Şimdi Ara

Tümosan’dan motorundan tasarımına %100 yerli Mentap projesi [GÜNCELLENDİ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tümosan’dan motorundan tasarımına %100 yerli Mentap projesi [GÜNCELLENDİ]


    Türkiye’nin en köklü sanayi şirketlerinden olan Tümosan, son dönede Altay Tankı’nın güç ve aktarma grubu konusunda beklentileri karşılayamamış olmasına dayandırılarak önemli eleştiriler almış olsa da şirketin, geleceğe dönük önemli ARGE projeleri ve savunma sanayii odaklı yatırımları var.

     


    KAP’a yapılan son açıklama ile şirket yeni Milli Entegre Taktik Tekerlekli Araç Platformu (MENTAP) ürün ailesi için çalışmalara başlandığını duyurdu. Hafif, orta ve ağır araçlardan oluşacağı belirtilen MENTAP ürün ailesi, hem şirket için hem de Türk Savunma Sanayii için ciddi bir önem taşıyor.


     



    Geliştirilecek ürün ailesinin tamamında %100 olarak Tümosan tarafından geliştirilmiş dizel motor, şanzıman, transfer kutusu, yürür aksam, özgün elektronik sistemleri kullanılacak. Bu sayede tam anlamıyla yerli olarak ifade edilebilecek bir ürün grubu ortaya çıkarak olan Tümosan, yapılacak ARGE çalışmalarında da yurtdışından herhangi bir teknik destek almayacakmış. Yani araçların tüm ARGE süreci de Tümosan mühendislerince gerçekleştirilecek.


     


    Yapılacak geliştirmeler ve elde edilen bilgi birikimini farklı işbirlikleri ile Türk Savunma Sanayii’nde faaliyet gösteren diğer şirketlerle de paylaşacaklarını açıklayan şirket, uzunca bir süredir üzerinde çalışılan ve ürün ailesinin ilk üyesi olan “Hafif Tekerlekli Zırhlı AracıIDEF 2017 Savunma Sanayii Fuarı’nda 8. salonda yerli ve yabancı katılımcıların beğenisine sunacak. Fuardan hemen sonra ise prototip üretimi, test süreci, validasyon ve optimizasyon çalışmaları gibi süreçlerin hızlı bir şekilde tamamlanması amaçlanıyor.


     

    TÜMOSAN Genel Müdürü Kurtuluş Öğün konuyla ilgili olarak tarafımıza şu ifadeleri aktardı “MENTAP ile gelişmiş ülkelerde %95 seviyelerinde olan, ancak ülkemizde uzunca bir süredir %50 seviyesini aşamayan savunma sanayii yerlilik oranını, gelişmiş ülke seviyelerine çekecek bir proje modeli hayata geçirdik. Bu proje sayesinde yurt içi ihtiyacı karşılayacak ve aynı zamanda yabancı ülkelerin savunma amaçlı ürünlere uyguladığı sınırlamaları ortadan kaldırarak yeni ihracat imkanları oluşturacağız. Projemizin ilk ürünü olan ve mühendislerimiz tarafından geliştirilen “Hafif Taktik Tekerlekli Zırhlı Araç”, özgün tasarımı ve yüksek yerlilik oranı ile savunma sanayiinde Türkiye’nin gücünün önemli bir göstergesini oluştururken, yurt dışı savunma sanayisinde öne çıkan bir araç haline gelecek” dedi. 

     
    Tümosan’dan motorundan tasarımına %100 yerli Mentap projesi [GÜNCELLENDİ] 

    TSK'nın ve Emniyet'in Kullanımında Olacak  


    Askeri araç ailesi konseptinde çalışmalara başladığı hafif sınıftaki ilk üyesi TÜMOSAN PUSAT’ın geliştirilmesinden sonra orta ve ağır sınıfta ve yine %100’e yakın yerlilik oranı hedefi ile çalışmalarına devam edeceklerini belirten Öğün, öncelikli olarak Türk Silahlı Kuvvetleri ve Emniyet Güçlerinin ihtiyaç duyduğu taktik tekerlekli araçları, bir araç ailesi oluşturacak şekilde geliştireceklerini vurguladı.

     


    MENTAP’ın hafif sınıftaki ilk üyesinin öne çıkan özellikleri şöyle:


    Yüksek yerlilik oranı:
    TÜMOSAN’ın tasarlayıp ürettiği milli motor, şanzıman, güç aktarma ve süspansiyon ve elektronik sistemler kullanıldığı için yerlilik oranı %100’e yakın.




