Şimdi Ara

Samsung’dan VR gözlüklere yeni 4K ekran

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Samsung’dan VR gözlüklere yeni 4K ekran


    Sanal gerçeklik konusunda en yoğun çalışmalardan birisini şüphesiz Samsung yapıyor. Firma sadece kendi gözlüklerini ve içeriklerini geliştirmekle kalmıyor ayrıca büyüyen sektörden pay alabilmek adına hayati önem taşıyan bileşenler de geliştiriyor.


     


    Ekran çok önemli


     


    Firmanın son dönemde önem verdiği konulardan birisi ekranlar. Sanal gerçeklik gözlüklerinde yüksek çözünürlüklü ekranlar kullanmak yoğun tecrübe sunma açısından şart. Ayrıca düşük çözünürlüklerde SDE etkisi dediğimiz ve sürekli ekrana baktıkça göze yansıyan pikseller arasındaki siyah çizgi görüntüleri de rahatsızlık veren diğer bir konu.


     


    Hafta içi yapılan duyuruda sanal gerçeklik kasklarına yönelik olarak 1.96 inçlik 4K LCD ekranlar geliştirildiği açıklandı. Ekranın piksel yoğunluğu 2250 ppi olurken, şimdiye kadar VR kaskları için elde edilen en yoğun değer olduğunu belirtmekte fayda var.


     


    Ayrıca Bkz.Ryzen üretim verimliliği yüzde 80’i geçti, 9 serisi gecikmeyecek

    Yüksek çözünürlükler sayesinde SDE etkisinin de oldukça azalacağı kaydediliyor. 4K ekranların ilk talipleri muhtemelen Sony, Oculus veya HTC gibi firmalar olacaktır. Samsung’un da bağımsız Daydream tabanlı bir sanal gerçeklik gözlüğü geliştirme ihtimali var. Ekranlar burada da karşımıza çıkabilir. 


     







  • Htc Vive 2 ekranı belli oldu

  • Pixel arası çizgiyi hadi atlattık diyelim ama görüntü netliği açısından cihazların güçlü olması gerekiyor. Göz başına 4k olursa şu an kaldıracak sistemi bulmak zor olur zira o kadar çözünürlük ve konu gerçeklik olunca ayarları da yüksek ister insan. Tabii 60fps 4k kartı olarak 1080ti ı düşünürsek 30 fps de biraz kurtarır ama sli lazım zira 30 fps de sağlık açısından sıkıntı yaratır.

    Aslında hayali çok güzel. Yani yeni nesil ekran kartlarıyla yeni nesil sanal gerçeklik kasklarını düşünmek enfes ama...

  • AMD, VR için 8K çözünürlüğü işaret etmişti. 4k nın hala tatmin edici görüntüyü vereceğini düşünmüyorum. GPU ların VR için yeterince güçlü olmadığını da unutmayalım.

  • bu teknoloji yaygınlaştığında göz hastalıkları patlama yapacak. demedi demeyin. 5 dk lık bir vr deneyiminde bile insanın gözü 5 dk halsizleşiyor, başı dönüyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: St Batuhan

    Pixel arası çizgiyi hadi atlattık diyelim ama görüntü netliği açısından cihazların güçlü olması gerekiyor. Göz başına 4k olursa şu an kaldıracak sistemi bulmak zor olur zira o kadar çözünürlük ve konu gerçeklik olunca ayarları da yüksek ister insan. Tabii 60fps 4k kartı olarak 1080ti ı düşünürsek 30 fps de biraz kurtarır ama sli lazım zira 30 fps de sağlık açısından sıkıntı yaratır.

    Aslında hayali çok güzel. Yani yeni nesil ekran kartlarıyla yeni nesil sanal gerçeklik kasklarını düşünmek enfes ama...

    ne yazikki vr icin en ideal fps 120 oluyor ve en az aci siniri 90 fps,
    yani suan 2x90fps 4k oynatabilecek bir ekran karti yok, en az 3 sene beklemek gerekli diye düsünüyorum.




  • oyunu 4k oynatamadıktan sonra ekran 8k olsa ne yazar ayrıca telefon boyutunda olduğundan ve kitap okuma mesafesi de olmadığından 1080P olması yeter de artar bile yeter ki oyunları da kalitesini bozmadan oynatsın. Kim ne derse desin bence ;Steam in-home Stream ile tablete direk yansıtmak daha verimli tablet çözünürlüğü ve ekranı iyiyse çok daha iyi iş görüyor üzerine de biraz modifiye edip trackır ile falan oynanırsa tadından yenmez.

  • panelin 4k olması illa 4k oyun oynamayı yada film izlemeyi gerektirmiyor.
    panelin 4k olması pikseller arasındaki siyahlar ve rgb dizilimdeki 3 renklerin görünmesini azalttığı için çok önemli. isterse oyun 1080p olsun ve 2 piksel bir noktayı göstersin, aradaki siyahları ve rgb renkleri görmekten daha iyi.

    mesela steam de vr olmayan bir oyun açtınız. Bu oyunlar sanki büyük ekran tv de oyun oynar gibi gösterime açılıyor. Bu şekilde olduğu zaman sizin ekran 2k olunca görüntünün ortasından bir bölümü kullanmış olup sıkışmaya gidiyor ve yazılar bile okunmaz hale geliyor. yani 1080p çözünürlüklü oyunu 640p ekrana sığdırmak gibi oluyor.
    hem piksel ve rgb renkleri görüyorsunuz hemde görüntü kötü.

    ekran 4k olunca bu sistem bir kademe daha iyi oluyor.

    şuan oyunlar 2k kalsın önemli değil vr ekran paneli 8k teknolojisine geçtiğinde oturmuş olacaktır.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.