Şimdi Ara

Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?
    Daha önceki yıllarda yüksek fiyatları ve kısa menzilleri ile yakıtlı otomobiller ile yarışmakta zorlanan elektrikli otomobiller, son yıllarda bu iki engeli aşması ile birlikte kullanıcılar için çok daha cazip bir alternatif haline geldi. Bir de buna karbon emisyonu konusunda duyarlılığın artması eklenince, elektrikli otomobillerin satışı önemli ölçüde arttı.
     
    Özellikle ABD'de elektrikli otomobillere olan ilgi kayda değer ölçüde artmış durumda. Son yayınlanan rapora göre ABD'de sadece ocak ayında yaklaşık 12 bin elektrikli otomobil satıldı. Bu da bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 59'luk artış yaşandığını gösteriyor.
     
    Amerikalı kullanıcıların elektrikli otomobil konusunda bir numaralı tercihi Tesla oldu. Ocak ayında ABD'de en çok satılan elektrikli otomobil Tesla Model S olurken, Tesla Model X de üçüncü sırada yer aldı. ABD'lilerin Tesla Model S'ten sonra en çok tercih ettiği ikinci araç ise Chevy Volt oldu. Bu üçlünün ardından ise Toyota Prius Prime, Chevy Bolt ve Nissan Leaf geliyor.
     Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?
    Avrupa'da ise elektrikli otomobillere olan ilgi ABD'deki kadar yüksek değil. Avrupa'da yakıt fiyatlarının ABD'ye kıyasla daha yüksek olması ve AB'nin elektrikli otomobillere teşvik için sunduğu imkanlar göz önüne alındığında, satışların her geçen gün biraz daha artması bekleniyordu. Ne var ki birçok Avrupa ülkesinde elektrikli otomobil satışları bir önceki yıla kıyasla düşmüş durumda.
     
    Avrupalılar'ın elektrikli otomobil konusunda bir numaralı tercihi Volkswagen Passat GTE. Passat GTE'nin ardından ise sırasıyla Renault Zoe, Mitsubishi Outlander PHEV, BMW i3, Mercedes C350e ve Nissan Leaf geliyor.
     

    Çin, ABD ve Avrupa'nın önünde

    Dünyanın en büyük pazarı olan Çin ise, elektrikli otomobiller konusunda ABD'nin bile önünde yer alıyor. CleanTechnica tarafından yayınlanan verilere göre geçtiğimiz yılın aralık ayında Çin'de toplam 44.874 elektrikli otomobil satıldı. Bu rakam, analistler tarafından öngörülen 60.000'in altında kalmış olsa da, Çin'i ABD ve Avrupa'nın önüne geçirmeye yetti.
     Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?
    2016 yılında Çin'de toplam 351.861 elektrikli otomobil satıldı ki bu da tüm dünyada satılan elektrikli otomobillerin yüzde 46'sına denk geliyor. Çin için daha da umut verici olan ise, 2016'da üretilen elektrikli otomobillerin yüzde 43'ünden Çinli otomobil üreticilerini sorumlu olması.
     

    Türkiye'de elektrikli otomobil satışları

    Son olarak ülkemize gelecek olursak; Türkiye'de elektrik otomobillere olan ilgi henüz istenilen seviyelere gelmiş değil. Ülkemizde vatandaşları elektrikli otomobillere yöneltmek için hibrib araçlara ÖTV indirimi yapılmış olsa da, bu teşvik henüz istenen etkiyi yaratabilmiş değil.
     
    Türkiye Elektrikli ve Hibrib Araçlar Platformu (TEHAD) tarafından hazırlanan rapora göre, 2016 yılında Türkiye'de toplam 994 elektrikli otomobil satıldı. Bunların 950 tanesi hibrid araçlardan oluşurken, sadece 44 adet tamamen elektrikli otomobil satıldı. 
     Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?
    TEHAD'ın raporuna göre ülkemizde elektrikli otomobil satışlarının henüz istenilen seviyelere gelmemiş olmasının başlıca sebebi otomobil üreticilerinin bu alanda yeterli tanıtımı yapamamış olması. Ancak 2017 yılında bu durumun önemli ölçüde değişmesi bekleniyor.
     
    BMW i3, Renault Zoe, Opel Ampera ve Hyundai Ioniq gibi ilgi çekici modellerin 2017'nin ikinci yarısında ülkemize gelmesi ile birlikte elektrikli otomobil satışlarında kayda değer bir artış yaşanması bekleniyor. 400 km menzile ulaşan bu araçların bu özellikleri sayesinde elektrikli otomobillere karşı var olan ön yargıyı da kıracağı tahmin ediliyor.







  • Elektrikli araçlarla ilgili güzel bi teşvik yaptılar da biz mi almadık?

  • Hadi bakalım hayırlısı (Kadir Mode on) :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratkaya -- 10 Şubat 2017; 14:35:54 >
  • Türkiye'de elektrik pahallı ayrıca amerikada adamlar arabasnı garaja koyup şarja takıyor biz napcaz, pencereden kablo sarkıtıp arabayamı bağlıcaz.

  • Zaten dünyada petrol araçlarını büyük ölçüde geçmeden elektrikli araçların TR de istenilen düzeye gelmesini beklemek pek mantıklı gözükmüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soneday

    Türkiye'de elektrik pahallı ayrıca amerikada adamlar arabasnı garaja koyup şarja takıyor biz napcaz, pencereden kablo sarkıtıp arabayamı bağlıcaz.

    filmlerdeki Amerika
  • Cep Telefonundan tut bir cok mobil elektronik cihazda oldugu gibi elektrikli araba teknolojisinin en büyük darbogazi batarya.
    Eger batarya isini cözebilirlerse bu teknolojinin önü acilir.
  • Merhaba,

    Öncelikle elektrikli araba için ilk elektrikli arabaları şarj edeceğimiz istasyonların yaygın olması lazım.
    Diğer ülkelerde ki gibi hepimiz villa'da yaşamıyoruz.

