20 bin km de balata biter mi?
40 Cevap3065 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Şubat 2007; 19:44:00 

corsa c easytronic nasıl olurda 20 bin km de biter anlamadım

vectra 40 bin km de olmasına karşın hiçbir sorun yok neden kaynaklanıyor olabilir?


21 Mesaj
20 Şubat 2007; 19:53:21 

bazı bmw lerde 20 km de bitiyor. ii gitmis gene 20.000 ;)


_____________________________

DH Forever...


 
2332 Mesaj
20 Şubat 2007; 20:03:57 

Ben Megane da ortalama 16000 de bir ön baltaları değiştiriyom


_____________________________

Too many prisons and not enough schools
Too many weapons and not enough tools
Not enough teachers, too many fools


5464 Mesaj
20 Şubat 2007; 20:07:16 

kullanıma bağldır.. şu an ki 99 model aracım 89 binde daha hiç balata değiştirmemiş. kimi araçlar 150 bin gidiyor. kullanıma da bağlı


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma


 
621 Mesaj
20 Şubat 2007; 21:37:22 

100,000 km de fren balatası değiştirmiş tanıdığım var.
doğrudan sürüş alışkanlıkları,kullanım tarzı şehir içi ş.dışı gibi etkilere bağlı fren balatasının dğeişim süresi.




_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Şubat 2007; 21:39:28 

benm pederin araçınn 30 bin de fren balatası değişti



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheBlackkk -- 20 Şubat 2007; 22:03:34 >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Şubat 2007; 21:43:23 

tamamen kullanıma baglıdır!!!!!!!!!


5464 Mesaj
20 Şubat 2007; 21:43:27 


quote:

Orjinalden alıntı: dgo2133

corsa c easytronic nasıl olurda 20 bin km de biter anlamadım

vectra 40 bin km de olmasına karşın hiçbir sorun yok neden kaynaklanıyor olabilir?



arkadaşlar "easytronic" demiş arkdaşımız.. yani debriyaj balatasından bahsediyor anladığım kadrıyla

codexhoo
100 000 km fren balatası için çook fazla.. sürüşle bağlantısını kuramıyorum.. neden dersen balata sertleşir kaya gibi olur zamanla ve diski yemeye başlar.. çok bi marifet gibi gözükmüyo yanlış anlamasın tandığın


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Şubat 2007; 21:44:27 

Beyler fren balatasıyla baskı balatasını kraıştırıyorsunuz

100bin fren balatası dayanır mı ya


 
621 Mesaj
20 Şubat 2007; 21:55:41 

quote:

Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee





arkadaşlar "easytronic" demiş arkdaşımız.. yani debriyaj balatasından bahsediyor anladığım kadrıyla

codexhoo
100 000 km fren balatası için çook fazla.. sürüşle bağlantısını kuramıyorum.. neden dersen balata sertleşir kaya gibi olur zamanla ve diski yemeye başlar.. çok bi marifet gibi gözükmüyo yanlış anlamasın tandığın


fakat bu dediğim km yi yaklaşık bir birbuçuk yıl içerisinde kat etii ayda ortalama 9-10,000 km yol yapan birisi.ve belki o km nin sadece 10,000 kmsi şehir içinde yapılmıştır.

normal standart bir kullanıcı için elbette ki 100,000 km 4,5 hatta 6 yıl içinde yapılır ancak biraz istisna biri kendisi.
ve baskı balatasını da 160,000 de değiştirmişti


_____________________________



5464 Mesaj
20 Şubat 2007; 21:58:00 

baskı balata normaldir iyi bi kullanım ve kullanıcı için 160 000 km.. uzun yola da gidiyosa habire araba şehir içi kadar masraaf açmaz zaten..

o halde doğrudur..


