Şimdi Ara

Avrupa’daki elektrikli araç sayısı hızlı bir şekilde yükseldi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Avrupa’daki elektrikli araç sayısı hızlı bir şekilde yükseldi 

    Elektrikli araçlar sayısının yavaş bir şekilde arttığı bölgelerden birisi olan Avrupa, Bloomberg tarafından paylaşılan bir rapora göre bu senenin ilk çeyreğinde elektrikli otomobillerin en çok ilgi gördüğü bölgelerden birisi oldu. Geçtiğimiz sene elektrikli otomobillerin sayısı ortalama olarak yüzde 2.9 yükselirken, geride bıraktığımız çeyrekte bu oran yüzde 38’i gördü.
      

    European Automobile Manufacturers’ Association’ın (EAMA) paylaştığı bilgilere göre bu büyümede en çok payı olan ülkeler arasında başı yüzde 87.4 oranlık büyüme ile İspanya, yüzde 67.5 oranla Almanya ve yüzde 29.9 oranla Birleşik Krallık çekiyor. Elektrikli araç sayısının artmasını sağlayan en büyük etkenlerden birisinin özellikle İspanya ve Almanya’daki otomobil kullanıcılarının beğenisini kazanmayı başaran Renault Zoe olduğu biliniyor. Yaklaşık 25.950 dolar fiyata sahip olan otomobil, tek bir şarj ile 400 km’ye kadar yol katedebiliyor.

     

    Elektrikli araç satışları genel ortalamaya göre az

    Elektrikli araç satışlarında büyük bir artış olmasına rağmen bu araçların sayısı hala genel ortalamaya göre oldukça düşük. 3 aylık dönem içerisinde tüm Avrupa’da 1.89 milyon otomobil satışı gerçekleştirildi ve satılan elektrikli otomobillerin sayısı yalnızca 32.627’ydi.









  • Bizde de yukselen seyler var. Ornegin fiyatlar, vergiler vs.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault Zoe 'nun her ay 60 euro pil kirası var.

    Arabaya para veriyorsun ve her ay 60 euro da pil kirası veriyorsun.

    Bu arada araç tam şarjlı iken menzili 138 km.

    bir tam şarj ise 2-9 saat akım gücüne göre gerçekleşmekte.

  • Bizde tesla 500 binden başlıyor oradan yapın hesabı, 2050 de bir iki milyon elektrikli araç trafikte olursa iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizde olsa "Türkiyedeki elektrik araçların sayısı ve ÖTV ORANI hızla artdı" Şeklinde olur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendemail

    Renault Zoe 'nun her ay 60 euro pil kirası var.

    Arabaya para veriyorsun ve her ay 60 euro da pil kirası veriyorsun.

    Bu arada araç tam şarjlı iken menzili 138 km.

    bir tam şarj ise 2-9 saat akım gücüne göre gerçekleşmekte.


    Her firma farklı çözümleri mevcut. Youtube de izlediğim tesla videoalrında elektirk motoru ömür boyu pilleri 8 yıl bakımdan sonra bir 8 yıldaha garanti veriyor tesla. İzlediğim testlerde bunu belirtiyorlardı. Asıl sorun pil garantisi ve bakımı. Şu depolama kısmında devrim yaratacak bir çözüm bulur iseler içten yanmalı motorların ömrü gittikce azalacak gibi.
  • ah bizde de yaygınlaşsa da haberlere konu olsa.

  • Ciddi anlamda teşvik var Avrupa 'da çünkü. Elektrikli araçlar için aracınızı şarj edebileceğiniz ayrı otopark yerleri var, buralara diğer araçlar park edemiyor. Gibi.
  • Bizde olmasına daha çoook var
  • Dizelleri öldürecek adamlar yakın gelecekte.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1ses1

    quote:

    Orijinalden alıntı: sendemail

    Renault Zoe 'nun her ay 60 euro pil kirası var.

    Arabaya para veriyorsun ve her ay 60 euro da pil kirası veriyorsun.

    Bu arada araç tam şarjlı iken menzili 138 km.

    bir tam şarj ise 2-9 saat akım gücüne göre gerçekleşmekte.


    Her firma farklı çözümleri mevcut. Youtube de izlediğim tesla videoalrında elektirk motoru ömür boyu pilleri 8 yıl bakımdan sonra bir 8 yıldaha garanti veriyor tesla. İzlediğim testlerde bunu belirtiyorlardı. Asıl sorun pil garantisi ve bakımı. Şu depolama kısmında devrim yaratacak bir çözüm bulur iseler içten yanmalı motorların ömrü gittikce azalacak gibi.

    Bir ekleme daha yapayım ;

    Tesla 'nın pil mesafesine diğer firmalar (mercedes,eneral motors ve volvo dışında ) pek yetişebilmiş değiller.