    Yüzde 30 yakıt tasarrufu:
    TÜMOSAN tarafından geliştirilen ve yüksek verimlilikte çalışan yeni nesil 4 silindirli TÜMOSAN motoru, otomatik TÜMOSAN şanzımanı ve güç aktarma sistemi ile %30 yakıt tasarrufu sağlanıyor.




    Modüler tasarım:
    Farklı silah ve balistik koruma sistemleri ile elektronik donanımların entegrasyonu sayesinde aracın tasarımı istenilen görev profiline uygun hale getirilebiliyor.




    Dengeli zırh koruması, hareket ve taşıma kabiliyeti:
    TÜMOSAN tarafından geliştirilen bağımsız süspansiyon sistemi ile arazi şartlarında yüksek manevra kabiliyetine, yüksek performansa sahip dizel motoru ile daha uzun menzil taşıma kabiliyeti ile tehdit ortamının gerektirdiği zırh korumasına sahip.


     







  • selamlar hocam siz bilirsiniz idef'e normal vatandaş girebiliyor mu acaba?

    bu işin profesyonelleri girebilir yazıyorda anlayamadım?
  • Bir yerli araba yapın ya ÖTV var KDV var yetmiyor ÖTV nin KDV si var oda yetmiyor noter masrafı var o da yetmiyor mtv var yılda 2 kez alınıyor o da yetmiyor 2 senede 1 muayene ücreti var o da yetmiyor kol gibi benzin fiyatları bu ne arkadaş ya mübarek araba sanki aşırı lüksmüş gibi bi sende varmış gibi muamele ediliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu yerli arabayı yapın da artık binelim yahu. Orta seviye aile arabası olsa yeter. İthal arabalarla aynı fiyat olsa bile alırım. Alman Hans, Koreli Lee Su, Fransız Jack kazanacağına Konyalı Hüseyin, Sivaslı Ahmet kazansın.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • kasamak5656 K kullanıcısına yanıt
    Merhaba savunma sanayisi ile ilgili haber yapan sitelerdeki üyelerin yorumlarına bakarsak normal vatandaşlar da fuara katılabilir. Şansınızı deneyin
  • Bu zırhlı araç işinin suyu çıktı artık. Otokar, Fnss, Bmc, Nurol, Katmerciler, Limak şimdi de Tümosan
    Tümosan'a zaten motor geliştirme görevi verildi bu işte uzmanlaşmak yerine bir sürü oyuncunun olduğu bu sektöre girmekteki ısrarı anlayamadım.
    Şimdi işinde yıllardır uzman olan Otokar, Fnss, Bmc neden Tümosan'dan motor alsın ki? rakiplerine iş vermek istemeyebilirler. Halbuki motor işini kotarırlarsa bu şirketlere yüzlerce motor-şanzıman satacaklar.
    Motor üreten cummins, perkins gibi şirketler niye zırhlı araç üretmiyorlar?
    Tümosan bence yerli Caterpillar olmalı. Gemi makinaları, jeneratörler, güç grupları, iş makinaları ile ülkemiz için ciddi güç çarpanı olurlar.
  • Tümosan motor konusunda uzmanlaşmaya gitse daha mantıklı olur. Arkadaşların dediği gibi bu alanda çok fazla marka var zaten.

  • Zırhlı arac işindense yerli motor ihtiyacı var bu işi yapabileceklerin tum enerjinlerini,ekiplerini motor uretme işinde olması daha elzem..zira hali hazırda ihh lardan hurkusa,atak helikopterine, tanktan zırhlı araclara kadar tum savunma sanayi motor ve aktarım organları konusunda dısa muhtaç..

    Bu arada Yerli arac markasının ambleminde Hilal gorsek urunun milli algısını artıracagı kanaatindeyim..

