- x
Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific (ÇIKTI)
441 Cevap43808 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: <<      [2] 4 5 6 7 8      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


1953 Mesaj
10 Nisan 2007; 11:25:21 

Ben bu oyunu anlayamadım, düşman gemisine 3 tane torpido ile isabet sağladım gemi yan yattı ama batmadı bana saldırmaya devam etti. Bu arada o gemiye yüzlerce top atışı yaptım he ve ap olarak ama boş. Sonunda hırs yaptım gemiye iyice yanaşıp top atışı fln yaptım, cephane kalmadı, sonra o gemi beni top atışları ile batırdı. Sanırım o gemiyi uzaylılar yapmış ne yaparsan yap batmıyor,ismi hacı batmaz olabilir. Neyse kariyer görevine başladım, Pearl Harbour dan Osakaya gittim görevi tamamladım, dönüşte yakıtım bitti :) dedim nolacak fln, yardım nasıl isticez öyle bir opsiyon yokmuş heralde, sonra battaryalarla devam ettim, anlamadığım motorlar dizelsiz kalmışken bataryalar nasıl kendi kendine şarj oluyor? Neyse sonra bir anda 3 uçak saldırdı beni batırdılar. SONUÇ: grafikler fln çok güzel, oyunu devamlı 6666 kere hızlandırıp yavaşlatmak fln çok bayık olmuş. Bu tarz oyunlarda hep şunu istemişimdir, Aynısı IL-2 içinde geçerli oyunda bir SKIP modu olmalı ama bu IL-2 deki gibi değil şöyle olmalı: Skip(zaman atlama) yapınca oyun sinematik görüntüye geçmeli işte çeşitli açılardan denizaltıyı seyahat ederken göstermeli gün doğumu batımı falan, derken düşman uçağı fln görülürse, yine bir sinematik girebilir yada bir tayfa şuradan uçak geliyor fln diye bağırır ve böylece oyun daha akıcı olurdu. Açıkçası yüzlerce kez oyunu 6666 kere hızlandırmak fln sıkıcı geldi bana. Birde yakıt kaç galon kalmış, ne kadar yeter bunları nerden bilcez yaa . Neyse bu türün hayranı olmasam da böyle şeyleri severim ama beni fazla sarmadı. Eğer ççok ama çoook fazla vaktiniz varsa zevk verebilir.


7263 Mesaj
10 Nisan 2007; 11:38:11 

Gemilerin çeşitli zayıf noktaları var ve buralara ateş etmek gerekiyor, gerek topla gerek torpidoyla. Örneğin bir ticari gemi için yakıt deposu, ki genelde köprü kısmının altındadır ya da motor dairesi, burası da köprü altında ya da arka tarafta olabilir. Top ateşiyle he mermi kullanarak yakıt deposu olduğundan şüphelendiğin kısımlara ateş edebilirsin ama en kolay yol su hizasından zırh delici ve he mermi kullanmaktır böylece gemi daha hızlı su alır ve daha kolay batar. Torpidolara gelirsek yine bahsettiğim yakıt deposu ya da motor dairesinden vurmak işe yarıyor ancak en kesin çözüm geminin altından manyetik torpidoyla vurmak, bu tür bir durumda tek torpidoyla bile gemiyi ortadan ikiye ayırabilirsiniz. Savaş gemilerindeyse durum biraz farklı, motor daireleri yine arka taraflarda ancak en ölümcül noktalar şüphesiz top taretlerinin hemen altında bulunan cephanelikler. Ancak savaş gemileri torpidolara karşı korumalıdır dolayısıyla büyük bir zırhlıyı batırmak için 6-7 torpido isabeti şart (şanslı bir atış yapmazsanız tabii), oysa bir uça gemisi yüzer yakıt ve cephane deposu gibidir, bir torpidoyla bile batırabilirsiniz.
Bu oyunda maalesef skip modu pek verimli olmaz, zira oyunun zaten güzelliğidevriye gezmek ve geerk radyo mesajlarıyla konumları bildirilen avları yakalamaya çalışmak gerekse rastlantısal olarak avlara denk gelmek. Zaten son zaman hızlandırmasında bir temas olursa nöbetçi subayınız zamanı gerçek zamana indirgeyip sizi uyarıyor, hatta komut bile atayabilirsinzi, örneğin uçakla karşılaşılırsa acil daliş yapın gibi. Çok da hoş oluyor.
Yakıt, elektrik şarjı, oksijen ve karbondioksit seviyelerini ekranın alt kısmında sağ tarafa doğru görebilirsiniz. Yan yana dört düğme ve altlarında bir seviye çubuğu vardır, hangi düğmeye basarsanız o birime ait bilgiler gösterilir.


_____________________________



1953 Mesaj
10 Nisan 2007; 12:56:47 

Saol, sanırım bende bir bug oldu, tüm top mermileri bitmesine rağmen gemi batmamıştı :) . Neyse tabi ki sevenleri için harika bir oyun.


166 Mesaj
12 Nisan 2007; 9:42:23 

Oyunu dün aldım. Ama benim makinada çok kasıyor (p4 2.8, 1 gb ram, 256 ati 9550 vga). Oyunda grafikler tek kelimeyle mükemmel. benim makinayla suya daldığımda ve steteskop'u yukarı çıkar deyince 10 dk bekliorum, makina b, kasılıyor ki sormayın. Bide gemi batırmaya çalışsam ne olur merak ediyorum. Grafikler bende en az 1024*768 oluyor. Bunun için çözünürlüğü düşüremiorum. Diğer grafikleri düşürüncede oyun bi halta benzemiyor . Uzun lafın kısası oyun grafikleri müthiş, ama ben bu oyundan bu makinayla mahrum kaldım


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


177 Mesaj
14 Nisan 2007; 1:28:14 

hocam peki ben napayım ha... ben napayım bende fx 5200 ve 512 ram le oynamaya çalışmıştım

oynanmadı ttabi oyun.. oynansaydı şaşardım


_____________________________

Life is one big party when you're still young





166 Mesaj
14 Nisan 2007; 12:54:40 


quote:

