Şimdi Ara

Mazda ve rotary motor birlikteliği 50 yaşında!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda ve rotary motor birlikteliği 50 yaşında!
    Wankel motoru olarak da bilinen rotary motor denince akla ilk gelen marka olan Mazda, motoru ilk aracında kullanışının 50. yılını kutluyor. Japon üreticinin ilk olarak bu motoru kullandığı 1967 yılında piyasaya çıkan Cosmo Sport, Japon pazarı dışında ise 110S adıyla satılmıştı.
     
    Cosmo Sport o dönem toplamda yalnızca 1.176 adet üretilse de spor araba rotary motorun gelişimi için büyük bir basamak oldu. En son 2011 yılında piyasaya çıkan Japon pazarına özel RX-8 Spirit R ile son kez bir Mazda'da yer alan wankel motoru şu ana kadar toplamda 2 milyona yakın otomobilde yer aldı.
     
    Mazda ve rotary motor birlikteliği 50 yaşında!
    Mazda'nın bir süredir bıraktığı ipuçlarına göre ikonik motor içinde bulunduğumuz on yılın sonunda piyasaya geri gelebilir. Mazda'nın Zoom Zoom isimli resmi dergisinde yer alan bazı detaylara göre de marka motorun kendisinden ayrı kalamayacağı görüşünde. Gelen raporlara göre, Mazda RX-Vision konsepti bir üretim modeline dönüşecek ve yeni nesil bir rotary motora sahip olacak.
     
    Aracın piyasaya çıkışı ve motorun geri dönüşü kesin olarak bilinmese de bu durumun gerçekleşmesi için en olası tarih olarak markanın 100. yılı olan 2020 gösteriliyor.
     


    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
    Mazda ve Rotary motor birlikteliği 50 yaşında
     







  • ah bide şu sealing problemi olmasa :(

  • Efsaneler efsanesi şampiyon Mazda 787b fotosu atalım gran turismo 4'ten. Arada 1-2 tur atıyorum kulakların pasını alıyor.
    Mazda ve rotary motor birlikteliği 50 yaşında!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Batistuta -- 30 Mayıs 2017; 23:32:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 50 senedir şu motora arge yapmayıp geliştirmemek de büyük kazmalık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 31 Mayıs 2017; 7:31:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Batistuta kullanıcısına yanıt
    Oynamayalı çok uzun zaman oldu ama o arabanın vites kutusunda bir gariplik vardı. Sanki 1 vites daha istiyor gibiydi motor.

  • Efsane motor. Profesyonel motorsporlarının çoğunda yasaklı, fazla güçlü diye.

    Şimdi birileri gelir der ki, motor yağ yakıyor, ömrü yok, çok pahalı vs. 1.4 tsi 180 hp polo gti, sıkıştırıldığı zaman mazda rx8 kadar yağ yakıyor. Biri 180 hp bulabiliyor turbo desteğiyle, diğeri 240 hp atmosferik. İkisinin de hacmi hemen hemen aynı, hatta polonun 100 cc fazlası var.

    Ömrü yokmuş, 90-100 binde motor bitiyormuş. Sıkıştırılarak kullanılan 180 lik 1.4 tsi kaç bin km gidiyor ? Hadi diyelim gidiyor, sonuçta gücü 180 hp. Çıkarsana modifiye ile gücünü 230 hp'ye. Öyle ömür testi yap.

    1.4 tsi ile kıyasladım, çünkü yaklaşık aynı hacimde. Hacmine göre bu kadar yüksek güçte zorlanan başka motor da neredeyse yok o klasmanda. Fiesta red ile falan kıyaslayamam.

    Motoru, gücüne göre, akranlarına göre değerlendirmen lazım. Rx8 'i , 2.0 atmosferik motorla kıyaslamak mantıksız.

    Ayrıca dip not. Wankel kullanıcıları, aracı nasıl kullanacağını bilmiyor. Bunları yağı özel, öyle castrol koy geç yok, dexelia atacaksın, bakımı özel, kurum yapmaması için 3-4 bin çevirirken kontak kapatman lazım. Haftada bir motoru iyice ısıtıp kurum yakman lazım. Güzel benzin kullanman lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 31 Mayıs 2017; 0:18:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    50 senedir şu motora arge yapmayıp geliştirmek de büyük kazmalık.

    AR-GE > ARaştırma GEliştirme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Efsane motor. Profesyonel motorsporlarının çoğunda yasaklı, fazla güçlü diye.