    Tesla Model S tamamen 8,5 saatte şarj oluyor ve 750 km gidiyor , volkswagen hele sıçmış batırmış durumda ,bmw ve VW tek şarjla 500km civarındalar.

    İlgili markaların excel tablosunu buraya yapıştırmak isterdim , ya da jpeg şeklinde upload ederim bir vakit..

    Herneyse diyeceğim odur ki, İphone telefon endüstrisinde ne yaptıysa ,Tesla da otomotiv endüstrisinde bunu yaptı.

    Diğer taraftan Avrupa Komisyonu ,özellikle Almanya ,2030 yılına kadar içten yanmalı araçları trafikten kaldırmayı kararlaştırdı.
    Elektrikli araçlar için indirimler ve benzinli araçlar için ek vergiler koydular.

    Asıl önemli gelişme ,TIR ,Kamyonet vb iş araçlarının elektrikli olması, zira bu lojistik maliyetlerini düşürme potansiyeli taşıyacağı gibi çevreye de olumlu katkıları olacak.

    Memeleketimizin bu dönüşüm hakkında çabaları da mevcut , yasal zemin hazır , diğer taraftan özel sektörden bir otobüs imalatçısı tamamen yerli ve elektrikle çalışan otobüsü hazır.Kıbrıslı bir firma tamamen elektrikle giden bir binek otomobil piyasaya sürdü.
    Bunlar çok güzel gelişmeler, memleketimizin yollarının tamamen elektriğe geçisi biraz uğraştıracak gibi çünkü hükümet için biraz sancılı ;
    Çünkü : devlet en çok geliri Petrolden alıyor , en çok da petrole para ödüyor.
    Dünyanın en pahalı benzinini kullanıyor halk , devlet ise ballı kaymak vergi topluyor. Kısaca diyelim ki bir gece herkesin arabası , kamyonetler tırlar elektrikli olsa hokus pokus misali ertesi gün hükümet düşer kaos çıkar .bütçe tecavüze uğrar...

    Dolayısıyla yavaş yavaş düzenli planlı bir geçiş lazım , avrupada bunu yapıyor şu an zaten , ancak adamların SATIN ALMA GÜCÜ ortalama bir türk vatandaşından 6-7 kat fazla olduğu için sancısız stressiz yapıyorlar bunu...
    Japonlar ise Tesla ile işbirliği içinde sektöre girecek gibiler ...




  • sendemail kullanıcısına yanıt
    Aslında hükümetimizin elektrikli araçlara bir kolaylık yaptığı yok. Tamamiyle ötv kaldırıp kdv indirimi ile teşvik etmesi lazım. Her akaryakıt istasyonunda hızlı şarj koydurması lazım. Yeşil enerjiye yatırım yapması lazım. Ama nerde. Dediğiniz gibi akaryakıt aracısız devletin kasasına temiz vergi giriyor kaçarı yok kaybı yok. Bundan vaz geçmek istemez. Aslında zengin devletiz 10 liralık arabaya 25 lira veriyoruz 50 liralık elektrik faturasına 130 lira veriyoruz 50 liralık su faturasına (su cennetindeyiz) 90-100 lira veriyoruz .

    Konuyu dağıtmadan Vergi olsunda vatandaşın canı çıksın hükümetin umrunda değil taki seçimler yanaşana kadar 2 aylık süre sonra aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1ses1 -- 7 Mayıs 2017; 21:28:1 >
  • 1ses1 kullanıcısına yanıt
    işin özü bahsettiğiniz gibidir.Teşekkürler.
  • Yıllardır uyuyan bir sektördü, tabi petrol şirketlerinin lobisi, üreticilerin büyük arge masrafları şanzıman la, klimayla vs ile dünya halkını uyutup buzamana kadar geldi...









    Taki tesla nın elektrik li araç akımı nı başlatana ve bunu kabul ettirilene kadar. Büyük bir işi kırdılar, tez zamanda içten yanmalı araçların son bulması dileğiyle.

  • burada yazılanlardan hiçbiri Toyota nın son arabası C-HR da yok 4. nesil hybrit motor şarj derdi yok . şu an devlet teşviği ile 150 bin den 110 bine düşmüş durumda gebze fabrikada üretiliyor ve üretilen 100 araçtan 80 i yurtdışına ithal ediliyor pil derdi yok 5 yıl garanti sonraki her yıl için 10 euro toplamda 50 euro ile 10 yıl pil sorunu yok . Ben ce herkesin bir daha düşünmesi gereken bir araç olmuş C-HRhttps://www.toyota.com.tr/new-cars/c-hr/index.json?WT.ac=%2Fnew-cars%2Fc-hr%2Findex.json





  • Bizde gelen giden yok.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.