Orjinalden alıntı: soonymeister

hocam peki ben napayım ha... ben napayım bende fx 5200 ve 512 ram le oynamaya çalışmıştım

oynanmadı ttabi oyun.. oynansaydı şaşardım


Kardes bence sende kafan1 benim gibi duvara vur


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


177 Mesaj
15 Nisan 2007; 9:08:16 

bu parasızlığa


_____________________________

Life is one big party when you're still young





205 Mesaj
21 Nisan 2007; 21:13:12 

Arkadaşlar oyunda torpido hesaplarının elle yapılışı nasıl oluyor. "Manual Targeting System"den bahsediyorum. Otomatik yapınca oyun çok basit oluyor. SH3'de torpidonun gemiye dik çaprması gerekiyordu yoksa patmalıyordu. Öyle olunca en azından biraz uğraştırıyordu ve zevkli oluyordu. SH4'de torpido hangi açıyla çarparsa çarpsın patlıyor. Sanırım 3deki torpidolar fünyeliydi 4dekiler manyetik.
Saldırı periskopunda sağ üst köşede açlılan yuvarlak panele hedef geminin hızını, mesafesini ve pruva açısını giriyoruz. Mesafeyi haritadan ölçüyorum onda sorun yok ama geminin hızını nasıl öğrenebilirim ve pruva açısı anlamı nedir? Bilenler açıklayabilirse oyun çok daha keyifli olacak.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2714 Mesaj
21 Nisan 2007; 21:58:01 

v1.2 cıktı 150mb


_____________________________

Evlilik işi yapacaklar ; DİKKAT TV de evlilik programları sizce neden var! reyting için mi? Peki neden herkanalda birden vede günün uzun süren programı? Neden saygısızlık, küfür, kavga, cocuklara kötü örnekler olmasına rağmen yasaklanma veya bi uyarı almıyor? ...Reyting değil, teşvik etmek için var, artık BOŞANMA tercihleri, evlilik tercihini aştığı için var


166 Mesaj
21 Nisan 2007; 22:35:26 


quote:

Orjinalden alıntı: m@Ximus*

Arkadaşlar oyunda torpido hesaplarının elle yapılışı nasıl oluyor. "Manual Targeting System"den bahsediyorum. Otomatik yapınca oyun çok basit oluyor. SH3'de torpidonun gemiye dik çaprması gerekiyordu yoksa patmalıyordu. Öyle olunca en azından biraz uğraştırıyordu ve zevkli oluyordu. SH4'de torpido hangi açıyla çarparsa çarpsın patlıyor. Sanırım 3deki torpidolar fünyeliydi 4dekiler manyetik.
Saldırı periskopunda sağ üst köşede açlılan yuvarlak panele hedef geminin hızını, mesafesini ve pruva açısını giriyoruz. Mesafeyi haritadan ölçüyorum onda sorun yok ama geminin hızını nasıl öğrenebilirim ve pruva açısı anlamı nedir? Bilenler açıklayabilirse oyun çok daha keyifli olacak.


m@Ximus kardeş bu yazdıklarını okuduktan sonra kafama taş çarpmış gibi oldum
Ben bu yazdıklarından birşey anlamadım. Zaten oyunun nasıl oynanacağınıda çözememiştim. Anlaşılan uzun bi sürede çözemicem. İstersen biraz anlat oyunu öğrenelim. Valla sevap işlersin


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


205 Mesaj
21 Nisan 2007; 23:15:20 

Ben oyunun nasıl oynandığını anlatmadım ki? Ben de senin gibi sordum nasıl oluyor diye. "Manual Targeting System"i bilen kişi ne sorduğumu da anlayacaktır zaten.
Ama en basit halini anlatabilirim. Oyunu normal veya orta zorlukta oynayacaklar için tabiki. Ben gemi gördüğüm zaman 15m metreye dalıp periskopu yukarı çıkarıyorum ve hedefe doğru çeviriyorum. Sonra da torpidoyu seçip kırmızı tuşa basıyorum bu kadar basit. Oyun hesapların hepsini otomatik yaptığı için eğer hedef gemi rotasını değiştirmezse torpido %99 gemiyi vuruyor.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2714 Mesaj
22 Nisan 2007; 10:35:06 

manuel target için sanırım observer teleskopla bakıp 2 görüntü arasındaki zamanı sayarak gemi hızı anlaşılıyor iyi bilen biri varsa acıklarsa bende sevinirim


_____________________________

Evlilik işi yapacaklar ; DİKKAT TV de evlilik programları sizce neden var! reyting için mi? Peki neden herkanalda birden vede günün uzun süren programı? Neden saygısızlık, küfür, kavga, cocuklara kötü örnekler olmasına rağmen yasaklanma veya bi uyarı almıyor? ...Reyting değil, teşvik etmek için var, artık BOŞANMA tercihleri, evlilik tercihini aştığı için var


7263 Mesaj
22 Nisan 2007; 15:52:06 

Aslında elle hedef takibi ve atış hesaplaması hem çok karmaşık hem de çok basit. O dönem denizaltılarında mekanik torpido atış bilgisayarları kullanılmış ki buna TDC deniyor. Torpidolar her ne kadar hedefe doğru düz de gitseler, gyro açısı denilen bir ayara sahipler, böylece hedefe karşı burnunuz 90 derece dik olmasa bile (torpido hedefe doğru dümdüz gitmese bile) gyro açısını girerek torpidonun çok az düz gittikten sonra hedefe doğru dönmesini sağlayabiliyoruz. TDC'nin yaptığı da işte bu gyro açısını hesaplayıp torpidoya girmek. Peki TDC, gyro açısını hesaplayabilmek için bizden hangi verileri istiyor?

1-Hedefin mesafesi: En kesin mesafe tespit yöntemi sonarla tespittir. Hedefe ses gönderilir ve hedefe çarpan sesin geri dönme süresi hesaplanarak hedefin mesafesi yüksek bir isabetle bulunur. Ancak bu işlem yerimizi belli etme, daha da önemlisi varlığımızı belli etme ve denizaltının en büyük silahı olan sürpriz saldırı etkisini kaybetme riskini doğurur. Bu nedenle periskopla yapılan menzil tespiti tercih edilir. Bu işlem için öncelikle hedef tanımlama kitabını açıp hedef gemiyi bulup o sayfada seçmemiz gerekiyor. Sonra periskopta açılan ikinci görüntüdeki hedefin suyla birleştiği noktayı alttaki görüntüdeki hedefin en yüksek direğiyle birleştirmemiz gerekiyor. Böylece trigonometrik bir işlemden sonra hedefin mesafesi elde edilebilir.

