikonor uzay üssüne taşındı.

    Mekiğin de uçağın da yapımını Antonov Design Bureu yapmıştır.
  • Iki tane lokomotif tasiyabilirmis yani. Adamlar herhalde Antonovlarin seferlerini incelediler ve bir seferde tasidigi yuk miktarini cikardilar bu ucagi dizayn etmek icin. Govdeyi hafifletmisler zaten. 250 tondan fazlasini gereksiz buldular herhalde.

  • tasarruf etmek için çok önceden düşünmüştüm :D sorun yok yapmışlar.. arkadaşım nefatif ivmelenme ne la lafı duyupta ne oldugunu kavramadan satan adam gibi yorumlarda gelmiş ya bu millet ne zaman bilmiyorum tam kavrayamadım derse adam olacak. la başkanımız bile çok konuşuyor sanırsınız ya o daha çok dinler dinleyin okuyun öğreninla lise de okutulan yada üniversitede okutulan kitaplardan başka kitap yüzü açmayan millet başkaları değil biziz. la galatasaray sağolsun bu milletin tutuldugu hastalık olan aşaşğılık duygusunu yenmesini sağladıda. yeni nesilde yani değişik hehe hehe hee ama arkası cırt

  • inerken ortadaki birşelim noktasındaki stresi düşünemiyorum... sağ soldan yada tam tersi muhakkak mesafe farkıyla temas edecektir piste ve ortadaki gerilim maximum olacak kırılma göz önüne alınıp esnek malzeme kullanılmmıştır ama yinede en kötü senaryo bu aklıma gelen...

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.