EGR NEDİR?(İPTAL ETMEK NEDENDİR?)
14 Cevap18186 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
1039 Mesaj
17 Şubat 2007; 13:12:19 

Bir arkadaşım ısrarla bunu yapalım diyor... onun aracı s40 1.6d bunu yapınca 10-15 hp artıyomuş bide bilmem ne bi sürü şey söyledi...motora daha yararlıymış TUBİTAK kanıtlamış falan... bende en iyi bilgiyi sizden alırım diye düşündüm... Bilen, anlatabilecek olan var mı???


_____________________________



!...TEK RAKİBİM THY...!


 
1526 Mesaj
17 Şubat 2007; 18:16:24 

EGR egzoz gazının bir kısmını yeniden yakılmak üzere yanma odasına geri gönderen düzenektir. Böylece yakıttan tam yanma ve düşük emisyon amaçlanmıştır. Fakat güçten çalıp çalmadığını tam bilmiyorum. Sanırım az bir şey güç düşüşüne sebep oluyordur. Kalitesiz yakıt veya kirli hava vs sebeplerle tıkanma veya arıza yapma oranı yüksek; bu durumda genelde iptal yoluna gidiyorlar.

Bu konuda başka bir topik:

http://forum.donanimhaber.com/m_12416764/tm.htm



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Woodpecker -- 17 Şubat 2007; 18:17:20 >


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


1342 Mesaj
18 Şubat 2007; 0:23:46 

Aslında EGR'nin amacı tam yanmayı sağlamaktan çok, yanma odasına egzoz gazlarının bir kısmını geri göndererek yanma verimini bir miktar düşürerek egzoz gazlarında NOx oranını düşürmektir. Yani aslında yanma kalitesini arttırmaz, azaltır...

EGR zatn tam gazda devre dışı kalan bir sistem olduğu için motorun maksimum gücünde bir artış sağlamaz. Sadece kısmi yük (mesela sabit hızda uzun yol gibi) durumlarda yanma verimini arttırdığı için bir güç artışı olmuş gibi gözükebilir.


_____________________________



5986 Mesaj
21 Şubat 2007; 16:39:32 

egr iptali sadece opellerde farzdır , geri kalanda sünnet
güç değişimi olmaz ,olsa da hissedilmez. aynı güç değişimini , yan aynalardan birini kapatarak ta elde edebilirsiniz :)


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !!!


4075 Mesaj
21 Şubat 2007; 17:59:09 

sadece EGR iptali ile motor gücünün 10-15 hp artması mümkün değildir..


_____________________________

Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...


1192 Mesaj
21 Şubat 2007; 20:34:55 


Yanma odasına egsoz gazlarının sadece % 5 nin ve 2000 devire kadar tamamen yüksüz durumda iken döndürüldüğünü düşünürsek, 2000 devirden sonra yüksüz, yarı yük veya tam yükte hiç egsoz gazı geri döndürülmüyorsa , nasıl güç artımı olsunki.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


4178 Mesaj
22 Şubat 2007; 9:04:42 

Bu konuda bilgisiz bir olarak bilgili olanların yazılarını hevesle okuyarak susuyorum.


_____________________________

Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...


1192 Mesaj
22 Şubat 2007; 19:50:20 

Alman forumlarında okuduklarıma göre bu egr problemi FORD' a has bir problem değil. Başka araba markalarındada bu egr problemi var.
Asıl problem egr'nin kendisi değil.Problem mazotun iside değil, is, kuru kaldığı sürece problem olmuyor. Ancak egr bulunduduğu yer itibari ile zamanla motoryağı ve motoryağı buharıları ile birlikte temas edince ve yağfilmi ile isler yapışıyor ve egr üzerinde peltek peltek is kurumu oluşuyor.