2-Hedefin hızı: Hedefin hızının tespit edilebilmesi için çeşitli yöntemler mevcut. Bunlardan en çok kullanılanı 2 tespit yöntemidir. Sonar veya periskop yardımıyla hedefin belirli bir sürede içinde iki mesafe tespiti yapılır ve harita üzerine işaretlenir. Örneğin periskobumuzu kaldırıp yaptığımız ilk gözlemde hedef bize göre 15 derecede 1250 mt mesafedeyken 3 dakika sonra yaptığımız ikinci tespitte hedef 6 derecede 850 mt'de görünüyor. Haritada iki noktayı da işaretleyip iki nokta arasındaki mesafeyi ölçtüğümüzde hedefin 3 dakikada katettiği mesafeyi bulmuş oluruz, bu veriyi saat ve deniz miline çevirdiğimizde geminin hızını bulduk demektir. Bir ikinci yöntem hidrofondan geminin tipine göre pervane seslerinin belirli bir süre içindeki dönüş sayısını saymaktır. Bir diğer yöntemse periskoptaki orta dikey çizgi kullanılarak yapılan gözlemdir. Hedef geminin burnu periskoptaki orta çizgiye değdiği anda kronometre çalıştırılır ve geminin kıç kısmı bu çizgiden çıktığı anda kronometre durdurulur ve bu süre belirli bir matematiksel işlem sonucunda bize hedefin hızını tahmini de olsa verebilir. Ancak savaş esnasında acil ve hızlı karar verilmesi gereken durumlarda en işe yarayan yöntem tahmindir. Tahminde gözönüne alınacak unsurlar şunlardır: Hedefin denizi yararken çıkardığı köpük (ne kadar büyükse o kadar hızlı demektir), hedefin sınıfı (destroyerler genelde 20 deniz mili hızla seyreder oysa ticari gemiler 6-8 deniz mili gibi hızları tercih eder), vb yöntemler.

3-Hedefin baş açısı (AOB - Angle of Bearing): Hedef gemide olduğumuzu düşünürsek hedef rotasıyla denizaltının yaptığı açı. Bu açı en net yukarıda anlattığım iki tespit yöntemiyle bulunur. Hedefi belirli bir sürede iki kez tespit ederiz ve böylece elde ettiğimiz iki noktayı harita üzerinde işaretlediğimizde hedefin rotasını bulabiliriz. Bu rotaya göre denizaltımızın bulunduğu noktanın oluşturduğu açı AOB'yi verecektir.


4-Hedefin bizim rotamıza göre açısı: Periskoptan hedefe baktığımızda periskobun üst kısmında gördüğümüz açıdır.

Her ne kadar hesaplamalarla gemiye ait çeşitli bilgileri elde etsek de mümkün olduğunca gemiyi takipten çok geminin olacağı noktayı hesaplayıp gemi o noktaya geldiğinde ateş etmek daha sağlıklı olacaktır, çünkü aldığımız bazı veriler sürekli değişmektedir, örneğin geminin bize göre mesafesi yada katettiği yol gibi. Örnek vermek gerekirse hedef gemiye sağından yaklaşıyoruz ve gemi perisobumuzda 330 derecede görülüyor, biz tüm atış hesaplamalarımızı hedef 350 derecedeymiş gibi yapmalıyız ve hedef gemi 350 dereceye geldiğinde ateş etmeliyiz. Böylece TDC'ye gireceğimiz tüm veriler sabit kalır ve çok daha isabetli bir atış imkanı doğar.

Daha detaylı bilgi için http://www.communityman...?title=Manual_Targeting
1950 Amerikan Donanması Torpido atış resmi el kitabı için: http://www.hnsa.org/doc/attack/index.htm
SH3'le ilgili atış bilgileri için: http://www.paulwasserman.net/SHIII/

Yukarıdaki bazı verileri şemayla açıklamamız gerekirse:
0

Burada TARGET:Hedef, S/M ise bizim denizaltıdır. Target'in ve S/M'nin öünden dik olarak giden kesik çizgiler rotalardır. ab olarak göterilen açı AOB'dir. S/M ile LOS arasındaki açı hedefin bizim rotamıza göre açısıdır. G açısı, torpido gyro açısıdır.

Daha fazla grafiksel örnek verebilmek isterdim ama SH4 öylesine hata dolu bir oyun ki sabah tekrar silmek zorunda kaldım. Sanırım SH3'e geri döneceğim, o zaman daha detaylı açıklamalar yapabilmeyi umuyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emptyrean -- 22 Nisan 2007; 15:56:50 >


_____________________________



166 Mesaj
22 Nisan 2007; 16:06:41 

emptyrean bilgiler gerçekten çok faydalı oldu. Çok teşekkür ederim.

m@Ximus kardeş. Madem otomatik hesaplama var, ki ben sadece oto hesap var zannediyordum. O zaman neden manuel uğraşıyorsun Bence oto kullanmak her zaman iyi. SH3 oynamadım. SH2 yi oynuyordum. Ancak 2 den bu yana % 90 oranında oyunda müthiş değişmeler gördüm. beni zorlayan şeyde bu değişiklik olsa gerek. Keşke 3'ü oynasaydım. Belki kafamdaki onca soru işaretinin cevabını bulabilirdim.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sedat2222 -- 22 Nisan 2007; 16:16:52 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2714 Mesaj
23 Nisan 2007; 12:21:23 

emptyrean

cok tşk ler mükemmel detaylar tabi tam zorluk seviyeleri için bunda oynıyabilene sanırım cokfazla saygı duyarım


_____________________________

Evlilik işi yapacaklar ; DİKKAT TV de evlilik programları sizce neden var! reyting için mi? Peki neden herkanalda birden vede günün uzun süren programı? Neden saygısızlık, küfür, kavga, cocuklara kötü örnekler olmasına rağmen yasaklanma veya bi uyarı almıyor? ...Reyting değil, teşvik etmek için var, artık BOŞANMA tercihleri, evlilik tercihini aştığı için var


205 Mesaj
24 Nisan 2007; 23:15:40 

@Sedat2222
Dediğim gibi oyun çok basit geliyor bana. Yani ne bileyim sadece periskopu hedefe çevirip atış yapmak hoşuma gitmiyor. Hesap kitap yapması güzel olacak.
@emptyrean
Dostum verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m@Ximus* -- 24 Nisan 2007; 23:27:24 >


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


30 Mesaj
26 Nisan 2007; 15:42:40 

Arkadaşlar çok sevdiğim bu oyunu sorunlarından dolayı Patch'lemek zorunda kaldım ve şimdide oyuna giremiyorum,böyle sorun yaşayan varmı acaba,ne yapmalıyım.