  • Şu tankın yapıldığını görebilecek miyim acaba?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_virüs

    Bu zırhlı araç işinin suyu çıktı artık. Otokar, Fnss, Bmc, Nurol, Katmerciler, Limak şimdi de Tümosan
    Tümosan'a zaten motor geliştirme görevi verildi bu işte uzmanlaşmak yerine bir sürü oyuncunun olduğu bu sektöre girmekteki ısrarı anlayamadım.
    Şimdi işinde yıllardır uzman olan Otokar, Fnss, Bmc neden Tümosan'dan motor alsın ki? rakiplerine iş vermek istemeyebilirler. Halbuki motor işini kotarırlarsa bu şirketlere yüzlerce motor-şanzıman satacaklar.
    Motor üreten cummins, perkins gibi şirketler niye zırhlı araç üretmiyorlar?
    Tümosan bence yerli Caterpillar olmalı. Gemi makinaları, jeneratörler, güç grupları, iş makinaları ile ülkemiz için ciddi güç çarpanı olurlar.

    ZPT lerin yurtdışından çok alıcısı oluyor. Pazarı iştah kabartan cinsten. O nedenle kalkışmışlardır.


    Ayrıca doğrudan gemi greyder tank motoru üretmek öyşe denildiği gibi olmuyor gördük. Bu yoldan geçip arge de tecrübe edinecek ve üzerine koyarak ilerleyecekler. Bu açıdan stratejik bir hamle.

    Kısacası önce emekleywcek sonra yürüyüp ardından koşacaklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Akif Ersoy

    Şu yerli arabayı yapın da artık binelim yahu. Orta seviye aile arabası olsa yeter. İthal arabalarla aynı fiyat olsa bile alırım. Alman Hans, Koreli Lee Su, Fransız Jack kazanacağına Konyalı Hüseyin, Sivaslı Ahmet kazansın amk.

    Sabır kardeşim sabır, türkiyeye biçilmiş bir rol var. Siz sanayi üretimini bize bırakın tarıma yönelin, bugüne kadar bizi yönetenler bunu uygulamış, bundan sonra düzelir mi zaman içinde görürüz. Anadol'u hatırlarsınız kent motorlu, üretimde destek olan amerikalı yetkililer 1960 larda 70 lerde kendi markanızı yaratıp araç yapın demişler zaten.. Bizimkilerin bunca zaman yaptıkları ortada, yetişmiş onca mühendis varken.
  • Muhtemelen sadece birkaç protoip olacak. Amaçları güç grubunu tanıtmak ve bu tarz zpt veya zma larda kullanılabilecek kadar güvenilir olduğunu göstermek olabilir.

    Ama maşallahı var, ülke her gün zırhlı araç üretiyor. Madem bu kadar hevesli firmalar böyle araç üretmeye. Otakar Cobra I'in sivil versiyonunu üretsin. 2,0 dizel 60 bin liraya alalım. Bagajıda geniş olur tam aile arabası, mayından da korkmayız doğu yollarında.

  • Niye suyu çıkmış zırhlı aracın? Çok üretici olması hem rekabeti arttırır, hem de ihracat için önemli bir adım olur. Otokar, FNSS, BMC, Nurol, Katmerciler vs tamamı motoru ve transmisyonu dışarıdan alıyor. Tümosan kendi geliştirdiği motor, şanzıman ve transmisyonu kendi ürettiği kasaya monte ediyor. Bundan daha doğal bir şey olamaz. Diğerleri sadece kasa üreticisi iken Tümosan hepsini kendisi yapıyor.

  • Ben diyorum. Ejder Yalçın zırhlısının sivil versiyonu üretilsin. Harika bir SUV olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaNGar

    Bir yerli araba yapın ya ÖTV var KDV var yetmiyor ÖTV nin KDV si var oda yetmiyor noter masrafı var o da yetmiyor mtv var yılda 2 kez alınıyor o da yetmiyor 2 senede 1 muayene ücreti var o da yetmiyor kol gibi benzin fiyatları bu ne arkadaş ya mübarek araba sanki aşırı lüksmüş gibi bi sende varmış gibi muamele ediliyor.





    https://eksisozluk.com/evt-s1--4937878

    En sondaki mesajın bir öncekini oku.
  • McLaren64 kullanıcısına yanıt
    Hocam üstüme alarak cevap veriyorum. Ben zırhlı araç üretilmesin demedim son dönemde paranın kokusunu alan herkes zırhlı araç işine girdi ben bunu kastederek yaptım yorumumu.

    Mesela Katmerciler'in ambulans itfaiye gibi araçlar için ürünleri var buraya yoğunlaşıp marka olabilirler.

    Bugün bir sürü üretici var ama zırh çelikleri yurt dışından geliyor burada bir terslik yok mu?