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! ||Gonuşma

Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
173 gün 16 sa. 8 dk. kadarı kaldı.
20 Şubat 2007; 22:06:05 

BEn 14000 de 4 balata değiştirdim araba 25000de şuan ma ablataların durumu vahim :D 30000bakımında 4ünüde değiştiririm.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..dEnZeL.. -- 20 Şubat 2007; 22:10:26 >


4118 Mesaj
20 Şubat 2007; 22:08:59 

17 000 km de bız hyundai sonatınınkini değiştirdik


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_70018429/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70018429

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Şubat 2007; 22:10:38 

fren balataları arkadaşlar bu arada 4 balata fiyatı 60 ytl


284 Mesaj
20 Şubat 2007; 22:16:16 

meriva corsa c ile aynı sanırım ön balatalar.. bende 38 bin geçti ön balataların durumu oldukça iyi, sanki bir o kadar daha gidecek gibi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weber -- 20 Şubat 2007; 22:16:42 >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Şubat 2007; 22:56:36 

otomatik veya otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araçlarda, araç durağan halde iken de D konumunda yani hareket halinde olma isteği içindedir bu yüzden balatalarda, düz vitesli araçlara oranla daha çok aşınma gerçekleşir.. 20 bin otomatik vites bir araç için normal bir rakam sayılır, ama az frenaj yapan biri de değilsin demekki


481 Mesaj
20 Şubat 2007; 23:08:15 

benim starex 27000 km de hala bir sorun yok frenlerde


_____________________________

RENAULT CLIO IV 1.2 JOY



2161 Mesaj
20 Şubat 2007; 23:13:14 

bizim megane 99 model öyle bir değişim hatırlamıyorum (27000 km )


_____________________________

Nothing Doing


2673 Mesaj
20 Şubat 2007; 23:23:36 

FREN BALATASI İÇİN ERKEN BİR DEĞİŞİM. OTOMATİK ARAÇLAR FRENLERE DAHA ÇOK YÜKLENMEK ZORUNDA KALIR, ANCAK FREN SİTEMLERİ DE AYNI ÖLÇÜDE DÜZ VİTESLERE GÖRE DAHA GÜÇLÜDÜR. BUNA RAĞMEN, YUMUŞAK BALATA, SERT SÜRÜŞLE (SERT DURUŞ, GECİKMELİ FRENAJ, VS.) BİRLEŞİNCE BÖYLE ERKEN DEĞİŞİM OLABİLİR...
NORMAL FREN BALATALARI 40-50 BİN KM GİTMESİ GEREKİR...
BU ARADA 4 FREN BALATASI 60 YTL PAHALIYMIŞ... BİR DE ROVERLERİN PARÇASI PAHALIDIR DENİR. BEN DE ROVERİN BALATALARINI YAZIN 60 YTLYE ALMIŞTIM...

quote:

Orjinalden alıntı: dgo2133

corsa c easytronic nasıl olurda 20 bin km de biter anlamadım

vectra 40 bin km de olmasına karşın hiçbir sorun yok neden kaynaklanıyor olabilir?



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


171 Mesaj
21 Şubat 2007; 0:19:17 

kullanıma baglıdır balata omru
cok yanlıyorsan ya da sık fren yapıyorsan normaldir 20 bin km bitmesi


_____________________________

psn:tr_mmert
battleID:qwerty#2547

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Şubat 2007; 0:31:05 

fren balatasiysa cok bile gitmis
baski balataysa yazik

ben her 10bin 4 fren balatasinida degistiriyorum
her 40 binde baski balata degisio

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Şubat 2007; 0:39:16 

40 binde baskı balata değiştiriyon

a: Araba kullanmayı bilmiyon

b: Çok lastik yakıon


Hangisi


Baskı balatayı zorlayanlara

Onlar milli servetimiz

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
21 Şubat 2007; 0:40:24 

kullanmayi bilmiyorum
yoksa nie baski balata yakip milli servete zarar verimki

sanada


2321 Mesaj
8 Nisan 2007; 18:46:47 

Arkadaşlar bittiğini nasıl anlıyoruz bu fren balatalarının benim corsa da frenleme yapıldığında ince tiz ses gelmeye başladı tam durmaya yaklaştığında yani biraz daha bastığımda ise hırıltı gibi bir ses geliyor... Frenlerin performansında bir problem yok ancak.. Acaba balatalar mı bitti?