_____________________________



7263 Mesaj
26 Nisan 2007; 15:46:30 

Önce yama 1.1 sonra da 1.2 çıktı. 1.2'den şiddetle uzak durmanızı öneririm çünkü oyunun 1.0 halinden daha da kötü yapıyor. Oyunu en az sorunla oynamak için en iyisi 1.1 yamasını kurmak.


_____________________________



205 Mesaj
7 Mayıs 2007; 15:09:29 

Arkadaşlar devriye görevlerini (patrol) nasıl tamamlıyoruz bilen var mı? Görev yerine geliyorum ama görev tamamlanmıyor. "Incomplite" şeklinde kalıyor. Görev yerindeyken rapor yolluyorum yine de olmuyor. Aynı şekilde fotograf çekme görevlerini de tamamlayamadım. Tokyo limanına kadar sızdım ama sonra ne yapacağımı bilemedim.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


7263 Mesaj
7 Mayıs 2007; 16:41:19 

Devriye alanına gelince o gridde (haritadaki kare) 24 saat devriye gezmen gerekiyor ancak rota konusunda serbestsin. Fotoğraf görevinde haritada gösterilen noktaya gelip periskopla oradaki gemilerin fotoğrafını çekmen gerekiyor. Periskopla bir gemiye "L" ile kilitlenip, ekranın sağ alt kısmında bulunan menülerden birinde "fotoğraf çek" ikonuna basarsan fotoğraf çekilmiş oluyor, yalnız görevi tamamlayabilmek için belli sayıda geminin fotoğrafını şekmek zorundasın (6 tane gibi). Fotoğrafları çektikten sonra kendine güveniyorsan birkaç demirli gemiye torpido atabilirsin ancak ilk patlamalarla birlikte ortalık kızışacak ve kaçman oldukça zorlaşacak, benden söylemesi.


_____________________________



205 Mesaj
8 Mayıs 2007; 0:36:06 

Emptyrean dostum sen de olmasan bu oyunu oynayamayacağız valla.
Limana sızınca baktım görevi yapamıyorum ben de ne kadar gemi varsa hepsini batırıp kaçtım. Sonyol ( flank) hızıyla gidince topçu bataryalarının yakalaması zor oluyor. Bir de zikzak şeklin de bi rota çizince rahatça kaçılabiliyor. Benim karşılaştığım en zorlu düşmanlar uçaklardı. Aniden ortaya çıkıyorlar ve denizaltı daha dalamadan 2 atış yapacak kadar süreleri oluyor. İsabet alırsan da büyük ihtimalle batıyorsun.
Dostum verdiğin bilgiler için çok teşekküler. Bu arada 4. görevdeyim ve 80000 tonu aştım. Hedefim 1 milyon.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


7263 Mesaj
8 Mayıs 2007; 7:58:29 

Çok garip, normalde 1941 yılında bile hava radarı var, muhtemelen görev öncesi bu hava radarını gemine yüklemeyi unuttun. Hava radarı sayesinde normal hava koşullarında rahatlıkla uçakları kilometrelerce öteden tespit edebiliyorsun. Görev öncesi bir oda var, karşıdaki haritaya tıklayarak göreve başladığın, işte o oda ekranında tam önünde bir denizaltı maketi olmalı, onu tıklayınca gemiye yapabileceğin güncellemeleri görebilirsin. Sol tarafta bulunan (yanılmıyorsam) SD Radar'ı sürükleyerek sağ ekrana bırak belirli bir puan karşılığı gemine takılmalı.


_____________________________



205 Mesaj
9 Mayıs 2007; 1:29:36 

O kısmı biliyorum. Hatta 3/50lik güverte topunu 4/50 ile değiştirdim çok daha etkili atışlar yapabiliyorum. Radarı da daha önce yüklememe izin vermemişti ama artık o da var. Çok uzaktan görebiliyorum uçakları.
Bugun ilk kez adam gibi bir Japon filosuyla karşılaştım. Komuta, kruvazör ve muhriplerden oluşan 15 parçalık bir filoydu. Şilep vurmaktan sıkılmaya başlamıştım. Komuta gemisini batırmak çok keyifli birşey. 2 tane de ağır kruvazör yanında çezer oldu tabi.
Hava durumu biraz daha iyi olsaydı birkaç tane de muhrip batırcaktım ama olmadı. Başka sefere artık.


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
592 Mesaj
13 Mayıs 2007; 15:55:05 

Merhaba silent hunter 4 çıktı, sanırım 99YTL fiyatı orijinal olarak. SH3 ise 15YTL, acaba alsam internetten multiplayer oynayabilir miyim, halen destek veriyor mudur? Daha önce hiç internetten oyun oynamamıştım...


7263 Mesaj
13 Mayıs 2007; 21:34:17 

Bence SH3'ü bu kadar ucuza bulmuşken sakın kaçırmayın. SH4 grafik olarak bir kaç yenilik getirmiş olabilir ancak oyun kalitesi (atmosfer, oynanabilirlik, vb) olarak karşılaştırdığımızda SH3, SH4'ten çok çok ileride. Ayrıca SH3'ü Ubisoft'un sunucularından online olarak oynayabilirsiniz, nedeni ise Alman denizaltılarının çekirdek bir oyuncu kitlesi var ve SH5'te yine Atlantik'e dönülene kadar SH3'den vazgeçilmeyecektir. Bence SH4'ün SH3'e göre tek artısı Starforce yerine bilgisyarınıza bulaşmayan bir kopya korumasıyla gelmesi. SH3 oynanmasa bile bir kenarda elinizin altında bulunması gereken bir oyun.


