Şimdi Ara

-YENİ NESİL TOYOTA COROLLA-Dünyanın en çok tercih edilen otomobili (733. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15.805
Cevap
30
Favori
1.251.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 731732733734735
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhabalar.

    2011 model 1.4 Dizel Corolla'mız var. Araçla ilgili bir takım sıkıntılarım var. Yardımcı olabilir, görüş belirtebilirseniz sevinirim.

    En büyük sıkıntım aracın yokuş performansı diyebilirim. En son 5 kişi ile yolculuk yaptığım sırada aracın yokuşta kalkmakta oldukça zorlandığını gördüm. Öyle ki aranın iyice kalktığından emin olmadan debrijaydan ayağımı çekmeye cesaret edemedim. Yokuşların bol olduğu bir semtte oturuyorum. Yine bir yokuşta ilerideki yolcu minibüsünün yokuşu ağır ağır çıkması sebebiyle her ne kadar aracı zorlamış olsam da 2. viteste kalamadım. Mecburen 1'e alıp geçmek zorunda kaldım. İşin kötü tarafı o yokuşta araba devrini almasına rağmen 2. vitese attığımda motor kendini toparlayamadı. Tekrardan 1'e düşerek eğimin azalmaya başladığı yerde 2'ye alarak devam ettim. Bu tür olaylar sürüş zevkimi baltalıyor malesef. Ben mi çok sıkıntı yapıyorum, bilmiyorum ama en boş donanımlısının dahi 43-44'ten aşağı düşmediği bir araca bu denli sıkıntı verici şeyleri yakıştıramıyorum.
    Forumda bu tarz durumlar için yarım debriyajın oldukça faydası olacağını söylemiş ancak debriyaj balatasına zarar vereceğimi bile bile bu şekilde kalkış yapmayı uygun bulmuyorum.

    Aracın gaz pedalında belli bir miktar boşluk olduğunu farkettim. Pedal yeteri kadar hassas mı değil yoksa başka bir amaçla mı yapılmış anlayabilmiş değilim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yahyasoner

    Merhabalar,
    Arabamı 12 000 Km de aldım
    40 günde ortalama 3000 km yapmışım.
    900 tl benzin harcamışım. Yakaşık Km'de 300 krş harcamış.

    Normalde ayda 800 km harcıyorum, ekstrem durumlar ortaya çıkabiliyor

    LPG taktıran arkadaşların lpg'den kaynaklı problem yada performans kaybı oluyormu?
    Forumun tamamını 1 aydan beri okuyorum, LPG hakkında olumsuzluk okumadım, ama yinede
    aracıma kıyamıyorum.
    Ama benzin cep yakmaya devam ediyor.

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.


    lpg taktırın.
    Toyotanın motorları lpgye en uyumlu motorlardandır.
    Keşke bende arabama lpg taktırsaydım diyorum bazen. Taktırın sorun yaşamazsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roland Deschain

    Öncelikle merhabalar.

    2011 model 1.4 Dizel Corolla'mız var. Araçla ilgili bir takım sıkıntılarım var. Yardımcı olabilir, görüş belirtebilirseniz sevinirim.

    En büyük sıkıntım aracın yokuş performansı diyebilirim. En son 5 kişi ile yolculuk yaptığım sırada aracın yokuşta kalkmakta oldukça zorlandığını gördüm. Öyle ki aranın iyice kalktığından emin olmadan debrijaydan ayağımı çekmeye cesaret edemedim. Yokuşların bol olduğu bir semtte oturuyorum. Yine bir yokuşta ilerideki yolcu minibüsünün yokuşu ağır ağır çıkması sebebiyle her ne kadar aracı zorlamış olsam da 2. viteste kalamadım. Mecburen 1'e alıp geçmek zorunda kaldım. İşin kötü tarafı o yokuşta araba devrini almasına rağmen 2. vitese attığımda motor kendini toparlayamadı. Tekrardan 1'e düşerek eğimin azalmaya başladığı yerde 2'ye alarak devam ettim. Bu tür olaylar sürüş zevkimi baltalıyor malesef. Ben mi çok sıkıntı yapıyorum, bilmiyorum ama en boş donanımlısının dahi 43-44'ten aşağı düşmediği bir araca bu denli sıkıntı verici şeyleri yakıştıramıyorum.
    Forumda bu tarz durumlar için yarım debriyajın oldukça faydası olacağını söylemiş ancak debriyaj balatasına zarar vereceğimi bile bile bu şekilde kalkış yapmayı uygun bulmuyorum.

