Şimdi Ara

Tesla Model 3 siparişlerini yetiştirmek için riskli bir üretim modeli kullanacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.235
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ABD'nin köklü iki otomobil üreticisi olan Ford ve General Motors'u geride bırakarak ülkenin en değerli otomobil üreticisi haline gelen Tesla artık hisse ve piyasa değerindeki artışı koruyabilmek için önemli bir viraja girmiş durumda. Daha önce Elon Musk, temmuz ayında Model 3'ün üretimine başlanacağı ve 2018'de şirketin üretim hacmini 5 kat arttırarak 500.000 otomobil üretileceği gibi oldukça iddialı ifadeler kullanmıştı ve şirketin bu gelecek hedefleri Tesla hisselerinin yüzde 40'ın üstünde değer kazanmasına katkıda bulunmuştu.


     

    Tesla Model 3 siparişlerini yetiştirmek için riskli bir üretim modeli kullanacak 
    Şimdi ise analistler Musk'ın bu iddialı hedeflerinin gerçekleşmemesi halinde Tesla için rüzgarın yönünün değişebileceğini ve şirketin bir anda düşüşe geçebileceğini düşünüyor. Tesla ise iddialı üretim hedefini gerçekleştirmek için otomobil üreticilerin denemeye pek yanaşmadığı bir yöntemi kullanmaya hazırlanıyor. İşe yaradığı taktirde şirketin üretim sürecine gerçekten büyük katkıda bulunacak olan yöntemin ciddi riskler içeriyor olması ise uzmanları endişelendirmeye başladı bile. 


     

    Pek çok otomobil üreticisi, üreteceği yeni modelin üretim hattını test etmek için üretim hattında ilk olarak ucuz parçalarla bir prototip oluşturur ve bu sayede üretim hattında herhangi bir aksaklık olursa bunu önceden görme ve büyük hatalardan kaçınma imkanına sahip olur. Tesla ise bu adımı atlayarak Model 3'ün üretim hattını test etmek için herhangi bir prototip oluşturmadan doğrudan Model 3'te kullanılacak pahalı ve orijinal parçalarla üretime başlayacak.


     

    Riskli Yöntem Şirketi İflasa Sürükleyebilir 

    Bu yöntemin en büyük tehlikesi üretim sürecinde fark edilmeyen bir problemin daha sonra şirketin başına bela açma ihtimalinin olması. Geçtiğimiz hafta şirketin 53.000 adet otomobili geri çağırdığını da düşünürsek üretim hattını test etmemek oldukça riskli bir yöntem. Bununla birlikte üretim esnasında bir hata fark edilse bile (Model 3 satışa sunulmadan önce) Tesla orijinal parçalar kullandığı için ciddi bir maddi sıkıntıya girebilir.


     

    Kabul edilmiş sistemlere karşı çıkmak Elon Musk ve Tesla'nın adeta misyonu haline gelmiş durumda ancak uzmanlar bu riskli işte yapılacak en ufak hatanın Tesla'yı iflasa kadar götürebileceğini belirtiyor. Daha önce Audi'nin de Meksika'daki fabrikasında denediği ve yüzde 30 zaman tasarrufu sağladığı bu üretim sürecini Tesla'nın nasıl atlatacağını temmuz ayında ilk Model 3 üretiminin, eylül ayında ise tam kapasiteli üretimin başlamasıyla göreceğiz. 



  • Son gelişmelerden sonra Musk'ın dikkat etmesi gereken en önemli nokta.



    "İğne ucu kadar yer kalmayacak olması lazım."



    Olmalı.

  • tesla'da fosil yakıtlı arabalara göre çok daha az sayıda parça kullanılıyor. bu bakımdan risk alabilir firma.

  • "Siparişleri yetiştirmek için"



    Tesla'nın bir anda insanların günlük hayatına girmesine hala şaşırıyorum. İnsanlar ciddi ciddi elektrikli araba kullanmaya başladılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Spacex ve tesla baştan beri risti ,bu diğer alınan risklerin yanında ufak bile

  • Aynen koskoca milyon dolarlik sirket sahibi adamlar model 3'u denemeden test etmeden direk cat diye uretime gectiler... Yazik boyle dusunen varsa cidden uzuluyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farmer Jax

    "Siparişleri yetiştirmek için"



    Tesla'nın bir anda insanların günlük hayatına girmesine hala şaşırıyorum. İnsanlar ciddi ciddi elektrikli araba kullanmaya başladılar.

    Yok hocam ya Tesla gecen sene 76 bin arac satmis. Tum dunyada 88 milyon arac satilmis. Amerikada 15 milyon civari.
    Yani hala cok ufak bir rakam.

    Mesela Amerikada Californiada elektrikli araclara buyuk tesvikler var, ayrica firmalara zorunluluklar var oralarda daha fazla tabi kullanim orani.
  • Risk budur.



    Adam risk almayı seviyor. Başarabilirse hiç bir şeyin satın alamayacağı zamandan %30 tasarruf sağlayacak ve üretim tesisindeki test aşması maliyetini sıfırlayacak.



    Olmazsa yine çok bir kaybı olacağını düşünmüyorum. En fazla olacağı ilk 100 aracın hurdalığa gitmesi,zaman tasarrufunun ortadan kalkması, 100 aracın işçilik,malzeme ve diğer giderlerinin Musk un cebine yansıması.