_____________________________



 
592 Mesaj
14 Mayıs 2007; 12:14:37 

Sağ olun empytrean. Ben de almayı düşünüyordum zaten, en azından yamalarını yükleyebilmek için. Bu kadar ucuz olmasına şaşırdım, kuşkulandım, bir eksiği vardır diye düşündüm... oyuna artık multiplayer desteği vermiyorlardır gibi...


7263 Mesaj
14 Mayıs 2007; 13:05:46 

SH3'ü SH4'ten daha iyi bir simülasyon yapan tabii ki muhteşem Grey Wolves eklentisi. Tamamen fanatik oyuncular tarafından hazırlanan bu ücretsiz yama oyunu inanılmaz seviyelere getiriyor. Yamayı http://www.users.on.net/~jscones/GWX/download.html adresinden indirebilirsiniz. Ayrıca şu an için sadece İngilizce yaması olan sesli komut programı da var, bu program ve dosyaları için akşam arşivimi bir karıştırmam lazım ancak kesinlikle denemelisiniz. SH3/4'ü sesle komuta etmek gerçekten sizi geminin içine sokuyor.


_____________________________



 
592 Mesaj
15 Mayıs 2007; 17:45:35 

Tekrar sağol. Biraz araştırdım "Grey Wolves" eklentisini... Heyecan verici gözüküyor...


 
214 Mesaj
16 Mayıs 2007; 15:56:05 

Merhaba arkadaşlar .Bende bir sh 3 hastasıyım:) yakında sh4 de edinecegim ancak bilen arkdaşlara bir sorum olacaktı.Bn grey wolwes modunu sh3 e yukluyorum ve biraz oynadıktan sonra oyun exe hatası verip kapatıyor.acaba cevabını bilen varmı simdiden tesekkurler


_____________________________



7263 Mesaj
16 Mayıs 2007; 17:11:27 

Grey Wolves son yama yüklenmiş halde yapıldığı için eğer 1.4 yamasını yüklemeden Grey Wolves kurarsanız sorun çıkartabilir. Bu nedenle önce oyunu kurmalı, sonra son yama olan 1.4'ü kurmalı, ondan sonra Grey Wolves'u kurmalısınız. Ancak hala hata vermeye devam ediyorsa bu ya sisteminizden (ram, vb( kaynaklanan bir durumdur ya da klasik SH 3/4 buglarından birisidir.


_____________________________



349 Mesaj
16 Mayıs 2007; 18:03:01 

Benim şöyle bir sorunum var.
Sh 4 edinmeden grey wolvesi deniyeyim dedim fakat benden sh 3'ün v1,4 yaması olmasını istedi ama ubisofttan vb. sitelerden indirdiğim kadarıyla sadece 1.3 oluyor ama indirirken hep 1.4 olarak görüyorum.Fakat 1.3 oluyor her zaman.

ACaba bunun nedeni nedir?Ayrıca acaba grey wolwesten sonra ilaç değiştirmek gerekirmi oyunun yoksa 15 ytlye orjinal mi alayım?


_____________________________



7263 Mesaj
16 Mayıs 2007; 19:34:34 

Bence 15 YTL gibi fiyata kaçırılmaz ancak üzerindeki Starforce kopya korumasıyla ilgili baya bir sorun yaşandı ve şu anda çeşitli forumlarda Ubisoft'tan toplu halde NoCD yaması yayınlaması isteniyor. Yine aynı şikayetler nedeniyle Ubisoft SH4'te Starforce'tan vazgeçmiş ve şu anda kullanılan zararsız kopya korumasına geçmişti. Kısaca orijinalini alın ve kurun, 1.4 yamasını yükleyip üzerine Grey Wolves'u kurun, ondan sonra NoCD yaması, vb ile Starforce'un sisteminize kurulmasını engelleyin.


_____________________________



349 Mesaj
16 Mayıs 2007; 20:00:33 

Orjinalini alayım ama internettten indirdiğim 1.4b yaması sadece 1,0'ı 1,3 yapıyor ben nasıl 1,4 yapayım onu anlamadım.


_____________________________



7263 Mesaj
16 Mayıs 2007; 20:36:14 

Eğer resmi sitesinden 1.4 diye indiriyorsan öyle bir sorunu vardı nedense halletmemişler. Ancak bu gerçek bir sorun değil sadece kurulum ekranında 1.3 yazıyor, o kadar, aslında 1.4 dosyaları kuruluyor.


_____________________________



 
214 Mesaj
16 Mayıs 2007; 20:54:02 

bilgiler için tesekkurler arkadaşlar.bende 1.4 patchi kurulu ancak crackledigimden sorun oluyor sanırım.


_____________________________



349 Mesaj
16 Mayıs 2007; 21:11:59 

Grey wolwesi indirdim acaba bu GWX Patch 1.03 kurulması şart mı?
Ayrıca şu an şöyle bir sorunum var bölüm açamya kalktığımda(Grey wolwes yüklü iken)son anda sh3 takılıyor kaç kere denediysemde olmadı acaba bunun nedeni nedir?


_____________________________



7263 Mesaj
16 Mayıs 2007; 21:29:19 

Aslında şart değil, 1.03 yaması Grey Wolves için hazırlanmış bir yama ve GW için hazırlanan son güncellemeleri içeriyor, bence kursanız iyi olur. Takılmanın sebebini tam olarak bilemiyorum, SH3 tüm yamalara rağmen hala bug dolu bir oyun, oyunu komple silip baştan yüklemeniz sorunu çözebilir.