    Şimdi birileri gelir der ki, motor yağ yakıyor, ömrü yok, çok pahalı vs. 1.4 tsi 180 hp polo gti, sıkıştırıldığı zaman mazda rx8 kadar yağ yakıyor. Biri 180 hp bulabiliyor turbo desteğiyle, diğeri 240 hp atmosferik. İkisinin de hacmi hemen hemen aynı, hatta polonun 100 cc fazlası var.

    Ömrü yokmuş, 90-100 binde motor bitiyormuş. Sıkıştırılarak kullanılan 180 lik 1.4 tsi kaç bin km gidiyor ? Hadi diyelim gidiyor, sonuçta gücü 180 hp. Çıkarsana modifiye ile gücünü 230 hp'ye. Öyle ömür testi yap.

    1.4 tsi ile kıyasladım, çünkü yaklaşık aynı hacimde. Hacmine göre bu kadar yüksek güçte zorlanan başka motor da neredeyse yok o klasmanda. Fiesta red ile falan kıyaslayamam.

    Motoru, gücüne göre, akranlarına göre değerlendirmen lazım. Rx8 'i , 2.0 atmosferik motorla kıyaslamak mantıksız.

    Ayrıca dip not. Wankel kullanıcıları, aracı nasıl kullanacağını bilmiyor. Bunları yağı özel, öyle castrol koy geç yok, dexelia atacaksın, bakımı özel, kurum yapmaması için 3-4 bin çevirirken kontak kapatman lazım. Haftada bir motoru iyice ısıtıp kurum yakman lazım. Güzel benzin kullanman lazım.

    Motor yağ yakıyor diyenlere söyleyeyim bu bir kusur değil motorun tasarımda yapısında bilerek eklenmiş bir özellik çünkü motor yağ yakmak üzerine kurulu yoksa böyle bir motor olmazdı, neden peki pistonlu motorlardaki gibi yağa alttan bandırılıp çıkarılamayacağı için yakıt odasına benzinle birlikte yağda enjekte edilmesi gerekiyor ve ateşleme yapılınca benzinle birlikte o yağı da yakarak çalışıyor bu yüzden emisyon değerleri günümüz için istenilen seviyelere getirilemiyor, motorun ömrü kısa değil fakat öldü mü tam ölüyor yağına iyi bakacaksın ama kaçınılmaz son tasarımdan kaynaklı rotorların kenarları iç duvarları sürekli çizerek çalıştığı için bir zaman sonra bölümler eriyip bir birine karışarak motoru çalışmaz hale getirerek geliyor, aslında tam motor sporları için motoru ömür hiç önemli değil, minimum ağırlıktan maksimum güç sağlamak, neredeyse sıfır titreşim onu harika yapıyor, bir dezavantajı ise yapısı itibariyle turbo gibi ekstra bir sıkıştırma yapılamaması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DSG1 -- 31 Mayıs 2017; 1:16:50 >




  • Wankel pilavını ısıtmayalı epey olmuş sanırım. Duyan da zannedecek geleceğe dönüşteki gibi çöple falan çalışan bir motor yapmışlar.

    Daha mı az yakıyor? Hayır

    Daha mı uzun ömürlü? Hayır

    Bakımı mı ucuz? Hayır



    Telefondan seçemediğim konuya uygun bir emoji düşünün burda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rb26dett 2jzgte sr20det b16 şahane gerisi hikaye...

  • Rotary modelleri 50 yil yasamis mi o onemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Efsane motor. Profesyonel motorsporlarının çoğunda yasaklı, fazla güçlü diye.

    Şimdi birileri gelir der ki, motor yağ yakıyor, ömrü yok, çok pahalı vs. 1.4 tsi 180 hp polo gti, sıkıştırıldığı zaman mazda rx8 kadar yağ yakıyor. Biri 180 hp bulabiliyor turbo desteğiyle, diğeri 240 hp atmosferik. İkisinin de hacmi hemen hemen aynı, hatta polonun 100 cc fazlası var.

    Ömrü yokmuş, 90-100 binde motor bitiyormuş. Sıkıştırılarak kullanılan 180 lik 1.4 tsi kaç bin km gidiyor ? Hadi diyelim gidiyor, sonuçta gücü 180 hp. Çıkarsana modifiye ile gücünü 230 hp'ye. Öyle ömür testi yap.

    1.4 tsi ile kıyasladım, çünkü yaklaşık aynı hacimde. Hacmine göre bu kadar yüksek güçte zorlanan başka motor da neredeyse yok o klasmanda. Fiesta red ile falan kıyaslayamam.