EGR temizlemekle iş bitmiyor, esas iş egr nin bulunduğu yere ve ortama kesinlikle (mazot isi değilde ) motoryağı ,yağfilmi veya yağ buharı gelmemesi veya herhangi bir yerden yağ emilmemesi gerekiyor.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


 
794 Mesaj
26 Şubat 2007; 10:56:17 

egr,manifolta giden yanmış gazların (CO2)bir kısmın tekrar yanma odalarına girmesine ve buradaki ısıyı düşürüp yanmanın max düzeyde gerçekleşmesini sağlayan bir sistem.dolayısı ile yakıt kötü ise,örneğin motorin in eurodisel e göre kükürt miktarı daha yüksek,bu gazlar egr de kurumlar oluşturup zamanla tıkanmasına sebep olmakta.bunun için eurodisel kullanıyor olsak da içerisine katkı atmanızı öneririm.


1342 Mesaj
26 Şubat 2007; 11:31:42 


quote:

Orjinalden alıntı: kecekece

buradaki ısıyı düşürüp yanmanın max düzeyde gerçekleşmesini sağlayan bir sistem.



Aslında, yanmanın max düzeyde gerçekleşmemesini sağlayan bir sistem.

Yanma sıcaklığı düşünce NOx emisyonları azalıyor, yanma verimi düştüğü için...


_____________________________



 
8 Mesaj
8 Ocak 2012; 2:26:52 

Pistona her zaman soğuk hava göndermek isteriz çünkü gönderdiğimiz hava ne kadar soğuk olursa yanmadan elde edeceği enerjiyle havanın genleşmesi o kadar çok olacaktır. EGR arabanın performansını düşürür çünkü yanma odasına sıcak gaz gönderilir, pistona giren havanın sıcaklığı artmış olur. neden yapılır peki diye soran olursa o da yeni çevre yönetmeliklerine uymak için. avrupa şu an euro 5 standartlarına uyuyor, biz de euro 5'teyiz büyük ihtimal(bilmiyorum tam). 2014te euro 6ya geçecek avrupa ve kısıtlamalar iyice artacak.

ford da bu standartlara uymak için diğer markalar gibi çok uğraşıyor. eğer standartlara uyamazlarsa bu ülkelerde arabayı satamazlar. Mesela az gelişmiş ülkelere direk euro2 lik araçlar gönderiliyor diye duymuştum.

Sıcak havanın kötü etkisini azaltmaya çalışıyorlar: "turbocharge with intercooler" ya da "aftercooler" olan sistemlerde de amaç aynıdır. turbo pistona sıkıştırılmış hava gönderir, sıkıştırılan hava ısınır. Bu havayı soğutarak pistona göndermek isteriz. bu sebeple "cooler" yani "soğutucu" kullanılır.

benim kafama takılan EGR çıkartılırsa muayenede sıkıntı yaratmaz mı?


_____________________________



 
6661 Mesaj
13 Mart 2012; 1:19:29 

O parça sadece hava kirliliği için değil motorun verimli çalışması için gereken azot ve oksijen karışımını ayarlıyor..Yabancı sitelerde ve forumlarda çok ayrıntılı açıklamalar var. EGR VALVE yazıp googleye bakın.. EGR çıkartmak asla çözüm değil. Çözüm aynı markanın aynı seri nolu parçasını bulup takmak. Nedenmi ? Bozuk EGR de çekiş düşüyor ve EGR iptalinde YAKIT TÜKETİMİ ÇOK ARTIYOR...Deneyin görün..Saygılarımla.. EK. Fiyatı arabanın marka ve modeline göre farklı oluyor.. Bazı markaların bazı servislerinde takma ücreti hariç sadece parça olarak 1350 Lira + kdv istenen bir EGR yurt dışı sitelerde ebay gibi .. 115 Sterlin - 219 USD. fiyatla satılıyor.Arabadan çıkan parçanın üzerindeki parça numarasını ve araç marka model yılını yazıp buluyorsunuz..Türkiye için kargo sigorta bedeli 35 Euro fark alıyorlar.Beş günde geliyor... Uğraşamam diyenler için servislerin muhteşem fiyatları dışında en ucuz parça İstanbul Aksarayda satılıyor...Taksim daha pahalı.Çok ayrıntılı araştırmalar yaptım. .Bilginiz olsun. En önemli Not...Servis neden pahalı ? ithalat resmi yoldan yapılıyor. Ve takılan parçanın iki yıl garantisi var..Bu ayrıntı çok önemli..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 16 Mayıs 2012; 9:22:29 >