_____________________________



1245 Mesaj
19 Mayıs 2007; 15:06:09 

Millett yetişin çıldırdımmm!!!!!:D

ya kariyerde görevi yapıyorum bitiriyorum tekrar aynı görevi veriyor offf zaman ilerliyor yani yeni görev yeni tarihte veriliyor ama aynısı!!!offff
sürekli aynı görev 2kez yaptım 3.de aynı görevi aldım 2 yıldada aynısı oldu birinde 2kez patrol yaptım 3.de aynı görev verdi,diğer 2 kez ajanı yaptım gene 3.kez aynı şeyi verdi

vs 1.2 ondan mı acaba ?? ya böle bi hata nasıl yapılır bir pakette akıl ermiyor tıbki AKP ye oy vermek gibi bişi


_____________________________




1207 Mesaj
21 Mayıs 2007; 14:07:25 

aynı sorun bndede var,birkaç msj üstte arkadaş cevabı vermiş,gözlem yapılacak grid'in içinde 24 saat boyunca turlaman lazımmış..deniycem bende şimdi


_____________________________

Eğitim Birliği:
DAĞ, KOMD.OKL. VE EĞİTİM MERKEZ K.LIĞI / ISPARTA EĞİRDİR / ISPARTA

Usta Birliği :
İÇ GÜV.EĞT. VE TATB.MRK.K.LIĞI 40 INCI P.EĞT.A. 1 İNCİ P.EĞT.TB. 2 NCİ P.EĞT.BL. / ISPARTA MERKEZ / ISPARTA



1207 Mesaj
21 Mayıs 2007; 15:01:11 

bu arada olmadı arkadaşlar Honshu adasının patrol off diyor,24 saat devriye gezdim,gelen uçakları fln savuşturdum ama bir işe yaramadı tam olarak ne yapmak lazım?


_____________________________

Eğitim Birliği:
DAĞ, KOMD.OKL. VE EĞİTİM MERKEZ K.LIĞI / ISPARTA EĞİRDİR / ISPARTA

Usta Birliği :
İÇ GÜV.EĞT. VE TATB.MRK.K.LIĞI 40 INCI P.EĞT.A. 1 İNCİ P.EĞT.TB. 2 NCİ P.EĞT.BL. / ISPARTA MERKEZ / ISPARTA



1207 Mesaj
21 Mayıs 2007; 15:43:43 

oldu bu sefer yanlız önce zoom yapıp dürbün'ün olduğu en küçük kareyi devriyeledim daha sonra en geriye zoom yapıp en büyük kareyi devriyeledim complete dedi,pearl harbor'a döndüm 1 madalya verdi ama birde uyarı verdi sanırsam tam anlamadım ama duvarda resmim çıktı sonra ana menüye döndü nie acaba gemiyi yanaştırırken batırıyordm son anda dock dedim acaba ondanmı


_____________________________

Eğitim Birliği:
DAĞ, KOMD.OKL. VE EĞİTİM MERKEZ K.LIĞI / ISPARTA EĞİRDİR / ISPARTA

Usta Birliği :
İÇ GÜV.EĞT. VE TATB.MRK.K.LIĞI 40 INCI P.EĞT.A. 1 İNCİ P.EĞT.TB. 2 NCİ P.EĞT.BL. / ISPARTA MERKEZ / ISPARTA



8296 Mesaj
21 Mayıs 2007; 15:47:09 

sh4 de yama kurulmadan ve 1.2 yaması kurulsada radarda hiçbir cisim göremiyorum bu bir koruma mı ve bunu yaşayan var mı ?


_____________________________



 
1514 Mesaj
23 Mayıs 2007; 14:15:20 

Grafikler gerçekten çok güzel !


_____________________________



Dağda üç Beş domuz Sürüsü. Tutturmuş Bir Kürdistan Türküsü.
Eline Almış Bayrak Diye Bir Masa örtüsü. Satsan Beş Para Etmez Ne Dirisi Ne De ölüsü.
Soyu Soysuz Olan Sensin Toprak Senin Neyine? İte itlik Yapıp Kafa Tutma Beyine !
Anlasa Dediğimi Sokaktaki Köpek Ağlar Haline
Duy Ulan Soysuz Köpek Ne Mutlu TÜRK'üm Diyene!!!


 
742 Mesaj
23 Mayıs 2007; 15:39:26 

oyunu bulamıyorum yaa


_____________________________



7263 Mesaj
23 Mayıs 2007; 16:29:00 

Arkadaşlar 1.2 yaması oyun daha da kötü hale getiriyor. Hatta oyunla ilgili bazı forumlarda 1.2 yaması için yama gibi istek topic'leri bile kurulmuş durumda. Size önerim 1.1'i kurun ve öyle oynayın, şu anda oyunu en düzgün hali maalesef bu. İşin garibi Ubisoft'tan yeni bir yamayla ilgili herhangi bir haber de gelmiyor.


_____________________________



 
3 Mesaj
27 Mayıs 2007; 0:23:37 

arkadaslar orjinal degil bendeki oyun nasıl patch kurarım yok mu bir bilen?


_____________________________



274 Mesaj
27 Mayıs 2007; 13:12:04 

her açıdan harika bir oyun...


_____________________________



1960 Mesaj
27 Mayıs 2007; 18:13:54 

30 degrees left rudder , Ay ay sir!



 
393 Mesaj
10 Haziran 2007; 13:29:28 

quote:

Orjinalden alıntı: emptyrean

Aslında elle hedef takibi ve atış hesaplaması hem çok karmaşık hem de çok basit. O dönem denizaltılarında mekanik torpido atış bilgisayarları kullanılmış ki buna TDC deniyor. Torpidolar her ne kadar hedefe doğru düz de gitseler, gyro açısı denilen bir ayara sahipler, böylece hedefe karşı burnunuz 90 derece dik olmasa bile (torpido hedefe doğru dümdüz gitmese bile) gyro açısını girerek torpidonun çok az düz gittikten sonra hedefe doğru dönmesini sağlayabiliyoruz. TDC'nin yaptığı da işte bu gyro açısını hesaplayıp torpidoya girmek. Peki TDC, gyro açısını hesaplayabilmek için bizden hangi verileri istiyor?

1-Hedefin mesafesi: En kesin mesafe tespit yöntemi sonarla tespittir. Hedefe ses gönderilir ve hedefe çarpan sesin geri dönme süresi hesaplanarak hedefin mesafesi yüksek bir isabetle bulunur. Ancak bu işlem yerimizi belli etme, daha da önemlisi varlığımızı belli etme ve denizaltının en büyük silahı olan sürpriz saldırı etkisini kaybetme riskini doğurur. Bu nedenle periskopla yapılan menzil tespiti tercih edilir. Bu işlem için öncelikle hedef tanımlama kitabını açıp hedef gemiyi bulup o sayfada seçmemiz gerekiyor. Sonra periskopta açılan ikinci görüntüdeki hedefin suyla birleştiği noktayı alttaki görüntüdeki hedefin en yüksek direğiyle birleştirmemiz gerekiyor. Böylece trigonometrik bir işlemden sonra hedefin mesafesi elde edilebilir.