    Motoru, gücüne göre, akranlarına göre değerlendirmen lazım. Rx8 'i , 2.0 atmosferik motorla kıyaslamak mantıksız.

    Ayrıca dip not. Wankel kullanıcıları, aracı nasıl kullanacağını bilmiyor. Bunları yağı özel, öyle castrol koy geç yok, dexelia atacaksın, bakımı özel, kurum yapmaması için 3-4 bin çevirirken kontak kapatman lazım. Haftada bir motoru iyice ısıtıp kurum yakman lazım. Güzel benzin kullanman lazım.

    Wankel sesiyle , gidişiyle efsane motordur. Yağ yakması da normaldir tamamen farklı bir teknoloji sonuçta. Ama motor hacmi olarak direkt olarak diğer motorlarla karşılaştırılamaz. 1300 cc değil yani karşılığı ki polo ile karşılaştırmak çok komik olmuş. Rx-8 in en yakın rakipleri s2000, z4 gibi arabalar ve onlara oranla bakımı çok zor malesef. Ha bence hepsinden çok özel bir araç sesiyle özellikle ama bakımı ve maliyeti aracı ve motoru mantıksız kılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.3 litrelik wenkel motorunun hacmini geleneksel sıralı ya da v tipi motorların hacmine oranlamak gerekirse 3 ile çarpmak gerekir. Çünkü pistonlu motorlarda tek yanma odası bulunuyor. Wenkel ise 3 farklı hacim etrafında dönüyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Virinom

    Oynamayalı çok uzun zaman oldu ama o arabanın vites kutusunda bir gariplik vardı. Sanki 1 vites daha istiyor gibiydi motor.

    5 vites olduğundan dolayı muhtemelen öyle hissettiniz. O yıllardaki grup c araçları çok güçlüler ama aktarmaları 5 vites. Mazda 787b'de porsche 5 vitesli şanzıman kutusu var.
  • Otto çevrim verimi %30
    Diesel çevrim verimi %40 (Ottoya göre %33 daha iyi)
    Wankel çevrim verimi %50 ( Dizel' göre %25 Ottoya göre %66 daha iyi)

    Verimlilik çok yüksek fakat ömrü kısa.

  • 787b...şunu duyup da tüyleri diken diken olmayan varmı?

    0-100: 2,5sn
    0-200: 6sn
    0-300: 13sn
    0-350: 23sn
    700bg'lik motorun performansı.bugatti chiron ile aynı değerler ama bugatti'de 800bg ilave var ve bu ses yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 31 Mayıs 2017; 9:5:23 >




  • ayni 4 zamanli motorun farkli enjeksiyon sistemi icin senelerce arge yapip tamamliyamaya butcesi yetmedigi icin projeyi baska firmalara satan otomabil ureticileri var.en temel prensibinden farkli bir motorun argesini yapip uretmek cok buyuk is.burda mazdanin hakkini vermek gerek. wankel motorunun talihsizligi jet motorunun icadidir. jet motoru olmasiydi agirlik guc oraniyla ucaklarda kullanilan standart motor haline gelmisti, uzerinde cok daha fazla arge yapilacagi icin standart 4 zamanli motorun yerine gecme sansi bile olabilirdi.

  • Wankel motorun güç eğrisi, kesinlikle şehir ıçı kullanimina uygun değil, düşük devirde güç uretmiyor gibi bir sey.



    Aksini iddia edebilen ciksin karsima.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efsaneler, ancak elektrikli motor çıkar tümü biter. Mekanik motorla çözülemeyen birçok sorun elektrikli motorla halledilebilir.

  • DSG1 kullanıcısına yanıt
    Dedikleriniz doğru. msansertekin hocamın yazdıkları da doğru. Fakat turbo yapılamaması diyerek galiba yaygın olmamasına atıfta bulundunuz.

    Yoksa Rx-8'i turbolayan var. Hatta Garrett gtx3076r takan biri var Tr'de. Modifikasyonlar için Yunanistana gitti geldi. Yani yapılamıyor değil, yaygın değil diyelim. Sizin dediğinizden sanki teknik olarak mümkün değilmiş anlamı çıkıyor.


    Wankel ve 787b hakkında biraz daha bilgi edinmek isteyen şuna bakabilir:https://forum.donanimhaber.com/mazda-787b-ve-wankel-motor-hakkinda--113374111#113374111



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolas246 -- 31 Mayıs 2017; 11:35:25 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.