    Tosyali holding zırh çeliklerini üretmek için yatırım yapıyormuş. Bize işte bu tür şirketler lazım

    Önceliğimiz alt sistemlerimizi de üretebileceğimiz bir Ekosistem oluşturmak olmalı diye düşünüyorum.

    Zırhlı araclarimızın tasarımları çok güzel onlardan sivil amaçlı suv, pick up üreten bir şirketimiz olsa inanin Orta Doğu Afrika ve Türki Cumhuriyetlerinde iyi pazar oluştururuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fuardan sonra isteyen olursa yaparlar belki. Bunun otomobilini ucuza yapın da binekk!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şunları yaparken testlerini de yayınlasınlar göreve ne kadar hazır olduklarını görelim. Oldu bittiye getiriyorlar. Sonra, mayın patladı araç hurdaya döndü haberleri görüyoruz.
  • emre_virüs kullanıcısına yanıt
    Elbette yerlilik oranının arttırılması çok önemli. Zırh çeliğinin yerli firmalarca tedarik edilmesi de çok önemli bir konu. Ama hepsinden önemlisi Motor, Şanzıman, Transmisyon gibi bir askeri aracın olmazsa olmazı parçaları yerli firmalarca tedarik edebilmek. Bana göre hepsinden önemlisi bu konudur. Zira bunları yerli firmalardan tedarik edersen sorgusuz sualsiz ihraç edebilir, tüm kontrolü kendi üstüne alırsın.

    Ama şu an üretilen ve kullanılan Otokar Cobra II, Nurol Ejder Yalçın 4x4 gibi araçların motoru, zırhı, şanzımanı, transmisyonu hep yurt dışından tedarik ediliyor. Tümosan ise bunların tamamını kendisi üretip kullanacağını açıkladı. Bu çok önemli bir eşik.

    Bölgemizdeki sorunları, dünyadaki siyasi konjonktürü de düşündüğüm vakit ordumuzu sürekli yenilemek elzem bir konu. Ordunun bel kemiği de Kara Kuvvetleri'dir. Bu işi tek bir firmaya bırakmak çok büyük hata olur.

    Zamanında sadece Otokar vardı. Paletli araçları da FNSS üretirdi. Bugün üretici sayısının artması rekabeti de doğrudan etkiliyor. Her şirket aracının daha da gelişmiş ve tercih edilebilir olması için çaba sarfetmek zorunda kalacak. FNSS, Nurol Makina, BMC olmasaydı Otokar Cobra II'yi çıkartır mıydı? Bunu asla bilemeyiz. Ya da bu kadar gelişmiş bir şekilde üretebilir miydi?

    Günümüzde Otokar'ın Cobra II'si, Nurol Makina'nın Ejder Yalçın III 4x4'ü, BMC'nin Vuran'ı, FNSS'in Pars 4x4'ü, Katmerciler'in Hızır'ı var. Buna şimdi de Tümosan'ın Pusat'ı ekleniyor. Ordunun ve Emniyet'in isterlerini karşılarsa, askerimizin, polisimizin güvenliği için yeterli güvenilirliği sunarsa Pusat'ı da envantere alırız.

    Kaldı ki bu araçlar sadece TSK ve EGM için üretilmiyor. Çok ciddi bir dış talep var ve bu araçların çoğu ihraç ediliyor. Cobra II, Ejder Yalçın III dış satış başarısı göstermiş modeller. BMC Kirpi'ye Afrika ve Türki Cumhuriyetlerden inanılmaz bir talep var. Daha geçen hafta Otokar Kaya II Bangladeş'in MRAP ihalesini kazandı. Yine Otokar Arma 8x8 modelini BAE'ne sattı. FNSS Pars 8x8 modelini Malezya'ya sattı. Geçtiğimiz haftalarda BMC Amazon modelini Katar'a sattı. Yani sadece yerli ihtiyaç için değil ihracat için de model fazlalığının önemi var.

    Özellikle sevsek de sevmesek de mevcut hükümet döneminde Savunma Sanayi'ne çok ciddi yatırımlar yapıldı. Ama hala katedeceğimiz yol var. Önümüzdeki yıllarda Savunma Sanayi'nde çok daha iyi olacağımıza inanıyorum. Yerlilik oranının daha da artacağını göreceğiz.




  • Ben anlamadım bu TÜMOSAN ın işini adamlar tank motoru projesinde sı koydular şimdi kendi motorumuzla çalışıyor diye zırhlı araç çıkartıyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.