    Adam abd başkanın adamı ve model s ile model x gibi super araclarin duayeni. Şirket batmaz en kötü topallar ama şaha kalkmak için bir ihtimal topllamayı da göze alması gerekir zaten. Sorun olmazsa o %30 luk dilimde kalan zamanda da hem siparişleri yetiştirir ve Alman disiplinini oluşturabilirse belki üretimi daha da arttırıp + kar bile getirtebilir.



    Not: Bardağın dolu tarafını görmeyi her zaman sevmişimdir :)

    Not 2: Ben olsam bende aynını yapardım. Gerekli testler için zaten o kadar arge yapılıyor ve robotlar işini çok iyi yapıyor. Musk bu kararında haklı çıkacak. Keşke burdan bizde hisse alabilsek :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 25 Nisan 2017; 18:39:48 >
  • Elon Musk önceden her şeyi hesaplamıştır. Çok zeki biri olduğundan piyasaya böyle bir iddia atıp amma risk aldı adamlar dedirtecek ve araç süper olacak ve hisse değerleri uçacak...

  • Bu haberden sonra Tesla için üzüldüm. Zira iflas edebileceğini ilk kez düşündüm...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farmer Jax

    "Siparişleri yetiştirmek için"



    Tesla'nın bir anda insanların günlük hayatına girmesine hala şaşırıyorum. İnsanlar ciddi ciddi elektrikli araba kullanmaya başladılar.

    Keşke en ucuz modeli 450 bin liradan başlamasaydı da en azından elektrikli araba kullanmayı aklımızdan geçirebilseydik.
  • Bu analistler de sanki Musk ı patlatmak için fırsat kolluyor ha. Bu tarz analistli ne kadar haber gördüysem hepsinde analistler Tesla hisseleri patlayabilir, Musk en ufak hatasında yok olur filan diye pompalıyorlar boyuna.
  • iflas olayı hikaye fakat herhangi bir terslikte sağlam hisse kaybına uğrayacağı kesin

  • O kadar risk olduğunu sanmam ama adamlar kim 500.000 isterdeki gibi 125 binlik soruyu jokersiz açtırıyor gibi sanki, böyleleri olmasa ne heyecan olur ne de teknolojide itici güç, helal olsun
    Tüm dev firmalar yana yakıla elektrikliye geçmeye çalışacak artık , devir değişiyor, arap petrolünden kurtulalım artık bea..

  • Elon Musk kafası çalışıyor dikkat ederse sorun olmaz.

  • Madem yetiştirmen için böyle bir şey gerekiyor niye baştan iddia edersin ki be adam!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • elon musk her isinde buyuk riskler aliyor, hep buyuk ve riskli oynuyor. simdiye kadar hep ustesinden geldi, hizli yukselisinin nedenide bu. cekirge bir ziplar, iki ziplar, buraya kadar gelebildigine gore sadece sans eseri olmamali, demekki ongorebildigi kontrol edebildigi riskleri aliyor. sanmiyorum ama eger salt sans ile riskleri atlattiysa fazla surmez bir yerde fena patlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: khytr89

    Risk budur.



    Adam risk almayı seviyor. Başarabilirse hiç bir şeyin satın alamayacağı zamandan %30 tasarruf sağlayacak ve üretim tesisindeki test aşması maliyetini sıfırlayacak.



    Olmazsa yine çok bir kaybı olacağını düşünmüyorum. En fazla olacağı ilk 100 aracın hurdalığa gitmesi,zaman tasarrufunun ortadan kalkması, 100 aracın işçilik,malzeme ve diğer giderlerinin Musk un cebine yansıması.



    Adam abd başkanın adamı ve model s ile model x gibi super araclarin duayeni. Şirket batmaz en kötü topallar ama şaha kalkmak için bir ihtimal topllamayı da göze alması gerekir zaten. Sorun olmazsa o %30 luk dilimde kalan zamanda da hem siparişleri yetiştirir ve Alman disiplinini oluşturabilirse belki üretimi daha da arttırıp + kar bile getirtebilir.



    Not: Bardağın dolu tarafını görmeyi her zaman sevmişimdir :)

    Not 2: Ben olsam bende aynını yapardım. Gerekli testler için zaten o kadar arge yapılıyor ve robotlar işini çok iyi yapıyor. Musk bu kararında haklı çıkacak. Keşke burdan bizde hisse alabilsek :D







    Hocam boyle durumlarda zarar ilk 100 aracla sinirli olmuyor. Tedarikciler parcayi dizayn ediyor ve yatirim yapiyor, bunun karsiliginda ya bir alim garantisi ya da bastan yatirim icin para vermis oluyorsunuz. Eger sorun cikarsa ve parcayi degistirmek gerekirse o zaman o paralar yanmis oluyor.
    Sorunun buyuklugune gore yanan para cok degisebilir eger bir iki plastik parcayi etkileyen sorun varsa az bir para gider ama aracin altyapisini etkileyen bir sorun cikarsa uretimde o zaman zarar buyuyebilir.
  • anlamıyor bu tesla hemen batacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araba türkiye de dışında heryerde yok satıyor sanırım ...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.