Şimdi Ara

Honda’dan yeni teknoloji: Elektrikli araçlar yolda giderken şarj edilebilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
1.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Honda’dan yeni teknoloji: Elektrikli araçlar yolda giderken şarj edilebilir mi?

    Honda’nın Clarity adını verdiği yakıt hücreli araçlarla ilgili uzunca bir süredir çalışmalar yürüttüğünü biliyoruz. Japon üretici bu modeli ABD, Japonya ve Avrupa pazarlarında satışa sunmuştu. Gündemdeki yeni teknoloji ise %100 elektrikli araçlardaki gidişatı farklı bir noktaya götürebilir.

     

    Honda’nın da resmen doğruladığı bilgilere göre Japon üretici elektrikli araçların otoyolda giderken şarj olabilmesini hedefliyor. Gelecek ay düzenlenecek WCX 17 SAE World Congress Experience kapsamında bu noktada ulaştıkları mühendislik seviyesini sergilemek isteyen şirket, dinamik şarj teknolojisi ile elektrikli araçların menzilini uygun yollarda sınırsız bir noktaya taşıma hedefinde.

     

    Yollara yerleştirilecek özel bir yapı sayesinde araçların hareket halindeyken şarj edilebilmesini sağlayacak olan Honda, bu noktada önemli bir yol almış. Sürüş esnasında araca yol üzerinden sağlanacak akım, aracın ihtiyaç duyacağından daha yüksek veya denk olabilirse pile yük binmeden ilerleme sağlanabilecek. Bu da menzil dışında daha birçok açıdan avantaj anlamına geliyor.

     

    Şimdilik Sorun Altyapı Maliyeti 

    Şimdilik bu konudaki en önemli sorun sizlerin de tahmin edebileceği üzere alt yapı maliyeti. Honda’nın da asıl odaklandığı konuların başında bu durum geliyor. Test için hazırladıkları sistemde şirket 180kW ile saatlik 155km menzil sağlayacak enerjiyi elde etmeyi başarmış.

     

    İlerleyen dönemde hem bu odakta hem de farklı alanlarda ilgi çekici gelişmelere tanık olabiliriz. Hali hazırda bu odakta çalışmalar yapan bağımsız teknoloji araştırmalarının da olduğunu biliyoruz. Hatta İngiltere, Fransa, Norveç, İsveç gibi ülkelerde otoyollara yerleştirilecek yapılar ise araçların kablosuz şarj olabilmesi için yasal alt yapı hazırlanmış ve çalışmalar çoktan başlamış durumda. Belki de elektrikli araçların geleceği böylesi bir noktaya kayabilir. Tabi bunu da zaman gösterecek.

     







  • Kablosuz sarj unitellerinin 180 kw saat olanini dusunun birde kmlerce yollara dosenmesi gerekiyor sistemin vericilerinin. Benim aklim ne kadar pahali olacagini kesmedi.



    Turkiyede dusundumde insallah bize gelmez adamlara surekli bozup yaptiklari asfalt icin para yetismiyor birde bu sistemi bozup yaptilarmi organlarimizi bile alirlar vergi olarak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yollara dösenecek düzenekler makul bir cozum degil

    arabanın hareketleriyle üretilecek enerjiden azami şekilde verim elde etmek en mantıklı çözüm

    mevcut benzinli arabalardaki hareket ederken aküyü dolduran dinamo sisteminin daha gelişmiş varyantları ya da teslanın frene basınca bataryayı dolduran teknoloji gibi cözumler akla yatkın ve uygulanabilir.

    yok yollara düzenek yerlestirelim,arabanin uzerine ruzgar gulu koyalim ruzgar estikce arabayi sarj etsin,kaputa nukleer reaktor kuralim bunlar sacma seyler

  • ulan heralde araba hareket halinde iken elektrik üretecek düzenek icat edeceksiniz, biz kıt aklımızla çocukluğumuzdan beri bisikletlerin tekerlerine koyulan dinamoyla ışık yakıldığını gördük, o kadar bilim adamları da bi zahmet az işe yarayıp şeffaf güneş paneli üretip araçların işe yaramayan tavan ve camlarına koyarak + tekerlere eklenecek bobinler ile + frenleme sistemi ile + ızgaralara yerleştirilen ufak pervanelerle elektrik üretip araç hareket halinde iken hiç bitmeyen enerji üretsinler kardeşim,bıktık artık kapitalist sitemden sömürülmekten yaw. Şuanda olması gereken çağdan en az 70-80 sene gerideyiz sırf bu kapital sistem yüzünden yerimizde saydırıyorlar bizi lanet olsun.