2-Hedefin hızı: Hedefin hızının tespit edilebilmesi için çeşitli yöntemler mevcut. Bunlardan en çok kullanılanı 2 tespit yöntemidir. Sonar veya periskop yardımıyla hedefin belirli bir sürede içinde iki mesafe tespiti yapılır ve harita üzerine işaretlenir. Örneğin periskobumuzu kaldırıp yaptığımız ilk gözlemde hedef bize göre 15 derecede 1250 mt mesafedeyken 3 dakika sonra yaptığımız ikinci tespitte hedef 6 derecede 850 mt'de görünüyor. Haritada iki noktayı da işaretleyip iki nokta arasındaki mesafeyi ölçtüğümüzde hedefin 3 dakikada katettiği mesafeyi bulmuş oluruz, bu veriyi saat ve deniz miline çevirdiğimizde geminin hızını bulduk demektir. Bir ikinci yöntem hidrofondan geminin tipine göre pervane seslerinin belirli bir süre içindeki dönüş sayısını saymaktır. Bir diğer yöntemse periskoptaki orta dikey çizgi kullanılarak yapılan gözlemdir. Hedef geminin burnu periskoptaki orta çizgiye değdiği anda kronometre çalıştırılır ve geminin kıç kısmı bu çizgiden çıktığı anda kronometre durdurulur ve bu süre belirli bir matematiksel işlem sonucunda bize hedefin hızını tahmini de olsa verebilir. Ancak savaş esnasında acil ve hızlı karar verilmesi gereken durumlarda en işe yarayan yöntem tahmindir. Tahminde gözönüne alınacak unsurlar şunlardır: Hedefin denizi yararken çıkardığı köpük (ne kadar büyükse o kadar hızlı demektir), hedefin sınıfı (destroyerler genelde 20 deniz mili hızla seyreder oysa ticari gemiler 6-8 deniz mili gibi hızları tercih eder), vb yöntemler.

3-Hedefin baş açısı (AOB - Angle of Bearing): Hedef gemide olduğumuzu düşünürsek hedef rotasıyla denizaltının yaptığı açı. Bu açı en net yukarıda anlattığım iki tespit yöntemiyle bulunur. Hedefi belirli bir sürede iki kez tespit ederiz ve böylece elde ettiğimiz iki noktayı harita üzerinde işaretlediğimizde hedefin rotasını bulabiliriz. Bu rotaya göre denizaltımızın bulunduğu noktanın oluşturduğu açı AOB'yi verecektir.


4-Hedefin bizim rotamıza göre açısı: Periskoptan hedefe baktığımızda periskobun üst kısmında gördüğümüz açıdır.

Her ne kadar hesaplamalarla gemiye ait çeşitli bilgileri elde etsek de mümkün olduğunca gemiyi takipten çok geminin olacağı noktayı hesaplayıp gemi o noktaya geldiğinde ateş etmek daha sağlıklı olacaktır, çünkü aldığımız bazı veriler sürekli değişmektedir, örneğin geminin bize göre mesafesi yada katettiği yol gibi. Örnek vermek gerekirse hedef gemiye sağından yaklaşıyoruz ve gemi perisobumuzda 330 derecede görülüyor, biz tüm atış hesaplamalarımızı hedef 350 derecedeymiş gibi yapmalıyız ve hedef gemi 350 dereceye geldiğinde ateş etmeliyiz. Böylece TDC'ye gireceğimiz tüm veriler sabit kalır ve çok daha isabetli bir atış imkanı doğar.

Daha detaylı bilgi için http://www.communityman...?title=Manual_Targeting
1950 Amerikan Donanması Torpido atış resmi el kitabı için: http://www.hnsa.org/doc/attack/index.htm
SH3'le ilgili atış bilgileri için: http://www.paulwasserman.net/SHIII/

Yukarıdaki bazı verileri şemayla açıklamamız gerekirse:
0

Burada TARGET:Hedef, S/M ise bizim denizaltıdır. Target'in ve S/M'nin öünden dik olarak giden kesik çizgiler rotalardır. ab olarak göterilen açı AOB'dir. S/M ile LOS arasındaki açı hedefin bizim rotamıza göre açısıdır. G açısı, torpido gyro açısıdır.

Daha fazla grafiksel örnek verebilmek isterdim ama SH4 öylesine hata dolu bir oyun ki sabah tekrar silmek zorunda kaldım. Sanırım SH3'e geri döneceğim, o zaman daha detaylı açıklamalar yapabilmeyi umuyorum.



Oyun gerçekten çok güzel, açıklamalar için teşekkürler ama çok acemisiyim bu oyunun. Torpido kullanımını (hem auto hem de manuel) olarak nasıl yapıyoruz anlayamadım,sürekli ıskalıyorum. Atış öncesi hesaplamalar f3 le çıkan menüden (geometri araçlarının ve haritanın bulunduğu menü) yapılıyor sanırım, bu menünün nasıl kullanıldığını da yeni başlayanlar için kısaca açıklarsanız çok sevinirim. Selamlar......



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi phizikci -- 10 Haziran 2007; 13:38:29 >


_____________________________

"Bazen herkesi kandırabilirsiniz, bazılarını her zaman kandırabilirsiniz, ama her zaman herkesi kandıramazsınız�"


876 Mesaj
10 Haziran 2007; 13:53:22 

arkadaşlar oyun acayip basitleşmiş.Eğer normalde oynuyorsanız torpidoyu auto atacaksanız çok basit.yapmanız gereken şu.Eğer gemi önünüzdeyse ona doğru dönün,ve öndeki torpidolardan birisini seçin.tam üzerine dönmeye gerek yok.zaten saldırı kamerasından bakarken yeşil yanar.eğer gemi arkadaysa arkada torpidoyu seçin.buna dikkat etmezseniz zaten saçma sapan yerlere gider torpidolar...