    Aracın gaz pedalında belli bir miktar boşluk olduğunu farkettim. Pedal yeteri kadar hassas mı değil yoksa başka bir amaçla mı yapılmış anlayabilmiş değilim.


    2009 modelinde de aynı sıkıntı var.5 kişi olsa da boş olsa da çok farketmiyor, yokuşta kalkmak sıkıntı.tam olarak harekete geçmeden debriyajı da bırakamazsınız, küt diye stop ediyor.yarım debriyaj idare edeceksiniz, başka çaresi yok.
    Bahsettiğiniz vites düşürme olayını hep yaşıyorum, kamyon arkasında rampada giderken yavaşlayıp da devri 2000 ve altına düşürürseniz araba boş olsa bile kesinlikle toparlamıyor, tek çare vites düşürmek.aynı rampada ise vites yükseltmek için 4000 devirlere yaklaştırıyorum aracı, o şekilde vites yükseltince devrini kaybetmeden devam ediyor.3000 devir ve altında vites yükseltince çekmeyebilir.
    Devirli kullanmaya alışınca zevk alabilirsiniz bu araçtan, sonuçta 1.4 motor, performansından ziyade ekonomi ve sorunsuzluk ön planda.
    Opel Astra'larda da aynı sıkıntı mevcut (1.3 dizellerde) hatta Astra bu konuda daha zayıf diyenler de var.
    Eğer kesin çözüm arıyorsanız chip ya da box tuning tarzı birşey düşünebilirsiniz.Yaptıranlar çok memnun, bu durumun kesinlikle düzeldiğini söylüyorlar.Garanti bitince ilk yaptıracağım şey chip'tir.Eğer box taktırmak isterseniz garantiyi beklemenize de gerek yok, servise giderken sökersiniz olur biter.Bu aracın tam olarak tadını çıkarmak istiyorsanız tavsiye ederim, forumda da konusu mevcut zaten.
    Bir de herşeye rağmen bu sınıfta Corolla'yı tek geçerim.2.eli altın gibi, gerçekten sorunsuz bir araç.
    Corolla bu kadar sattığına göre insanlar birşey biliyordur bence.




  • Serviste bu sıkıntıyı dile getirdim kabul etmek istemediler, ustalarını aldım tecrübeye çıktık 4 kişi vardı araçta, usta dik rampada kaldıramadı, stop ettirdi. toyota neden 1,6 motor yapmaz söylüyoruz ama dinlemiyorlar demeye başladı.
  • beyler sıkıntı yapmayın 5 kişi ile her dizel arac yokuşta zorlanır.birde klimada acıksa hele...bu gibi durumda yarım debriyajla gaz vererek kalmak gerekıyor.1,3 95 beygır astramla hiç yokuşta kalmadım biraz alıştıktan sonra cok kolay yokuşta cıkmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roland Deschain

    Öncelikle merhabalar.

    2011 model 1.4 Dizel Corolla'mız var. Araçla ilgili bir takım sıkıntılarım var. Yardımcı olabilir, görüş belirtebilirseniz sevinirim.