  • Keşke Honda bizim %100 yerli elektrikli aracı geliştiren zeka küpü yöneticilere sorsaymış. Adam diyor ki Tesla kimmiş, bizim araba ondan daha iyi! Sebebi ise giderken pilleri şarj etmek için arabaya benzinli motor koymuşlar ve böylece menzil uzatılmış. Yok böyle bir zeka! Honda hemen gelip bizden bu işi öğrenmeli.
  • Daha durun yerli benzinli araba yapacaktık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçların 4 tekerleğinede şarj Dinamosu gibi sarj cihazı ve tavana güneş paneli konulamaz mı sarj etmek için, yoksa gizli güçler mi koydurtmaz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsanlarda elektriklenmeye sebep olmaz mı böyle şeyler? Bilen biri açıklayabilir mi?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: lapatid

    yollara dösenecek düzenekler makul bir cozum degil

    arabanın hareketleriyle üretilecek enerjiden azami şekilde verim elde etmek en mantıklı çözüm

    mevcut benzinli arabalardaki hareket ederken aküyü dolduran dinamo sisteminin daha gelişmiş varyantları ya da teslanın frene basınca bataryayı dolduran teknoloji gibi cözumler akla yatkın ve uygulanabilir.

    yok yollara düzenek yerlestirelim,arabanin uzerine ruzgar gulu koyalim ruzgar estikce arabayi sarj etsin,kaputa nukleer reaktor kuralim bunlar sacma seyler

    Zaten elektrikli ve tum hybrid araclar fren enerjisini rejenere ediyor pillere. Dinamo koymak mi:)) dinamo gucu nerden alacak :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ön tekerlekler hareketi sağlarken arka tekerlek dingili rotoru döndürerek kısmi elektrik şarjı yapmak mümkündür teorik olarak.. (herhangi bir manyetik alan içinde manyetik alanı kesen çubuklar elektrik yükü ile yüklenir) manuel sarjlı el feneri veya şarjlı harekete bağlı çalışan saatler örnek olarak gösterilebilir..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeonEyes

    ulan heralde araba hareket halinde iken elektrik üretecek düzenek icat edeceksiniz, biz kıt aklımızla çocukluğumuzdan beri bisikletlerin tekerlerine koyulan dinamoyla ışık yakıldığını gördük, o kadar bilim adamları da bi zahmet az işe yarayıp şeffaf güneş paneli üretip araçların işe yaramayan tavan ve camlarına koyarak + tekerlere eklenecek bobinler ile + frenleme sistemi ile + ızgaralara yerleştirilen ufak pervanelerle elektrik üretip araç hareket halinde iken hiç bitmeyen enerji üretsinler kardeşim,bıktık artık kapitalist sitemden sömürülmekten yaw. Şuanda olması gereken çağdan en az 70-80 sene gerideyiz sırf bu kapital sistem yüzünden yerimizde saydırıyorlar bizi lanet olsun.

    yıllardır bende aynısını düşünüyorum.. neden o kadar mucit bunu kullanmıyor.. anlamış değilim.. rotoru manyetik alan içinde çevir al sana elektrik.. rotor sabit dış oyuklara elektrik ver al sana motor.. niye bunu kullanmıyorlar.. bizim anlamadığımız başka şeyler mi var??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeonEyes

    ulan heralde araba hareket halinde iken elektrik üretecek düzenek icat edeceksiniz, biz kıt aklımızla çocukluğumuzdan beri bisikletlerin tekerlerine koyulan dinamoyla ışık yakıldığını gördük, o kadar bilim adamları da bi zahmet az işe yarayıp şeffaf güneş paneli üretip araçların işe yaramayan tavan ve camlarına koyarak + tekerlere eklenecek bobinler ile + frenleme sistemi ile + ızgaralara yerleştirilen ufak pervanelerle elektrik üretip araç hareket halinde iken hiç bitmeyen enerji üretsinler kardeşim,bıktık artık kapitalist sitemden sömürülmekten yaw. Şuanda olması gereken çağdan en az 70-80 sene gerideyiz sırf bu kapital sistem yüzünden yerimizde saydırıyorlar bizi lanet olsun.