Bunun dışında gemilere yanken yaklaşmak lazım.yani gemi yan gidecek,sen ona 90 derece ile gideceksin,kesin vurursun(mesafe çok uzak olmyacak tabi).Dediğim gibi eğer normalde oynuyorsanız,hiç bir ayara gerek yok.gemiye 90 derece ile yanaşın,aşırı uzak olmayın,ön ve arka torpidolara dikkat edin,zaten geminin üstüne gelince yeşil yanar...

Oyunu reallisticte oynarsanız da süper oluyor Manuel ayar olayları biraz daha karışık ama hakkaten süper.Sana o anı yaşatıyor resmen.Sesler olsun,atmosfer olsun,oynanış olsun.Buarada oyunu durdurup işlem yapamadığımız için,realisticte torpido ayarları iyice zorlaşıyor tabi...

Tek bir problem var.Bende 2-3 görev oynadım ama hepsinde de hatalar oldu.Bir türlü geçemedim.Mesela limana yaklaş,ordaki gemileri bildir diyor.bir türlü yapmadım.Adaları dolaş(Marshall adaları mı neymiş) diyor,o görevde yarım kaldı.Bence tek gereken,daha iyi bir objective kısmı.Yoksa oyun süper...


_____________________________



876 Mesaj
10 Haziran 2007; 14:00:18 


quote:

Orjinalden alıntı: Aerospace

Ben bu oyunu anlayamadım, düşman gemisine 3 tane torpido ile isabet sağladım gemi yan yattı ama batmadı bana saldırmaya devam etti. Bu arada o gemiye yüzlerce top atışı yaptım he ve ap olarak ama boş. Sonunda hırs yaptım gemiye iyice yanaşıp top atışı fln yaptım, cephane kalmadı, sonra o gemi beni top atışları ile batırdı. Sanırım o gemiyi uzaylılar yapmış ne yaparsan yap batmıyor,ismi hacı batmaz olabilir.



İlginç bende hiç öyle bir hata olmamıştı.Belki patch gideriyordur...


_____________________________



1245 Mesaj
10 Haziran 2007; 14:24:31 

quote:

Orjinalden alıntı: j.r.duke





İlginç bende hiç öyle bir hata olmamıştı.Belki patch gideriyordur...



Bende çok oluyor bu bence hata değil bazıları 3 torpidoyla bile batmıyor hemde 3üde tam ortasından vurunca bile biraz sabrederseniz onlar genelde batıyor ama 1miktar zaman alıyor,
ama 1keresinde dev gibi 1gemi tek torpidoyla 2ye ayrıldı havaya uçtu


birde bndeki asıl sorun kariyerde 1görev bitriyorum odama dönünce gene aynı görevi veri,gene yapıom gene aynı görevleri veriyor
vs 1.2



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi w_wallace -- 10 Haziran 2007; 14:25:43 >


_____________________________




 
393 Mesaj
10 Haziran 2007; 15:20:11 


quote:

Orjinalden alıntı: j.r.duke

arkadaşlar oyun acayip basitleşmiş.Eğer normalde oynuyorsanız torpidoyu auto atacaksanız çok basit.yapmanız gereken şu.Eğer gemi önünüzdeyse ona doğru dönün,ve öndeki torpidolardan birisini seçin.tam üzerine dönmeye gerek yok.zaten saldırı kamerasından bakarken yeşil yanar.eğer gemi arkadaysa arkada torpidoyu seçin.buna dikkat etmezseniz zaten saçma sapan yerlere gider torpidolar...

Bunun dışında gemilere yanken yaklaşmak lazım.yani gemi yan gidecek,sen ona 90 derece ile gideceksin,kesin vurursun(mesafe çok uzak olmyacak tabi).Dediğim gibi eğer normalde oynuyorsanız,hiç bir ayara gerek yok.gemiye 90 derece ile yanaşın,aşırı uzak olmayın,ön ve arka torpidolara dikkat edin,zaten geminin üstüne gelince yeşil yanar...

Oyunu reallisticte oynarsanız da süper oluyor Manuel ayar olayları biraz daha karışık ama hakkaten süper.Sana o anı yaşatıyor resmen.Sesler olsun,atmosfer olsun,oynanış olsun.Buarada oyunu durdurup işlem yapamadığımız için,realisticte torpido ayarları iyice zorlaşıyor tabi...

Tek bir problem var.Bende 2-3 görev oynadım ama hepsinde de hatalar oldu.Bir türlü geçemedim.Mesela limana yaklaş,ordaki gemileri bildir diyor.bir türlü yapmadım.Adaları dolaş(Marshall adaları mı neymiş) diyor,o görevde yarım kaldı.Bence tek gereken,daha iyi bir objective kısmı.Yoksa oyun süper...


Nişanı periskop kamerasından mı alıyoruz ? Bir de üzerine gelince yeşil yanar demişsiniz bu nedir anlayamadım.



selam........






_____________________________

"Bazen herkesi kandırabilirsiniz, bazılarını her zaman kandırabilirsiniz, ama her zaman herkesi kandıramazsınız�"


 
393 Mesaj
14 Haziran 2007; 15:56:11 

........


_____________________________

"Bazen herkesi kandırabilirsiniz, bazılarını her zaman kandırabilirsiniz, ama her zaman herkesi kandıramazsınız�"


1245 Mesaj
14 Haziran 2007; 16:04:31 

yeşil yanarsa tam kitlendi demek,sarı orta, kırmızıda vuramassın


_____________________________




3721 Mesaj
14 Haziran 2007; 20:30:56 

Biraz garip bi soru olcak ama zamanı nası hızlandırıyoruz?


_____________________________


Didier Yves Drogba Tébily

#11


 
393 Mesaj
14 Haziran 2007; 22:04:28 


quote:

Orjinalden alıntı: sero34

Biraz garip bi soru olcak ama zamanı nası hızlandırıyoruz?



klavyenin en sağındaki ikinci enter tuşunun üzerindeki (+) ve (- ) tuşlarından


_____________________________

"Bazen herkesi kandırabilirsiniz, bazılarını her zaman kandırabilirsiniz, ama her zaman herkesi kandıramazsınız�"


3721 Mesaj
14 Haziran 2007; 22:17:24 

Çok sağol ya.Sinir olmuştum


_____________________________


Didier Yves Drogba Tébily

#11


 
156 Mesaj
1 Temmuz 2007; 3:37:00