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


 
110 Mesaj
19 Şubat 2013; 9:03:35 

merhaba arkadaşlar
2006 model 75.000 km de ford fusion 1.6 tdci aracım var
fatrklı zaman aralıklarında her zaman değil çok yoğun beyaz duman atıyordu, soğuktan atılan duman değil baya atıryordu
durumu nford yetkili servisteki ustaya anlatınca enjektörlerden olabileceğini söyle di
kendi ustamdfa enjektör olabileceğini söyleyince kendi ustama bıraktuıım
egr ile ilgili bi role ( bakı-r tel sarılı bi bobin ) değişti bi kızdırma bujisi değişti egre değişti ( ustam enjektörden değil mi elektrik voltajında bi sorun var diyince bu işlemleri yaptı )
bu işlemlerden sonra araç gaz yememye başladı 4000 deviri geçmiyor , araç bilgi,sayara bağlanınca egr arızası veriyaor , emanet bi egr takıldı yine arıza verdi
sizin fikirlerinizi almak istiyorum
teşekkürler


_____________________________



 
2142 Mesaj
19 Şubat 2013; 15:04:56 

Eski büyük hacimli (3-4-5 lt) benzinli motorlarda çok az sayıda vites vardı çünkü motorlar her devirde güçlüydü ve her devirde aşağı yukarı aynı yakıyordu. Tasarruf etmek isteyen ama güçten vazgeçemeyenler baktılar enjektör ve elektronik gaz pedalı gibi teknolojiler verimi arttırsa da yetmiyor, devir bandını böglelere ayırdılar. Üst devirler çoğunlukla zorlandı; turbolar, superchargerlar vs. eklendi ve püskürtme oranları yüksek tutuldu. Alt devirlere de tork limitleyici, boğaz kelebeği kısma, EGR ekleme, az yakıt püskürtme gibi uygulamalar yapıldı ve elde edilen tork sınırlandı. Bugün küçük hacimlere turbo uygulayarak elde edilen düz tork çizgilerini aslında büyük hacimli eski araçlarda yüksek strok oranı ve nispeten dar devir bandı ile zaten sağlamışlardı.

Neyse hikayeyi kısa kesiyim; EGR'nin çalışması şöyledir; mevcut silindirli sistemde asla tam yanma olmaz dolayısıyla da egsoz gazı aslında yanabilir bir gazdır çünkü içinde tam yanmamış bir miktar yakıt bulmak mümkündür. Günümüzde de hacmi ve alt devirleri sınırlama üzerine kurulu bir tasarruf politikası vardır. Egzozun nispeten soğumuş bir bölgesinden alınan bir miktar karışım silindirlere geri gönderilir ve yanmaya dahil olur. Şöyle hayal edin; gaza %10 basıyorsunuz ve motorunuz 1.6lt, halbuki size o an 1.2lt'lik bir motor bile yeter de artar bile. Ancak takdir edersiniz ki motorun hacmini değiştirme şansınız yok. Bu durumda EGR tam açık bir hale geçer ve yanma odasına sırf hava+yakıt koymak yerine %30 kadar da (genelde uygulanan en fazla %30'dur) egzoz gazı eklenir. Daha odaya eklenir eklenmez mevcut havayı biraz ısıtır ve genleşme için hazırlar bu yüzden yakıt+temiz havadan biraz daha sonra, sıkıştırma fazından hemen önce silindire eklenir. Daha sonra yanma birlikte gerçekleşir. Asla tam temiz hava ve hiç yanmamış yakıt kadar güçlü bir patlama elde edilemez ancak o an zaten böyle bir patlama da ihtiyaç dahilinde değildir. Gaza fazla basarsanız veya üretici tarafından belirlenen devirleri geçerseniz EGR kademe kademe kapanır, en sonunda da devreden çıkar.