    En büyük sıkıntım aracın yokuş performansı diyebilirim. En son 5 kişi ile yolculuk yaptığım sırada aracın yokuşta kalkmakta oldukça zorlandığını gördüm. Öyle ki aranın iyice kalktığından emin olmadan debrijaydan ayağımı çekmeye cesaret edemedim. Yokuşların bol olduğu bir semtte oturuyorum. Yine bir yokuşta ilerideki yolcu minibüsünün yokuşu ağır ağır çıkması sebebiyle her ne kadar aracı zorlamış olsam da 2. viteste kalamadım. Mecburen 1'e alıp geçmek zorunda kaldım. İşin kötü tarafı o yokuşta araba devrini almasına rağmen 2. vitese attığımda motor kendini toparlayamadı. Tekrardan 1'e düşerek eğimin azalmaya başladığı yerde 2'ye alarak devam ettim. Bu tür olaylar sürüş zevkimi baltalıyor malesef. Ben mi çok sıkıntı yapıyorum, bilmiyorum ama en boş donanımlısının dahi 43-44'ten aşağı düşmediği bir araca bu denli sıkıntı verici şeyleri yakıştıramıyorum.
    Forumda bu tarz durumlar için yarım debriyajın oldukça faydası olacağını söylemiş ancak debriyaj balatasına zarar vereceğimi bile bile bu şekilde kalkış yapmayı uygun bulmuyorum.

    Aracın gaz pedalında belli bir miktar boşluk olduğunu farkettim. Pedal yeteri kadar hassas mı değil yoksa başka bir amaçla mı yapılmış anlayabilmiş değilim.


    İzmir - Evka5 de oturuyorum, bizim buralarda düz bir yol yok maalesef. 2011 1.4 Dizel aracım
    Yokuş çıkarken çok problem yaşamıyorum, yazıyı okuyunca şöyle bir düşündüm ben yokuş ortasında ne yapıyorum diye ama el freni bile kullanmadan rahatca kalkıyorum. İlginçtir ama ben yokuşlarda geri yaparken sorun yaşıyorum Bildiğim kadarı ile geri vites güçlü olması lazım ama bana sanki araba hareket edemiyor gibi geliyor.
    Önceki aracım Focus 1.6 Dizel performans olarak iyi olmasına rağmen tanıdığım bir ustam turbonun sağlığı için dik yokuşlarda çok basma sakin kullan tembihi ile alışkanlı oldu. Araç hangi viteste rahat ediyorsa zorlamadan arabaya uyuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koraykoru -- 23 Temmuz 2011; 13:17:51 >




  • Tatil dolayısıyla İstanbul-Kaş-Erdek-İstanbul toplam yaklaşık 1700km yaptım. 4 kişi, bagaj full dolu, klima %90 açık, 7.4lt/100km tüketim yaptı. Müsait yollarda ortalama 100-120km/h zaman zaman 140km/h hızla gidildi. Yokuş yukarı araba hiç zorlanmadı. Ancak yol yapım çalışmaları ve birçok bölgede eriyen asfalt nedeniyle zıplayan çakıllardan kaportaya bayağı taş geldi. Susurluk-Bandırma arası akşam saatlerine denk geldiğinden arabanın önü komple sinek oldu. Bakalım bugün yıkatınca boyada ne kadar iz kalacak.
  • Konya-Ankara-Kırıkkale-Çorum (ve dönüş) yaklaşık olarak 1000km yaptım. 3 kişi + 1 bavul, klima nerdeyse kapanmadı, hız birkaç yerde 100'ün altına düştü (Işıklar vs dışında) onun haricinde hep 110-130 arası, ara sıra +140 gittim kısa süreliğine (çevrenin göründüğü ve yolun boş olduğu durumda).Depo tam doluyken yola çıktım. Çorum'a ulaştığımda (~500km yol) depoyu doldurdum. Pompa attığında fiyat 90.03tl'ydi (3.81 litre fiyatı -bu ne yahu?!? Benzin fiyatı böyleyken acayip laf ederdim şimdi motorin böyle!). Elmadağ ve Kırıkkale'deki yokuşlarda falan hiç sorun yaşamadım. 6.vites 2500 devirde gayet rahat çıktı yokuşları. 1-2 yokuşta 5. vites 2800 devir denedim. Açıkçası oldukça tatmin etti (Aynı zamanda Auris 1.6 Valvematic 132Hp de kullanıyorum). Eve gelince ortalamaya baktım 4.6lt/100km idi. Araç 13600km'de 2011 Corolla 1.4 D4-D. Yağ olarak tam sentetik 5w-30 kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Firienholt -- 24 Temmuz 2011; 23:46:53 >