edit:araç otomatik vites...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi herby -- 8 Nisan 2007; 18:47:58 >


_____________________________



 
922 Mesaj
8 Nisan 2007; 19:30:10 

bizim otm civic 40000 km de bir değişiyor (daha fazla gider ancak bakım gereği riske atmayıp değiştiriyoruz)
otm olmasına rağmen ben hep motor freni yaptığım için uzun süre kullanıyoruz.

bu arada otm vites için baskı balata terimi kullanılmış, otm viteslerde benim bildiğim kadarı ile debriyaj sistemi, dolayısı ile baskı balata olmaz onun yerine tork konvektörü vardır. yanılıyorsam bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen, saygılar...


_____________________________

2002 HONDA CIVIC ES OTM.
ZAVOLI SIRALI SİSTEM


1951 Mesaj
8 Nisan 2007; 20:33:38 

Kullanıma bağlı olarak 1.000 km.de de bitebilir 50.000 km.de de.


_____________________________

İnsan seveceği kimseyi iyi seçmeli,
ona göre sevmeli; kim olduğun değil,
kiminle olduğun önemlidir.
Madde Bağımlılığına "HAYIR"


 
2782 Mesaj
8 Nisan 2007; 21:25:53 

Arkadaşlar , Easytronik araçlarda hillholder denen yokuşta tutucu yok ise balatalar erkenden ömrünü bitirir, yine 20 bin iyi gitmiş, millet easytronikleri elden bu sebepten ötürü çıkarmaya çalışıyor zaten easytronik otomatik vites demek değil elektrikli debriyaj, yokuşta geri kaçırır, sizde kaçmasın diye gaza yüklenir ara fren yapar balatayı yersiniz, bu kadar basit....


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


81 Mesaj
9 Nisan 2007; 2:42:57 

BENIM OPEL ARACIMINDA 18 BIN DE BITTI ONCE PARA ISTEDILER BIRAZ SERT CIKINCA HEMEN GARANTIDEN YAPTILAR


_____________________________



 
65 Mesaj
9 Nisan 2007; 7:55:48 

quote:

Orjinalden alıntı: suzitusi

bizim otm civic 40000 km de bir değişiyor (daha fazla gider ancak bakım gereği riske atmayıp değiştiriyoruz)
otm olmasına rağmen ben hep motor freni yaptığım için uzun süre kullanıyoruz.

bu arada otm vites için baskı balata terimi kullanılmış, otm viteslerde benim bildiğim kadarı ile debriyaj sistemi, dolayısı ile baskı balata olmaz onun yerine tork konvektörü vardır. yanılıyorsam bilen arkadaşlar düzeltsin lütfen, saygılar...


dogru diyorsunuz fakat bahsedilen otomatikleştirilmiş manual şanjımanlar.


_____________________________

[DH] TOYOTA TAKIMI
COROLLA SEDAN D4D MMT


 
2611 Mesaj
9 Nisan 2007; 10:26:37 

benim transporterin (2005 model) balataları önler 10,000 km arkalar(disk) 18,000 km falan gidiyordu...ön ve arka balataları serviste 310 ytl +işçilikti...mecbur değiştiriyordum...bi keresinde şeytana uydum 310 ytl lik işi 160 ytl ye dışarda yaptırdım....acayip ses geldi..diskler bozuldu....gittim orj. taktırdım ama disk bozulduğu için yine ses devam etti...ve diskin değişmesi gerekti....4 adet diski 1,000 ytl ye çıkıyor....
kullanıma bağlı olabilir ama araba 2 tonluk araba idi ve arkalarını disk yapmışlar kampana olsaydı 18,000 yerine en az 50,000 km giderdi....
2001 model hyundaı h 100 üm vardı ....40,000 km de bir ön değiştirdim...araba 120,000 km ye geldiğinde arka balata istedi......yani 120,000 km gitti arka balatalar hemde çok dur kalk yaparak kulandığım halde...
hyundaı h 100 ön balatası serviste 40 ytl

Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
173 gün 16 sa. 8 dk. kadarı kaldı.
9 Nisan 2007; 10:26:44 


quote:

Orjinalden alıntı: AğRiLi_04

BENIM OPEL ARACIMINDA 18 BIN DE BITTI ONCE PARA ISTEDILER BIRAZ SERT CIKINCA HEMEN GARANTIDEN YAPTILAR



Balata garanti kapsamına girmez


16576 Mesaj
9 Nisan 2007; 10:36:18 

kullanmaya baglı


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select


973 Mesaj
9 Nisan 2007; 11:07:20 

forumu açan arkadaş, doğru dürüst yazmadığı için herkes kafasına göre yazmış. arkadaşın arabası yarı otomatik. yani klasik otomatikler gibi değil. baskı balata var şanzımanda. biten balata bumu yoksa fren balatasımı. fren balatası ise olabilir ama baskı balata ise çok erken bitmiş ve bildiğim kadarı ile bu baskı balata tamir işi 1 milyar civarında.

bendede mmt corolla var. 3500kmde. açıkçası bende baskı balatanın ne kadar gideceğini merak ediyorum.


_____________________________

CİVİC Elegance Smart Eco Otomatik Vites 1.6 Benzinli / LPG



2321 Mesaj
9 Nisan 2007; 17:17:41 

Arkadaşlar bittiğini nasıl anlıyoruz fren balatalarının??


_____________________________



 
2782 Mesaj
9 Nisan 2007; 17:32:46 


quote:

Orjinalden alıntı: herby

Arkadaşlar bittiğini nasıl anlıyoruz fren balatalarının??


fren balatası biterse araç durmaz , debriyaj balatası biterse gitmez diyebiliriz...


_____________________________

Octavia Elegance 1.4 TSI DSG (Az yakar, iyi kaçar) 2009 Daihatsu Terios Otomatik (Az yakar, keyifle kaçar) Honda CBR 125R


418 Mesaj
9 Nisan 2007; 19:55:47 

Bu Olayı Yeni Caddy ve Seat Cordoba'da da duymuştum. Neden bu kadar çabuk bitiriyolar bu debriyaj balatasını haalaa anlamış değilim. ???


_____________________________



KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.


4075 Mesaj
9 Nisan 2007; 19:58:14 

fren balatalarının eskilere göre daha erken bitmesinin sebebi artık balata bileşiminde asbest kullanılmamasıdır..önceki yıllarda fren balatalarında asbest kullanılırdı ve bu da balataları sertleştirip ömrünü uzatırdı..asbest kullanılmayan balatalar daha yumuşak olduğundan daha kısa sürede bitebilmektedir..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


418 Mesaj
9 Nisan 2007; 20:05:55 

Peki Bu Asbest Kullanılmamasının Sebebi Müşteriyi Sürekli Servise Getirtip Para Harcatmak mı ? Yoksa Zararı MI Vardı??


_____________________________



KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.


4075 Mesaj
9 Nisan 2007; 20:13:39 

asbest kanserojen madde olduğundan sanayide bir çok alanda kullanımdan kaldırıldı..asbest tozu bilinen en kuvvetli kanserojen maddelerden biridir..fren balatalarında balata tozu diye tabir edilen jantlara ve disklere yapışan şey zehirli olduğundan ve solunum yolu ile vücuda girebildiğinden artık kullanılmıyor..ilk amaç insan sağlığı..ama servisler bunu paraya çevirdilerse yapacak birşey yok...


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Nisan 2007; 20:19:27 

20,000 km fren balatası bitmez( ayak frende olmadığı sürece=) ama babam sağolsun balatayı sıyırmış 10,000 km de (debriyaj) onuda inşallah o şekilde satacaz, 300 ytl aşağısına.


418 Mesaj
9 Nisan 2007; 20:20:19 

Verdiğin Yararlı Bilgiler için Gerçekten Saol Türbülans Kardeş :)


_____________________________



KARARLAR, YILAN BALIĞINA BENZER. KOLAYCA YAKALANIR, AMA TUTULMASI ZORDUR.
Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.531