Çok eski atmosferik ve ancak büyük motorlardan yüksek güç alınan zamanlarda EGR hem tasarruf hem de çevreci şartlar için konulmuştu ancak zamanla yanma verimleri değiştirildi ve çevreci kısmı ortadan kalktı. Tek başına bir motorun turbosunun olması bile EG (egzoz gazı) içindeki azotlu zehirli bileşikleri %95'ten oranında azaltıyor. Az önce bahsettiğim hacim değiştirme derdi de büyük ölçüde azaldı çünkü motorlar büyük bir hızla küçülüyor ve EGR'nin en çok yararlı olduğu uzun yol ya da rölantide bekleme anlarında küçük hacimli motorlarımız zaten çok çok az yakıyorlar.

Ülkemizdeki duruma gelince; dizelde zaten boğaz kelebeği uygulamasının olmaması ve strokların uzun olmasından dolayı az yakıtla düşük hızlarda tasarruflu yanma zaten mümkündür. Ancak genellikle euro 4 denenlerin motorin, euro 5 denenlerin ise euro 3.5 standartlarını anca tutturmalarından dolayı bir pisliği yandıktan sonra tekrar tekrar motorunuza göndermeyi bence istemezsiniz. Aynı yağda defalarca kızartma yapmak gibi bir şey. Hatta bir çok dizel araba ülkemizde satışa sunulmadan önce EGR iptali yapılıyor diye biliyorum. Benzinlide ise durum dizele göre daha iyi, dünya standartlarına göre hala çok kötü. Yanlış hatırlamıyorsam ülkemizde 97 oktan yakıt yok. 95+katkı şeklinde eşdeğer yanma gücü sağlanıyor ancak katkı demek silindire giren madde türü sayısı artıyor demek. Zaten 95 diyenlerin de hiç birinin ölçümlerde 95 çıkmadıklarını hatta Amerika'nın en adi benzininden bile kötü çıktıklarını (2011'de yapılan bir testte okumuştum) da düşünürsek EGR iptali yetmez, bir de üstüne 75000'de bir carbon clean yaptırmak lazım bence. Kısacası EGR'nin bir katkı yapabileceği nokta kalmıyor, etkisi atmosferik ortamda bile en aza indirilmiş durumda. Zaten bu araçlarda turbonun da çok erkenden devreye girdiğini düşünürsek EGR artık günümüz arabalarının apandistidir. Alınmasında bir sakınca yoktur hatta ve hatta günün birinde patlama riskini ortadan kaldırır ..

Chip ile iptal edilmesi halinde tasarrufta hiç bir kayıp olmaz hatta kar bile elde edilebilir (alt devirlere özel limit konularak). Günümüz dizellerinde ve küçük hacimli turbo benzinlilerde yakıt neredeyse hiç farketmezken atmosferik benzinlilerde %5-10 arası bir artış olabilir. Bu da kişinin sürüş dinamiklerine göre değişen bir durumdur. Ancak bir kişi zaten "çok dinamik" sürüyorsa EGR zaten devrede olmayacağı için iptal edilip edilmediğini anlamaz bile. Çok sakin ve genelde sabit hızla sürüyorsa bu farkı yine anlamaz. Ortalama bir kullanıcı için böyle bir fark mümkündür, onun da chip tuning ile kapatılması ve hatta daha iyi bir yazılım hazırlanması mümkündür. Ancak en büyük güç farkını da atmosferik benzinliler yaşayacaktır. Temiz hava almakta zaten zorlanan bu motorlar hacimlerini her devirde tam verimle kullanabilir hale gelince ara hızlanmalarda daha canlı olurlar.


_____________________________

DeLiCe_DoLuCa


6012 Mesaj
24 Haziran 2013; 11:59:30 

quote:

Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa


Elinize sağlık hocam


_____________________________

O ŞİMDİ ASKER 356. KISA DÖNEM ER AMASYA/KIBRIS LEFKOŞA
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Ford » EGR NEDİR?(İPTAL ETMEK NEDENDİR?)
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.172