  • takip
  • dizel olsun benzinli olsun geri viteste yokuş çıkmak zorlar arabyı balat kokusu yayılır etrafa normaldir.
    dizel daha zor çıkar geri viteste dik yokuşları buda normaldir.
  • Araç 2011 corolla benzinli 1,6 manuel.İzmir-Kayseri-Malatya ve dönüşte Malatya-Sivas-kayseri- İzmir olmak üzere 3000 km yol yaptım.Toplam 3 kişi ve bagaj ful dolu idi.Klima çoğunlukla açıktı.Gidişte artalama yakıt 6,2 dönüşte 6.3 oldu.Ortalama hızım genelde 120 km idi.Yol boş olunca 140 civarıda gittim.Ekonomi yapmak istesem rahatlıkla yakıtı 5,6 civarına indirirdim.Araç açılsın diye 5000 -6000 devirlere kadar çıktım.3000 deviri geçince araç deli gibi gidiyor.Yokuş yukarı bir vites düşürünce çok rahat zorlanmadan gayet seri çıktım.Performansından memmun kaldım.Tek seferde kesintisiz molalı olarak 850 km gittim.Araç hiç yormadı.Şoför koltuğu gayet rahattı.Temiz asvaltta hiç ses yoktu.Ama biraz iri asvaltta şöför sol taraftan tiz bir zırıltı ( bu sesin nereden geldiğini bulamadım)ve kabin tepe lambasından tok bir zırıltı ses gelmeye başlaması canımı sıktı.
    Bu arada Sivas Ulaş civarında asvalt yapan zihniyete teşekkürü borç bilirim.Resmen çakılı yere sermiş gitmişler.Önümdeki araç serili çakıl taşlarını görünce dörtlüleri yakıp panikle sağa sola kaçtı. Bu arada karşıdan gelen kamyonlardan fırlayan çakıl taşlarından nasibimizi aldık.Az dah öz cam tuzla buz olacaktı.




  • O asfalta serilen mıcırlardan nefret ediyorum...Hele hele ben taş atlamasın diye ağır ağır giderken yanımdan füze gibi giderek mıcırları savuranlardan iyice illallah ettim...
    Adamın arabası ya eski,ya da kiralık...Sen 36 taksitle zar zor almışsın adamın umurunda değil ki...
  • Selam Dostlar,
    2008 model D4D Corolla kullanıcısıyım,aracım 58.000 km de 40.000 km de fren balataları değişmişti.Bu aralar aracımda fren yaptığım zaman çok inceden bir elektronik bipleme sesi duyuyorum birde düşük süratlerde dahi (20-30 km) sert frenlerde ABS devreye giriyor.Önceden ABS bu kadar kolay devreye girmezdi.Daha önce, yaşadığım soruna benzer bir sorun yaşayan yada konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirlerse memnun olurum.
    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cogeneration -- 31 Temmuz 2011; 7:17:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cogeneration

    Selam Dostlar,
    2008 model D4D Corolla kullanıcısıyım,aracım 58.000 km de 40.000 km de fren balataları değişmişti.Bu aralar aracımda fren yaptığım zaman çok inceden bir elektronik bipleme sesi duyuyorum birde düşük süratlerde dahi (20-30 km) sert frenlerde ABS devreye giriyor.Önceden ABS bu kadar kolay devreye girmezdi.Daha önce, yaşadığım soruna benzer bir sorun yaşayan yada konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirlerse memnun olurum.
    Saygılarımla.

    Selam,
    Belki diskleri tornalatmanız gerekebilir. 60 binde ben de frenlere bakılmasını rica etmiştim; fakat balataların gayet iyi olduğu disklerin tornalatılması gerektiğini söylemişlerdi. 150 civarı masrafı var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: callandor


    quote:

    Orijinalden alıntı: cogeneration

    Selam Dostlar,
    2008 model D4D Corolla kullanıcısıyım,aracım 58.000 km de 40.000 km de fren balataları değişmişti.Bu aralar aracımda fren yaptığım zaman çok inceden bir elektronik bipleme sesi duyuyorum birde düşük süratlerde dahi (20-30 km) sert frenlerde ABS devreye giriyor.Önceden ABS bu kadar kolay devreye girmezdi.Daha önce, yaşadığım soruna benzer bir sorun yaşayan yada konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirlerse memnun olurum.
    Saygılarımla.