    çok güzel yazmışsınız. devletler uzaylılarıda aynı nedenden inkar ediyor. sınırsız enerji olsa kimi sömürücekler ?




  • Yorumları okuyorum bu ülkede YGS fizik ortalamasının neden 4 net olduğunu daha iyi anlıyorum :)

  • ankaland kullanıcısına yanıt
    siz olayı çook yanlış anlamışsınız kusura bakmayın :) fizik kurallarının başında enerjinin korunumu gelir . yani enerji üretmek istiyorsan en az onun kadar enerji kullanmalısın. sen eğer hareket enerjisini etkileyecek ama elektrik üretecek bir parça geliştirirsen bu parçadan aldığın enerji , seni ilk halden de geriye götürür. sürtünme kuvveti v.s. hesaba katıldığında. zaten hareket halindeki bir makineden hareket enerjisini kullanarak enrrji üretmek bu yüzden verimsizdir. fren sistemleri bunun dışında ama onlar da çok verimli değil zaten. sınırsıza yakın enerji ancak atomik boyutlarda yada kimyasal tepkimelerle ortaya çıkabilir bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seferihsn -- 27 Şubat 2017; 23:4:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kablosuz şarj altyapısının insan sağlığına zararı da göz önünde bulundurulması gerek. Kanser olmayalım araba kullanacaz derken.

  • hayret kimse türkiye de kablo atıp o elektriği çalarlar dememiş :)

  • 1kW elektrik yaklaşık 40kuruş.



    180kW x 0.40TL= 72TL ile 155km gidiyormuş,



    72TL / 155km = 0.47TL, kilometrede 47 kuruş !




    Ben mi yanlış anladım yoksa...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 27 Şubat 2017; 23:31:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıdaki bazı yorumlar çok komik, resmen anaokul terk
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Ülkemizdeki elektrik fiyatları ile hesap yapınca işler oldukça karışıyor değil mi? :D Araç 4x4 ise neyse de değilse durum farklı. Bu tür şeyler yurtdışındaki fiyatlar düşünülerek yurtdışındaki şirketler tarafından yapılmıyor boşuna. Yurtiçine gelince benzinimiz de pahalı, elektrik de. Benzinimin ucuz olsa o zaman bu fark çok daha fazla olmazdı. Bir de ucuz olsa da adamlar çevreye etkileri azaltma yollarını da düşünüyor, buna yönelik olarak da bir miktar onlarda da pahalı olabilir. Araçlar elektrikle hareket eder, elektriği de rüzgar, güneş ve hidroelektrik santrallerinden üretebilirlerse aşırı düşük emisyon değerleri ile araçları çalıştırmış olurlar. Bu şekilde gelişen servislerle de uzun vadede ucuzluk sağlanabilir belki. Mutlaka vardır bir düşündükleri. Ya da sadece bizim ülkede pahalı geliyordur belki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Kablosuz sarj unitellerinin 180 kw saat olanini dusunun birde kmlerce yollara dosenmesi gerekiyor sistemin vericilerinin. Benim aklim ne kadar pahali olacagini kesmedi.



    Turkiyede dusundumde insallah bize gelmez adamlara surekli bozup yaptiklari asfalt icin para yetismiyor birde bu sistemi bozup yaptilarmi organlarimizi bile alirlar vergi olarak.

    cebindeki telefonun sadece LCD'sini bundan 10 yıl önce 10.000$ almak istesen bulup da alamazdın.
    Bu tarz yeniliklere bu kadar dar yaklaºmak doğru değil.
    Unutma inovasyon bu tarz imkansızlıkların hayat bulmasıdır. Önce hayal etmek ile baºlamak lazım.
    t0 anında hükümete sokarak biryere gelemen




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.