    Elektrikli araba için halkın bilgilendirilmesi de gerekiyor. Ne kadar km yapar , ne kadar sürede şarj olur , ne kadar tasarruf sağlanır gibi .

    Devletin elektrikli otomobiller için vergi indirimi yapması gerekiyor ki teşvik etsin halkı elektrikli otomobillere. MTV alma elektrikli araçlar için ki halk alsın , kullansın , yaygınlaşsın , test edilsin , tavsiye edilsin .

    Mesala ben VW Polo 1.2 TSI aldım 58.000 TL'ye . Eğer benim aynı fiyata elektrikli bir araba alma şansım olsaydı alırdım direk . Ama ne fikrim var bu araçlarla ilgili ne de aldıktan sonra ki süreci bilmiyorum.

    İyi forumlar.
  • çin otomobil sanayinde yeni dünya devi olmaya gidiyor.

    not: tr yi gösteren tablo büyütülebilseymiş iyiymiş.

  • TR tablosunu düzeltirmisiniz okumaya çalışırken kör olucaz :)

  • 1- Resimler tiklanip orjinal boyutunda gorulse keske
    2- Kucuk hallerini koyarken de kaliteli bir programla yediden boyutlandirirsaniz bu kadar kalite dusmez diye tahmin ediyorum
    3- ABD satislari icin kaynak vermemissiniz

  • acaba pahalılık ne olur merak ediyorum, malum petrol denen şey için ülkeler bir birleri ile savaşıyor.

    elektrik ise üretilebiliyor. benzinden daha ucuza olursa kullanımı daha güzel olur en azından insanlık adına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hey

    TR tablosunu düzeltirmisiniz okumaya çalışırken kör olucaz :)

    Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertozyilmaz

    Merhaba,

    Öncelikle elektrikli araba için ilk elektrikli arabaları şarj edeceğimiz istasyonların yaygın olması lazım.
    Diğer ülkelerde ki gibi hepimiz villa'da yaşamıyoruz.

    Elektrikli araba için halkın bilgilendirilmesi de gerekiyor. Ne kadar km yapar , ne kadar sürede şarj olur , ne kadar tasarruf sağlanır gibi .

    Devletin elektrikli otomobiller için vergi indirimi yapması gerekiyor ki teşvik etsin halkı elektrikli otomobillere. MTV alma elektrikli araçlar için ki halk alsın , kullansın , yaygınlaşsın , test edilsin , tavsiye edilsin .

    Mesala ben VW Polo 1.2 TSI aldım 58.000 TL'ye . Eğer benim aynı fiyata elektrikli bir araba alma şansım olsaydı alırdım direk . Ama ne fikrim var bu araçlarla ilgili ne de aldıktan sonra ki süreci bilmiyorum.

    İyi forumlar.

    Motor gücü 85kW'ı geçmeyen binek elektrikli otomobillere %3, 85-120kW arasındakilere %7, motor gücü 120kW'ı aşanlara da %15 ÖTV uygulanır ve MTV'den muaftırlar. Bu teşviklere rağmen örneğin BMW i3 185.000TL etiketiyle satılır.

    Veya tüm Avrupa'da 26.000€ (102.000TL) fiyatla satılan Prius (hibrit araç), birkaç ay önce hibrit araçlara vergi indirimi gelmiş olmasına rağmen Türkiye'de 48.000€ (188.000TL) fiyat etiketiyle satılıyor. Bunun üzerine Türkiye'deki vatandaşın alım gücünü de eklerseniz...

    Bir diğer konu ise; Yaris Hybrid için konuştuğum her 10 kişiden 5'i "fişe nerede takıyorsun?" diye soruyor, 4'ü hibrit aracın ne olduğunu bilmiyor, geriye kalan 1'i de zaten pahalı olduğunu düşünüyor.




  • Hem çok pahalı hem mezili çok düşük.
  • çin'de hepsinden fazla satılır ama satışların oranına bakmak lazım. çin'in binde biriyle avrupanın yüzde 10 aynıdır :d

  • quote:

    Orijinalden alıntı: soneday

    Türkiye'de elektrik pahallı ayrıca amerikada adamlar arabasnı garaja koyup şarja takıyor biz napcaz, pencereden kablo sarkıtıp arabayamı bağlıcaz.

    Adamlarda onu düşünememiş tüh.. Aküyü alır evine takarsın olur biter. Burada önemli olan bize nasıl ve ne fiyattan teşvik edeceğidir. Yoksa apartman içine koyanlarda doldurur bir şekilde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones


    quote:

    Orijinalden alıntı: soneday

    Türkiye'de elektrik pahallı ayrıca amerikada adamlar arabasnı garaja koyup şarja takıyor biz napcaz, pencereden kablo sarkıtıp arabayamı bağlıcaz.

    Adamlarda onu düşünememiş tüh.. Aküyü alır evine takarsın olur biter. Burada önemli olan bize nasıl ve ne fiyattan teşvik edeceğidir. Yoksa apartman içine koyanlarda doldurur bir şekilde..

    Tesla S pil ağırlığı 535 KG dan başlıyor.. Bisiklet aküsü gibi al evde şarj et gibi bir lezzet söz konusu bile değilTürkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?
    Türkiye'de ve dünyada elektrikli otomobil satışları ne durumda?
    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/964743/59e69da2-38ef-4530-8f6c-d0b4c38315df.jpg




  • Gelecek hibridde. Elektrige daha var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://youtu.be/Bkh5nnMac7U şunu yapıştırayımda kaçayım gelecek mesajlara karşı önlem bu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.