    Selam,
    Belki diskleri tornalatmanız gerekebilir. 60 binde ben de frenlere bakılmasını rica etmiştim; fakat balataların gayet iyi olduğu disklerin tornalatılması gerektiğini söylemişlerdi. 150 civarı masrafı var...


    Teşekkür ediyorum cevabınız için.En yakın zamanda servis yolu gözüktü demek.




  • Ağustos ayı zamları cep yakıyor yine.Dizel elegant 57.400 olmuş, Allah almak isteyenlere yardım etsin.Bu arada gelen zamlar 2.el değerini hiç yükseltmiyor, yine Toyota'ya götürsem 30.000 civarı bir fiyat verecekler.Toyota'daki nasıl bir satış politikasıysa artık, sıfır km.yi satarken muazzam bir kar et, 2.eli ölü fiyatına al tavan fiyatına sat.Toyota eski Toyota değil bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 58_transporter_58 -- 2 Ağustos 2011; 10:03:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 58_transporter_58

    Ağustos ayı zamları cep yakıyor yine.Dizel elegant 57.400 olmuş, Allah almak isteyenlere yardım etsin.Bu arada gelen zamlar 2.el değerini hiç yükseltmiyor, yine Toyota'ya götürsem 30.000 civarı bir fiyat verecekler.Toyota'daki nasıl bir satış politikasıysa artık, sıfır km.yi satarken muazzam bir kar et, 2.eli ölü fiyatına al tavan fiyatına sat.Toyota eski Toyota değil bence.


    2010 sonrası ikinci el Corolla makyajlı kasalar, donanımına göre 40-45 binden aşağıya bulunamıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertdur88


    quote:

    Orijinalden alıntı: 58_transporter_58

    Ağustos ayı zamları cep yakıyor yine.Dizel elegant 57.400 olmuş, Allah almak isteyenlere yardım etsin.Bu arada gelen zamlar 2.el değerini hiç yükseltmiyor, yine Toyota'ya götürsem 30.000 civarı bir fiyat verecekler.Toyota'daki nasıl bir satış politikasıysa artık, sıfır km.yi satarken muazzam bir kar et, 2.eli ölü fiyatına al tavan fiyatına sat.Toyota eski Toyota değil bence.


    2010 sonrası ikinci el Corolla makyajlı kasalar, donanımına göre 40-45 binden aşağıya bulunamıyor.


    Aynı aracı Toyota'ya gösterin bakalım, 35-36 veriyor mu




  • Tabi toyata ucuza alabilir o ayrı konu sonuçta galericilerde ucuza alıyor. Ama satarken ucuza satmıyorlar.

    Yalnız dikkatinizi çekeyim ben makyajlı corollalardan bahsediyorum. Yani 2011 model.

    Makyajsız olanların (yani 2010 ve aşağısı) ikinci el piyasası bir miktar düşük olabilir bunun sebebi araçların yaşı ve donanımsal özellikleri (donanımdan kastım makyaj sırasında corollalara eklenen özellikler altı vites, yükseltilmiş 205 nm tork, bluetooth konuşma, geri görüş kamerası, elektrikli katlanabilir ve sinyal lambasına sahip aynalar vs.).

    Ama ikinci elde kendin satarsan makyajlı corolla dizelleri (mesela elegantını) 48-50 binden aşağı satmamanız gerekir.

    Çünkü bunun sıfırı 57400 hadi indirim falan alabileceğiniz fiyat 55 binden aşağı değil.
  • Peki arkadaşlar 2 ye atarken sesli ve zor geçiyor gibi oluyormu sizde de??Geri vitesi zaten söylemiyorum bazen geçmiyor falan ya..
  • 
Sayfa: önceki 731732733734735
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.